Praktyki performance management w kontekście wymogów koncepcji lean w środowisku usług - Onepress

ISBN: 978-83-8142-216-1
stron: 260, Format: ebook
Data wydania: 2018-12-17
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 16,96 zł (poprzednio: 19,72 zł)
Oszczędzasz: 14% (-2,76 zł)
Koncepcja szczupłego zarządzania (lean management) prowadzi do ograniczania marnotrawstwa i tworzenia wartości dla klienta. Sprawdziła się ona w produkcji, ale czy taki sam sukces może osiągnąć w środowisku usług? Cechy usług wskazują bowiem na trudności w ich standaryzacji oraz na wymóg jednoczesnego świadczenia usług i ich konsumpcji przez klienta. Tymczasem lean podkreśla wagę zespołowego działania i postuluje ograniczanie istotnych indywidualnych praktyk zarządzania efektywnością pracownika (performance management), takich jak opis stanowiska pracy, wynagradzanie indywidualnej efektywności, zrezygnowanie z oceny okresowej. Czy zatem w świecie zespołowego, szczupłego zarządzania nadal jest miejsce dla systemowego zarządzania indywidualną efektywnością pracy?
W publikacji omówiono wpływ praktyk performance management na realizację wymogów lean w środowisku usług (lean service). Wynikiem powiązania obydwu koncepcji było opracowanie globalnego modelu PM-LS. Wskazuje on, że istnieje zestaw praktyk performance management, który ogranicza bariery wdrażania lean w usługach i wpływa na ograniczanie marnotrawstwa w badanych działach funkcjonujących w środowisku usług.
Osoby które kupowały "Praktyki performance management w kontekście wymogów koncepcji lean w środowisku usług", wybierały także:
- Projekty restrukturyzacyjne 0,00 zł
- Rozw 0,00 zł
- Metody ilo 0,00 zł
- ABC wsp 0,00 zł
- Mikroekonomia dla bystrzaków 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
Spis treści
Praktyki performance management w kontekście wymogów koncepcji lean w środowisku usług eBook -- spis treści
Wstęp 7
Rozdział 1. Koncepcja performance management w kontekście zarządzania zasobami ludzkimi 15
-
- Zarządzanie zasobami ludzkimi a poziomy efektywności i wyniki organizacji 15
- Transformacja oceny okresowej w system zarządzania indywidualną efektywnością pracy – performance management 28
- „Miękkie” i „twarde” podejście do performance management 41
- Praktyki cyklu performance management 51
Rozdział 2. Koncepcja lean i jej wymogi w środowisku usług 67
-
- Lean management jako fundament budowania jakości 67
- Lean w środowisku usług: podejścia, przykłady, metody i narzędzia 79
- Przepływ i pomiar dokonań lean w środowisku usług 86
- Kultura ciągłego doskonalenia kaizen jako wymóg wdrożenia koncepcji lean 101
- Performance management i lean w środowisku usług: próba łączenia koncepcji 110
Rozdział 3. Metodyka badań własnych: model, hipotezy, analiza zebranych danych, zmienne i miary 121
-
- Model badawczy i hipotezy 121
- Opis metodyki prowadzonych badań 130
- Dobór i struktura próby badawczej 133
- Zakres wdrożenia wymogów koncepcji lean oraz praktyk performance management w badanych działach usługowych 137
- Zmienne i miary 152
Rozdział 4. Analiza wpływu praktyk performance management na wymogi lean w działach usługowych – wyniki badań empirycznych 169
-
- Ogólna charakterystyka wyników badań – analiza korelacji 169
- Zależności między planowaniem, wspieraniem i ocenianiem indywidualnej efektywności – model PM 172
- Zależności między zasadami, metodami, narzędziami i miernikami lean – model LS 176
- Wpływ modelu PM na model LS 178
- Ograniczanie barier wdrażania lean jako mediator zależności między modelami PM i LS 180
- Zależności między modelem PM-LS a marnotrawstwem działu 182
- Wpływ czynników kontekstowych na zależności w modelu PM-LS 187
- Podsumowanie wyników badań własnych 193
Zakończenie 199
Bibliografia 207
Załączniki 227
Wykaz tabel 249
Wykaz rysunków 251
Summary 253
Od redakcji 257