reklama - zainteresowany?

Psychologia zarzÄ…dzania w organizacji - Onepress

Psychologia zarzÄ…dzania w organizacji
ebook
Autor: Anna Maria Zawadzka
ISBN: 9788301206673
stron: 304, Format: ebook
Data wydania: 2020-03-31
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 39,20 zł (poprzednio: 48,40 zł)
Oszczędzasz: 19% (-9,20 zł)

Dodaj do koszyka Psychologia zarzÄ…dzania w organizacji

Tagi: Przywództwo | Zarządzanie | Zasoby ludzkie (HR)

W książce zostały połączone elementy psychologii i teorii organizacji. Autorzy skupili się na kwestiach związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi, takich jak: wielokulturowość w organizacji, kariera i rozwój zawodowy, motywowanie, zaangażowanie i emocje w pracy, wizerunek i reputacja przedsiębiorstwa. Psychologiczne ujęcie pomaga w zrozumieniu mechanizmów zachodzących wewnątrz organizacji i przyczynić się do bardziej efektywnego jej funkcjonowania. W naukowej literaturze światowej tematyka psychologicznego podejścia do kierowania organizacjami, jak również funkcjonowania osób w ich ramach jest popularna i rozbudowana. [...] Dziedzina ta jest też owocnym obszarem współpracy interdyscyplinarnej, gdzie coraz wyraźniej zaznacza się przenikanie podejść naukowych i badawczych charakterystycznych dla psychologii, nauki o organizacji i zarządzaniu, socjologii czy marketingu. (Z recenzji dr. hab. Wojciecha Cwaliny, prof. SWPS)

Dodaj do koszyka Psychologia zarzÄ…dzania w organizacji

 

Osoby które kupowały "Psychologia zarządzania w organizacji", wybierały także:

  • Szef, który myÅ›li, bo warto i siÄ™ opÅ‚aca
  • Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi
  • Gra bez koÅ„ca
  • Zen Steve'a Jobsa
  • WpÅ‚ywowy menedżer. Strategie budowania przywództwa i reputacji

Dodaj do koszyka Psychologia zarzÄ…dzania w organizacji

Spis treści

Psychologia zarządzania w organizacji eBook -- spis treści

  • OkÅ‚adka
  • Strona tytuÅ‚owa
  • Strona redakcyjna
  • Spis treÅ›ci
  • Wprowadzenie
  • Część I. KsztaÅ‚towanie kultury organizacyjnej trendy
    • RozdziaÅ‚ 1. KsztaÅ‚towanie marki organizacji przez kulturÄ™ organizacyjnÄ… firmy
      • Wprowadzenie
      • Kultura czy klimat organizacyjny synonim czy antonim?
      • Kategorie klimatu i kultury organizacyjnej na podstawie wybranych koncepcji
      • WpÅ‚yw kultury w organizacji na wybrane aspekty funkcjonowania pracowników w pracy przeglÄ…d badaÅ„
        • Kultura organizacyjna a system wartoÅ›ci pracowników
        • Klimat organizacyjny a style sprawowania wÅ‚adzy
        • Klimat organizacyjny a preferowane style komunikowania siÄ™ w Å›rodowisku pracy
        • Klimat organizacyjny a postawy pracowników wobec zmian
        • Klimat organizacyjny a stres roli zawodowej
      • Podsumowanie
    • RozdziaÅ‚ 2. Wielokulturowość w organizacji wyzwania dla zarzÄ…dzania
      • Wprowadzenie
      • Trzy klucze porównaÅ„ miÄ™dzykulturowych
        • Koncepcja wymiarów kulturowych Geerta Hofstedea
        • Koncepcja wzorców zachowaÅ„ projekt GLOBE
        • Kultura jako system wspólnych przekonaÅ„
      • ZarzÄ…dzanie pracownikami w organizacji wielokulturowej rozwijanie inteligencji kulturowej
  • Część II. Rozwijanie systemów zarzÄ…dzania potencjaÅ‚em spoÅ‚ecznym kierunki
    • RozdziaÅ‚ 3. ZarzÄ…dzanie kompetencjami zawodowymi pracowników w nowoczesnych organizacjach
      • Wprowadzenie
      • Kompetencje zawodowe przeglÄ…d podejść do zagadnienia
        • Koncepcje kompetencji w ujÄ™ciu behawioralnym
        • Koncepcje kompetencji w ujÄ™ciu psychologii różnic indywidualnych
        • Dwupoziomowy Model Kompetencji Zawodowych propozycja wÅ‚asnej koncepcji
          • Pomiar kompetencji zawodowych w dwupoziomowym Modelu Kompetencji zawodowych
          • Zalety i ograniczenia dwupoziomowego Modelu Kompetencji zawodowych
      • Zastosowanie kompetencji zawodowych w praktyce zarzÄ…dzania potencjaÅ‚em spoÅ‚ecznym
        • Opisy stanowisk
        • Rekrutacja i selekcja
        • Analiza potrzeb rozwojowych i ewaluacja dziaÅ‚aÅ„ rozwojowych
        • Ocena okresowa pracowników
        • System motywacyjny
      • Podsumowanie
    • RozdziaÅ‚ 4. Nowe tendencje w podejÅ›ciu do szkoleÅ„ w organizacji
      • Wprowadzenie
      • Cele szkoleÅ„ z perspektywy budowania konkurencyjnoÅ›ci firmy
      • Przebieg i organizacja procesu szkoleniowego
      • Metody uczenia siÄ™ w organizacji
      • Planowanie sesji szkoleniowych
      • Podsumowanie
  • Część III. Jednostka w organizacji nowe zagadnienia
    • RozdziaÅ‚ 5. Zaangażowanie w pracy i organizacji przeglÄ…d problematyki i narzÄ™dzi pomiaru
      • Wprowadzenie
      • ŹródÅ‚a teorii zaangażowania
      • Charakterystyka zaangażowania
        • Zaangażowanie zawodowe a organizacyjne
        • Czynniki osobnicze i sytuacyjne (organizacyjne)
        • Zaangażowanie jako stan lub zespół zachowaÅ„
      • Model zaangażowania jako stanu wedÅ‚ug Wilmara Schaufeliego
        • Podstawowe zaÅ‚ożenia
        • Zaangażowanie wedÅ‚ug Schaufeliego a inne podejÅ›cia
        • Pomiar zaangażowania zalety i wady dostÄ™pnych narzÄ™dzi
      • Zaangażowanie a funkcjonowanie organizacji i jednostki
      • Podsumowanie
    • RozdziaÅ‚ 6. Strategie pracy emocjonalnej konstrukcja i trafność Skali Pracy emocjonalnej
      • Wprowadzenie
      • Praca emocjonalna jako proces regulacji emocji podstawy teoretyczne SPE
      • Konstrukcja Skali Pracy emocjonalnej (SPE)[6] Przygotowanie wstÄ™pnej puli pozycji
      • Trafność czynnikowa SPE
      • Podstawowe wÅ‚asnoÅ›ci psychometryczne SPe
      • Trafność Skali Pracy emocjonalnej (SPE)
      • Czynniki indywidualne a praca emocjonalna: wpÅ‚yw obserwacyjnej samokontroli, inteligencji emocjonalnej oraz pÅ‚ci
      • Czynniki organizacyjne a praca emocjonalna: wpÅ‚yw stażu pracy i czasu poÅ›wiÄ™canego na kontakt z klientami
      • Konsekwencje pracy emocjonalnej: wypalenie zawodowe i stan zdrowia
      • Podsumowanie
      • ZaÅ‚Ä…cznik
        • Skala Pracy Emocjonalnej (SPE)
  • Część IV. KsztaÅ‚towanie wizerunku organizacji i marki nowe możliwoÅ›ci i metody
    • RozdziaÅ‚ 7. Wizerunek i reputacja przedsiÄ™biorstwa przeglÄ…d pojęć i metod pomiaru
      • Wprowadzenie
      • Tożsamość, wizerunek i reputacja organizacji przybliżenie pojęć
      • Rola metafory w eksploracji wizerunku przedsiÄ™biorstw
      • Dynamika wizerunku i reputacji
      • Pomiar reputacji przedsiÄ™biorstwa przeglÄ…d metod
      • Propozycja narzÄ™dzia do pomiaru symbolicznego wizerunku przedsiÄ™biorstwa
      • Podsumowanie
      • ZaÅ‚Ä…cznik
        • Skrócona wersja skali do badania osobowoÅ›ci organizacji
      • ZaÅ‚Ä…cznik
        • PeÅ‚na wersja skali do badania osobowoÅ›ci organizacji
    • RozdziaÅ‚ 8. O roli i znaczeniach marki produktu w kontekÅ›cie nowoczesnych organizacji
      • Wprowadzenie
      • PojÄ™cie marki i wymiary wartoÅ›ci marki
      • Perspektywa procesu podejmowania decyzji, czyli marka jako strategia wyboru
      • Perspektywa procesu poszerzania ja-Marka jako koncepcja ja i styl życia
        • MiÄ™dzy markÄ… produktu a organizacjÄ… jako markÄ… marka ewoluujÄ…ca
      • Skuteczne zarzÄ…dzanie markÄ… marka jako polityka spoÅ‚eczna
      • Podsumowanie
  • Bibliografia
  • O autorach
  • Przypisy

Dodaj do koszyka Psychologia zarzÄ…dzania w organizacji

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.