reklama - zainteresowany?

Przepływy, współdziałania, kręgi możliwego. Antropologia powodzenia - Onepress

Przepływy, współdziałania, kręgi możliwego. Antropologia powodzenia
ebook
Autor: Tomasz Rakowski
ISBN: 978-83-7908-147-9
Format: ebook
Data wydania: 2020-05-26
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 25,71 zł (poprzednio: 36,73 zł)
Oszczędzasz: 30% (-11,02 zł)

Dodaj do koszyka Przepływy, współdziałania, kręgi możliwego. Antropologia powodzenia

Tagi: Ekonomia

We wspóÅ‚czesnej Mongolii, która przeszÅ‚a przez proces transformacji i ze Å›wiata socjalizmu dość gwaÅ‚townie wkroczyÅ‚a w rzeczywistość wolnorynkowej ekonomii, caÅ‚y czas rodzÄ… siÄ™ zaskakujÄ…co trwaÅ‚e formy wspóÅ‚dziaÅ‚ania. Struktury krewniaczych i rówieÅ›niczych kolektywów pasterskich, zwiÄ…zanych z miastem-osadÄ… BuÅ‚gan, poÅ‚ożonym na poÅ‚udniowych stokach AÅ‚taju, pozwalajÄ… na tworzenie nowych, skutecznych sieci handlu i biznesu, siÄ™gajÄ…cych daleko, do stoÅ‚ecznego UÅ‚an Bator, i dalej – za granicÄ™. Ta lokalna forma wspólnoty i wspóÅ‚dziaÅ‚ania staje siÄ™ najskuteczniejszym oÅ›rodkiem przebudowujÄ…cego siÄ™ spoÅ‚eczeÅ„stwa. Jest to jednak Å›wiat, który dopiero siÄ™ ujawnia, wypeÅ‚niony ideami wzrostu i samowznoszÄ…cego siÄ™ ruchu, powrotami do ziemi rodzinnej, odruchami samoorganizacji, ciÄ…gÅ‚ymi staraniami o pochwycenie i utrzymanie siÅ‚ nadchodzÄ…cego powodzenia.

Dodaj do koszyka Przepływy, współdziałania, kręgi możliwego. Antropologia powodzenia

 

Osoby które kupowały "Przepływy, współdziałania, kręgi możliwego. Antropologia powodzenia", wybierały także:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzaków

Dodaj do koszyka Przepływy, współdziałania, kręgi możliwego. Antropologia powodzenia

Spis treści

Przepływy, współdziałania, kręgi możliwego. Antropologia powodzenia eBook -- spis treści

Wprowadzenie

Gwałtowna transformacja mongolska i lokalne systemy działania

Kultura, rozwój, antropologia

Rozwój – zÅ‚y brat bliźniak antropologii

Narracje rozwoju, narracje niepowodzenia

Lokalne formy rozwoju

WspóÅ‚użytkowanie, wspóÅ‚dziaÅ‚anie i „czasowe użytkowanie”

Sztuka dziaÅ‚aÅ„ nieformalnych we wspóÅ‚czesnej Mongolii

Samoorganizacja i rozwój: formy obywatelskoÅ›ci

Metodologie, przebieg badań, sieci społeczne: zarys procesu

Trzeci tryb antropologicznej wspóÅ‚pracy: wiedza, wyobraźnia,

protosocjologia

RozdziaÅ‚ 1: Historia potransformacyjna: zapaść i rozwój w torguckim BuÅ‚ganie

Torguci w zachodniej Mongolii

„Historia natychmiastowa”

Ziemia i własność: nowe sposoby gospodarowania, grodzenie przestrzeni

Modernizacja, infrastrukturalny skok i „propaganda sukcesu”

Ambiwalencja bułgańskiego rozwoju

RozdziaÅ‚ 2: Nowe pokolenie biznesmenów torguckich: praktyki wspóÅ‚dziaÅ‚ania

Torguci, podgrupy, ambicje handlowe

Nieformalna, cicha wspóÅ‚praca

Powodzenie: kosmologie wspóÅ‚dziaÅ‚ania

PrzysÅ‚ugi, „wybielanie rÄ…k”: budowanie pozycji

ŹródÅ‚a wspóÅ‚pracy: biznes kolektywny

RozdziaÅ‚ 3: ÅšwiÄ™ta, ceremonie, powroty: wspólne energie

Kluby, organizacje, rówieÅ›nicy: organizowanie dziaÅ‚ania

Naadam i somon. ÅšwiÄ™cenie gór, celebrowanie „ziemi ojczystej” (nutagu)

Bürenchajrchany tachilga: nowe poÅ‚Ä…czenia, nowe elity

DziaÅ‚anie, powodzenie: „sztuka nieformalnego”

Właściwy czas, właściwe miejsce

Miejsca, działania, wyobraźnie: nowoczesności

Nutag

Rozdział 4: Lokalne formy rozwoju:

nieformalne działania, wytwarzanie państwa

Samoorganizacja i samopomoc: „heteronimiczne przesuniÄ™cia”

Rozwój, przebudowa, programy pomocowe

Katastrofa i dzud: polityka „odzwierzÄ™cenia”

Budowanie pozycji, gromadzenie możliwości

Pragnienia, ambicje, rozwój: dziaÅ‚ania oddolne

Przechwytywanie powodzenia

Sieci wspóÅ‚dziaÅ‚ania: zdwojone intencje, wytwarzanie paÅ„stwa

Idee dobrego życia i migotanie tego, co państwowe

Zakończenie

PrzepÅ‚ywy, możliwoÅ›ci, wymiany przysÅ‚ug: „niemożliwe miejsce”

Antropologia powodzenia

Przypisy

Bibliografia

Podziękowania

Dodaj do koszyka Przepływy, współdziałania, kręgi możliwego. Antropologia powodzenia

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.