Psychologia szefa. Wydanie II - Onepress
ISBN: 978-83-283-0218-1
stron: 304, Format: ebook
Data wydania: 2014-08-14
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 42,35 zł (poprzednio: 75,63 zł)
Oszczędzasz: 44% (-33,28 zł)
Książka zostaÅ‚a zaklasyfikowana do TOP20 książek, które uksztaÅ‚towaÅ‚y polskich liderów! WiÄ™cej w artykule Pulsu Biznesu.
Ta książka nie jest teoretycznym glÄ™dzeniem, ani zbiorem pouczeÅ„ i przechwaÅ‚ek. Daje możliwość gÅ‚Ä™bszej refleksji, ale jednoczeÅ›nie pokazuje, jak można konkretnie dziaÅ‚ać, aby chronić specyficzne dla każdego szefa interesy i wartoÅ›ci. Psychologia szefa pomaga zrozumieć i zastosować zapomniane mechanizmy psychologiczne,ale z uwzglÄ™dnieniem specyfiki polskich szefów i polskich podwÅ‚adnych. Ta książka zawiera wiele konkretnych narzÄ™dzi, sposobów i bezpiecznych algorytmów dziaÅ‚ania, które pozwalajÄ… skutecznie i mÄ…drze rozwiÄ…zywać najtrudniejsze sytuacje z podwÅ‚adnymi.
Jeżeli uznasz, że szef to zawód - możesz doskonalić swoje umiejÄ™tnoÅ›ci menedżerskie, niezależnie od wieku, branży i doÅ›wiadczeÅ„.
Drugie wydanie tej książki poszerzone jest o suplement, który odnosi siÄ™ do aktualnego problemu wiÄ™kszoÅ›ci szefów w Polsce: "Jak wiÄ…zać dobrego pracownika z firmÄ… i budować jego prawdziwÄ… lojalność?". Autorzy proponujÄ… rewolucyjne dla wielu decydentów pomysÅ‚y i otwierajÄ… nowÄ… perspektywÄ™ w obszarze motywowania pracowników. A jeżeli to nie wystarczy - sprawdź, jak stanowczo można targować siÄ™ z odchodzÄ…cym podwÅ‚adnym.
Wojciech Haman i Jerzy Gut sÄ… autorami również dwóch innych książek: Docenić konflikt i Handlowanie to gra, które od poÅ‚owy lat dziewięćdziesiÄ…tych sÄ… cenione i wykorzystywane przez praktyków negocjacji oraz polecane na wielu wyższych uczelniach. Książka Psychologia szefa. Szef to zawód zostaÅ‚a już sprzedana w nakÅ‚adzie kilkudziesiÄ™ciu tysiÄ™cy egzemplarzy i wciąż może być inspiracjÄ… dla menedżerów oraz źródÅ‚em użytecznych rozwiÄ…zaÅ„ w pracy z podwÅ‚adnymi.
To polska ewangelia mądrego szefa. Bez naukowego zadęcia Gut z Hamanem odpowiadają, jak sobie radzić w roli szefa. Nie mądrzą się, piszą normalnym językiem. Ich recepty są często oczywiste. Ale im bardziej oczywiste, tym trudniej o nich pamiętać. Warto.Stanisław Turnau
Dyrektor Segmentu Prasa Codzienna i Internet. AGORA SA
Wywiad z Wojciechem Hamanem >>
Patron medialny:
Osoby które kupowały "Psychologia szefa. Wydanie II", wybierały także:
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Gra bez końca 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Zen Steve'a Jobsa 29,67 zł, (8,90 zł -70%)
- Wpływowy menedżer. Strategie budowania przywództwa i reputacji 48,06 zł, (14,90 zł -69%)
Spis treści
Psychologia szefa. Wydanie II eBook -- spis treści
1. Szef to trudny zawód (9)
2. Exposé szefa (15)
- Jak wygłosić exposé? (26)
- Intencje szefa dotyczące jego exposé (26)
- Minimalne granice szefa (28)
- Maksymalne preferencje szefa (30)
- Zakończenie exposé (31)
- Przykładowe exposé szefa (32)
- Uwagi i komentarze do szefowskiego exposé (34)
3. Karanie (37)
- Sankcje i dolegliwości, których możesz użyć do karania podwładnych (42)
- Pułapki podczas karania. Dziecko - Rodzic - Dorosły (44)
- Algorytm karania (49)
- Cel spotkania i ludzka twarz szefa (51)
- Co podwładny zrobił? (51)
- Na jakie koszty i konsekwencje pracownik naraził szefa? (52)
- Jaką granicę z exposé naruszył podwładny? (52)
- Wyznaczenie kary lub innej dolegliwości (53)
- Dopuść karanego do głosu tylko jeden raz (54)
- Propozycja pomocy, aby podwładny w przyszłości nie popełniał podobnych błędów (55)
- Zapowiedź bardziej surowej sankcji w sytuacji recydywy (56)
- Zalecenie naprawy błędu (56)
- Wyraźne zakończenie spotkania (57)
- Nasze uwagi do karania (58)
4. Nagradzanie (61)
- Nagrody, czyli różne sposoby doceniania i wyróżniania pracowników (64)
- Nagrody-symbole. Przynależność do elity (64)
- Docenianie bliskich osób dobrego pracownika (65)
- Nagrody dopasowane do potrzeb i zainteresowań pracownika (67)
- Nie bój się mówić: "Dziękuję. Doceniam. Jestem wdzięczny" (68)
- KÅ‚opoty szefa podczas nagradzania (70)
- Algorytm rozmowy z docenianym podwładnym (73)
- Uwagi do nagradzania (76)
5. Trudne decyzje odpowiedzialnego szefa (79)
- Jak przekazywać trudne decyzje? (83)
- Nazwanie celu spotkania (86)
- Ludzka twarz szefa (86)
- Jak dopasować ludzką twarz do osobowości szefa (Osobisty - Rzeczowy) (88)
- Decyzja przekazana w odpowiedzialnej formie (89)
- Krótkie, prawdziwe uzasadnienie decyzji (91)
- Obrona własnej decyzji - zdarta płyta (92)
- Zamknięcie spotkania dotyczącego decyzji szefa lub zaproszenie podwładnego do negocjacji nad sposobem wykonania decyzji (95)
6. Model negocjacji nastawionych na współpracę (97)
7. Zestaw psychologicznych narzędzi szefa (109)
- "Zdarta płyta" (111)
- Odsłanianie intencji szefa (112)
- Informacja zwrotna (115)
- Pytania i parafrazy. Narzędzia skutecznego słuchania (118)
- Trudne pytania (118)
- Parafraza potrzeb (120)
- Sztuka odmawiania podwładnym, czyli szefowskie: "Nie" (124)
- Stawianie granic (126)
- Targowanie szefowskie. Sztuka ustępstw i dawania satysfakcji (128)
8. Zwalnianie pracowników (131)
- Standard komunikowania decyzji o zwolnieniu (136)
- Ludzka twarz szefa, intencje, trudności i cel spotkania (136)
- Decyzja o zwolnieniu, z krótkim uzasadnieniem (137)
- Zdarta płyta, czyli ochrona decyzji (138)
- Negocjacje dotyczÄ…ce sposobu rozstania (140)
- Targuj się, aby dać podwładnemu satysfakcję (143)
9. Refleksje o zwolnieniach w polskiej rzeczywistości (153)
10. Od prośby do negocjacji (159)
11. Refleksje o prośbie i odpowiedzialności (175)
12. Jak radzić sobie z narzekaniem podwładnych? (185)
- Od marudzenia do odpowiedzialności. Algorytm rozmowy z "narzekaczem" (192)
- Wysłuchanie osłabionego pracownika i odtruwanie go (192)
- Pomoc w nazwaniu problemu pracownikowi, który narzeka i marudzi. Zaproszenie do współpracy (196)
- Zgłuszanie zawziętego i niepoprawnego narzekacza, który zatruwa zespół (200)
13. Refleksje o pomaganiu i odpowiedzialności (203)
14. Szef jako mediator (209)
- Algorytm mediacji szefowskiej (218)
15. Refleksje na pożegnanie (221)
- Samotność szefa (224)
- Motywowanie podwładnych (226)
- Wiedza i umiejętności szefa (230)
16. Nie mamy czego się wstydzić (233)
SUPLEMENT/2008: Nowe sposoby motywowania podwładnych i wiązania najlepszych pracowników z firmą (239)
17. Jak wiązać dobrego pracownika z firmą, kiedy awans pionowy nie jest możliwy? (243)
- Doskonalenie relacji szef - podwładni (248)
- Budowanie awansu poziomego (251)
- Pozycja coacha (251)
- Pozycja trenera (253)
- Pozycja specjalisty (255)
- Dbanie o rozwój osobisty pracownika (257)
- Akceptuj i nie przeszkadzaj (258)
- Jeżeli możesz, zainwestuj (259)
- Jeżeli wierzysz - inspiruj (260)
18. Jak rozmawiać i negocjować z odchodzącym pracownikiem, aby chronić interesy szefa i firmy? (265)
- Próba zatrzymania dobrego pracownika (268)
- Jak rozstać się z dobrym pracownikiem, chroniąc interesy szefa i firmy? (274)
Zakończenie (281)
Informacje o szkoleniach (285)