reklama - zainteresowany?

Praktyki performance management w kontekście wymogów koncepcji lean w środowisku usług - Onepress

Praktyki performance management w kontekście wymogów koncepcji lean w środowisku usług
ebook
Autor: Wojciech Ulrych
ISBN: 978-83-8142-216-1
stron: 260, Format: ebook
Data wydania: 2018-12-17
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 16,96 zł (poprzednio: 19,72 zł)
Oszczędzasz: 14% (-2,76 zł)

Dodaj do koszyka Praktyki performance management w kontekście wymogów koncepcji lean w środowisku usług

Tagi: Ekonomia | Zasoby ludzkie (HR)

Koncepcja szczupÅ‚ego zarzÄ…dzania (lean management) prowadzi do ograniczania marnotrawstwa i tworzenia wartoÅ›ci dla klienta. SprawdziÅ‚a siÄ™ ona w produkcji, ale czy taki sam sukces może osiÄ…gnąć w Å›rodowisku usÅ‚ug? Cechy usÅ‚ug wskazujÄ… bowiem na trudnoÅ›ci w ich standaryzacji oraz na wymóg jednoczesnego Å›wiadczenia usÅ‚ug i ich konsumpcji przez klienta. Tymczasem lean podkreÅ›la wagÄ™ zespoÅ‚owego dziaÅ‚ania i postuluje ograniczanie istotnych indywidualnych praktyk zarzÄ…dzania efektywnoÅ›ciÄ… pracownika (performance management), takich jak opis stanowiska pracy, wynagradzanie indywidualnej efektywnoÅ›ci, zrezygnowanie z oceny okresowej. Czy zatem w Å›wiecie zespoÅ‚owego, szczupÅ‚ego zarzÄ…dzania nadal jest miejsce dla systemowego zarzÄ…dzania indywidualnÄ… efektywnoÅ›ciÄ… pracy?

W publikacji omówiono wpÅ‚yw praktyk performance management na realizacjÄ™ wymogów lean w Å›rodowisku usÅ‚ug (lean service). Wynikiem po­wiÄ…zania obydwu koncepcji byÅ‚o opracowanie globalnego modelu PM-LS. Wskazuje on, że istnieje zestaw praktyk performance management, który ogranicza bariery wdrażania lean w usÅ‚ugach i wpÅ‚ywa na ograniczanie marnotrawstwa w badanych dziaÅ‚ach funkcjonujÄ…cych w Å›rodowisku usÅ‚ug.

Dodaj do koszyka Praktyki performance management w kontekście wymogów koncepcji lean w środowisku usług

 

Osoby które kupowały "Praktyki performance management w kontekście wymogów koncepcji lean w środowisku usług", wybierały także:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzaków

Dodaj do koszyka Praktyki performance management w kontekście wymogów koncepcji lean w środowisku usług

Spis treści

Praktyki performance management w kontekście wymogów koncepcji lean w środowisku usług eBook -- spis treści

Wstęp 7

 

Rozdział 1. Koncepcja performance management w kontekście zarządzania zasobami ludzkimi 15

    1. Zarządzanie zasobami ludzkimi a poziomy efektywności i wyniki organizacji 15
    2. Transformacja oceny okresowej w system zarzÄ…dzania indywidualnÄ… efektywnoÅ›ciÄ… pracy – performance management 28
    3. „MiÄ™kkie” i „twarde” podejÅ›cie do performance management 41
    4. Praktyki cyklu performance management 51

 

Rozdział 2. Koncepcja lean i jej wymogi w środowisku usług 67

    1. Lean management jako fundament budowania jakości 67
    2. Lean w środowisku usług: podejścia, przykłady, metody i narzędzia 79
    3. Przepływ i pomiar dokonań lean w środowisku usług 86
    4. Kultura ciÄ…gÅ‚ego doskonalenia kaizen jako wymóg wdrożenia koncepcji lean 101
    5. Performance management i lean w Å›rodowisku usÅ‚ug: próba Å‚Ä…czenia koncepcji 110

 

Rozdział 3. Metodyka badań własnych: model, hipotezy, analiza zebranych danych, zmienne i miary 121

    1. Model badawczy i hipotezy 121
    2. Opis metodyki prowadzonych badań 130
    3. Dobór i struktura próby badawczej 133
    4. Zakres wdrożenia wymogów koncepcji lean oraz praktyk performance management w badanych dziaÅ‚ach usÅ‚ugowych 137
    5. Zmienne i miary 152

 

RozdziaÅ‚ 4. Analiza wpÅ‚ywu praktyk performance management na wymogi lean w dziaÅ‚ach usÅ‚ugowych – wyniki badaÅ„ empirycznych 169

    1. Ogólna charakterystyka wyników badaÅ„ – analiza korelacji 169
    2. ZależnoÅ›ci miÄ™dzy planowaniem, wspieraniem i ocenianiem indywidualnej efektywnoÅ›ci – model PM 172
    3. ZależnoÅ›ci miÄ™dzy zasadami, metodami, narzÄ™dziami i miernikami lean – model LS 176
    4. Wpływ modelu PM na model LS 178
    5. Ograniczanie barier wdrażania lean jako mediator zależności między modelami PM i LS 180
    6. Zależności między modelem PM-LS a marnotrawstwem działu 182
    7. WpÅ‚yw czynników kontekstowych na zależnoÅ›ci w modelu PM-LS 187
    8. Podsumowanie wyników badaÅ„ wÅ‚asnych 193

 

Zakończenie 199

Bibliografia 207

Załączniki 227

Wykaz tabel 249

Wykaz rysunków 251

Summary 253

Od redakcji 257

Dodaj do koszyka Praktyki performance management w kontekście wymogów koncepcji lean w środowisku usług

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.