reklama - zainteresowany?

Postępowanie z uciążliwymi pracownikami. 151 błyskotliwych rozwiązań - Onepress

Postępowanie z uciążliwymi pracownikami. 151 błyskotliwych rozwiązań
Autor: Carrie Mason-Draffen
Tytuł oryginału: 151 Quick Ideas to Deal With Difficult People
TÅ‚umaczenie: Magda Witkowska
ISBN: 978-83-246-1660-2
stron: 200, Format: A5, okładka: miękka
Data wydania: 2008-10-21
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 34,90 zł

Dodaj do koszyka Postępowanie z uciążliwymi pracownikami. 151 błyskotliwych rozwiązań

Tagi: OUTLET | Zasoby ludzkie (HR)

Twój osobisty regulamin pracy

  • Przede wszystkim stosuj politykÄ™ "zero tolerancji" dla toksyn
  • NastÄ™pnie opracuj strategiÄ™ postÄ™powania z ludźmi
  • I wreszcie, nie obawiaj siÄ™ radykalnych rozwiÄ…zaÅ„

Reguły -- strona po stronie
Rozbrajanie bomby w dziale personalnym

Na jakość Twojej pracy w znacznej mierze wpływają współpracownicy. Działając w zdrowym środowisku, masz szansę doskonale wykonywać powierzone Ci obowiązki, wzbogacać swoje umiejętności i skupiać się na możliwościach rozwoju osobistego, a co za tym idzie, również rozwoju firmy. Kiedy jednak atmosfera w pracy jest negatywna, a koledzy z zespołu zamieniają każdy dzień w senny koszmar, musisz podjąć radykalne środki zaradcze. Nie czekaj, aż sytuacja się zaostrzy. Działaj!

Do swojej dyspozycji masz zestaw gotowych rozwiązań, które pomogą Ci podjąć stanowcze kroki w sytuacjach podbramkowych, a także opracować odpowiednio wcześniej strategie długofalowe. Dzięki nim nauczysz się sprawnie zarządzać pracownikami o różnych typach osobowości, radzić sobie z zachowaniami odbiegającymi od normy oraz stosować profilaktykę. Część opisanych tu zagadnień nie jest Ci pewnie obca, jednak pamiętaj -- ludzie potrafią zaskakiwać, dlatego zawsze warto ubezpieczyć się od pożaru odpowiednio wcześniej.

Metody działania w sytuacji, gdy:
  • kÅ‚opotliwy pracownik jest Twoim szefem albo podwÅ‚adnym;
  • masz do czynienia z osobÄ… leniwÄ… lub pracoholikiem;
  • nie szanuje siÄ™ Twojego czasu czy przerzuca na Ciebie obowiÄ…zki;
  • masz do czynienia z manipulatorem albo perfekcjonistÄ…;
  • konieczne jest zwolnienie kogoÅ› lub zÅ‚ożenie wypowiedzenia.

Dodaj do koszyka Postępowanie z uciążliwymi pracownikami. 151 błyskotliwych rozwiązań

 

Osoby które kupowały "Postępowanie z uciążliwymi pracownikami. 151 błyskotliwych rozwiązań", wybierały także:

  • UrodziÅ‚eÅ› siÄ™ bogaty
  • UrodziÅ‚eÅ› siÄ™ bogaty
  • ZarzÄ…dzanie ryzykiem walutowym
  • Serwis firmowy. Od pomysÅ‚u do gotowej witryny. Poradnik menedżera
  • Jak zarzÄ…dzać zespoÅ‚em handlowym i przetrwać. Poradnik dla szefów sprzedaży i handlowców. Wydanie II

Dodaj do koszyka Postępowanie z uciążliwymi pracownikami. 151 błyskotliwych rozwiązań

Spis treści

Postępowanie z uciążliwymi pracownikami. 151 błyskotliwych rozwiązań -- spis treści

Jak korzystać z tej książki (9)

1. Nakreśl politykę zero tolerancji (11)

2. Nie pozwól, by trudni ludzie nadawali ton atmosferze panującej w biurze (12)

3. Naucz się radzić sobie z trudnymi pracownikami (14)

4. Nie czekaj, aż konflikt się zaogni (15)

5. Bądź dobrym słuchaczem (16)

6. Wspólnie szukaj rozwiązań (18)

7. Realizuj plany działania (19)

8. O jaką cechę osobowości chodzi? (20)

9. Upewnij się, że Twój pracownik rozumie (22)

10. Sięgnij po szczyptę humoru (23)

11. Wyraź przekonanie, że dana osoba może się zmienić (24)

12. Dziękuj za współpracę (25)

13. Ćwicz prowadzenie trudnych rozmów (27)

14. Szkol swoich menedżerów w prowadzeniu trudnych rozmów (28)

15. Nie promuj przeciętności (29)

16. Zasięgnij opinii innych właścicieli firm (30)

17. Zapanuj nad problematycznymi członkami rodziny (32)

18. Nie rzucaj słów na wiatr (33)

19. Jak sobie poradzić z niechęcią do nadgodzin (34)

20. Jak poradzić sobie z osobami, które nie dzielą się informacjami (36)

21. Kiedy należy skonsultować się z ekspertem (37)

22. Problemy dotyczÄ…ce relacji z pracownikami zawsze zostawiaj w biurze (38)

23. Gdy pracownik grozi przemocÄ… (39)

24. Agresywnym pracownikom przedstaw alternatywÄ™, a nie tylko obiekcje (40)

25. Prowadź dokumentację niepożądanych zajść i zachowań (41)

26. Obserwuj przebieg rozmów telefonicznych trudnych pracowników (43)

27. Dostrzegaj pracowników, którzy potrafią rozwiązywać konflikty (44)

28. Biuro nie jest żłobkiem ani przedszkolem (45)

29. Irracjonalne prośby traktuj jak wstęp do rozmowy (47)

30. Zatrudniaj z głową (48)

31. Zwalniaj z głową (49)

32. Zachęcaj swoich podwładnych, by informowali Cię o problematycznych zachowaniach swoich kolegów (50)

33. Nie obawiaj się zwrócić uwagi problematycznemu menedżerowi (52)

34. Problematyczny pracownik na wypowiedzeniu (53)

35. Opracuj system składania skarg (54)

36. Bądź wzorem do naśladowania (55)

37. Zachęcaj menedżerów, by o problemach informowali swoich przełożonych (56)

38. Nie udzielaj reprymend skierowanych do ogółu (57)

39. Nie matkuj trudnym pracownikom (58)

40. Promuj pracę zespołową (60)

41. W razie potrzeby usuń członka zespołu (61)

42. Rozmawiaj z pracownikami odchodzÄ…cymi z pracy (62)

43. Gdy pracownicy opierajÄ… siÄ™ zmianom (63)

44. Nieskuteczni menedżerowie plotkują o swoich podwładnych (65)

45. Ach, te nieobecności (66)

46. Czy praca jest sprawiedliwie dzielona między wszystkich pracowników? (67)

47. Nie podważaj autorytetu swoich menedżerów (68)

48. Pamiętaj o pozostałych pracownikach (69)

49. Pomocy! Jak mam znaleźć prawnika? (70)

50. Wykorzystaj Program Pomocy Pracownikom (72)

51. Zrób sobie przerwę (73)

52. Połóż kres złodziejstwu (74)

53. Stosuj różne podejścia (75)

54. Promuj pozytywne zachowania w pracy (76)

55. Nie ustawaj w szkoleniu swoich ludzi (77)

56. Żadnych odruchów (78)

57. Czy romans zaszkodzi firmie? (79)

58. Jak poradzić sobie ze skutkami nieprzyjemnego rozstania dwojga romansujących ze sobą podwładnych (80)

59. Gdy pracownik niestosownie siÄ™ ubiera (81)

60. Potrząśnij spóźnialskimi (82)

61. Ocena pracownika może być planem rozwiązania jego problemów (83)

62. Rozliczaj pracowników z nieodpowiedniego posługiwania się komputerem i Internetem (84)

63. Zduś w zarodku skłonność do faworyzowania niektórych pracowników (85)

64. Pozbądź się problematycznych menedżerów (86)

65. Gdy pracownik chce pożyczyć pieniądze (87)

66. Dlaczego przeprosiny są tak ważne (88)

67. Przypominaj pracownikom o hierarchii zwierzchności (90)

68. Wymagaj od swoich ludzi wrażliwości (91)

69. Tak przy okazji: "Na tym polega twoja praca" (92)

70. Uważaj na wyróżniających się pracowników (93)

71. Kiedy należy ograniczać straty (95)

72. Zniechęcaj pracoholików (96)

73. Co będę z tego miał? (97)

74. Poproś problematycznych pracowników o przeprowadzenie samooceny (98)

75. Doceniaj przemiany pracowników (99)

76. Utrzymywanie dystansu wobec osób napastliwych (100)

77. Zniechęcaj ludzi do rasistowskich dowcipów (101)

78. Poproś współpracownika, aby posprzątał w swoim boksie (102)

79. Różnicy zdań nie traktuj jako ataku na swoją osobę (104)

80. Jak rozmawiać ze współpracownikiem na temat higieny osobistej (105)

81. Odgrywanie ról przed konfrontacją (106)

82. Skłoń kolegów, by szanowali Twój czas (107)

83. Nie dolewaj oliwy do ognia (109)

84. Nie daj siÄ™ firmowym primadonnom (110)

85. Nie daj się osobom, które szukają dziury w całym (111)

86. Dowiedz się, jakie prawa przysługują Ci w pracy (112)

87. Agresywnych współpracowników podejmuj na własnych warunkach (113)

88. Wyznacz zasady omawiania spornych kwestii wewnątrz zespołu (114)

89. Jak radzić sobie z osobami, które oczerniają innych (115)

90. Gdy kolega nie chce współpracować (116)

91. Naucz się radzić sobie z ludźmi, którzy wiecznie narzekają (118)

92. Telefon komórkowy i związane z nim problemy (119)

93. Niektóre rozmowy telefoniczne powinny pozostać poufne (121)

94. Wyobraź sobie, jak odnosisz sukces (122)

95. Jak poradzić sobie z rocznicowym przyjęciem-niespodzianką (123)

96. Ach te lunche... (124)

97. Jak radzić sobie z ludźmi, którzy nieustannie Ci przeszkadzają (126)

98. Nie pozwól, by agresywny współpracownik przejął kontrolę nad spotkaniem (127)

99. Zwróć uwagę na różnice pokoleniowe (129)

100. Nie toleruj podsłuchiwania (130)

101. Podaj pomocną dłoń (131)

102. Pokonaj uczucie zazdrości (132)

103. Zadbaj o to, by szef usłyszał również Twoją wersję wydarzeń (133)

104. Jak podnieść się po upadku (134)

105. Daj sobie siłę (136)

106. Zapytaj kolegÄ™ o opiniÄ™ (137)

107. PoproÅ› o wsparcie (138)

108. Z krytyką walcz pochwałami (139)

109. Nie toleruj niestosownych e-maili (140)

110. Jeśli musisz, zmień miejsce pracy (141)

111. Biurowi samotnicy (142)

112. Nie wszystko na raz (143)

113. W podróży (144)

114. Kiedy iść do sądu (145)

115. Odzyskiwanie zaufania (146)

116. Wypracuj sobie przydatne nawyki (147)

117. Uważaj na to, komu się zwierzasz (148)

118. Zostań liderem lidera (149)

119. Domagaj siÄ™ szacunku (150)

120. Zostań mediatorem w swoim otoczeniu (151)

121. Gdy kolega nie chce zwrócić pożyczonych pieniędzy (152)

122. Baw się i nie zważaj na malkontentów (153)

123. Uważaj na "proroków" (154)

124. Przygotuj siÄ™ do spotkania z szefem (155)

125. Epidemia grypy (156)

126. Uważaj na manipulatorów (157)

127. Sztuka ripostowania (158)

128. Uwaga! Współpracownik umniejsza Twoje zasługi w oczach szefa (160)

129. W pułapce perfekcjonizmu (161)

130. Wykorzystuj dostępne atuty (162)

131. Ach, ten nadwrażliwy współpracownik! (164)

132. Gdy zostajesz poproszony o poprawienie raportu po współpracowniku (165)

133. Posłuchaj! (166)

134. Gdzie jest mój zszywacz? (167)

135. Przyznawaj się do błędów (168)

136. Nie jesteÅ› sam (169)

137. Unikaj ludzi, którzy minimalizują (170)

138. Skup siÄ™ na tym, co dobre (172)

139. Kiedy wróg prosi o przysługę (173)

140. Postępowanie wobec nietrzeźwego współpracownika (174)

141. Kiedy drugi menedżer nie okazuje Twoim podwładnym szacunku (175)

142. Znikający współpracownik (176)

143. Kiedy problematyczny pracownik zostaje Twoim szefem (178)

144. Żądaj wzajemności (179)

145. Zapachowa fala uderzeniowa (180)

146. Przeciwstawiaj siÄ™ biurowym akwizytorom (181)

147. Teraz to Ty jesteÅ› szefem (182)

148. Kiedy szef prosi Cię o dokonanie oceny współpracownika, bądź uczciwy (184)

149. W pewnych sytuacjach należy unikać drażliwych tematów (185)

150. Naucz się reagować w warunkach kryzysu emocjonalnego (186)

151. Kiedy najlepszym rozwiązaniem jest po prostu iść dalej do przodu (187)

Indeks (189)

O autorce (193)

Dodaj do koszyka Postępowanie z uciążliwymi pracownikami. 151 błyskotliwych rozwiązań

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.