Przedsi - Onepress
ebook
Autor: Marian GoryniaISBN: 978-83-012-1621-4
stron: 504, Format: ebook
Data wydania: 2021-01-11
Ksi臋garnia: Onepress
Cena ksi膮偶ki: 75,20 z艂 (poprzednio: 94,00 z艂)
Oszcz臋dzasz: 20% (-18,80 z艂)
Tagi: Ekonomia
Osoby kt贸re kupowa艂y "Przedsi", wybiera艂y tak偶e:
- Projekty restrukturyzacyjne 0,00 z艂
- Rozw 0,00 z艂
- Metody ilo 0,00 z艂
- ABC wsp 0,00 z艂
- Mikroekonomia dla bystrzak贸w 39,67 z艂, (11,90 z艂 -70%)
Spis tre艣ci
Przedsi臋biorstwo w biznesie mi臋dzynarodowym eBook -- spis tre艣ci
- Ok艂adka
- Strona tytu艂owa
- Strona redakcyjna
- Spis tre艣ci
- Wst臋p
- Cz臋艣膰 I.聽Przedsi臋biorstwo jako聽przedmiot poznania w聽biznesie mi臋dzynarodowym zagadnienia teoretyczno-metodologiczne
- Rozdzia艂 1. Przedsi臋biorstwo jako podmiot realnej聽gospodarki i聽przedmiot poznania naukowego
- 1.1. Przedsi臋biorstwo jako podmiot sfery realnej
- 1.2. Przedsi臋biorstwo jako przedmiot poznania w聽naukach聽ekonomicznych
- Rozdzia艂 2. Zakres poj臋cia biznesu mi臋dzynarodowego
- Rozdzia艂 3. Interdyscyplinarny charakter biznesu聽mi臋dzynarodowego
- Rozdzia艂 4. Zagadnienie ekspansji zagranicznej a聽teorie przedsi臋biorstwa
- Zako艅czenie cz臋艣ci I
- Rozdzia艂 1. Przedsi臋biorstwo jako podmiot realnej聽gospodarki i聽przedmiot poznania naukowego
- Cz臋艣膰 II. Uwarunkowania kontekstualne zagranicznej ekspansji przedsi臋biorstw poziom globalny, regionalny i聽mezoekonomiczny
- Rozdzia艂 5. Kontekst zagranicznej ekspansji przedsi臋biorstw globalizacja, antyglobalizacja, deglobalizacja, regionalizacja
- 5.1. Uwagi terminologiczne i聽metodologiczne
- 5.2. Przyczyny, przejawy i聽skutki globalizacji
- 5.3. Przysz艂o艣膰 globalizacji
- 5.4. Podsumowanie
- Rozdzia艂 6. Mezoekonomiczne uwarunkowania zagranicznej ekspansji przedsi臋biorstw
- 6.1. Konkurencja na (wewn臋trznym) rynku bran偶owym model Portera
- 6.2. Koncepcja diamentu Portera
- 6.3. Czynniki internacjonalizacji i聽globalizacji bran偶 model Yipa
- 6.4. Synteza modeli Portera i聽Yipa
- Zako艅czenie cz臋艣ci II
- Rozdzia艂 5. Kontekst zagranicznej ekspansji przedsi臋biorstw globalizacja, antyglobalizacja, deglobalizacja, regionalizacja
- Cz臋艣膰 III. G艂贸wne obszary refleksji nad zagraniczn膮 ekspansj膮 przedsi臋biorstw w聽naukach ekonomicznych
- Rozdzia艂 7. Zagraniczna ekspansja przedsi臋biorstw a聽teoria handlu mi臋dzynarodowego i聽teoria zagranicznych inwestycji bezpo艣rednich
- 7.1. Teoria handlu mi臋dzynarodowego a聽zagadnienie internacjonalizacji przedsi臋biorstwa
- 7.1.1. Paradygmat mi臋dzynarodowej ekspansji przedsi臋biorstwa (internacjonalizacji przedsi臋biorstwa) a聽teoria handlu mi臋dzynarodowego
- 7.1.2. Przedsi臋biorstwo w聽klasycznej teorii handlu mi臋dzynarodowego
- 7.1.3. Przedsi臋biorstwo we wsp贸艂czesnej teorii wymiany mi臋dzynarodowej (teorii handlu mi臋dzynarodowego) nowa teoria handlu mi臋dzynarodowego i聽nowa nowa teoria handlu mi臋dzynarodowego
- 7.2. Teoria zagranicznych inwestycji bezpo艣rednich a聽zagadnienie zagranicznej ekspansji (internacjonalizacji) przedsi臋biorstwa paradygmat zagranicznych inwestycji bezpo艣rednich a聽paradygmat zagranicznej ekspansji przedsi臋biorstwa
- 7.2.1. Paradygmat zagranicznych inwestycji bezpo艣rednich
- 7.2.2. Przedsi臋biorstwo w聽koncepcjach zagranicznych inwestycji聽bezpo艣rednich
- 7.2.2.1. Model cyklu 偶ycia produktu
- 7.2.2.2. Teoria oligopolu mi臋dzynarodowego
- 7.2.2.3. Teoria internalizacji
- 7.2.2.4. Eklektyczna teoria produkcji mi臋dzynarodowej
- 7.2.2.5. Teoria mi臋dzynarodowej transmisji zasob贸w
- 7.2.2.6.Teoria horyzont贸w globalnych
- 7.2.2.7. Teoria konkurencji globalnej
- 7.2.2.8. Teoria geobiznesu
- 7.2.2.9. Podsumowanie
- 7.3. Integracja teorii handlu mi臋dzynarodowego i聽teorii聽zagranicznych inwestycji bezpo艣rednich
- 7.1. Teoria handlu mi臋dzynarodowego a聽zagadnienie internacjonalizacji przedsi臋biorstwa
- Rozdzia艂 8. Przegl膮d koncepcji teoretycznych przedsi臋biorstwa mi臋dzynarodowego (PM) z聽perspektywy historycznej
- 8.1. Oczekiwania w聽stosunku do koncepcji teoretycznych PM
- 8.2. Co to jest przedsi臋biorstwo mi臋dzynarodowe?
- 8.3. Pierwotne/tradycyjne teorie/koncepcje PM
- 8.4. Nowoczesne/wsp贸艂czesne teorie/koncepcje przedsi臋biorstwa mi臋dzynarodowego na podstawie Pitelisa, Sugdena [eds. 1991]
- 8.5. Wczesne, niszowe, przej艣ciowe teorie/koncepcje przedsi臋biorstw mi臋dzynarodowych
- 8.6. Wsp贸艂czesne teorie przedsi臋biorstw mi臋dzynarodowych na podstawie Ietto-Gillies [2005, 2011, 2019]
- 8.7. Wsp贸艂czesne teorie przedsi臋biorstw mi臋dzynarodowych na podstawie Forsgrena [2008, 2013, 2017]
- 8.8. Podsumowanie
- 8.9. Wsp贸艂czesne teorie przedsi臋biorstwa mi臋dzynarodowego na podstawie Cassona [2018]
- 8.10. Inne uj臋cia istoty przedsi臋biorstwa mi臋dzynarodowego
- Rozdzia艂 9. Wsp贸艂czesne teorie internacjonalizacji przedsi臋biorstwa
- 9.1. Model sekwencyjny i聽jego rozwini臋cia
- 9.2. Internacjonalizacja niekonwencjonalna, internacjonalizacja symultaniczna
- 9.3. Internacjonalizacja w聽uj臋ciu podej艣cia sieciowego
- 9.4. Internacjonalizacja w聽uj臋ciu przedsi臋biorczo艣ci mi臋dzynarodowej mi臋dzynarodowe nowe przedsi臋wzi臋cia i聽firmy born global
- 9.5. Internacjonalizacja perspektywa zasob贸w, wiedzy, umiej臋tno艣ci, kompetencji, zdolno艣ci i聽uczenia si臋
- Zako艅czenie cz臋艣ci III
- Rozdzia艂 7. Zagraniczna ekspansja przedsi臋biorstw a聽teoria handlu mi臋dzynarodowego i聽teoria zagranicznych inwestycji bezpo艣rednich
- Cz臋艣膰 IV. Strategie zagranicznej ekspansji przedsi臋biorstw motywy, definicje, poziomy, rodzaje i聽mierniki oraz poj臋cie strategii globalnej
- Rozdzia艂 10. Motywy zagranicznej ekspansji przedsi臋biorstw
- Rozdzia艂 11. Koncepcje i聽definicje strategii聽przedsi臋biorstwa
- Rozdzia艂 12. Poziomy strategii przedsi臋biorstwa
- Rozdzia艂 13. Strategia internacjonalizacji przedsi臋biorstwa i聽strategia dezinternacjonalizacji oraz reinternacjonalizacji
- Rozdzia艂 14. Rodzaje strategii internacjonalizacji
- Rozdzia艂 15. Strategia konkurencyjna na聽rynkach聽zagranicznych
- Rozdzia艂 16. Strategie funkcjonalne a聽ekspansja聽zagraniczna
- 16.1. Strategie lokalizacji dzia艂alno艣ci
- 16.2. Strategie marketingowe
- 16.3. Strategie zarz膮dzania zasobami ludzkimi w聽przedsi臋biorstwie mi臋dzynarodowym
- 16.4. Strategie finansowe i聽rachunkowo艣ci
- 16.5. Strategie w聽zakresie organizowania dzia艂alno艣ci przedsi臋biorstwa mi臋dzynarodowego
- Rozdzia艂 17. Pomiar internacjonalizacji przedsi臋biorstwa
- Rozdzia艂 18. Strategia globalna przedsi臋biorstwa
- Zako艅czenie cz臋艣ci IV
- Cz臋艣膰 V.聽Strategie zagranicznej ekspansji przedsi臋biorstw sposoby wej艣cia na rynki zagraniczne
- Rozdzia艂 19. Sposoby wej艣cia na rynki zagraniczne przegl膮d og贸lny i聽typologie
- Rozdzia艂 20. Eksport
- Rozdzia艂 21. Kooperacja niekapita艂owa 聽licencjonowanie
- Rozdzia艂 22. Kooperacja niekapita艂owa franczyza
- Rozdzia艂 23. Kooperacja niekapita艂owa 聽kontrakty聽mened偶erskie
- Rozdzia艂 24. Kooperacja niekapita艂owa 聽kontrakty聽na inwestycje pod klucz
- Rozdzia艂 25. Kooperacja niekapita艂owa 聽kontrakty聽na poddostawy
- Rozdzia艂 26. Kooperacja kapita艂owa 聽joint聽ventures
- Rozdzia艂 27. Mi臋dzynarodowe sojusze strategiczne
- Rozdzia艂 28. Samodzielne prowadzenie dzia艂alno艣ci gospodarczej za granic膮 w艂asne filie i聽oddzia艂y na rynkach zagranicznych
- Rozdzia艂 29. Zr贸偶nicowanie form zagranicznej ekspansji przedsi臋biorstw
- Rozdzia艂 30. Ewolucja form obs艂ugi rynku聽zagranicznego
- Rozdzia艂 31. Kombinacja sposob贸w obs艂ugi rynku zagranicznego alternatywa (substytucja) czy komplementarno艣膰 (wsp贸艂wyst臋powanie)
- Zako艅czenie cz臋艣ci V
- Aneks 1. Przyk艂ad zastosowania teorii koszt贸w transakcyjnych do analizy kwestii po艣rednictwa w聽handlu zagranicznym
- A1.1. Wst臋p
- A1.2. Charakterystyka teorii koszt贸w transakcyjnych
- A1.3. Problem po艣rednictwa w聽handlu zagranicznym w聽uj臋ciu聽teorii koszt贸w transakcyjnych
- A1.4. Propozycje rozwi膮zania problemu w聽tradycyjnej literaturze ekonomicznej i聽marketingowej kryteria alokacji funkcji w聽uk艂adzie eksportowym
- A1.5. Wp艂yw czynnika skali dzia艂alno艣ci na struktur臋 uk艂adu聽eksportowego
- A1.5.1. Czynnik skali w聽odniesieniu do wielko艣ci obrot贸w jednym towarem (czynnik koncentracji obrot贸w)
- A1.5.2. Czynnik skali w聽znaczeniu szeroko艣ci asortymentu
- A1.5.3. Czynnik skali w聽uj臋ciu transakcyjno-informacyjnym
- A1.5.4. Czynnik skali w聽uj臋ciu finansowo-kredytowym
- A1.6. Propozycja rozwi膮zania problemu z聽wykorzystaniem teorii koszt贸w transakcyjnych
- A1.6.1. Specyficzno艣膰 zasob贸w
- A1.6.2. Niepewno艣膰
- A1.6.3. Cz臋stotliwo艣膰
- Cz臋艣膰 VI. Metody wyboru sposobu wej艣cia na rynki zagraniczne
- Rozdzia艂 32. Podstawowe modele, regu艂y聽i聽podej艣cia do wyboru strategii聽wej艣cia
- Rozdzia艂 33. Kryteria wyboru strategii wej艣cia na聽rynki zagraniczne
- Rozdzia艂 34. Metody wyboru oparte na聽rachunku聽ekonomicznym
- 34.1. Rachunek koszt贸w produkcji eksportowej i聽koszt贸w聽produkcji za granic膮 model Vernona
- 34.2. Wyb贸r mi臋dzy eksportem zagranicznym a聽produkcj膮 zagraniczn膮 model Hirscha
- 34.3. Skala dzia艂a艅 za granic膮 model Buckleya i聽Cassona
- 34.4. Model wyboru mi臋dzy eksportem, licencjonowaniem i聽inwestycj膮 zagraniczn膮 na bazie teorii eklektycznej model Roota
- 34.5. Prosta formalizacja wyboru sposobu prowadzenia dzia艂alno艣ci na rynku zagranicznym model Welcha, Benito i聽Petersena
- 34.6. Rachunek koszt贸w i聽korzy艣ci kooperacji model Contractora i聽Lorangea
- 34.7. Model wyboru mi臋dzy licencj膮, aliansem strategicznym i聽fili膮 model Contractora i聽Blakea
- 34.8. Rachunek koszt贸w transakcyjnych 聽model聽Anderson聽i聽Gatignona
- 34.9. Kalkulacja op艂acalno艣ci procedura Jeanneta i聽Hennesseya
- 34.10. Analiza strategii wej艣cia na rynki zagraniczne wed艂ug Buckleya i聽Cassona rozszerzenie podej艣cia do internalizacji
- Rozdzia艂 35. Metody wyboru oparte na聽etapie rozwoju i聽fazy internacjonalizacji
- 35.1. Faza cyklu 偶ycia produktu/bran偶y model Vernona
- 35.2. Procedura wyboru adekwatnej fazy internacjonalizacji drzewo decyzyjne Brookea
- Rozdzia艂 36. Metody wyboru wielokryteriowego
- 36.1. Model uproszczony Stonehousea, Hamilla, Campbella, Purdiego
- 36.2. Procedura Roota
- 36.3. Procedura Strathclyde
- Zako艅czenie cz臋艣ci VI
- Cz臋艣膰 VII. W膮tki normatywne i聽prospektywne zagranicznej ekspansji przedsi臋biorstw
- Rozdzia艂 37. Og贸lnogospodarcze konsekwencje internacjonalizacji przedsi臋biorstw w聽sferze innowacyjno艣ci, produktywno艣ci i聽konkurencyjno艣ci gospodarki oraz rekomendacje dla polityki gospodarczej sprzyjaj膮cej zagranicznej ekspansji przedsi臋biorstw
- 37.1. Za艂o偶enia wst臋pne
- 37.2. Kana艂y wp艂ywu: triada a聽wsp贸艂praca gospodarcza z聽zagranic膮 mapa mo偶liwo艣ci
- 37.3. Co na to teoria? Mapa wyja艣nie艅 teoretycznych
- 37.4. Mapa wynik贸w bada艅 empirycznych
- 37.5. Mapa rekomendacji dla polityki gospodarczej
- 37.6. Podsumowanie
- Rozdzia艂 38. Perspektywy internacjonalizacji polskich przedsi臋biorstw i聽zalecenia dla strategii firm podejmuj膮cych ekspansj臋 zagraniczn膮
- 38.1. Perspektywy internacjonalizacji polskich przedsi臋biorstw
- 38.2. Zalecenia dla strategii firm podejmuj膮cych ekspansj臋聽zagraniczn膮
- Rozdzia艂 39. Kryzysy gospodarcze a聽biznes mi臋dzynarodowy na przyk艂adzie pandemii COVID-19 refleksje na聽gor膮co
- 39.1. Jak poradzi膰 sobie z聽koronawirusem?
- 39.2. Koronawirus niejeden ma wymiar
- 39.3. Przysz艂o艣膰 globalizacji czy pandemia COVID-19 zabije globalizacj臋?
- 39.3.1. Istota globalizacji
- 39.3.2. Scenariusze rozwoju globalizacji
- Rozdzia艂 40. Kierunki dalszych bada艅
- Zako艅czenie cz臋艣ci VII
- Rozdzia艂 37. Og贸lnogospodarcze konsekwencje internacjonalizacji przedsi臋biorstw w聽sferze innowacyjno艣ci, produktywno艣ci i聽konkurencyjno艣ci gospodarki oraz rekomendacje dla polityki gospodarczej sprzyjaj膮cej zagranicznej ekspansji przedsi臋biorstw
- Bibliografia
- O Autorze
- Przypisy