Praca nauczyciela w perspektywie badacza jakościowego. Mity a rzeczywistość - Onepress
ISBN: 978-83-822-0186-4
stron: 158, Format: ebook
Data wydania: 2020-12-23
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 18,23 zł (poprzednio: 21,45 zł)
Oszczędzasz: 15% (-3,22 zł)
Autorka monografii przybliża codzienność pracy nauczyciela widzianÄ… oczami przedstawicieli tego zawodu. Oddaje gÅ‚os nauczycielom i omawia realia ich pracy. Pokazuje trudnoÅ›ci, z jakimi muszÄ… siÄ™ mierzyć, a które czÄ™sto sÄ… niezauważalne dla uczniów i ich rodziców oraz opinii publicznej. Opisuje pracÄ™ nauczyciela w kilku aspektach, na które skÅ‚adajÄ… siÄ™ m.in.: czas pracy, system awansu zawodowego, system motywowania, w tym wynagrodzenie za pracÄ™, system oceny pracy, a także kwalifikacje nauczycieli, wieloetatowość i nauczanie wielu przedmiotów oraz emocja dumy jako istotna w budowaniu motywacji wewnÄ™trznej pracowników oÅ›wiaty. W każdym rozdziale czytelnik znajdzie odniesienie do pewnego mitu dotyczÄ…cego pracy nauczyciela, a funkcjonujÄ…cego w opinii publicznej i dyskursie spoÅ‚ecznym. Książka stanowi gÅ‚os w dyskusji praktyków i polityków edukacyjnych. ZachÄ™ca i inspiruje do dalszych eksploracji, poszukiwaÅ„ i analiz. Dedykowana jest zarówno badaczom różnych dyscyplin nauki, jak i przedstawicielom Å›rodowisk pedagogicznych, nauczycielom, studentom kierunków spoÅ‚ecznych i humanistycznych oraz reprezentantom organów prowadzÄ…cych i nadzorujÄ…cych pracÄ™ nauczycieli, politykom wÅ‚adz centralnych i lokalnych.
Osoby które kupowały "Praca nauczyciela w perspektywie badacza jakościowego. Mity a rzeczywistość", wybierały także:
- Projekty restrukturyzacyjne 0,00 zł
- Rozw 0,00 zł
- Metody ilo 0,00 zł
- ABC wsp 0,00 zł
- Mikroekonomia dla bystrzaków 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
Spis treści
Praca nauczyciela w perspektywie badacza jakościowego. Mity a rzeczywistość eBook -- spis treści
Wprowadzenie 9
Rozdział 1. Metodologia badań 17
-
- Cel badań 17
- Dostęp do obserwowanej przestrzeni 17
- Etnografia jako strategia badawcza 20
- Techniki gromadzenia danych 22
- Refleksje badacza 25
RozdziaÅ‚ 2. Praca i zawód – próba definicji 27
-
- Praca w ujęciu socjologicznym 27
- Zawód w ujÄ™ciu socjologicznym 30
- Specyfika pracy nauczyciela 32
RozdziaÅ‚ 3. Mit pierwszy – feminizacja zawodu nauczyciela 35
RozdziaÅ‚ 4. Mit drugi – mobilność nauczycieli 39
RozdziaÅ‚ 5. Mit trzeci – czas pracy nauczyciela 41
-
- Czas pracy nauczyciela w raportach OECD 41
- Czas pracy nauczyciela w Polsce 47
RozdziaÅ‚ 6. Mit czwarty – system awansu zawodowego oraz kwalifikacje nauczycieli 63
-
- System awansu zawodowego 63
- Podnoszenie kwalifikacji 67
RozdziaÅ‚ 7. Mit piÄ…ty – ocena pracy nauczyciela 73
RozdziaÅ‚ 8. Mit szósty – system motywowania 83
-
- Wynagrodzenie nauczycieli 85
- Wynagrodzenie polskich nauczycieli w odniesieniu do krajów OECD 86
- Wynagrodzenie nauczycieli w Polsce 96
- Duma jako motywator 101
- Duma – rozważania definicyjne 102
- Przyczyny pojawiania siÄ™ dumy w pracy nauczyciela 106
- Duma jako wynik prestiżu 106
- Duma jako wynik uznania 107
- Duma jako wynik relacji nauczyciel – uczeÅ„ 109
- Motywy podejmowania pracy w zawodzie nauczyciela 116
- Pozostałe elementy systemu motywowania nauczycieli 120
- Wynagrodzenie nauczycieli 85
RozdziaÅ‚ 9. Mit siódmy – rola nauczyciela. Edukacja vs wychowanie 127
Zakończenie 139
Bibliografia 147