reklama - zainteresowany?

Podstawy inżynierii finansowej - Onepress

Podstawy inżynierii finansowej
Autor: Szopa Andrzej
ISBN: 978-8-3264-1677-4
stron: 172, okładka: miękka
Data wydania: 2012-06-01
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 42,00 zł (poprzednio: 48,84 zł)
Oszczędzasz: 14% (-6,84 zł)

Dodaj do koszyka Podstawy inżynierii finansowej

Tagi: Ekonomia | Finanse

Podstawowym celem inżynierii finansowej jest zarządzanie ryzykiem finansowym wynikającym ze zmienności zewnętrznych przepływów pieniężnych przedsiębiorstwa. Pojawianie się nowych źródeł ryzyka wymaga poszukiwania skutecznych metod i instrumentów zarówno transferu ryzyka, jak i wykorzystywania ryzyka jako źródła dodatkowych dochodów. Aby te działania można było realizować, konieczne jest dysponowanie odpowiednimi kwalifikacjami, które pozwolą wyodrębniać źródła ryzyka, a także dokonywać jego pomiaru.

W książce omówiono cechy inżynierii finansowej i metody, jakimi się posługuje. Przedstawiono podstawowe zagadnienia, którymi zajmuje się ta dziedzina finansów, a należą do nich m.in.:

  • istota, struktura i rodzaje ryzyka finansowego,
  • instrumenty transferu ryzyka finansowego,
  • ryzyko rynkowe - kształtowanie stóp procentowych i ryzyko kursu walutowego,
  • właściwości i rodzaje ryzyka pogodowego,
  • ryzyko kredytowe i kredytowe instrumenty pochodne,
  • zarządzanie ryzykiem finansowym w przedsiębiorstwie,
  • określanie prawdopodobieństwa upadłości spółek.


Książka przeznaczana jest dla studentów kierunków związanych z finansami, a także kadry zarządzającej przedsiębiorstw, analityków finansowych i wszystkich osób, które zajmują się zarządzaniem ryzykiem finansowym.

Dodaj do koszyka Podstawy inżynierii finansowej

 

Osoby które kupowały "Podstawy inżynierii finansowej", wybierały także:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzaków

Dodaj do koszyka Podstawy inżynierii finansowej

Spis treści

Dodaj do koszyka Podstawy inżynierii finansowej

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.