reklama - zainteresowany?

Przedsi - Onepress

Przedsi
ebook
Autor: Robert Majkut
ISBN: 978-83-7941-481-9
stron: 320, Format: ebook
Data wydania: 2014-01-01
Ksi臋garnia: Onepress

Cena ksi膮偶ki: 64,60 z艂 (poprzednio: 76,00 z艂)
Oszcz臋dzasz: 15% (-11,40 z艂)

Dodaj do koszyka Przedsi

Tagi: Ekonomia

Przedsi

Dodaj do koszyka Przedsi

 

Osoby kt贸re kupowa艂y "Przedsi", wybiera艂y tak偶e:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzak贸w

Dodaj do koszyka Przedsi

Spis tre艣ci

Przedsi臋biorczo艣膰 w 艣wietle uwarunkowa艅 interdyscyplinarnych eBook -- spis tre艣ci

Wst臋p 7

Rozdzia艂 1
Socjologia gospodarki, jako perspektywa badawcza zjawiska przedsi臋biorczo艣ci 15
1.1. Czym jest socjologia gospodarki? 15
1.2. Zarys historii socjologii gospodarki 20
1.2.1. Rozw贸j kategorii homo oeconomicus 20
1.2.2. Idea Wolnego Rynku wed艂ug Adama Smitha jako perspektywa bada艅 gospodaruj膮cego spo艂ecze艅stwa 26
1.2.3. Czynniki rozwoju spo艂eczno-gospodarczego wed艂ug J贸zefa Supi艅skiego 31
1.2.4. Spo艂eczne czynniki rozwoju kapitalizmu i przedsi臋biorczo艣ci wed艂ug Maxa Webera 34
1.2.5. Keynesizm - propozycja makroekonomicznego pod艂o偶a dla rozwoju przedsi臋biorczo艣ci 38
1.2.6. System spo艂eczno-gospodarczy w uj臋ciu Talcotta Parsonsa 44
1.2.7. Zachowania ekonomiczne w teorii Garego Beckera 45
1.2.8. Teoria racjonalnych oczekiwa艅 jako mo偶liwa perspektywa socjologii gospodarki 47
1.2.9. Socjologia gospodarki a teoria cyklu 偶ycia 49
1.3. Rozw贸j socjologii gospodarki jako interdyscyplinarnej refleksji na temat zachowa艅 ekonomicznych w tym przedsi臋biorczo艣ci - pr贸ba syntezy 52

Rozdzia艂 2
Definicje przedsi臋biorczo艣ci i jej uwarunkowania ekonomiczne 57
2.1. Przedsi臋biorczo艣膰 w uj臋ciu definicyjnym 57
2.2. Przedsi臋biorczo艣膰 w teorii ekonomii oraz uwarunkowania ekonomiczne przedsi臋biorczo艣ci 60
2.3. Typy zachowa艅 przedsi臋biorczych 70
2.4. Przedsi臋biorstwo, jako atrybut przedsi臋biorczo艣ci 71
2.5. Relacje przedsi臋biorczo艣ci z rozwojem gospodarczym 81

Rozdzia艂 3
Instytucjonalne i prawne uwarunkowania przedsi臋biorczo艣ci 89
3.1. Otoczenie instytucjonalne przedsi臋biorczo艣ci 89
3.2. Specjalne Strefy Ekonomiczne 98
3.3. Klastry 99
3.4. Otoczenie instytucjonalne przedsi臋biorczo艣ci - przyk艂ad Dolnego 艢l膮ska 100
3.5. Uwarunkowania formalnoprawne przedsi臋biorczo艣ci 111

Rozdzia艂 4
Uwarunkowania psychologiczne przedsi臋biorczo艣ci 125
4.1. Cechy charakterologiczno-osobowo艣ciowe przedsi臋biorcy 125
4.2. Psychologiczne dylematy mo偶liwo艣ci uczenia si臋 przedsi臋biorczo艣ci 128
4.3. Teoria uwarunkowa艅 przedsi臋biorczo艣ci wed艂ug D. McClelanda 129

Rozdzia艂 5
Uwarunkowania socjologiczne przedsi臋biorczo艣ci 135
5.1. Wp艂yw kultury na przedsi臋biorczo艣膰 137
5.2. Typy kultury a warunki rozwoju przedsi臋biorczo艣ci 141
5.3. Odzia艂ywanie struktury spo艂ecznej na przedsi臋biorczo艣膰 157
5.4. Postawy wobec przedsi臋biorczo艣ci, jako czynnik socjologiczny dzia艂alno艣ci gospodarczej na w艂asny rachunek 166

Rozdzia艂 6
Spo艂eczna odpowiedzialno艣膰 biznesu, jako czynnik kszta艂tuj膮cy klimat spo艂eczno-kulturowy wobec przedsi臋biorczo艣ci 183
6.1. Og贸lna idea spo艂ecznej odpowiedzialno艣ci biznesu 184
6.2. G艂贸wne obszary spo艂ecznej odpowiedzialno艣ci biznesu 185
6.2.1. Obszar ekonomiczny 185
6.2.2. Obszar socjologiczny 186
6.2.3. Obszar odpowiedzialno艣ci ekologicznej 187
6.2.4. Obszar etyczny spo艂ecznej odpowiedzialno艣ci biznesu 192

Rozdzia艂 7
Przedsi臋biorczo艣膰 w Polsce - analiza statystyczna i uwarunkowania makroekonomiczne 195
7.1. Charakterystyka ilo艣ciowa przedsi臋biorczo艣ci w Polsce 195
7.2. Sytuacja ekonomiczno-finansowa przedsi臋biorstw 199
7.3. Uwarunkowania makroekonomiczne rozwoju przedsi臋biorczo艣ci w Polsce 200
7.4. Przedsi臋biorczo艣膰 a rynek pracy 203
7.5. Przedsi臋biorczo艣膰 a rynek pieni臋偶ny 206
7.6. Innowacyjno艣膰 polskich przedsi臋biorstw 209
7.7. Rola Unii Europejskiej w rozwoju polskiej przedsi臋biorczo艣ci 217

Rozdzia艂 8
Przedsi臋biorczo艣膰 we Wroc艂awiu, charakterystyka bazy ekonomicznej Wroc艂awia, jako obszaru rozwoju dzia艂a艅 gospodarczych na w艂a颅sny rachunek 231
8.1. Charakterystyka ilo艣ciowa przedsi臋biorczo艣ci we Wroc艂awiu 233
8.2. Rynek pracy i wynagrodzenia we Wroc艂awiu 237
8.3. Dochody miasta 241
8.4. Nak艂ady inwestycyjne we Wroc艂awiu 243
8.5. Postawy wroc艂awian wobec przedsi臋biorc贸w i przedsi臋biorczo艣ci 244

Rozdzia艂 9
Socjologiczna charakterystyka przedsi臋biorczo艣ci, w 艣wietle bada艅 empirycznych zrealizowanych na zbiorowo艣ci wroc艂awskich przedsi臋biorc贸w 249
9.1. Motywy rozpocz臋cia dzia艂alno艣ci przedsi臋biorczej 251
9.2. Dziedziczenie wzorc贸w zachowa艅 przedsi臋biorczych 255
9.3. Styl 偶ycia przedsi臋biorc贸w, sposoby sp臋dzania czasu wolnego 260
9.4. Wyposa偶enie gospodarstwa domowego przedsi臋biorcy 269
9.5. Preferencje sytemu spo艂ecznego przedsi臋biorc贸w, grupy odniesienia, aspiracje 271
9.6. Subiektywny obraz roli i miejsca przedsi臋biorc贸w w spo艂ecze艅stwie 274
9.7. System warto艣ci i etyka przedsi臋biorc贸w 276
9.8. Religijno艣膰 przedsi臋biorc贸w 280
9.9. Postawy przedsi臋biorc贸w wobec otoczenia instytucjonalnego przedsi臋biorczo艣ci 283

Zako艅czenie 287
Bibliografia 291
Aneks. Kwestionariusz ankiety, wz贸r tradycyjny, kt贸ry zosta艂 przekszta艂cony w wersj臋 skryptu elektronicznego 297
Spis tabel 315
Spis wykres贸w i rysunk贸w 319

Dodaj do koszyka Przedsi

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe nale偶膮 do wydawnictwa Helion S.A.