reklama - zainteresowany?

Reguły small biznesu. Własna firma w praktyce - Onepress

Reguły small biznesu. Własna firma w praktyce
Autor: Zbigniew Mendel
ISBN: 978-83-246-4361-5
stron: 304, Format: 140x208, okładka: miękka
Data wydania: 2012-08-27
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 49,00 zł

Dodaj do koszyka Reguły small biznesu. Własna firma w praktyce

Tagi: Mała firma

Własna firma bez reguł to tylko biznesowa partyzantka!

Sektor MSP, czyli małych i średnich przedsiębiorstw, ma prawie 47% udziału w tworzeniu polskiego produktu krajowego brutto. Co roku powstaje kilkaset tysięcy firm, z których zdecydowana większość nie przetrwa dziesięciu lat. Dlaczego tak się dzieje? Może odpowiedź znowu kryje się w statystyce: z tych firm, które przetrwały pierwszy, najtrudniejszy okres, jedynie 36% ma strategię rynkową, 17% planuje budowę kultury organizacji i opracowywanie wizji przedsiębiorstwa, 20% zdefiniowało role i funkcje poszczególnych działów firmy i aż 66% nie podejmuje działań zmierzających do podporządkowania procesów operacyjnych zdefiniowanym celom nadrzędnym.

Książka Zbigniewa Mendla odpowiada na pytanie, jak prowadzić firmę w sposób zwycięski - zarówno finansowo, jak i pod kątem osobistych przekonań czy wartości. Autor oprowadza czytelnika po świecie realnego biznesu, od momentu podjęcia decyzji o prowadzeniu firmy o konkretnym profilu działalności, przez pierwsze kluczowe decyzje, aż po ewentualną sprzedaż dobrze funkcjonującego przedsiębiorstwa. Porusza wszystkie aspekty istotne dla dobrego działania firmy: wybór siedziby, definiowanie klienta, identyfikację wizualną, proces planowania, relacje z pracownikami, konkurentami i lokalną społecznością. Wszystko to w oparciu o najlepszą wiedzę i doświadczenia - własne oraz właścicieli firm, którym od lat pomaga zmagać się z twardymi regułami obowiązującymi w świecie small biznesu.



Zbigniew Mendel jest doktorem nauk humanistycznych, absolwentem Uniwersytetu Śląskiego, Politechniki Śląskiej i SGH w Warszawie. Do 1998 roku był nauczycielem akademickim. W 1993 roku rozpoczął pracę w biznesie. Od piętnastu lat zajmuje kluczowe stanowiska (prezesa zarządu, dyrektora generalnego) w przedsiębiorstwach polskich i zagranicznych. Jest też prezesem i właścicielem firmy Mendel Company, podmiotu o szerokim spektrum działania. Pracuje jako konsultant i doradca strategiczny przedsiębiorstw oraz trener biznesu. Jest autorem wielu publikacji naukowych o współczesnej Francji i zarządzaniu.

Dodaj do koszyka Reguły small biznesu. Własna firma w praktyce

 

Osoby które kupowały "Reguły small biznesu. Własna firma w praktyce", wybierały także:

  • Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi
  • Growth Hacker Marketing. O przyszÅ‚oÅ›ci PR, marketingu i reklamy. Wydanie rozszerzone
  • GURU KULTU..RY
  • PuÅ‚apki small biznesu. 133 mity, które niszczÄ… TwojÄ… firmÄ™
  • Inteligencja finansowa. Co kryjÄ… liczby. Przewodnik menedżera. Wydanie II

Dodaj do koszyka Reguły small biznesu. Własna firma w praktyce

Spis treści

Reguły small biznesu. Własna firma w praktyce -- spis treści

Wprowadzenie (9)

Rozdział 1. Czy i kiedy oraz na jakich warunkach warto być właścicielem, a nie pracownikiem najemnym (13)

  • 1.1. WÅ‚asny biznes - Å›wiadomy wybór czy ekonomiczny determinizm? (16)
  • 1.2. DziaÅ‚alność gospodarcza - poczÄ…tek czy zwieÅ„czenie kariery zawodowej? (20)
  • 1.3. UÅ‚aÅ„ska fantazja - romantyczny element naszej historii, ale niekoniecznie wartość wÅ‚asnej firmy (24)
  • 1.4. Czy naprawdÄ™ zawsze pierwszy milion trzeba ukraść? - czyli o etyce w biznesie (28)

Rozdział 2. Między marzeniami a rzeczywistością - przesłanki wyboru rodzaju działalności gospodarczej (33)

  • 2.1. Czy warto startować, jeżeli nie jesteÅ› Steve'em Jobsem - czyli od rzemieÅ›lniczej solidnoÅ›ci do wyróżniajÄ…cej innowacyjnoÅ›ci (34)
  • 2.2. OceÅ„ realnie swoje predyspozycje, kompetencje i zasoby, rzetelnie scharakteryzuj otoczenie - lepszy jest bolesny szacunek szans niż kosztowna diagnoza przyczyn porażek (36)
  • 2.3. BÄ…dź realistÄ…: jeżeli nie potrafisz kreować nowych potrzeb, skoncentruj siÄ™ na zaspokajaniu już istniejÄ…cych (43)
  • 2.4. Nie musisz być omnibusem - gdzie szukać wsparcia (47)

Rozdział 3. Nazwa, logotyp, przedmiot działania, siedziba - pierwsze kluczowe decyzje (51)

  • 3.1. Tożsamość wizualna firmy - bÄ…dź kreatywny, ale nie pozwalaj sobie na amatorstwo (52)
  • 3.2. Siedziba firmy a miejsce wykonywania dziaÅ‚alnoÅ›ci - optymalna lokalizacja dziaÅ‚alnoÅ›ci gospodarczej (55)
  • 3.3. Co robisz, co zamierzasz robić, a czego na pewno nie bÄ™dziesz robiÅ‚ - podejÅ›cie do przedmiotu dziaÅ‚alnoÅ›ci (61)

Rozdział 4. Kto jest moim klientem, kształt mojej oferty, gdzie jest moja konkurencja - czyli zręby strategii (67)

  • 4.1. Segmentacja klientów - uniwersalny patent na biznes? (68)
  • 4.2. Oferta handlowa i usÅ‚ugowa - czy można ignorować zasadÄ™ Pareto? (73)
  • 4.3. Produkty oraz usÅ‚ugi substytutywne i komplementarne - zlokalizuj i zdefiniuj konkurencjÄ™ (78)
  • 4.4. W czym muszÄ™ być lepszy? - poszukiwanie źródeÅ‚ przewagi konkurencyjnej (83)

Rozdział 5. Intuicja to nie wszystko, czyli podstawy planowania biznesu (87)

  • 5.1. Poznaj swojÄ… firmÄ™, zwÅ‚aszcza strukturÄ™ przychodów i kosztów, oraz okreÅ›l "wÄ…skie gardÅ‚a" (88)
  • 5.2. UwzglÄ™dnij wszystkie czynniki wpÅ‚ywajÄ…ce na Twój biznes (90)
  • 5.3. Rozmawiaj ze swoimi odbiorcami i dostawcami (94)
  • 5.4. Biznesplan (plan prowadzenia biznesu) - uniwersalne, sprawdzone narzÄ™dzie czy jedynie przejaw ulegania ogólnym tendencjom? (99)
  • 5.5. Monitoruj wykonanie zaÅ‚ożeÅ„ i koryguj je w zależnoÅ›ci od wyników i rozwoju sytuacji (101)

Rozdział 6. Etapy rozwoju firmy a decyzje właścicielskie (105)

  • 6.1. Koncepcyjne narodziny firmy - dominacja wÅ‚aÅ›cicielskiej kreatywnoÅ›ci (107)
  • 6.2. Pozytywistyczna praca u podstaw - konieczna formalizacja (109)
  • 6.3. Kres spontanicznego rozwoju - poczÄ…tki struktury organizacyjnej (112)
  • 6.4. Korekta "bÅ‚Ä™dów mÅ‚odoÅ›ci" przedsiÄ™biorstwa - ewolucja czy rewolucja? (114)
  • 6.5. MikroprzedsiÄ™biorstwo czy maÅ‚a firma - dylematy wyboru skali dziaÅ‚ania (116)
  • 6.6. Czas profesjonalizacji: autonomia - delegowanie - kontrola - biurokracja (119)
  • 6.7. Strategiczne dylematy - czy już czas na Å‚ad korporacyjny? (120)
  • 6.8. Jeszcze maÅ‚a, Å›rednia czy już duża firma - czy dalszy rozwój wart jest ryzyka, które trzeba podjąć? (123)

Rozdział 7. Nie myl przychodów z kosztami - o właścicielskich priorytetach (125)

  • 7.1. Przychody - marże - koszty: w żelaznym uÅ›cisku "Å›wiÄ™tej" triady (126)
  • 7.2. Dochody a konsumpcja i inwestycje: w poszukiwaniu "zÅ‚otego Å›rodka" (131)
  • 7.3. Racjonalnie buduj reputacjÄ™ i prestiż (135)
  • 7.4. JesteÅ› przedsiÄ™biorcÄ…, a nie feudaÅ‚em! (137)

Rozdział 8. Konkurencja - kooperacja - konsolidacja, czyli jak egzystować z rywalami rynkowymi (141)

  • 8.1. Konkurencja - trwaÅ‚y element rynkowej egzystencji Twojej firmy (142)
  • 8.2. Nadużywanie pozycji rynkowej - groźny i kosztowny w skutkach proceder (144)
  • 8.3. Zabronione praktyki nie dotyczÄ… tylko wielkich - zmowy cenowe (146)
  • 8.4. Pokojowe współistnienie czy technologiczny wyÅ›cig - granice i pÅ‚aszczyzny walki konkurencyjnej (150)

Rozdział 9. Delegowanie kompetencji - bolesny wymóg, znak czasu czy naturalna kolej rzeczy? (157)

  • 9.1. Jeżeli nie potrafisz zaufać, musisz zbankrutować! (158)
  • 9.2. Buduj priorytety i strategiÄ™, to powinna być Twoja domena! (163)
  • 9.3. Delegujesz kompetencje czy tylko odpowiedzialność? (165)
  • 9.4. PaÅ„skie oko konia tuczy - czy aby na pewno w biznesie jest to uniwersalna zasada? (168)

Rozdział 10. Właściciel przedsiębiorstwa w życiu lokalnej społeczności - społeczna percepcja przedsiębiorcy (171)

  • 10.1. PrzedsiÄ™biorca jako pracodawca (173)
  • 10.2. WÅ‚aÅ›ciciel jako klient: zamawiajÄ…cy, usÅ‚ugobiorca (176)
  • 10.3. PrzedsiÄ™biorca jako czÅ‚onek lokalnej spoÅ‚ecznoÅ›ci (178)
  • 10.4. Polityczne preferencje przedsiÄ™biorcy a bierne i czynne prawo wyborcze (182)

Rozdział 11. Efektywna, czyli jaka? Praktyczne metody oceny, monitorowania oraz podnoszenia skuteczności biznesowej i bezpieczeństwa rynkowego firmy (185)

  • 11.1. Efektywność przez pryzmat finansów (187)
  • 11.2. Efektywność w aspekcie otoczenia rynkowego (202)
  • 11.3. Efektywność w odniesieniu do organizacji i ksztaÅ‚tu oraz przebiegu procesów biznesowych (207)
  • 11.4. Efektywność a zasoby ludzkie przedsiÄ™biorstwa (215)
  • 11.5. Efektywność przez pryzmat jakoÅ›ci, innowacyjnoÅ›ci i rozwoju (221)
  • 11.6. Benchmarking - czyli popatrz i podpatrz, jak funkcjonuje Twoja konkurencja (224)

Rozdział 12. Jak kupić/sprzedać firmę i nie dać się oszukać (227)

  • 12.1. Kryteria atrakcyjnoÅ›ci inwestycji kapitaÅ‚owych (229)
  • 12.2. Uwaga na "okazje" - faktyczne motywy zmian wÅ‚aÅ›cicielskich (231)
  • 12.3. Nie aspiruj do roli omnibusa - proces kupna/sprzedaży firmy a doradcy i konsultanci (233)
  • 12.4. Wycena firmy - podstawowe metody (235)
  • 12.5. Due diligence - formalność czy próba minimalizacji ryzyka? (239)
  • 12.6. Umowa inwestycyjna - baza konsensusu i potencjalnych roszczeÅ„ (242)
  • 12.7. Zasady współpracy z byÅ‚ym wÅ‚aÅ›cicielem (245)
  • 12.8. Kupujesz firmÄ™, czyli żywy organizm - kadra zarzÄ…dzajÄ…ca i pracownicy w procesie zmian wÅ‚aÅ›cicielskich (248)
  • 12.9. Budowa synergii - czy jako kupujÄ…cy masz wymagane zasoby i doÅ›wiadczenie? (250)
  • 12.10. Zmiany wÅ‚aÅ›cicielskie a relacje z otoczeniem (253)

Zakończenie (257)

Bibliografia (261)

Dodaj do koszyka Reguły small biznesu. Własna firma w praktyce

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.