Psychologia przywództwa - Onepress
Tytuł oryginału: Harry Levinson on the Psychology of Leadership
Tłumaczenie: Małgorzata Głogowska
ISBN: 978-83-246-0905-5
stron: 256, Format: A5, okładka: twarda
Data wydania: 2007-10-29
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 47,00 zł
Artykuły, które przetrwały próbę czasu
- ZarzÄ…dzanie przez czyjeÅ› cele?
- Menedżerowie w średnim wieku
- NierozsÄ…dne nastawienie do motywacji
Techniki motywacji rekomendowane przez ekspertów jako znakomite i skuteczne często czynią więcej złego niż dobrego. Mierzenie celów tylko dlatego, że da się je zmierzyć, doprowadza do absurdów. Młodzi pracownicy odchodzą, kiedy orientują się, że obiecywane im wielkie możliwości nie istnieją. Motywujące opisy stanowisk są sztuczne i nieprzekonujące. Spotkania, które mają stymulować pracę zespołową, wywołują agresywną grę indywidualnych ambicji. Zarządzanie stało się odhumanizowaną inżynierią przemysłową.
Harry Levinson zadaje drażliwe pytania, których wielu menedżerów wolałoby uniknąć.- Co stało się z prawdziwymi potrzebami pracowników?
- Dlaczego ludzie rezygnują z zaangażowania w pracę i choć pozostają w firmie, przestają się w niej realizować?
- Czemu tak wielu zarządzających wciąż zakłada, że nikt oprócz nich nie ma prawa wychodzić z inicjatywą?
- Co naprawdÄ™ przeszkadza pracownikom w podnoszeniu kwalifikacji?
- Jak samoocena pracownika ma się do jego oceny w oczach przełożonych?
- Jaki poziom rywalizacji w miejscu pracy nie jest toksyczny?
Nie wierz w iluzje.
Popularne teorie zarządzania odarte ze złudzeń.
Osoby które kupowały "Psychologia przywództwa", wybierały także:
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Gra bez końca 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Zen Steve'a Jobsa 29,67 zł, (8,90 zł -70%)
- Wpływowy menedżer. Strategie budowania przywództwa i reputacji 48,06 zł, (14,90 zł -69%)