reklama - zainteresowany?

Polskie inwestycje bezpośrednie. Doświadczenia przedsiębiorstw regionu łódzkiego - Onepress

Polskie inwestycje bezpośrednie. Doświadczenia przedsiębiorstw regionu łódzkiego
ebook
Autor: Bogdan Buczkowski, Agnieszka Kłysik-Uryszek, Anetta Kuna-Marszałek, Janusz Świerkocki
ISBN: 978-8-3796-9704-5
stron: 220, Format: ebook
Data wydania: 2016-02-02
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 15,69 zł (poprzednio: 19,37 zł)
Oszczędzasz: 19% (-3,68 zł)

Dodaj do koszyka Polskie inwestycje bezpośrednie. Doświadczenia przedsiębiorstw regionu łódzkiego

Tagi: Ekonomia | Finanse | Zarządzanie

Międzynarodowa ekspansja polskich przedsiębiorstw w formie bezpośrednich inwestycji zagranicznych jest stosunkowo nowym, ale dynamicznym zjawiskiem, które mocno wpływa na krajobraz polskiej gospodarki i konkurencyjności. Wzbudza też rosnące zainteresowanie praktyków (specjalistów od biznesu międzynarodowego), polityków i ekonomistów. Zaangażowanie przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych ma różny zakres (od marginalnego do pełnego). Skala ta zależy od dwóch grup czynników: endogenicznych (wywodzących się z potencjału konkurencyjnego firmy, jej przewag i umiejętności dostosowania się do warunków panujących w gałęzi oraz w całej gospodarce) i egzogenicznych (determinowanych przez cechy otoczenia, w jakim działa przedsiębiorstwo). W książce można znaleźć jeszcze inne ciekawe wnioski. Wpisując się w nurt relatywnie nielicznych – jak dotąd – publikacji na temat aktywnej internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw, w niniejszej książce przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym Uniwersytetu Łódzkiego. Do jej atutów można zaliczyć kompleksowe ujęcie tematu: zarówno solidną podbudowę teoretyczną, jak i analizę empiryczną w ujęciu ilościowym (na podstawie szczegółowych danych GUS) oraz jakościowym (badanie ankietowe determinant i efektów internacjonalizacji przedsiębiorstw z województwa łódzkiego). Publikacja z pewnością zainicjuje dalsze badania związane z polskimi inwestycjami bezpośrednimi.

Dodaj do koszyka Polskie inwestycje bezpośrednie. Doświadczenia przedsiębiorstw regionu łódzkiego

 

Osoby które kupowały "Polskie inwestycje bezpośrednie. Doświadczenia przedsiębiorstw regionu łódzkiego", wybierały także:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • O współczesnych praktykach genderyzacji ciała

Dodaj do koszyka Polskie inwestycje bezpośrednie. Doświadczenia przedsiębiorstw regionu łódzkiego

Spis treści

Polskie inwestycje bezpośrednie. Doświadczenia przedsiębiorstw regionu łódzkiego eBook -- spis treści

Wstęp 7

Rozdział 1. Proces internacjonalizacji przedsiębiorstw – przegląd badań 17
1.1. Wprowadzenie 17
1.2. Internacjonalizacja w teoriach handlu międzynarodowego 21
1.3. Teorie zagranicznych inwestycji bezpośrednich 25
1.4. Teorie internacjonalizacji sekwencyjnej 31
1.5. Teorie internacjonalizacji niekonwencjonalnej 38
1.6. Modele sieciowe 44
1.7. Wnioski 50

Rozdział 2. Czy należy wspierać polskie inwestycje bezpośrednie? 53
2.1. Wprowadzenie 53
2.2. Skutki inwestycji bezpośrednich dla kraju inwestującego w świetle teorii 58
2.3. Skutki inwestycji bezpośrednich dla kraju inwestującego w świetle badań empirycznych 61
2.4. Instytucjonalne ramy wspierania polskich inwestycji bezpośrednich 67
2.5. Instrumenty wspierania polskich inwestycji bezpośrednich 69
2.6. Wnioski 75

Rozdział 3. Inwestycje bezpośrednie polskich przedsiębiorstw 81
3.1. Wprowadzenie 81
3.2. Skala i struktura inwestycji 84
3.3. Kierunki polskich inwestycji bezpośrednich 102
3.4. Wnioski 110

Rozdział 4. Inwestycje bezpośrednie przedsiębiorstw z województwa łódzkiego 113
4.1. Wprowadzenie 113
4.2. Skala zaangażowania przedsiębiorstw z województwa łódzkiego za granicą 113
4.3. Działalność jednostek zagranicznych spółek z województwa łódzkiego 122
4.4. Kierunki inwestycji przedsiębiorstw z województwa łódzkiego 127
4.5. Wnioski 131

Rozdział 5. Aktywna internacjonalizacja przedsiębiorstw z województwa łódzkiego. Wyniki badań 133
5.1. Wprowadzenie 133
5.2. Charakterystyka badanych przedsiębiorstw 134
5.3. Konkurencyjność przedsiębiorstw na rynku krajowym przed rozpoczęciem procesu internacjonalizacji 139
5.4. Skala i formy zaangażowania firm na rynku zagranicznym 142
5.5. Formy organizacyjne i struktura geograficzna inwestycji zagranicznych 144
5.5.1. Przedstawicielstwa 144
5.5.2. Oddziały i filie 146
5.5.3. Joint-venture z partnerami z kraju lokaty 147
5.6. Cechy procesu internacjonalizacji przedsiębiorstw 149
5.6.1. Przedmiot działalności i pozycja konkurencyjna firm na rynku kraju lokaty 149
5.6.2. Eksport do kraju lokaty 152
5.7. Stopień, ścieżki i inicjatorzy internacjonalizacji 154
5.8. Motywy ekspansji inwestycyjnej 158
5.8.1. Motywy rynkowe 158
5.8.2. Motywy kosztowe 160
5.8.3. Motywy administracyjno-prawne 162
5.8.4. Motywy zasobowe 164
5.8.5. Motyw ryzyka 166
5.8.6. Zasoby niematerialne w budowaniu przewagi konkurencyjnej w kraju lokaty ZIB 168
5.8.7. Czynniki ograniczające zagraniczne inwestycje bezpośrednie i działalność w kraju lokaty 170
5.8.8. Oczekiwania związane z inwestycjami zagranicznymi 174
5.8.9. Wpływ działalności jednostek zagranicznych na działalność przedsiębiorstwa w Polsce 176
5.9. Wnioski 181

Bibliografia 185
Załącznik – kwestionariusz badania ankietowego 201
Spis tabel i wykresów 217

Dodaj do koszyka Polskie inwestycje bezpośrednie. Doświadczenia przedsiębiorstw regionu łódzkiego

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.