Psychologia zarzÄ…dzania w organizacji - Onepress
ISBN: 9788301206673
stron: 304, Format: ebook
Data wydania: 2020-03-31
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 39,20 zł (poprzednio: 48,40 zł)
Oszczędzasz: 19% (-9,20 zł)
W książce zostały połączone elementy psychologii i teorii organizacji. Autorzy skupili się na kwestiach związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi, takich jak: wielokulturowość w organizacji, kariera i rozwój zawodowy, motywowanie, zaangażowanie i emocje w pracy, wizerunek i reputacja przedsiębiorstwa. Psychologiczne ujęcie pomaga w zrozumieniu mechanizmów zachodzących wewnątrz organizacji i przyczynić się do bardziej efektywnego jej funkcjonowania. W naukowej literaturze światowej tematyka psychologicznego podejścia do kierowania organizacjami, jak również funkcjonowania osób w ich ramach jest popularna i rozbudowana. [...] Dziedzina ta jest też owocnym obszarem współpracy interdyscyplinarnej, gdzie coraz wyraźniej zaznacza się przenikanie podejść naukowych i badawczych charakterystycznych dla psychologii, nauki o organizacji i zarządzaniu, socjologii czy marketingu. (Z recenzji dr. hab. Wojciecha Cwaliny, prof. SWPS)
Osoby które kupowały "Psychologia zarządzania w organizacji", wybierały także:
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Gra bez końca 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Zen Steve'a Jobsa 29,67 zł, (8,90 zł -70%)
- Wpływowy menedżer. Strategie budowania przywództwa i reputacji 48,06 zł, (14,90 zł -69%)
Spis treści
Psychologia zarządzania w organizacji eBook -- spis treści
- Okładka
- Strona tytułowa
- Strona redakcyjna
- Spis treści
- Wprowadzenie
- Część I. Kształtowanie kultury organizacyjnej trendy
- Rozdział 1. Kształtowanie marki organizacji przez kulturę organizacyjną firmy
- Wprowadzenie
- Kultura czy klimat organizacyjny synonim czy antonim?
- Kategorie klimatu i kultury organizacyjnej na podstawie wybranych koncepcji
- Wpływ kultury w organizacji na wybrane aspekty funkcjonowania pracowników w pracy przegląd badań
- Kultura organizacyjna a system wartości pracowników
- Klimat organizacyjny a style sprawowania władzy
- Klimat organizacyjny a preferowane style komunikowania się w środowisku pracy
- Klimat organizacyjny a postawy pracowników wobec zmian
- Klimat organizacyjny a stres roli zawodowej
- Podsumowanie
- Rozdział 2. Wielokulturowość w organizacji wyzwania dla zarządzania
- Wprowadzenie
- Trzy klucze porównań międzykulturowych
- Koncepcja wymiarów kulturowych Geerta Hofstedea
- Koncepcja wzorców zachowań projekt GLOBE
- Kultura jako system wspólnych przekonań
- ZarzÄ…dzanie pracownikami w organizacji wielokulturowej rozwijanie inteligencji kulturowej
- Rozdział 1. Kształtowanie marki organizacji przez kulturę organizacyjną firmy
- Część II. Rozwijanie systemów zarządzania potencjałem społecznym kierunki
- Rozdział 3. Zarządzanie kompetencjami zawodowymi pracowników w nowoczesnych organizacjach
- Wprowadzenie
- Kompetencje zawodowe przegląd podejść do zagadnienia
- Koncepcje kompetencji w ujęciu behawioralnym
- Koncepcje kompetencji w ujęciu psychologii różnic indywidualnych
- Dwupoziomowy Model Kompetencji Zawodowych propozycja własnej koncepcji
- Pomiar kompetencji zawodowych w dwupoziomowym Modelu Kompetencji zawodowych
- Zalety i ograniczenia dwupoziomowego Modelu Kompetencji zawodowych
- Zastosowanie kompetencji zawodowych w praktyce zarządzania potencjałem społecznym
- Opisy stanowisk
- Rekrutacja i selekcja
- Analiza potrzeb rozwojowych i ewaluacja działań rozwojowych
- Ocena okresowa pracowników
- System motywacyjny
- Podsumowanie
- Rozdział 4. Nowe tendencje w podejściu do szkoleń w organizacji
- Wprowadzenie
- Cele szkoleń z perspektywy budowania konkurencyjności firmy
- Przebieg i organizacja procesu szkoleniowego
- Metody uczenia siÄ™ w organizacji
- Planowanie sesji szkoleniowych
- Podsumowanie
- Rozdział 3. Zarządzanie kompetencjami zawodowymi pracowników w nowoczesnych organizacjach
- Część III. Jednostka w organizacji nowe zagadnienia
- Rozdział 5. Zaangażowanie w pracy i organizacji przegląd problematyki i narzędzi pomiaru
- Wprowadzenie
- Źródła teorii zaangażowania
- Charakterystyka zaangażowania
- Zaangażowanie zawodowe a organizacyjne
- Czynniki osobnicze i sytuacyjne (organizacyjne)
- Zaangażowanie jako stan lub zespół zachowań
- Model zaangażowania jako stanu według Wilmara Schaufeliego
- Podstawowe założenia
- Zaangażowanie według Schaufeliego a inne podejścia
- Pomiar zaangażowania zalety i wady dostępnych narzędzi
- Zaangażowanie a funkcjonowanie organizacji i jednostki
- Podsumowanie
- Rozdział 6. Strategie pracy emocjonalnej konstrukcja i trafność Skali Pracy emocjonalnej
- Wprowadzenie
- Praca emocjonalna jako proces regulacji emocji podstawy teoretyczne SPE
- Konstrukcja Skali Pracy emocjonalnej (SPE)[6] Przygotowanie wstępnej puli pozycji
- Trafność czynnikowa SPE
- Podstawowe własności psychometryczne SPe
- Trafność Skali Pracy emocjonalnej (SPE)
- Czynniki indywidualne a praca emocjonalna: wpływ obserwacyjnej samokontroli, inteligencji emocjonalnej oraz płci
- Czynniki organizacyjne a praca emocjonalna: wpływ stażu pracy i czasu poświęcanego na kontakt z klientami
- Konsekwencje pracy emocjonalnej: wypalenie zawodowe i stan zdrowia
- Podsumowanie
- Załącznik
- Skala Pracy Emocjonalnej (SPE)
- Rozdział 5. Zaangażowanie w pracy i organizacji przegląd problematyki i narzędzi pomiaru
- Część IV. Kształtowanie wizerunku organizacji i marki nowe możliwości i metody
- Rozdział 7. Wizerunek i reputacja przedsiębiorstwa przegląd pojęć i metod pomiaru
- Wprowadzenie
- Tożsamość, wizerunek i reputacja organizacji przybliżenie pojęć
- Rola metafory w eksploracji wizerunku przedsiębiorstw
- Dynamika wizerunku i reputacji
- Pomiar reputacji przedsiębiorstwa przegląd metod
- Propozycja narzędzia do pomiaru symbolicznego wizerunku przedsiębiorstwa
- Podsumowanie
- Załącznik
- Skrócona wersja skali do badania osobowości organizacji
- Załącznik
- Pełna wersja skali do badania osobowości organizacji
- Rozdział 8. O roli i znaczeniach marki produktu w kontekście nowoczesnych organizacji
- Wprowadzenie
- Pojęcie marki i wymiary wartości marki
- Perspektywa procesu podejmowania decyzji, czyli marka jako strategia wyboru
- Perspektywa procesu poszerzania ja-Marka jako koncepcja ja i styl życia
- Między marką produktu a organizacją jako marką marka ewoluująca
- Skuteczne zarządzanie marką marka jako polityka społeczna
- Podsumowanie
- Rozdział 7. Wizerunek i reputacja przedsiębiorstwa przegląd pojęć i metod pomiaru
- Bibliografia
- O autorach
- Przypisy