Przestrzenny wymiar karier menedżerów i przedsiębiorców. Analiza socjologiczna - Onepress
ISBN: 978-83-8142-270-3
stron: 234, Format: ebook
Data wydania: 2018-12-10
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 21,45 zł
W publikacji zrekonstruowano przestrzenny wymiar karier ludzi biznesu, szczególnie predysponowanych do roli kreatorów przestrzeni, gdzie realizujÄ… swoje ambicje zawodowe i pasje życiowe. Zmiany, jakich dokonujÄ… w Å›rodowisku pracy i poza niÄ…, dotyczÄ… nie tylko ich samych czy najbliższych im osób, lecz także majÄ… duże znaczenie dla czÅ‚onków organizacji, partnerów, konkurentów i kooperantów. W monografii przedstawiono powiÄ…zane ze sobÄ…, ale i jakoÅ›ciowo rozróżnialne etapy postrzegania przez nich przestrzeni oraz dziaÅ‚aÅ„ wobec niej – od traktowania przestrzeni jako zasobu, poprzez przejmowanie jej w zarzÄ…d, aż do panowania nad niÄ…. Skuteczność owej kontroli Å‚Ä…czy siÄ™ z dominujÄ…cym i charakterystycznym dla ludzi odgrywajÄ…cych kluczowe role organizacyjne modelem kariery-konstrukcji, czyli z intencjonalnym i pragmatycznym zarzÄ…dzaniem wÅ‚asnÄ… Å›cieżkÄ… zawodowÄ… oraz planem życiowym.
Książka jest adresowana do teoretyków i praktyków zarzÄ…dzania organizacjami, a także do badaczy spoÅ‚ecznych oraz wszystkich zainteresowanych paradygmatem interpretatywnym i jakoÅ›ciowymi metodologiami badawczymi, zwÅ‚aszcza teoriÄ… ugruntowanÄ….
Osoby które kupowały "Przestrzenny wymiar karier menedżerów i przedsiębiorców. Analiza socjologiczna", wybierały także:
- Projekty restrukturyzacyjne 0,00 zł
- Rozw 0,00 zł
- Metody ilo 0,00 zł
- ABC wsp 0,00 zł
- Mikroekonomia dla bystrzaków 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
Spis treści
Przestrzenny wymiar karier menedżerów i przedsiębiorców. Analiza socjologiczna eBook -- spis treści
Podziękowania 7
Wprowadzenie 9
Rozdział 1. Podstawowe pojęcia 15
-
- Przestrzeń 15
- Miejsce 19
- Przestrzeń a miejsce 21
- Nie-miejsca 22
- Czas i przestrzeń 24
RozdziaÅ‚ 2. Socjologia przestrzeni – wybrane zagadnienia 31
-
- PrzestrzeÅ„ w refleksji klasyków socjologii 31
- PrzestrzeÅ„ z perspektywy interpretatywistów 35
RozdziaÅ‚ 3. Kontekst – przestrzenno-czasowe uwarunkowania dziaÅ‚aÅ„ rodzimych aktorów biznesu 43
-
- Przestrzeń społeczna 43
- Historyczno-przestrzenne uwarunkowania biznesu w Polsce 46
RozdziaÅ‚ 4. Kontekst – (r)ewolucja przestrzeni biznesu 55
-
- Przestrzenie organizacyjne – metafory jako obrazy zmian paradygmatów biznesu 55
- Ewolucja przestrzeni biura 64
Rozdział 5. Kariera jako przedmiot badań 69
-
- Temporalno-przestrzenny wymiar karier ludzi biznesu 69
- Typologie wzorów karier 71
Rozdział 6. Zarządzanie wizerunkiem w przestrzeni publicznej 79
-
- Zarządzanie wrażeniami w przestrzeni organizacyjnej 79
- Kreowanie pożądanego wizerunku lidera organizacyjnego 82
Rozdział 7. Metodologia badań 91
-
- Podstawowe założenia 91
- Naturalna historia badania 93
- Techniczne aspekty badania 97
- Metodologia teorii ugruntowanej jako podstawowa strategia badawcza 101
- ŹródÅ‚a danych 105
- Badana zbiorowość 105
RozdziaÅ‚ 8. Przestrzenny wymiar karier menedżerów i przedsiÄ™biorców 111
-
- Etapy kariery 112
- Pierwszy etap kariery 113
- Drugi etap kariery 120
- Trzeci etap kariery 135
- WokóÅ‚ kariery – dom i wypoczynek 153
- Dom i okolica życia 154
- Wypoczynek – przerwy w pracy, czas wolny dostÄ™pny „na co dzieÅ„” i wakacyjne interludium 163
- Podsumowanie – próba integracji 176
- Etapy kariery 112
Rozdział 9. Suplement. Zarządzanie wizerunkiem 181
-
- Temporalny wymiar zarzÄ…dzania wizerunkiem 182
- Biura, gabinety i miejsca towarzyszÄ…ce 198
Bibliografia 209
Wykaz diagramów, rysunków, zdjęć 231
Od redakcji 233