Praktyki performance management w kontekście wymogów koncepcji lean w środowisku usług - Onepress
ISBN: 978-83-8142-216-1
stron: 260, Format: ebook
Data wydania: 2018-12-17
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 16,96 zł (poprzednio: 19,72 zł)
Oszczędzasz: 14% (-2,76 zł)
Koncepcja szczupÅ‚ego zarzÄ…dzania (lean management) prowadzi do ograniczania marnotrawstwa i tworzenia wartoÅ›ci dla klienta. SprawdziÅ‚a siÄ™ ona w produkcji, ale czy taki sam sukces może osiÄ…gnąć w Å›rodowisku usÅ‚ug? Cechy usÅ‚ug wskazujÄ… bowiem na trudnoÅ›ci w ich standaryzacji oraz na wymóg jednoczesnego Å›wiadczenia usÅ‚ug i ich konsumpcji przez klienta. Tymczasem lean podkreÅ›la wagÄ™ zespoÅ‚owego dziaÅ‚ania i postuluje ograniczanie istotnych indywidualnych praktyk zarzÄ…dzania efektywnoÅ›ciÄ… pracownika (performance management), takich jak opis stanowiska pracy, wynagradzanie indywidualnej efektywnoÅ›ci, zrezygnowanie z oceny okresowej. Czy zatem w Å›wiecie zespoÅ‚owego, szczupÅ‚ego zarzÄ…dzania nadal jest miejsce dla systemowego zarzÄ…dzania indywidualnÄ… efektywnoÅ›ciÄ… pracy?
W publikacji omówiono wpÅ‚yw praktyk performance management na realizacjÄ™ wymogów lean w Å›rodowisku usÅ‚ug (lean service). Wynikiem powiÄ…zania obydwu koncepcji byÅ‚o opracowanie globalnego modelu PM-LS. Wskazuje on, że istnieje zestaw praktyk performance management, który ogranicza bariery wdrażania lean w usÅ‚ugach i wpÅ‚ywa na ograniczanie marnotrawstwa w badanych dziaÅ‚ach funkcjonujÄ…cych w Å›rodowisku usÅ‚ug.
Osoby które kupowały "Praktyki performance management w kontekście wymogów koncepcji lean w środowisku usług", wybierały także:
- Projekty restrukturyzacyjne 0,00 zł
- Rozw 0,00 zł
- Metody ilo 0,00 zł
- ABC wsp 0,00 zł
- Mikroekonomia dla bystrzaków 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
Spis treści
Praktyki performance management w kontekście wymogów koncepcji lean w środowisku usług eBook -- spis treści
Wstęp 7
Rozdział 1. Koncepcja performance management w kontekście zarządzania zasobami ludzkimi 15
-
- Zarządzanie zasobami ludzkimi a poziomy efektywności i wyniki organizacji 15
- Transformacja oceny okresowej w system zarzÄ…dzania indywidualnÄ… efektywnoÅ›ciÄ… pracy – performance management 28
- „MiÄ™kkie” i „twarde” podejÅ›cie do performance management 41
- Praktyki cyklu performance management 51
Rozdział 2. Koncepcja lean i jej wymogi w środowisku usług 67
-
- Lean management jako fundament budowania jakości 67
- Lean w środowisku usług: podejścia, przykłady, metody i narzędzia 79
- Przepływ i pomiar dokonań lean w środowisku usług 86
- Kultura ciÄ…gÅ‚ego doskonalenia kaizen jako wymóg wdrożenia koncepcji lean 101
- Performance management i lean w Å›rodowisku usÅ‚ug: próba Å‚Ä…czenia koncepcji 110
Rozdział 3. Metodyka badań własnych: model, hipotezy, analiza zebranych danych, zmienne i miary 121
-
- Model badawczy i hipotezy 121
- Opis metodyki prowadzonych badań 130
- Dobór i struktura próby badawczej 133
- Zakres wdrożenia wymogów koncepcji lean oraz praktyk performance management w badanych dziaÅ‚ach usÅ‚ugowych 137
- Zmienne i miary 152
RozdziaÅ‚ 4. Analiza wpÅ‚ywu praktyk performance management na wymogi lean w dziaÅ‚ach usÅ‚ugowych – wyniki badaÅ„ empirycznych 169
-
- Ogólna charakterystyka wyników badaÅ„ – analiza korelacji 169
- ZależnoÅ›ci miÄ™dzy planowaniem, wspieraniem i ocenianiem indywidualnej efektywnoÅ›ci – model PM 172
- ZależnoÅ›ci miÄ™dzy zasadami, metodami, narzÄ™dziami i miernikami lean – model LS 176
- Wpływ modelu PM na model LS 178
- Ograniczanie barier wdrażania lean jako mediator zależności między modelami PM i LS 180
- Zależności między modelem PM-LS a marnotrawstwem działu 182
- WpÅ‚yw czynników kontekstowych na zależnoÅ›ci w modelu PM-LS 187
- Podsumowanie wyników badaÅ„ wÅ‚asnych 193
Zakończenie 199
Bibliografia 207
Załączniki 227
Wykaz tabel 249
Wykaz rysunków 251
Summary 253
Od redakcji 257