Projekty offshoringowe w usługach biznesowych. Pozycja Polski - Onepress
ISBN: 978-83-822-0145-1
stron: 168, Format: ebook
Data wydania: 2021-01-25
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 16,96 zł (poprzednio: 19,72 zł)
Oszczędzasz: 14% (-2,76 zł)
Rosnąca pozycja usług we współczesnej gospodarce jest faktem bezspornym. Mamy do czynienia z procesem serwicyzacji gospodarek. Wzrasta więc udział usług w rozumieniu trójsektorowego podziału, a także rośnie znaczenie funkcji usługowych w sektorach produkcji materialnej. Szczególnie interesującymi zjawiskami, które stanowią przedmiot badań autorki, są: delokalizacja potencjału usług (tzw. offshoring) i powstawanie nowoczesnych modeli centrów usługowych.
W monografii podjęto próbę oceny procesu delokalizacji korporacyjnych centrów usług biznesowych do Polski oraz perspektyw ich rozwoju. Przedstawiono miejsce Polski wśród krajów Europy Środkowo-Wschodniej, a także na globalnej mapie lokalizacji.
Publikacja jest skierowana zarówno do studentów ekonomii, jak i do osób zajmujących się zmianami zachodzącymi we współczesnej gospodarce.
Osoby które kupowały "Projekty offshoringowe w usługach biznesowych. Pozycja Polski", wybierały także:
- Projekty restrukturyzacyjne 0,00 zł
- Rozw 0,00 zł
- Metody ilo 0,00 zł
- ABC wsp 0,00 zł
- Mikroekonomia dla bystrzaków 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
Spis treści
Projekty offshoringowe w usługach biznesowych. Pozycja Polski eBook -- spis treści
Wstęp 7
Rozdział I. Internacjonalizacja rynku usług 9
-
- Megatrendy w rozwoju usług 9
- Teoria wobec umiędzynarodowienia usług 14
- Międzynarodowy rynek usług – charakterystyczne procesy 18
- Instytucjonalno‑prawne regulacje determinujące wzrost obrotu usługami w gospodarce światowej 23
- Czynniki rozwoju międzynarodowego rynku usług 26
Rozdział II. Geneza, uwarunkowania i determinanty przemieszczenia światowego potencjału usług 31
-
- Zmiany w systemie organizacji biznesu w warunkach globalizacji 31
- Determinanty internacjonalizacji procesów biznesowych na poziomie korporacji 35
- Redefinicja działalności przedsiębiorstw w aspekcie umiędzynarodowienia procesów gospodarczych 39
- Delokalizacja potencjału wytwórczego i usługowego 44
- Pojęcie delokalizacji działalności gospodarczej 44
- Czynniki determinujące delokalizację usług biznesowych 49
- Delokalizacja usług jako nowoczesna forma zwiększania konkurencyjności 50
Rozdział III. Offshoringowe projekty w usługach biznesowych 57
-
- Outsourcing, offshoring usług i pokrewne pojęcia 57
- Klasyfikacja usług biznesowych z punktu widzenia działań offshoringowych 62
- Rodzaje offshoringu usług biznesowych 74
- Zakres projektów i modele usług BPO 84
- Projekty realizowane w ramach BPO 84
- Modele świadczenia usług BPO 88
Rozdział IV. Offshoring usług biznesowych – globalne trendy 95
-
- Tendencje rozwoju transgranicznego transferu potencjału usług biznesowych 95
- Determinanty lokowania usług biznesowych i przestrzenna konfiguracja działalności offshoringowej 97
- Ocena regionów gospodarki światowej dla transferu potencjału usług 107
- Ocena regionu Azji i Pacyfiku 114
- Rynek Ameryki Łacińskiej 116
- Region Afryki 119
- Rynek Europy Środkowo‑Wschodniej 121
Rozdział V. Polska w offshoringu usług biznesowych. Wyniki badań 127
-
- Polska jako miejsce offshoringu usług biznesowych 127
- Atuty Polski 127
- Rządowe i regionalne systemy wsparcia inwestycji 129
- Charakterystyka rynku usług biznesowych w Polsce 133
- Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w sektor usług biznesowych w Polsce w latach 2003–2018 133
- Charakterystyka centrów usługowych 135
- Zatrudnienie w centrach usług biznesowych 140
- Regionalna lokalizacja centrów usług i atrakcyjność regionów Polski 142
- Inwestycje w sektor usług w Polsce. Wyniki badań własnych 143
- Cel badań 143
- Metoda badań i charakterystyka badanej populacji 144
- Wyniki badań zagranicznych centrów usług w Polsce 144
- Polska jako miejsce offshoringu usług biznesowych 127
Zakończenie 153
Bibliografia 155
Spis tabel 163
Spis rysunków 165
Spis wykresów 167