Podstawowe obowiązki pracodawcy i pracownika - Onepress
ISBN: 9788361184522
stron: 33, Format: ebook
Data wydania: 2012-05-04
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 7,26 zł (poprzednio: 8,44 zł)
Oszczędzasz: 14% (-1,18 zł)
Obowiązkami pracownika i pracodawcy nazywa się zespół norm dotyczących zasada wykonywania pracy, które zostały zawarte w przepisach prawa pracy oraz wewnętrznych regulacjach obowiązujących w danym zakładzie pracy.W Kodeksie pracy szczegółowo określono poszczególne obowiązki pracodawców i pracowników, począwszy od zawarcia pomiędzy obiema stronami umowy o pracę, poprzez trwanie stosunku pracy, aż do momentu jego rozwiązania. Do podstawowych obowiązków pracodawcy należy: - zaznajomienie pracowników z zakresem ich obowiązków, sposobem wykonywania pracy oraz podstawowymi uprawnieniami,- organizowanie pracy- przeciwdziałanie dyskryminacji- zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy- wypłacanie wynagrodzenia- ułatwianie pracownikom podnoszenia kwalifikacji zawodowych- zaspokajanie potrzeb socjalnych pracowników- ocenianie pracowników- prowadzenie dokumentacji- udostępnianie dokumentów i przepisów- przeciwdziałanie mobbingowi- uzasadnianie rozwiązania stosunku pracyNatomiast podstawowe obowiązki pracownika to:- przestrzeganie czasu pracy ustalonego w zakładzie pracy,- przestrzeganie regulaminu pracy i ustalonego w zakładzie pracy porządku,- przestrzeganie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, a także przepisów przeciwpożarowych,- dbanie o dobro zakładu pracy, ochrona jego mienia oraz zachowanie w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę,- przestrzeganie tajemnicy określonej w odrębnych przepisach,- przestrzeganie w zakładzie pracy zasad współżycia społecznego.Niniejsza praca omawia poszczególne obowiązki pracodawcy I pracownika na podstawie Kodeksu pracy oraz literatury przedmiotu. Spis treściWstęp Rozdział IPodstawowe obowiązki pracodawcy 1. Zaznajomienie pracowników z zakresem ich obowiązków, sposobem wykonywania pracy oraz podstawowymi uprawnieniami 2. Organizowanie pracy 3. Przeciwdziałanie dyskryminacji 4. Zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy 5. Wypłacanie wynagrodzenia 6. Ułatwianie pracownikom podnoszenia kwalifikacji zawodowych 7. Zaspokajanie potrzeb socjalnych pracowników 8. Ocenianie pracowników 9. Prowadzenie dokumentacji 10.Udostępnianie dokumentów i przepisów 11. Przeciwdziałanie mobbingowi12.Uzasadnianie rozwiązania stosunku pracy Rozdział IIPodstawowe obowiązki pracownika 1. Przestrzeganie czasu pracy ustalonego w zakładzie pracy 2. Przestrzeganie regulaminu pracy i ustalonego w zakładzie pracy porządku 3. Przestrzeganie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, a także przepisów przeciwpożarowych 4. Dbanie o dobro zakładu pracy, ochrona jego mienia oraz zachowanie w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę 5. Przestrzeganie tajemnicy określonej w odrębnych przepisach 6. Przestrzeganie w zakładzie pracy zasad współżycia społecznego Zakończenie Bibliografia
Osoby które kupowały "Podstawowe obowiązki pracodawcy i pracownika", wybierały także:
- Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Rozmowa kwalifikacyjna. O czym nie wiedz 46,07 zł, (12,90 zł -72%)
- Psychologia szefa 2. Coaching narzędziowy 46,07 zł, (12,90 zł -72%)
- Efektywne zarządzanie rozwojem pracowników w firmie. Rezultaty przede wszystkim 38,39 zł, (11,90 zł -69%)