reklama - zainteresowany?

Polskie porty morskie w zmieniaj - Onepress

Polskie porty morskie w zmieniaj
ebook
Autor: Micha
ISBN: 978-83-7941-455-0
stron: 309, Format: ebook
Data wydania: 2013-01-01
Ksi臋garnia: Onepress

Cena ksi膮偶ki: 72,25 z艂 (poprzednio: 85,00 z艂)
Oszcz臋dzasz: 15% (-12,75 z艂)

Dodaj do koszyka Polskie porty morskie w zmieniaj

Tagi: Ekonomia | Sprzeda

W monografii w spos

Dodaj do koszyka Polskie porty morskie w zmieniaj

 

Osoby kt贸re kupowa艂y "Polskie porty morskie w zmieniaj", wybiera艂y tak偶e:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzak贸w

Dodaj do koszyka Polskie porty morskie w zmieniaj

Spis tre艣ci

Polskie porty morskie w zmieniaj膮cym si臋 otoczeniu zewn臋trznym eBook -- spis tre艣ci

Wst臋p 5

Rozdzia艂 1
Porty morskie jako obiekt bada艅 ekonomicznych 15
1.1. Porty morskie w ekonomice transportu 15
1.1.1. Wieloaspektowo艣膰 definicji portu morskiego 15
1.1.2. Miejsce bada艅 nad portami morskimi w ekonomice transportu 20
1.1.3. Relacje mi臋dzy portami morskimi a ich otoczeniem zewn臋trznym 23
1.2. Analiza najwa偶niejszych uwarunkowa艅 zewn臋trznych wp艂ywaj膮cych na funkcjonowanie wsp贸艂czesnych port贸w morskich 27
1.2.1. Transformacja gospodarcza 27
1.2.2. Mi臋dzynarodowa integracja gospodarcza 32
1.2.3. Globalizacja gospodarki 艣wiatowej 39
1.3. Holistyczne podej艣cie do relacji mi臋dzy portami morskimi a ich otoczeniem zewn臋trznym 48
1.3.1. Uj臋cie atrybutowe 48
1.3.2. Uj臋cie funkcjonalne 62
1.3.3. Uj臋cie strukturalne 68

Rozdzia艂 2
Wp艂yw zmieniaj膮cego si臋 otoczenia zewn臋trznego na atrybuty polskich port贸w morskich 77
2.1. Pozycja konkurencyjna 77
2.1.1. Czynniki kszta艂tuj膮ce pozycj臋 konkurencyjn膮 77
2.1.2. Ocena pozycji konkurencyjnej polskich port贸w morskich 100
2.2. Innowacyjno艣膰 103
2.3. Sk艂onno艣膰 do wsp贸艂dzia艂ania 107
2.4. Atrakcyjno艣膰 inwestycyjna 111
2.5. Spo艂eczna odpowiedzialno艣膰 118

Rozdzia艂 3
Wp艂yw zmieniaj膮cego si臋 otoczenia zewn臋trznego na realizacj臋 najwa偶niejszych funkcji gospodarczych polskich port贸w morskich 125
3.1. Identyfikacja funkcjonalno-przestrzenna port贸w morskich 125
3.2. Funkcja transportowa 128
3.2.1. Obs艂uga 艂adunk贸w i pasa偶er贸w 128
3.2.2. Obs艂ugi 艣rodk贸w transportu l膮dowego i morskiego 141
3.3. Funkcja handlowa 146
3.3.1. Tradycyjny wymiar funkcji handlowej 146
3.3.2. Funkcja dystrybucyjno-logistyczna 151
3.4. Funkcja przemys艂owa 155
3.4.1. Dzia艂alno艣膰 przemys艂owa o lokalizacji determinowanej minimalizacj膮 koszt贸w transportu 155
3.4.2. Dzia艂alno艣膰 przemys艂owa o lokalizacji determinowanej technologicznym dost臋pem do nabrze偶y portowych 164

Rozdzia艂 4
Wp艂yw zmieniaj膮cego si臋 otoczenia zewn臋trznego na struktury polskich port贸w morskich 169
4.1. Struktura port贸w morskich w uj臋ciu mikroekonomicznym 169
4.1.1. Kszta艂towanie si臋 i funkcjonowanie sfery zarz膮dzania portami 169
4.1.2. Ewolucja sfery eksploatacyjnej 175
4.1.3. Relacje mi臋dzy sferami zarz膮dzania i eksploatacji 183
4.2. Struktura port贸w morskich w uj臋ciu mezoekonomicznym 188
4.2.1. Lokalne i regionalne zaplecze gospodarcze port贸w morskich 188
4.2.2. Zwi膮zki organizacyjne miasto-port 191
4.2.3. Porty morskie w przestrzeni miast portowych 195
4.2.4. Korzy艣ci zwi膮zane z oddzia艂ywaniem port贸w morskich na miasta i regiony portowe 200
4.3. Struktura port贸w morskich w uj臋ciu makroekonomicznym 205
4.3.1. Znaczenie transportu morskiego w obs艂udze polskiego handlu zagranicznego 205
4.3.2. Krajowe i tranzytowe zaplecze gospodarcze port贸w morskich 215
4.3.3. Polityka rozwoju port贸w morskich 218

Rozdzia艂 5
Kompleksowa koncepcja dostosowania polskich port贸w morskich do zmian zachodz膮cych w otoczeniu zewn臋trznym 227
5.1. Hierarchizacja i kierunki ewolucji atrybut贸w polskich port贸w morskich 227
5.2. Rozwini臋cie funkcji polskich port贸w morskich 239
5.3. Postulowane zmiany w strukturach polskich port贸w morskich 253
5.4. Model dostosowania polskich port贸w morskich do zmian zachodz膮cych w otoczeniu zewn臋trznym 274

Podsumowanie 281

Bibliografia 289

Spis tabel 303

Spis rysunk贸w 307

Dodaj do koszyka Polskie porty morskie w zmieniaj

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe nale偶膮 do wydawnictwa Helion S.A.