Public Relations jako funkcja zarządzania w organizacjach - Onepress

ISBN: 978-83-724-6691-4
stron: 450, Format: ebook
Data wydania: 2017-06-05
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 39,99 zł (poprzednio: 49,99 zł)
Oszczędzasz: 20% (-10,00 zł)
Prezentowany tom to kolejna publikacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach poświęcona badaniom, analizie oraz rozważaniom dotyczącym Public Relations. Zbiór artykułów prezentuje zagadnienia, które w ostatnim czasie stały się przedmiotem naukowych eksploracji wśród badaczy zajmujących się Public Relations. Obserwacja i badania praktyki, jak również analiza prowadzonych przez niektóre ośrodki badawcze konkretnych zagadnień z zakresu PR, pozwoliły wyróżnić trzy zasadnicze obszary naukowych dociekań w ramach dziedziny, jaką jest współczesne Public Relations:
1. Rola i znaczenie PR w strategii organizacji, ze szczególnym uwzględnieniem wykorzystania PR w nowych sferach życia społeczno-gospodarczego;
2. Rola i znaczenie PR w zarządzaniu publicznym;
3. Wzrost znaczenia nowych mediów w działalności PR przy słabnącym znaczeniu mediów tradycyjnych.
Wyróżnione obszary badawcze ujawniają, czym zajmują się dzisiaj naukowcy, jak również stanowią dowód pewnych trendów w rozwoju Public Relations. I tak, poszukiwanie teorii PR koncentruje się przede wszystkim na badaniach realizowanych w sektorze gospodarczym, jednakże stopniowo coraz większym zainteresowaniem cieszą się nowe społeczne dziedziny, jakimi są różnego rodzaju instytucje publiczne. O tym, że polityka odciska swoje piętno na polskim PR zorientować się można po włączeniu telewizora czy Internetu. Jednak badania sfer politycznych nadal wymagają szerszego spojrzenia na relacje polityków, partii politycznych z odbiorcami ich przekazów adresowanych nie tylko do wyborców. Ostatnie omawiane w książce zagadnienie to konsekwencja rozwoju nowych technologii, a dotyczy dynamicznie dojrzewających nowych mediów, nazywanych także mediami społecznościowymi. Wzbudzają one wiele kontrowersji, ale przede wszystkim zachęcają do badań nad ich skutecznością, możliwościami efektywnego komunikowania, a także miejscem w rywalizacji ze starymi mediami o świadomość odbiorców. Ten ostatni aspekt badań w obszarze Public Relations ma szczególne znaczenie w społeczeństwie informacyjnym, w cywilizacji sieci oraz nowych technologii, które zmieniają oblicze komunikowania, w tym - Public Relations.
Osoby które kupowały "Public Relations jako funkcja zarządzania w organizacjach", wybierały także:
- Projekty restrukturyzacyjne 0,00 zł
- Rozw 0,00 zł
- Metody ilo 0,00 zł
- ABC wsp 0,00 zł
- Mikroekonomia dla bystrzaków 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
Spis treści
Public Relations jako funkcja zarządzania w organizacjach eBook -- spis treści
WSTĘP 9 Krystyna Wojcik: NURT KRYTYCZNY W TEORII PUBLIC RELATIONS. NOWE KONCEPCJE TEORETYCZNE CZY TYLKO KONTESTOWANIE DOTYCHCZASOWYCH PODEJŚĆ BADAWCZYCH, MODELI I WZORCÓW DZIAŁANIA 17 Część I: PUBLIC RELATIONS W ZARZĄDZANIU ORGANIZACJAMI. NOWE KONCEPCJE, NOWE WYZWANIA 41 Monika Bartoszak, Jacek Trębecki: KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA - CZYNNIK SUKCESU KOMUNIKACYJNEGO ORGANIZACJI 43 Dorota Dolińska-Weryńska: CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA MARKI 61 Krzysztof Gołata: WIZERUNEK PRZEDSIĘBIORSTWA W KRYZYSIE (NA PRZYKŁADZIE TOYOTY) 77 Irena Kamińska-Radomska: ETYKIETA BIZNESU W KREOWANIU WIZERUNKU 94 Jolanta Kubicka: ETYCZNE ASPEKTY PUBLIC RELATIONS 105 Paweł Sarna: CZY PR POTRZEBUJE RETORYKI? 125 Część II: ROLA PUBLIC RELATIONS W ZARZĄDZANIU PUBLICZNYM 135 Anna Adamus-Matuszyńska, Dariusz Polakowski: PUBLIC RELATIONS W ROZWIĄZYWANIU PROBLEMÓW SPOŁECZNYCH 137 Maria Buszman-Witańska: PUBLIC RELATIONS UCZELNI 169 Katarzyna Dyaczyńska, Maria Kotas, Karolina Szymaniec: ROLA PROCESU KOMUNIKOWANIA W BUDOWANIU RELACJI Z INTERESARIUSZAMI JEDNOSTEK OCHRONY ZDROWIA. BADANIA SONDAŻOWE 185 Piotr Dzik: TOŻSAMOŚĆ WIZUALNA JAKO NARZĘDZIE BUDOWY WIZERUNKU MIAST W POLSCE NA PODSTAWIE SYGNATUR PROMOCYJNYCH 201 Adam Hajduga: INDUSTRIADA 2010 - PROMOCJA SIECIOWEGO PRODUKTU TURYSTYCZNEGO POPRZEZ WYDARZENIE. STUDIUM PRZYPADKU 222 Paweł Kocoń, Renata Maćkowska: PUBLIC RELATIONS I WYKONYWANIE ZADAŃ ORAZ PEŁNIENIE FUNKCJI JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO W REALIZACJI IDEI SPOŁECZEŃSTWA OBYWATELSKIEGO 239 Anna Lubecka: POZA-PR-OWSKIE KREOWANIE WIZERUNKÓW NARODOWYCH: PRZYKŁAD ,,ENTROPY" 256 Grażyna Piechota: STRATEGIE KOMUNIKOWANIA ORGANIZACJI POŻYTKU PUBLICZNEGO Z POTENCJALNYMI DARCZYŃCAMI W KONTEKŚCIE MOTYWACJI POLAKÓW PRZY WYBORZE ORGANIZACJI, KTÓRYM PRZEKAZUJĄ 1% PODATKU 276 Ks. Grzegorz Polok: ISTOTA PUBLIC RELATIONS W ŚWIADOMOŚCI STUDENTÓW STUDIÓW STACJONARNYCH I NIESTACJONARNYCH AKADEMII EKONOMICZNEJ W KATOWICACH W ŚWIETLE PRZEPROWADZONYCH BADAŃ 286 Marta Ryniejska-Kiełdanowicz: ZNACZENIE CITY DIPLOMACY W MIĘDZYNARODOWEJ PROMOCJI MIAST 298 Monika Łukasik-Duszyńska: UNIA EUROPEJSKA A OBYWATELE - SKUTECZNA CZY NIESKUTECZNA KOMUNIKACJA 312 Jacek Siatkowski: WPŁYW DZIAŁAŃ PUBLIC RELATIONS W PROJEKTACH PHARE NA WYNIK REFERENDUM EUROPEJSKIEGO W WOJEWÓDZTWIE ŚLĄSKIM 327 Część III: NOWE MEDIA CZY STARE MEDIA. WZLOT CZY UPADEK ZNACZENIA MEDIÓW W DZIAŁALNOŚCI PUBLIC RELATIONS 347 Bogumiła Barańska: MEDIA RELATIONS JAKO ISTOTNY ELEMENT KREOWANIA WIZERUNKU NOWOCZESNEJ ORGANIZACJI 349 Karolina Bielawska: MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE W BUDOWANIU WIZERUNKU SZKOŁY WYŻSZEJ. RAPORT Z BADAŃ PRZEPROWADZONYCH W AKADEMII EKONOMICZNEJ W KATOWICACH 359 Monika Kaczmarek-Śliwińska: ZARZĄDZANIE WIZERUNKIEM POLITYKA W OBSZARZE SOCIAL MEDIA 377 Ryszard Ławniczak, Marcin Piechota: WYKORZYSTANIE MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH PRZEZ GRUPY NACISKU A WIZERUNEK FIRMY 394 Henryk Przybylski : MEDIA JAKO ŹRÓDŁO I ŚRODEK UPOWSZECHNIENIA DOKTRYN I RUCHÓW SPOŁECZNYCH 408 BIBLIOGRAFIA 421 INFORMACJA O AUTORACH