Prognozowanie kierunk - Onepress
ISBN: 978-83-7941-476-5
stron: 334, Format: ebook
Data wydania: 2013-01-01
Ksi臋garnia: Onepress
Cena ksi膮偶ki: 74,80 z艂 (poprzednio: 88,00 z艂)
Oszcz臋dzasz: 15% (-13,20 z艂)
Osoby kt贸re kupowa艂y "Prognozowanie kierunk", wybiera艂y tak偶e:
- Projekty restrukturyzacyjne 0,00 z艂
- Rozw 0,00 z艂
- Metody ilo 0,00 z艂
- ABC wsp 0,00 z艂
- O wsp贸艂czesnych praktykach genderyzacji cia艂a 76,67 z艂, (6,90 z艂 -91%)
Spis tre艣ci
Prognozowanie kierunk贸w internacjonalizacji na przyk艂adzie bran偶y maszyn i urz膮dze艅 g贸rniczych eBook -- spis tre艣ci
Wprowadzenie 7
Rozdzia艂 1
Internacjonalizacja jako strategia rozwoju przedsi臋biorstwa w teoriach ekonomicznych 11
1.1. Definicja internacjonalizacji 11
1.2. Etapy umi臋dzynarodowienia w klasycznych teoriach internacjonalizacji 12
1.3. Ewolucja teorii internacjonalizacji przedsi臋biorstw 15
1.4. Formy umi臋dzynarodowienia dzia艂alno艣ci przedsi臋biorstwa 19
Rozdzia艂 2
Wielowymiarowe wyzwania i zagro偶enia internacjonalizacji przedsi臋biorstw 23
2.1. Wyzwania internacjonalizacji przedsi臋biorstw 23
2.2. Zagro偶enia internacjonalizacji przedsi臋biorstw 26
Rozdzia艂 3
Analiza rynku maszyn i urz膮dze艅 g贸rniczych w warunkach wzrastaj膮cej internacjonalizacji 35
3.1. Charakterystyka bran偶y maszyn i urz膮dze艅 g贸rniczych w Polsce 35
3.2. Korporacje transnarodowe jako g艂贸wni uczestnicy mi臋dzynarodowego rynku maszyn i urz膮dze艅 g贸rniczych 48
Rozdzia艂 4
Identyfikacja kierunk贸w internacjonalizacji przedsi臋biorstw bran偶y maszyn i urz膮dze艅 g贸rniczych w Polsce 59
4.1. Za艂o偶enia wst臋pne i przebieg procesu wyboru 59
4.2. Kryteria wyboru i wyniki selekcji 63
Rozdzia艂 5
Argenty艅ska bran偶a maszyn i urz膮dze艅 g贸rniczych jako nisza rynkowa dla polskich producent贸w 71
5.1. Uwarunkowania geograficzno-demograficzne 71
5.2. Diagnoza perspektyw rozwojowych gospodarki 73
5.3. Rynek g贸rnictwa w臋gla i innych surowc贸w w kontek艣cie zastosowania maszyn g贸rniczych 78
5.4. Diagnoza nasycenia i potencjalnej ch艂onno艣ci rynku maszyn g贸rniczych 85
5.5. Bariery i szanse wej艣cia na rynek dla polskich producent贸w 87
5.6. Umowy bilateralne i inne uwarunkowania instytucjonalne internacjonalizacji 95
Rozdzia艂 6
Chile jako przycz贸艂ek dla po艂udniowoameryka艅skiej internacjonalizacji polskich producent贸w maszyn i urz膮dze艅 g贸rniczych 97
6.1. Uwarunkowania geograficzno-demograficzne 97
6.2. Diagnoza perspektyw rozwojowych gospodarki 98
6.3. Rynek g贸rnictwa w臋gla i innych surowc贸w w kontek艣cie zastosowania maszyn g贸rniczych 102
6.4. Diagnoza nasycenia i potencjalnej ch艂onno艣ci rynku maszyn g贸rniczych 108
6.5. Bariery i szanse wej艣cia na rynek dla polskich producent贸w 108
6.6. Umowy bilateralne i inne uwarunkowania instytucjonalne internacjonalizacji 112
Rozdzia艂 7
Krytyczna ocena mo偶liwo艣ci internacjonalizacji dzia艂alno艣ci polskich producent贸w maszyn i urz膮dze艅 g贸rniczych na rynku chi艅skim 117
7.1. Geograficzno-demograficzne uwarunkowania 117
7.2. Diagnoza perspektyw rozwojowych gospodarki 119
7.3. Rynek g贸rnictwa w臋gla i innych surowc贸w w kontek艣cie zastosowania maszyn g贸rniczych 124
7.4. Diagnoza nasycenia i potencjalnej ch艂onno艣ci rynku maszyn g贸rniczych 128
7.5. Bariery i szanse wej艣cia na rynek dla polskich producent贸w 132
7.6. Umowy bilateralne i inne uwarunkowania instytucjonalne internacjonalizacji 141
Rozdzia艂 8
Wzrost zapotrzebowania na tradycyjne 藕r贸d艂a energii w Indiach jako determinanta internacjonalizacji polskiej bran偶y maszyn i urz膮dze艅 g贸rniczych 145
8.1. Uwarunkowania geograficzno-demograficzne 145
8.2. Diagnoza perspektyw rozwojowych gospodarki 146
8.3. Rynek g贸rnictwa w臋gla i innych surowc贸w w kontek艣cie zastosowania maszyn g贸rniczych 152
8.4. Diagnoza nasycenia i potencjalnej ch艂onno艣ci rynku maszyn g贸rniczych 155
8.5. Bariery i szanse wej艣cia na rynek dla polskich producent贸w 156
8.6. Umowy bilateralne i inne uwarunkowania instytucjonalne internacjonalizacji 163
Rozdzia艂 9
Kazachstan jako rynek o ma艂ym dystansie psychologicznym w procesie internacjonalizacji polskich przedsi臋biorstw bran偶y maszyn i urz膮dze艅 g贸rniczych 167
9.1. Uwarunkowania geograficzno-demograficzne 167
9.2. Diagnoza perspektyw rozwojowych gospodarki 170
9.3. Rynek g贸rnictwa w臋gla i innych surowc贸w w kontek艣cie zastosowania maszyn g贸rniczych 176
9.4. Diagnoza nasycenia i potencjalnej ch艂onno艣ci rynku maszyn g贸rniczych 179
9.5. Bariery i szanse wej艣cia na rynek dla polskich producent贸w 180
9.6. Umowy bilateralne i inne uwarunkowania instytucjonalne internacjonalizacji 185
Rozdzia艂 10
Ocena potencja艂u rosyjskiego rynku maszyn i urz膮dze艅 g贸rniczych w kontek艣cie internacjonalizacji polskich przedsi臋biorstw 189
10.1. Uwarunkowania geograficzno-demograficzne 189
10.2. Diagnoza perspektyw rozwojowych gospodarki 193
10.3. Rynek g贸rnictwa w臋gla i innych surowc贸w w kontek艣cie zastosowania maszyn g贸rniczych 202
10.4. Diagnoza nasycenia i potencjalnej ch艂onno艣ci rynku maszyn g贸rniczych 204
10.5. Bariery i szanse wej艣cia na rynek dla polskich producent贸w 209
10.6. Umowy bilateralne i inne uwarunkowania instytucjonalne internacjonalizacji 220
Rozdzia艂 11
Stymulatory internacjonalizacji w polskiej bran偶y maszyn i urz膮dze艅 g贸rniczych na rynkach odleg艂ych psychologicznie na przyk艂adzie Wietnamu 223
11.1. Uwarunkowania geograficzno-demograficzne 223
11.2. Diagnoza perspektyw rozwojowych gospodarki 225
11.3. Rynek g贸rnictwa w臋gla i innych surowc贸w w kontek艣cie zastosowania maszyn g贸rniczych 229
11.4. Diagnoza nasycenia i potencjalnej ch艂onno艣ci rynku maszyn g贸rniczych 233
11.5. Bariery i szanse wej艣cia na rynek dla polskich producent贸w 234
11.6. Umowy bilateralne i inne uwarunkowania instytucjonalne internacjonalizacji 237
Rozdzia艂 12
Metodyczne aspekty bada艅 rynkowych proces贸w internacjonalizacji w polskiej bran偶y maszyn i urz膮dze艅 g贸rniczych 241
12.1. Cele i etapy prowadzonych bada艅 241
12.2. Charakterystyka instrument贸w badawczych 246
Ankieta dotycz膮ca stanu aktualnego i potencja艂u rozwojowego zagranicznych rynk贸w maszyn i urz膮dze艅 g贸rniczych 248
Rozdzia艂 13
Ocena proces贸w internacjonalizacji w bran偶y maszyn i urz膮dze艅 g贸rniczych w Polsce w 艣wietle bada艅 ankietowych 259
13.1. Okre艣lenie kierunk贸w aktualnego i potencjalnego eksportu oraz jego uwarunkowa艅 konkurencyjnych 259
13.2. Analiza i ocena oferty produktowej oraz stopnia jej dopasowania do wymog贸w rynk贸w zagranicznych 276
Rozdzia艂 14
Identyfikacja barier zewn臋trznych i wewn臋trznych w internacjonalizacji polskich przedsi臋biorstw bran偶y maszyn i urz膮dze艅 g贸rniczych 281
14.1. Ocena barier wewn臋trznych, tkwi膮cych we wn臋trzu polskich przedsi臋biorstw oraz w ich krajowym otoczeniu politycznym, ekonomicznym, spo艂ecznym i technologicznym (analiza PEST) 281
14.2. Ocena wizerunku polskich marek w krajach docelowych 288
14.3. Identyfikacja i ocena bariery zewn臋trznych ograniczaj膮cych eksport maszyn i urz膮dze艅 g贸rniczych, wynikaj膮ce z uwarunkowa艅 rynku importera (analiza PEST 298
Podsumowanie 313
Bibliografia 323
Spis tabel 325
Spis wykres贸w 328
Spis rysunk贸w 332