reklama - zainteresowany?

Relacje w organizacji. Podręcznik menedżera - Onepress

Relacje w organizacji. Podręcznik menedżera
ebook
Autor: Ilona ÅšwiÄ…tek-Barylska
ISBN: 978-8-3808-8246-1
stron: 250, Format: ebook
Data wydania: 2016-12-07
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 20,78 zł (poprzednio: 24,45 zł)
Oszczędzasz: 15% (-3,67 zł)

Dodaj do koszyka Relacje w organizacji. Podręcznik menedżera

Tagi: Ekonomia | ZarzÄ…dzanie | Zasoby ludzkie (HR)

Czy można opracować instrukcjÄ™ obsÅ‚ugi czÅ‚owieka? Można spróbować, ale liczba oraz zÅ‚ożoność mechanizmów, które wpÅ‚ywajÄ… na ludzkie zachowania jest olbrzymia. Nie da siÄ™ ich zaprezentować w formie algorytmu. Zachowania ludzi sÄ… wypadkowÄ… czynników indywidualnych, charakteryzujÄ…cych jednostkÄ™ (takich jak osobowość, temperament, system wartoÅ›ci, doÅ›wiadczenia, etc.) oraz czynników sytuacyjnych (np. stosowanych w firmie rozwiÄ…zaÅ„ organizacyjnych, zachowania przeÅ‚ożonego lub skÅ‚adu zespoÅ‚u projektowego). Wyniki badaÅ„ wielu socjologów, psychologów, antropologów czy specjalistów od zarzÄ…dzania pozwoliÅ‚y zidentyfikować i opisać wiele mechanizmów wyjaÅ›niajÄ…cych zachowania ludzi w organizacji. Książka stanowi podrÄ™cznik ksztaÅ‚towania relacji spoÅ‚ecznych w organizacji. Opisywane w niej mechanizmy wyjaÅ›niajÄ…ce zachowania pracowników i przeÅ‚ożonych zostaÅ‚y zilustrowane przykÅ‚adami pÅ‚ynÄ…cymi z praktyki gospodarczej. DziÄ™ki temu zrozumienie prezentowych treÅ›ci staje siÄ™ proste, a sama lektura bardzo interesujÄ…ca. NiniejszÄ… publikacjÄ™ można polecić zarówno tym, którzy majÄ… doÅ›wiadczenie w zarzÄ…dzaniu ludźmi i nadal chcÄ… pogÅ‚Ä™biać wiedzÄ™ w tym obszarze, jak i tym, którzy dopiero stojÄ… przed wyzwaniami menedżerskimi. Ważne jest to, że dziÄ™ki niej wszyscy zainteresowani rozwojem kompetencji kierowniczych otrzymajÄ… zbiór inspiracji i praktycznych rozwiÄ…zaÅ„ opartych na solidnych naukowych podstawach i najlepszych praktykach zarzÄ…dzania, wynikajÄ…cych z bogatych doÅ›wiadczeÅ„ autorów. 

Dodaj do koszyka Relacje w organizacji. Podręcznik menedżera

 

Osoby które kupowały "Relacje w organizacji. Podręcznik menedżera", wybierały także:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzaków

Dodaj do koszyka Relacje w organizacji. Podręcznik menedżera

Spis treści

Relacje w organizacji. Podręcznik menedżera eBook -- spis treści

Wstęp 9

Część 1. Relacje przeÅ‚ożony–podwÅ‚adny 11

Rozdział 1. Awans przez rekrutację wewnętrzną, czyli członek zespołu zostaje przełożonym (Inez Milopulos) 13
Co oznacza awans przez rekrutację wewnętrzną? 15
Jakie są możliwe reakcje zespołu? 16
Jak rozwiÄ…zać problem oporu ze strony pracowników? 17
Zadania dla nowego menedżera 18
Jak pomóc menedżerowi w przystosowaniu siÄ™ do nowej roli – zadania dla firmy 23
Podsumowanie 27

RozdziaÅ‚ 2. Sytuacje niewygodne w relacjach przeÅ‚ożony–podwÅ‚adny (Maciej Malarski) 31
Jak radzić sobie z postawÄ… roszczeniowÄ… pracowników? 33
Czy można ufać ludziom? W jaki sposób ich kontrolować, stawiać wymagania i rozliczać 36
Czy rozwój zawodowy musi zawsze być zwiÄ…zany z awansem? Co zrobić, kiedy awans nie jest możliwy? 39
A jeśli trzeba zwolnić, to kiedy i jak to zrobić? 41
Podsumowanie 45

Rozdział 3. Zasady budowy systemu motywacji w organizacji, czyli jak w pełni wykorzystać siłę wynagrodzeń (Tomasz Czapla) 47
Czym jest motywacja oraz jakie są kluczowe składowe tego zjawiska? 49
Z czego wynika motywacyjny charakter wynagrodzeń? 52
Jakie są najczęstsze błędne wyobrażenia o motywacji? 59
Podsumowanie 61

Część 2. Relacje w zespole 63

Rozdział 4. Jednostka w grupie, grupa w jednostce, czyli jak i dlaczego inni wpływają na nasze zachowanie (Katarzyna Januszkiewicz) 65
Dlaczego obecność innych wpływa na nasze zachowanie? 67
Czy możemy poradzić sobie z siłą grupy? 69
Konformista, czyli kto? 71
Kto ulega grupie? 73
W jakich sytuacjach ulegamy? 75
Jakiej grupie Å‚atwiej nie ulec? 76
Czy jednostka może wpłynąć na grupę? 77
Czy demokracja szkodzi organizacji? 78
Czy wystarczy ukryć się w tłumie, by wyłączyć rozsądek? 79
Jakie czynniki sprzyjają myśleniu grupowemu? 80
Jak obecność innych wpływa na nasze działanie? 82
Kiedy grupa jest wsparciem? 83
Podsumowanie 86

RozdziaÅ‚ 5. Rywalizacja czy wspóÅ‚praca, czyli jak zorganizować pracÄ™ w zespole (Ilona ÅšwiÄ…tek-Barylska) 89
Jaka jest rola rywalizacji w zespole? 91
Dlaczego pracownicy ze sobÄ… rywalizujÄ…? 93
Co siÄ™ dzieje w sytuacji, gdy rywalizacja przeradza siÄ™ w „wyÅ›cig szczurów”? 95
Czy nadmierna rywalizacja skłania do odejścia z pracy? 97
Jakie jest znaczenie wspóÅ‚pracy w zespole? 98
Jak budować kulturÄ™ wspóÅ‚pracy w firmie? 98
Czy pracujÄ…c w zespole zawsze uzyskujemy dobre rezultaty? 99
Czy wybór miÄ™dzy rywalizacjÄ… a wspóÅ‚pracÄ… to forma dylematu spoÅ‚ecznego? 103
Jakie sÄ… determinanty wyboru: rywalizacja czy wspóÅ‚praca? 105
Podsumowanie 108

RozdziaÅ‚ 6. Coaching zespoÅ‚owy czyli jak prowadzić grupÄ™ ku efektywnemu rozwiÄ…zywaniu problemów (MaÅ‚gorzata KoÅ‚odziejczak, Piotr Mikosik) 111
Coaching: czym jest a czym nie jest? 113
Jaki wpływ na proces coachingu i jego efekty ma kultura organizacyjna? 116
Co to jest coaching zespołowy 119
Jak przeprowadzić proces moderowanych sesji problemowych? 121
Podsumowanie 133

RozdziaÅ‚ 7. Komunikacja w zespoÅ‚ach zadaniowych, czyli sposób na komunikacjÄ™ w warunkach tymczasowoÅ›ci (Magdalena Zalewska-TurzyÅ„ska) 135
Czym jest zespóÅ‚ zadaniowy? 137
Dlaczego heterarchia sprawdza się w zespołach zadaniowych? 137
Na jak dÅ‚ugo powoÅ‚ywać zespóÅ‚? 141
Gdzie napotkasz trudności w zarządzaniu zespołem zadaniowym? 143
Podsumowanie 149

Część 3. Relacje w różnorodnoÅ›ci i zmiennoÅ›ci 151

Rozdział 8. Znaczenie kultury organizacyjnej w budowaniu relacji społecznych (Izabela Bednarska-Wnuk) 153
Czym jest kultura organizacja? 155
Jak kształtować kulturę organizacyjną? 159
Kultura organizacyjna a relacje spoÅ‚eczne – wzajemne sprzężenie w organizacji? 164
Podsumowanie 167

Rozdział 9. My i oni, czyli jak wygląda świat przez kulturowe okulary (Joanna Małgorzata Michalak) 169
Co to jest etniczna różnorodność kulturowa? 172
Na czym polegajÄ… różnice kulturowe miÄ™dzy ludźmi? 173
Jakich korzyÅ›ci może spodziewać siÄ™ firma, która przeciwdziaÅ‚a dyskryminacji i stosuje w praktyce zarzÄ…dzanie różnorodnoÅ›ciÄ… kulturowÄ…? 185
W jaki sposób rozwijać kulturÄ™ różnorodnoÅ›ci etnicznej w firmie? 187
W jaki sposób rozwijać inteligencjÄ™ kulturowÄ… wÅ‚asnÄ… i pracowników? 189
Podsumowanie 193

RozdziaÅ‚ 10. ZarzÄ…dzanie wiekiem, zarzÄ…dzanie pokoleniami – czyli jak efektywnie kierować zespoÅ‚em wielopokoleniowym (Justyna Kliombka-Jarzyna, Patrycja Woszczyk) 195
Jaka sytuacja demograficzna czeka nas w Polsce i jakie sÄ… jej skutki dla firm 197
Jakie pokolenia sÄ… dziÅ› obecne na rynku pracy 198
Na jakim etapie rozwoju kariery jesteÅ›? 203
W jaki sposób praktycznie wykorzystać wiedzÄ™ o pokoleniach i jak dbać o rozwój na każdym etapie życia zawodowego? 205
Jak budować kulturÄ™ zaangażowania wÅ›ród pracowników z różnych pokoleÅ„? 209
Podsumowanie 214

Rozdział 11. Zarządzanie zmianą, czyli jak radzić sobie ze zmianą z perspektywy organizacji i jednostki (Witold Buraczyński) 217
Jakie jest osiem kroków wprowadzania zmiany wedÅ‚ug J. Kottera? 219
Na czym polega SDB Change Management Programme? 223
Czy menedżer ma prawo „nie wiedzieć” co siÄ™ stanie i jaki bÄ™dzie wynik? 226
Relacje miÄ™dzy menedżerami w procesie zmian – czyli dlaczego jedni mogÄ… wiÄ™cej od innych? 236
Zarządzający w procesie zmiany. Czy menedżer wie więcej o zmianie niż pracownik? 240
Czego oczekuje się od menedżera w procesie zmiany? 242
Kto jest twórcÄ… i hamulcowym zmiany? 246
Podsumowanie 249

Dodaj do koszyka Relacje w organizacji. Podręcznik menedżera

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.