Procesy rozwojowe przedsi - Onepress

ISBN: 978-83-7941-473-4
stron: 207, Format: ebook
Data wydania: 2014-01-01
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 37,40 zł (poprzednio: 44,00 zł)
Oszczędzasz: 15% (-6,60 zł)
Osoby które kupowały "Procesy rozwojowe przedsi", wybierały także:
- Projekty restrukturyzacyjne 0,00 zł
- Rozw 0,00 zł
- Metody ilo 0,00 zł
- ABC wsp 0,00 zł
- Mikroekonomia dla bystrzaków 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
Spis treści
Procesy rozwojowe przedsiębiorstw we współczesnej gospodarce eBook -- spis treści
Wstęp 5
Rozdział 1
Wybrane koncepcje zarządzania przedsiębiorstwem 9
1.1. Dynamiczne zarządzanie przedsiębiorstwem 9
1.2. Lean Management 12
1.3. Zarządzanie procesowe 17
1.4. Zarządzanie strategiczne 23
1.5. Zarządzanie marketingowe 32
1.6. Zarządzanie logistyczne 40
1.7. Benchmarking 46
1.8. Outsourcing 50
Zagadnienia kontrolne 55
Rozdział 2
Konkurencyjność współczesnego przedsiębiorstwa 57
2.1. Przybliżenie podstawowych pojęć z zakresu konkurencyjności 57
2.2. Egzogeniczne czynniki kształtujące konkurencyjność przedsiębiorstwa 61
2.3. Endogeniczne czynniki determinujące konkurencyjność podmiotu gospodarczego 65
2.4. Wybrane strategie konkurencji 69
Zagadnienia kontrolne 74
Rozdział 3
Innowacje jako wyznacznik sukcesu współczesnego podmiotu gospodarczego 77
3.1. Pojęcie i rodzaje innowacji 77
3.2. Źródła działalności innowacyjnej 82
3.3. Uwarunkowania innowacyjności przedsiębiorstw 88
3.4. Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w świetle badań empirycznych 93
Zagadnienia kontrolne 97
Rozdział 4
Wiedza jako immanentny element procesów rozwojowych 99
4.1. Pojęcie i rola wiedzy w kształtowaniu konkurencyjności przedsiębiorstwa 99
4.2. Modele zarządzania wiedzą 104
4.3. Wiedza a kapitał intelektualny 109
4.4. Znaczenie wiedzy w rozwoju współczesnych przedsiębiorstw 115
Zagadnienia kontrolne 118
Rozdział 5
Zasoby niematerialne w kreowaniu rozwoju współczesnego przedsiębiorstwa 121
5.1. Charakterystyka zasobów przedsiębiorstwa 121
5.2. Miejsce zasobów niematerialnych w strukturze zasobów organizacji gospodarczej 127
5.3. Zasoby niematerialne jako czynnik budowania przyszłości przedsiębiorstwa 138
Zagadnienia kontrolne 140
Rozdział 6
Corporate Social Responsibility (CSR) - społeczna odpowiedzialność biznesu 143
6.1. Przybliżenie istoty biznesu społecznie odpowiedzialnego 143
6.2. Przejawy działalności przedsiębiorstw zgodnej z zasadami CSR-u 147
6.3. Poglądy na temat CSR-u 151
6.4. Przykłady przedsiębiorstw odpowiedzialnych społecznie 156
Zagadnienia kontrolne 165
Rozdział 7
Procesy naprawczo-rozwojowe w przedsiębiorstwach 167
7.1. Przyczyny inicjowania procesów naprawczo-rozwojowych w przedsiębiorstwach 167
7.2. Pojęcie i rodzaje restrukturyzacji 169
7.3. Procesy inwestycyjne 178
Zagadnienia kontrolne 187
Zakończenie 189
Bibliografia 197
Spis tabel 203
Spis rysunków 205