reklama - zainteresowany?

Przedsi - Onepress

Przedsi
ebook
Autor: Marian Gorynia
ISBN: 978-83-012-1621-4
stron: 504, Format: ebook
Data wydania: 2021-01-11
Ksi臋garnia: Onepress

Cena ksi膮偶ki: 75,20 z艂 (poprzednio: 94,00 z艂)
Oszcz臋dzasz: 20% (-18,80 z艂)

Dodaj do koszyka Przedsi

Tagi: Ekonomia

Wyj

Dodaj do koszyka Przedsi

 

Osoby kt贸re kupowa艂y "Przedsi", wybiera艂y tak偶e:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzak贸w

Dodaj do koszyka Przedsi

Spis tre艣ci

Przedsi臋biorstwo w biznesie mi臋dzynarodowym eBook -- spis tre艣ci

  • Ok艂adka
  • Strona tytu艂owa
  • Strona redakcyjna
  • Spis tre艣ci
  • Wst臋p
  • Cz臋艣膰 I.聽Przedsi臋biorstwo jako聽przedmiot poznania w聽biznesie mi臋dzynarodowym zagadnienia teoretyczno-metodologiczne
    • Rozdzia艂 1. Przedsi臋biorstwo jako podmiot realnej聽gospodarki i聽przedmiot poznania naukowego
      • 1.1. Przedsi臋biorstwo jako podmiot sfery realnej
      • 1.2. Przedsi臋biorstwo jako przedmiot poznania w聽naukach聽ekonomicznych
    • Rozdzia艂 2. Zakres poj臋cia biznesu mi臋dzynarodowego
    • Rozdzia艂 3. Interdyscyplinarny charakter biznesu聽mi臋dzynarodowego
    • Rozdzia艂 4. Zagadnienie ekspansji zagranicznej a聽teorie przedsi臋biorstwa
    • Zako艅czenie cz臋艣ci I
  • Cz臋艣膰 II. Uwarunkowania kontekstualne zagranicznej ekspansji przedsi臋biorstw poziom globalny, regionalny i聽mezoekonomiczny
    • Rozdzia艂 5. Kontekst zagranicznej ekspansji przedsi臋biorstw globalizacja, antyglobalizacja, deglobalizacja, regionalizacja
      • 5.1. Uwagi terminologiczne i聽metodologiczne
      • 5.2. Przyczyny, przejawy i聽skutki globalizacji
      • 5.3. Przysz艂o艣膰 globalizacji
      • 5.4. Podsumowanie
    • Rozdzia艂 6. Mezoekonomiczne uwarunkowania zagranicznej ekspansji przedsi臋biorstw
      • 6.1. Konkurencja na (wewn臋trznym) rynku bran偶owym model Portera
      • 6.2. Koncepcja diamentu Portera
      • 6.3. Czynniki internacjonalizacji i聽globalizacji bran偶 model Yipa
      • 6.4. Synteza modeli Portera i聽Yipa
    • Zako艅czenie cz臋艣ci II
  • Cz臋艣膰 III. G艂贸wne obszary refleksji nad zagraniczn膮 ekspansj膮 przedsi臋biorstw w聽naukach ekonomicznych
    • Rozdzia艂 7. Zagraniczna ekspansja przedsi臋biorstw a聽teoria handlu mi臋dzynarodowego i聽teoria zagranicznych inwestycji bezpo艣rednich
      • 7.1. Teoria handlu mi臋dzynarodowego a聽zagadnienie internacjonalizacji przedsi臋biorstwa
        • 7.1.1. Paradygmat mi臋dzynarodowej ekspansji przedsi臋biorstwa (internacjonalizacji przedsi臋biorstwa) a聽teoria handlu mi臋dzynarodowego
        • 7.1.2. Przedsi臋biorstwo w聽klasycznej teorii handlu mi臋dzynarodowego
        • 7.1.3. Przedsi臋biorstwo we wsp贸艂czesnej teorii wymiany mi臋dzynarodowej (teorii handlu mi臋dzynarodowego) nowa teoria handlu mi臋dzynarodowego i聽nowa nowa teoria handlu mi臋dzynarodowego
      • 7.2. Teoria zagranicznych inwestycji bezpo艣rednich a聽zagadnienie zagranicznej ekspansji (internacjonalizacji) przedsi臋biorstwa paradygmat zagranicznych inwestycji bezpo艣rednich a聽paradygmat zagranicznej ekspansji przedsi臋biorstwa
        • 7.2.1. Paradygmat zagranicznych inwestycji bezpo艣rednich
        • 7.2.2. Przedsi臋biorstwo w聽koncepcjach zagranicznych inwestycji聽bezpo艣rednich
          • 7.2.2.1. Model cyklu 偶ycia produktu
          • 7.2.2.2. Teoria oligopolu mi臋dzynarodowego
          • 7.2.2.3. Teoria internalizacji
          • 7.2.2.4. Eklektyczna teoria produkcji mi臋dzynarodowej
          • 7.2.2.5. Teoria mi臋dzynarodowej transmisji zasob贸w
          • 7.2.2.6.Teoria horyzont贸w globalnych
          • 7.2.2.7. Teoria konkurencji globalnej
          • 7.2.2.8. Teoria geobiznesu
          • 7.2.2.9. Podsumowanie
      • 7.3. Integracja teorii handlu mi臋dzynarodowego i聽teorii聽zagranicznych inwestycji bezpo艣rednich
    • Rozdzia艂 8. Przegl膮d koncepcji teoretycznych przedsi臋biorstwa mi臋dzynarodowego (PM) z聽perspektywy historycznej
      • 8.1. Oczekiwania w聽stosunku do koncepcji teoretycznych PM
      • 8.2. Co to jest przedsi臋biorstwo mi臋dzynarodowe?
      • 8.3. Pierwotne/tradycyjne teorie/koncepcje PM
      • 8.4. Nowoczesne/wsp贸艂czesne teorie/koncepcje przedsi臋biorstwa mi臋dzynarodowego na podstawie Pitelisa, Sugdena [eds. 1991]
      • 8.5. Wczesne, niszowe, przej艣ciowe teorie/koncepcje przedsi臋biorstw mi臋dzynarodowych
      • 8.6. Wsp贸艂czesne teorie przedsi臋biorstw mi臋dzynarodowych na podstawie Ietto-Gillies [2005, 2011, 2019]
      • 8.7. Wsp贸艂czesne teorie przedsi臋biorstw mi臋dzynarodowych na podstawie Forsgrena [2008, 2013, 2017]
      • 8.8. Podsumowanie
      • 8.9. Wsp贸艂czesne teorie przedsi臋biorstwa mi臋dzynarodowego na podstawie Cassona [2018]
      • 8.10. Inne uj臋cia istoty przedsi臋biorstwa mi臋dzynarodowego
    • Rozdzia艂 9. Wsp贸艂czesne teorie internacjonalizacji przedsi臋biorstwa
      • 9.1. Model sekwencyjny i聽jego rozwini臋cia
      • 9.2. Internacjonalizacja niekonwencjonalna, internacjonalizacja symultaniczna
      • 9.3. Internacjonalizacja w聽uj臋ciu podej艣cia sieciowego
      • 9.4. Internacjonalizacja w聽uj臋ciu przedsi臋biorczo艣ci mi臋dzynarodowej mi臋dzynarodowe nowe przedsi臋wzi臋cia i聽firmy born global
      • 9.5. Internacjonalizacja perspektywa zasob贸w, wiedzy, umiej臋tno艣ci, kompetencji, zdolno艣ci i聽uczenia si臋
    • Zako艅czenie cz臋艣ci III
  • Cz臋艣膰 IV. Strategie zagranicznej ekspansji przedsi臋biorstw motywy, definicje, poziomy, rodzaje i聽mierniki oraz poj臋cie strategii globalnej
    • Rozdzia艂 10. Motywy zagranicznej ekspansji przedsi臋biorstw
    • Rozdzia艂 11. Koncepcje i聽definicje strategii聽przedsi臋biorstwa
    • Rozdzia艂 12. Poziomy strategii przedsi臋biorstwa
    • Rozdzia艂 13. Strategia internacjonalizacji przedsi臋biorstwa i聽strategia dezinternacjonalizacji oraz reinternacjonalizacji
    • Rozdzia艂 14. Rodzaje strategii internacjonalizacji
    • Rozdzia艂 15. Strategia konkurencyjna na聽rynkach聽zagranicznych
    • Rozdzia艂 16. Strategie funkcjonalne a聽ekspansja聽zagraniczna
      • 16.1. Strategie lokalizacji dzia艂alno艣ci
      • 16.2. Strategie marketingowe
      • 16.3. Strategie zarz膮dzania zasobami ludzkimi w聽przedsi臋biorstwie mi臋dzynarodowym
      • 16.4. Strategie finansowe i聽rachunkowo艣ci
      • 16.5. Strategie w聽zakresie organizowania dzia艂alno艣ci przedsi臋biorstwa mi臋dzynarodowego
    • Rozdzia艂 17. Pomiar internacjonalizacji przedsi臋biorstwa
    • Rozdzia艂 18. Strategia globalna przedsi臋biorstwa
    • Zako艅czenie cz臋艣ci IV
  • Cz臋艣膰 V.聽Strategie zagranicznej ekspansji przedsi臋biorstw sposoby wej艣cia na rynki zagraniczne
    • Rozdzia艂 19. Sposoby wej艣cia na rynki zagraniczne przegl膮d og贸lny i聽typologie
    • Rozdzia艂 20. Eksport
    • Rozdzia艂 21. Kooperacja niekapita艂owa 聽licencjonowanie
    • Rozdzia艂 22. Kooperacja niekapita艂owa franczyza
    • Rozdzia艂 23. Kooperacja niekapita艂owa 聽kontrakty聽mened偶erskie
    • Rozdzia艂 24. Kooperacja niekapita艂owa 聽kontrakty聽na inwestycje pod klucz
    • Rozdzia艂 25. Kooperacja niekapita艂owa 聽kontrakty聽na poddostawy
    • Rozdzia艂 26. Kooperacja kapita艂owa 聽joint聽ventures
    • Rozdzia艂 27. Mi臋dzynarodowe sojusze strategiczne
    • Rozdzia艂 28. Samodzielne prowadzenie dzia艂alno艣ci gospodarczej za granic膮 w艂asne filie i聽oddzia艂y na rynkach zagranicznych
    • Rozdzia艂 29. Zr贸偶nicowanie form zagranicznej ekspansji przedsi臋biorstw
    • Rozdzia艂 30. Ewolucja form obs艂ugi rynku聽zagranicznego
    • Rozdzia艂 31. Kombinacja sposob贸w obs艂ugi rynku zagranicznego alternatywa (substytucja) czy komplementarno艣膰 (wsp贸艂wyst臋powanie)
    • Zako艅czenie cz臋艣ci V
    • Aneks 1. Przyk艂ad zastosowania teorii koszt贸w transakcyjnych do analizy kwestii po艣rednictwa w聽handlu zagranicznym
      • A1.1. Wst臋p
      • A1.2. Charakterystyka teorii koszt贸w transakcyjnych
      • A1.3. Problem po艣rednictwa w聽handlu zagranicznym w聽uj臋ciu聽teorii koszt贸w transakcyjnych
      • A1.4. Propozycje rozwi膮zania problemu w聽tradycyjnej literaturze ekonomicznej i聽marketingowej kryteria alokacji funkcji w聽uk艂adzie eksportowym
      • A1.5. Wp艂yw czynnika skali dzia艂alno艣ci na struktur臋 uk艂adu聽eksportowego
        • A1.5.1. Czynnik skali w聽odniesieniu do wielko艣ci obrot贸w jednym towarem (czynnik koncentracji obrot贸w)
        • A1.5.2. Czynnik skali w聽znaczeniu szeroko艣ci asortymentu
        • A1.5.3. Czynnik skali w聽uj臋ciu transakcyjno-informacyjnym
        • A1.5.4. Czynnik skali w聽uj臋ciu finansowo-kredytowym
      • A1.6. Propozycja rozwi膮zania problemu z聽wykorzystaniem teorii koszt贸w transakcyjnych
        • A1.6.1. Specyficzno艣膰 zasob贸w
        • A1.6.2. Niepewno艣膰
        • A1.6.3. Cz臋stotliwo艣膰
  • Cz臋艣膰 VI. Metody wyboru sposobu wej艣cia na rynki zagraniczne
    • Rozdzia艂 32. Podstawowe modele, regu艂y聽i聽podej艣cia do wyboru strategii聽wej艣cia
    • Rozdzia艂 33. Kryteria wyboru strategii wej艣cia na聽rynki zagraniczne
    • Rozdzia艂 34. Metody wyboru oparte na聽rachunku聽ekonomicznym
      • 34.1. Rachunek koszt贸w produkcji eksportowej i聽koszt贸w聽produkcji za granic膮 model Vernona
      • 34.2. Wyb贸r mi臋dzy eksportem zagranicznym a聽produkcj膮 zagraniczn膮 model Hirscha
      • 34.3. Skala dzia艂a艅 za granic膮 model Buckleya i聽Cassona
      • 34.4. Model wyboru mi臋dzy eksportem, licencjonowaniem i聽inwestycj膮 zagraniczn膮 na bazie teorii eklektycznej model Roota
      • 34.5. Prosta formalizacja wyboru sposobu prowadzenia dzia艂alno艣ci na rynku zagranicznym model Welcha, Benito i聽Petersena
      • 34.6. Rachunek koszt贸w i聽korzy艣ci kooperacji model Contractora i聽Lorangea
      • 34.7. Model wyboru mi臋dzy licencj膮, aliansem strategicznym i聽fili膮 model Contractora i聽Blakea
      • 34.8. Rachunek koszt贸w transakcyjnych 聽model聽Anderson聽i聽Gatignona
      • 34.9. Kalkulacja op艂acalno艣ci procedura Jeanneta i聽Hennesseya
      • 34.10. Analiza strategii wej艣cia na rynki zagraniczne wed艂ug Buckleya i聽Cassona rozszerzenie podej艣cia do internalizacji
    • Rozdzia艂 35. Metody wyboru oparte na聽etapie rozwoju i聽fazy internacjonalizacji
      • 35.1. Faza cyklu 偶ycia produktu/bran偶y model Vernona
      • 35.2. Procedura wyboru adekwatnej fazy internacjonalizacji drzewo decyzyjne Brookea
    • Rozdzia艂 36. Metody wyboru wielokryteriowego
      • 36.1. Model uproszczony Stonehousea, Hamilla, Campbella, Purdiego
      • 36.2. Procedura Roota
      • 36.3. Procedura Strathclyde
    • Zako艅czenie cz臋艣ci VI
  • Cz臋艣膰 VII. W膮tki normatywne i聽prospektywne zagranicznej ekspansji przedsi臋biorstw
    • Rozdzia艂 37. Og贸lnogospodarcze konsekwencje internacjonalizacji przedsi臋biorstw w聽sferze innowacyjno艣ci, produktywno艣ci i聽konkurencyjno艣ci gospodarki oraz rekomendacje dla polityki gospodarczej sprzyjaj膮cej zagranicznej ekspansji przedsi臋biorstw
      • 37.1. Za艂o偶enia wst臋pne
      • 37.2. Kana艂y wp艂ywu: triada a聽wsp贸艂praca gospodarcza z聽zagranic膮 mapa mo偶liwo艣ci
      • 37.3. Co na to teoria? Mapa wyja艣nie艅 teoretycznych
      • 37.4. Mapa wynik贸w bada艅 empirycznych
      • 37.5. Mapa rekomendacji dla polityki gospodarczej
      • 37.6. Podsumowanie
    • Rozdzia艂 38. Perspektywy internacjonalizacji polskich przedsi臋biorstw i聽zalecenia dla strategii firm podejmuj膮cych ekspansj臋 zagraniczn膮
      • 38.1. Perspektywy internacjonalizacji polskich przedsi臋biorstw
      • 38.2. Zalecenia dla strategii firm podejmuj膮cych ekspansj臋聽zagraniczn膮
    • Rozdzia艂 39. Kryzysy gospodarcze a聽biznes mi臋dzynarodowy na przyk艂adzie pandemii COVID-19 refleksje na聽gor膮co
      • 39.1. Jak poradzi膰 sobie z聽koronawirusem?
      • 39.2. Koronawirus niejeden ma wymiar
      • 39.3. Przysz艂o艣膰 globalizacji czy pandemia COVID-19 zabije globalizacj臋?
        • 39.3.1. Istota globalizacji
        • 39.3.2. Scenariusze rozwoju globalizacji
    • Rozdzia艂 40. Kierunki dalszych bada艅
    • Zako艅czenie cz臋艣ci VII
  • Bibliografia
  • O Autorze
  • Przypisy

Dodaj do koszyka Przedsi

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe nale偶膮 do wydawnictwa Helion S.A.