reklama - zainteresowany?

Podstawy ochrony prawnej konsumenta. Przepisy i przyk - Onepress

Podstawy ochrony prawnej konsumenta. Przepisy i przyk
ebook
Autor: Marcin Pig
ISBN: 978-83-7941-443-7
stron: 189, Format: ebook
Data wydania: 2012-01-01
Ksi臋garnia: Onepress

Cena ksi膮偶ki: 36,55 z艂 (poprzednio: 43,00 z艂)
Oszcz臋dzasz: 15% (-6,45 z艂)

Dodaj do koszyka Podstawy ochrony prawnej konsumenta. Przepisy i przyk

Tagi: Ekonomia

Ksi

Dodaj do koszyka Podstawy ochrony prawnej konsumenta. Przepisy i przyk

 

Osoby kt贸re kupowa艂y "Podstawy ochrony prawnej konsumenta. Przepisy i przyk", wybiera艂y tak偶e:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzak贸w

Dodaj do koszyka Podstawy ochrony prawnej konsumenta. Przepisy i przyk

Spis tre艣ci

Podstawy ochrony prawnej konsumenta. Przepisy i przyk艂ady eBook -- spis tre艣ci

Wprowadzenie 9

Rozdzia艂 1
Akty prawne dotycz膮ce ochrony konsument贸w i konkurencji 11
1.1. Definicja konsumenta i przedsi臋biorcy 12
1.2. Podstawowe akty prawne i zakres ochrony konsument贸w i konkurencji 13
1.3. Definicja produktu, towaru, wyrobu, rzeczy i us艂ugi 14
1.4. Umowy zawierane przez konsumenta 16

Rozdzia艂 2
Bezpiecze艅stwo produkt贸w 17
2.1. Og贸lne bezpiecze艅stwo produkt贸w 17
2.1.1. Obowi膮zki producent贸w i dystrybutor贸w 19
2.1.2. Nadz贸r nad bezpiecze艅stwem produkt贸w 20
2.1.2.1. Kontrola i post臋powanie wobec produkt贸w niebezpiecznych 21
2.1.2.2. Rejestr produkt贸w niebezpiecznych i system RAPEX 23
2.1.3. Odpowiedzialno艣膰 za szkod臋 wyrz膮dzon膮 przez produkt niebezpieczny 25
2.1.3.1. Odpowiedzialno艣膰 producenta 25
2.1.3.2. Post臋powanie grupowe 26
2.2. Dyrektywy nowego podej艣cia i oznakowanie CE 27
2.2.1. Dyrektywy nowego podej艣cia 27
2.2.2. Oznakowanie CE 29
2.3. Bezpiecze艅stwo 偶ywno艣ci 31
2.3.1. System HACCP 32
2.3.2. Organy nadzoru nad 偶ywno艣ci膮 33
2.3.3. 呕ywno艣膰 niebezpieczna i system RASFF 34

Rozdzia艂 3
Ochrona konkurencji i konsument贸w 37
3.1. Praktyki ograniczaj膮ce konkurencj臋 37
3.1.1. Porozumienia ograniczaj膮ce konkurencj臋 38
3.1.2. Nadu偶ywanie pozycji dominuj膮cej 38
3.2. Koncentracje przedsi臋biorc贸w 39
3.3. Praktyki naruszaj膮ce zbiorowe interesy konsument贸w 39
3.3.1. Niedozwolone postanowienia umowne 40
3.3.2. Nieudzielenie w艂a艣ciwej informacji 43
3.3.3. Nieuczciwe praktyki rynkowe 43
3.3.4. Czyny nieuczciwej konkurencji 48
3.4. Organizacja ochrony konkurencji i konsument贸w 53
3.4.1. Urz膮d Ochrony Konkurencji i Konsument贸w 53
3.4.2. Inspekcja Handlowa 55
3.4.3. Rzecznicy w samorz膮dach terytorialnych 56
3.4.4. Organizacje konsumenckie 57
3.5. Upad艂o艣膰 konsumencka 58

Rozdzia艂 4
Sprzeda偶 i reklamacja towar贸w 61
4.1. Sprzeda偶 mi臋dzy przedsi臋biorc膮 i konsumentem 62
4.1.1. Sprzeda偶 z jednoczesnym udzia艂em sprzedawcy i kupuj膮cego 63
4.1.2. Sprzeda偶 poza lokalem przedsi臋biorstwa i sprzeda偶 na odleg艂o艣膰 65
4.1.2.1. Sprzeda偶 poza lokalem przedsi臋biorstwa 66
4.1.2.2. Sprzeda偶 na odleg艂o艣膰 67
4.1.3. Niezgodno艣膰 towaru z umow膮 i gwarancja 71
4.1.3.1. Niezgodno艣膰 towaru z umow膮 73
4.1.3.2. Gwarancja 76
4.2. Sprzeda偶 w innych relacjach 77
4.3. Bezpiecze艅stwo danych osobowych przy dokonywaniu zakupu 79

Rozdzia艂 5
艢wiadczenie niekt贸rych us艂ug 83
5.1. Us艂ugi w zakresie handlu elektronicznego 85
5.1.1. Us艂ugi zwi膮zane z dokonaniem zap艂aty kart膮 p艂atnicz膮 85
5.1.2. Us艂ugi 艣wiadczone drog膮 elektroniczn膮 86
5.2. Us艂ugi finansowe 89
5.2.1. Kredyt konsumencki 89
5.2.2. Leasing konsumencki 93
5.2.3. Us艂ugi finansowe w umowach zawieranych na odleg艂o艣膰 94
5.3. Us艂ugi turystyczne oraz timeshare i d艂ugoterminowy produkt wakacyjny 97
5.3.1. Us艂ugi turystyczne 97
5.3.2. Timeshare i d艂ugoterminowy produkt wakacyjny 100

Wykaz rysunk贸w, tabel i skr贸t贸w 103

Bibliografia 105

Za艂膮cznik 1. Przyk艂ady sytuacji z udzia艂em konsumenta 109
Przyk艂ad 1 (2.1.2, 2.2, 4.1.3.1; Reklamacja niebezpiecznej zabawki) 110
Przyk艂ad 2 (2.2.2; Niepotrzebne i niezgodnie z prawem oznakowanie CE na paczuszce z cukrem) 112
Przyk艂ad 3 (2.3 - wst臋p, 4.1.3.1; Reklamacja zepsutego jogurtu) 113
Przyk艂ad 4 (3.3 - wst臋p, 3.3.1, 4.1.2.2; Pr贸ba wy艂膮czenia odpowiedzialno艣ci za dane techniczne przy zakupie monitora w sklepie internetowym) 114
Przyk艂ad 5 (3.3 - wst臋p, 3.3.1, 4.1.3.1, 4.1.3.2; Skr贸cony niezgodnie z prawem czas na z艂o偶enie reklamacji fotelika kupionego w sklepie internetowym) 116
Przyk艂ad 6 (3.3 - wst臋p, 3.3.1, 4.1.3.1; Niezgodny z prawem termin na rozpatrzenie reklamacji za zakupione monety) 118
Przyk艂ad 7 (3.3 - wst臋p, 3.3.1; Pr贸ba obci膮偶enia konsumenta odpowiedzialno艣ci膮 za szkody wynikaj膮ce z za艂o偶enia telewizji satelitarnej) 120
Przyk艂ad 8 (3.3 - wst臋p, 3.3.1; Pr贸ba wymuszenia na konsumencie potwierdzenia sprawdzenia funkcjonowania wszystkich uk艂ad贸w nowego samocho颅du) 122
Przyk艂ad 9 (3.3 - wst臋p, 3.3.3, 3.3.4; Proponowanie przez przedsi臋biorc臋 zakupu encyklopedii w systemie konsorcyjnym) 124
Przyk艂ad 10 (3.3 - wst臋p, 3.3.3, 4.1.1; Wprowadzanie przez przedsi臋biorc臋 w b艂膮d przy cenie jednostkowej p艂ynu do mycia naczy艅) 126
Przyk艂ad 11 (3.3 - wst臋p, 3.3.3; Klocki Lego jako reklama przyn臋ta) 129
Przyk艂ad 12 (3.3 - wst臋p, 3.3.3; Manipulacja cen膮 radia samochodowego i kosztem dostawy na portalu aukcyjnym) 131
Przyk艂ad 13 (3.3 - wst臋p, 3.3.3; Mo偶liwo艣膰 wprowadzenia konsumenta w b艂膮d w zakresie pochodzenia ciasta francuskiego) 133
Przyk艂ad 14 (3.3 - wst臋p, 3.3.3; Og艂oszenie o mo偶liwo艣ci wymiany drzwi wprowadzaj膮ce w b艂膮d) 134
Przyk艂ad 15 (3.3 - wst臋p, 3.3.3; Sprzeda偶 p艂aszcza w cenie promocyjnej z doborem do niego apaszki w zawy偶onej cenie) 135
Przyk艂ad 16 (3.3 - wst臋p, 3.3.3; Uci膮偶liwe namawianie konsumenta w miejscu jego zamieszkania do nabycia odkurzacza) 137
Przyk艂ad 17 (4 - wst臋p, 4.2; Reklamacja uszkodzonej cz臋艣ci samochodowej kupionej na portalu aukcyjnym od osoby fizycznej) 138
Przyk艂ad 18 (4.1.1; Pobieranie przez sprzedawc臋 op艂aty za wyniesienie starej pralki przy kupnie nowej) 140
Przyk艂ad 19 (4.1.1; Pr贸ba zwrotu niewykorzystanego materia艂u zakupionego w markecie budowlanym) 141
Przyk艂ad 20 (4.1.1; Udzielenie przez sprzedawc臋 niew艂a艣ciwej informacji na temat gatunku wina) 142
Przyk艂ad 21 (4.1.1; Wymiana paska do spodni w innym sklepie tej samej sieci) 143
Przyk艂ad 22 (4.1.2.1; Pr贸ba odst膮pienia od umowy w zakresie cyfrowej telewizji kablowej) 144
Przyk艂ad 23 (4.1.2.1; Pr贸ba zwrotu cz臋艣ci zam贸wionych przez internet produkt贸w spo偶ywczych) 145
Przyk艂ad 24 (4.1.2.1; Rezygnacja z kosmetyk贸w zakupionych na prezentacji poza lokalem firmy) 146
Przyk艂ad 25 (4.1.2.1; Rezygnacja z za艂o偶onego internetu) 148
Przyk艂ad 26 (4.1.2.1; 呕膮danie zwrotu pieni臋dzy po nieudanym zakupie w automacie sprzedaj膮cym) 149
Przyk艂ad 27 (4.1.2.2, 4.1.3.1; Reklamacja uszkodzonej p艂yty kupionej w sklepie internetowym) 150
Przyk艂ad 28 (4.1.2.2; Brak roweru zakupionego w sklepie internetowym) 152
Przyk艂ad 29 (4.1.2.2; Nieodebranie paczki z doliczon膮 cen膮 niezamawianej ksi膮偶ki) 153
Przyk艂ad 30 (4.1.2.2; Po艣rednie zmuszanie konsumenta do dokonania zap艂aty przed otrzymaniem zegarka przy zakupie w sklepie internetowym) 153
Przyk艂ad 31 (4.1.2.2; Pr贸ba rezygnacji z prenumeraty) 154
Przyk艂ad 32 (4.1.2.2; Pr贸ba zwrotu aparatu fotograficznego wylicytowanego na portalu aukcyjnym) 155
Przyk艂ad 33 (4.1.2.2; Pr贸ba zwrotu kupionego w sklepie internetowym laptopa po przeinstalowaniu systemu operacyjnego) 156
Przyk艂ad 34 (4.1.3, 4.1.3.2; Naprawa za granic膮 samochodu na gwarancji) 157
Przyk艂ad 35 (4.1.3.1, 4.1.3.2; Pr贸ba reklamowania uszkodzonego zawieszenia samochodu terenowego na podstawie gwarancji) 158
Przyk艂ad 36 (4.1.3.1, 4.1.3.2; Reklamacja powtarzaj膮cego si臋 uszkodzenia but贸w) 159
Przyk艂ad 37 (4.1.3.1, 4.1.3.2; Reklamacja uszkodzonego telewizora) 161
Przyk艂ad 38 (4.1.3.1; Pr贸ba reklamacji nieodpowiednio zainstalowanego pieca gazowego) 162
Przyk艂ad 39 (4.1.3.1; Reklamacja bez rachunku uszkodzonego atomizera flakonu z perfumami) 163
Przyk艂ad 40 (4.1.3.1; Reklamacja kurtki nienadaj膮cej si臋 do u偶ytkowania) 164
Przyk艂ad 41 (4.1.3.1; Reklamacja torebki nienadaj膮cej si臋 do u偶ytkowania) 165
Przyk艂ad 42 (4.2; Dochodzenie roszcze艅 na podstawie r臋kojmi po kupnie samochodu od osoby fizycznej) 166
Przyk艂ad 43 (5 - wst臋p, 4.2; Korzystanie z r臋kojmi po nieudanej naprawie samochodu) 167
Przyk艂ad 44 (5 - wst臋p, 4.2; Reklamacja nieprawid艂owo po艂o偶onych kafelk贸w w 艂azience) 169
Przyk艂ad 45 (5.1.1; Brak mo偶liwo艣ci zap艂aty kart膮 z powodu du偶ej ilo艣ci transakcji) 170
Przyk艂ad 46 (5.1.1; Brak mo偶liwo艣ci zap艂aty kart膮 z uwagi na informacj臋 sprzedawcy o p艂atno艣ci od 20 z艂) 171
Przyk艂ad 47 (5.1.1; Zwrot odtwarzacza mp4 z wykorzystaniem karty p艂atniczej) 172
Przyk艂ad 48 (5.1.2; Pr贸ba pozyskania przez us艂ugodawc臋 danych konsumentki przy zasileniu telefonu w systemie prepaid) 173
Przyk艂ad 49 (5.2.1; Obci膮偶enie konsumenta odsetkami przy odst膮pieniu od kredytu konsumenckiego udzielonego na zakup lod贸wki) 175
Przyk艂ad 50 (5.3.1; Reklamacja wycieczki do Tunezji z powodu ni偶szej ni偶 deklarowana kategorii zakwaterowania) 176

Za艂膮cznik 2. Dane teleadresowe wybranych instytucji zajmuj膮cych si臋 ochron膮 konsument贸w 179
Urz膮d Ochrony Konkurencji i Konsument贸w 179
Wojew贸dzkie inspektoraty Inspekcji Handlowej 179
Rzecznicy oraz polubowne s膮dy konsumenckie w miastach wojew贸dzkich 182
Organizacje konsumenckie 188

Dodaj do koszyka Podstawy ochrony prawnej konsumenta. Przepisy i przyk

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe nale偶膮 do wydawnictwa Helion S.A.