reklama - zainteresowany?

Prasa lokalna w relacjach z kluczowymi aktorami społecznymi. Studia przypadków - Onepress

Prasa lokalna w relacjach z kluczowymi aktorami społecznymi. Studia przypadków
ebook
Autor: Sylwia Męcfal
ISBN: 978-83-808-8996-5
stron: 428, Format: ebook
Data wydania: 2019-04-05
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 19,13 zł (poprzednio: 22,24 zł)
Oszczędzasz: 14% (-3,11 zł)

Dodaj do koszyka Prasa lokalna w relacjach z kluczowymi aktorami społecznymi. Studia przypadków

Tagi: Ekonomia

Monografia proponowana czytelnikom łączy w sobie elementy różnych dyscyplin naukowych: socjologii, politologii, medioznawstwa, ale przede wszystkim jej istotnym elementem jest zastosowana metoda badawcza – studium przypadku. Szczególny nacisk został położony na etykę badawczą oraz obszar badawczy, który można zaliczyć do tzw. trudnych do eksploracji.

 

„Jest to opracowanie świeże, oparte na nadzwyczaj rzetelnej pracy terenowej, dostarczające transparentnych warsztatowo analiz uzyskanych danych w kilku najważniejszych wymiarach. Agregacja danych ze studiów przypadków pokazuje z jednej strony cechy powtarzalne zjawiska prasy lokalnej (niskie kompetencje dziennikarzy, ich uwikłanie w konflikty interesów, instrumentalne traktowanie lokalnych mediów przez znaczące osoby z otoczenia), ale z drugiej strony uwidacznia rozmaitość wariantów i odcieni, w jakich działania tych mediów przebiegają w rzeczywistości. (… ) Relacje między instytucjami zostały starannie i profesjonalnie wyprowadzone z mikropoziomu interakcji lokalnych. Skomponowany wielowarstwowo: poziom empiryczny (z kontekstami), prezentacja, analiza szczegółowa, agregacja danych, analiza w pojęciach systemowych, wywód zawarty w monografii Prasa lokalna w relacjach z kluczowymi aktorami społecznymi. Studia przypadków jest wzorcowym przykładem przenikania się pracy empirycznej i teoretycznej. Książka ta zasługuje na opublikowanie i intensywną akcję promocyjną, gdyż powinna się znaleźć w wielu bibliotekach”.

(z recenzji wydawniczej, dr hab. Grażyny Woronieckiej, prof. UW)

 

„W recenzowanej rozprawie podjęty został niezmiernie ważny, zarówno z metodologicznego, jak i poznawczego punku widzenia temat, a zarazem bardzo trudny do realizacji, ponieważ mieszczący się w obszarze zjawisk w znacznym stopniu niejawnych, dziejących się «za kulisami» życia społecznego, a tym samym «trudno dostępnych»  badawczo”.

(z recenzji rozprawy doktorskiej, prof. zw. dr hab. Danuty Walczak-Duraj)

Dodaj do koszyka Prasa lokalna w relacjach z kluczowymi aktorami społecznymi. Studia przypadków

 

Osoby które kupowały "Prasa lokalna w relacjach z kluczowymi aktorami społecznymi. Studia przypadków", wybierały także:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzaków

Dodaj do koszyka Prasa lokalna w relacjach z kluczowymi aktorami społecznymi. Studia przypadków

Spis treści

Prasa lokalna w relacjach z kluczowymi aktorami społecznymi. Studia przypadków eBook -- spis treści

WSTĘP             7

Struktura książki        8

 

ROZDZIAŁ 1. PROBLEMATYKA PRACY, INSPIRACJE TEORETYCZNE I EMPIRYCZNE            11

    1. Trudne relacje lokalno-medialne – główne inspiracje teoretyczne        11
    2. Główne inspiracje empiryczne        17
    3. Szczegółowe cele i problematyka badania  26

 

ROZDZIAŁ 2. MEDIA LOKALNE – CHARAKTERYSTYKA WYBÓR INTERPRETACJI RELACJI LOKALNYCH       29

2.1. Media lokalne i ich rola     29

Krótka historia prasy lokalnej w Polsce po przełomie                29

Czym są media lokalne? Czym jest prasa lokalna? Propozycje definicji             31

Funkcje mediów lokalnych              37

2.2. Prasa lokalna w społeczności – różne ujęcia relacji, problemów, możliwe interpretacje   39

Media „prawdziwie” lokalne            39

Relacje mediów lokalnych z aktorami lokalnymi       41

    1. Koncepcje „różnych” grup, systemów i społeczności – czyli jak interpretować niejasne relacje    50
    2. Kapitał społeczny, zaufanie społeczne i więzi społeczne a relacje

w społeczności     60

 

ROZDZIAŁ 3. METODOLOGICZNE PODSTAWY BADAŃ    65

    1. Czym jest studium przypadku (case study)?            65

Definicje, typy i cechy studium przypadku        67

Zarzuty stawiane i odpierane 70

    1. Badania własne: metoda badawcza i techniki badawcze    73

Wybór metody badawczej     73

Wybór przypadków i ustalenie ich granic           75

Techniki i sposoby badawcze krok po kroku     78

Sposób analizy zebranych danych       86

Triangulacja a studium przypadku      86

 

ROZDZIAŁ 4. REFLEKSJE BADAWCZE PO WYJŚCIU Z TERENU – PROBLEMY BADAŃ TERENOWYCH        91

4.1. Trudności w terenie – na przykładzie badań własnych              92

Problemy etyczno-praktyczne               94

Efekty pracy w terenie             99

 

ROZDZIAŁ 5. REZULTATY BADAŃ EMPIRYCZNYCH – STUDIA PRZYPADKÓW 105

    1. Studium przypadku Tygodnika A w jego kontekście społecznym         105

Charakterystyka Miasta A     105

Charakterystyka Tygodnika A              109

Funkcjonowanie Tygodnika A w jego otoczeniu społecznym       114

Źródła          149

    1. Studium przypadku Tygodnika B w jego kontekście społecznym              152

Charakterystyka Miasta B     152

Charakterystyka Tygodnika B              155

Funkcjonowanie Tygodnika B w jego otoczeniu społecznym       161

Źródła          210

    1. Studium przypadku Tygodnika C w jego kontekście społecznym              213

Charakterystyka Miasta C     213

Charakterystyka Tygodnika C              218

Funkcjonowanie Tygodnika C w jego otoczeniu społecznym       225

Źródła   284

    1. Studium przypadku Tygodników D1 i D2 w ich kontekście społecznym   288

Charakterystyka Miasta D     288

Charakterystyka Tygodników D1 i D2                292

Funkcjonowanie Tygodników D1 i D2 w ich otoczeniu społecznym           303

Źródła          365

 

ROZDZIAŁ 6. PODSUMOWANIE – SYNTEZA PRZEKROJOWA STUDIÓW PRZYPADKU (CROSS-CASE SYNTHESIS)            369

 

BIBLIOGRAFIA         395

SPIS TABEL I WYKRESÓW  409

ANEKS           411

ZAŁĄCZNIK NR 1. Dyspozycje do wywiadów pogłębionych ustrukturyzowanych (IDI) z dziennikarzami lokalnymi        411

ZAŁĄCZNIK NR 2. Dyspozycje do wywiadów pogłębionych nieustrukturyzowanych (IDI) z liderami lokalnymi        414

ZAŁĄCZNIK NR 3. Kategorie analityczne – analiza zawartości tygodników           415

INDEKS NAZWISK   417

Dodaj do koszyka Prasa lokalna w relacjach z kluczowymi aktorami społecznymi. Studia przypadków

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.