Po - Onepress
ISBN: 978-83-7941-461-1
stron: 367, Format: ebook
Data wydania: 2010-01-01
Ksi臋garnia: Onepress
Cena ksi膮偶ki: 51,00 z艂 (poprzednio: 60,00 z艂)
Oszcz臋dzasz: 15% (-9,00 z艂)
Osoby kt贸re kupowa艂y "Po", wybiera艂y tak偶e:
- Projekty restrukturyzacyjne 0,00 z艂
- Rozw 0,00 z艂
- Metody ilo 0,00 z艂
- ABC wsp 0,00 z艂
- O wsp贸艂czesnych praktykach genderyzacji cia艂a 76,67 z艂, (6,90 z艂 -91%)
Spis tre艣ci
Po艣rednictwo kredytowe w Polsce eBook -- spis tre艣ci
Wprowadzenie 7
Rozdzia艂 1.
Teoretyczne aspekty dzia艂alno艣ci po艣rednik贸w kredytowych 15
1.1. Istota i funkcje instytucji po艣rednictwa finansowego w gospodarce rynkowej 15
1.2. Po艣rednictwo kredytowe jako element po艣rednictwa finansowego 32
1.2.1. Poj臋cie po艣rednika kredytowego 32
1.2.2. Zakres czynno艣ci wykonywanych przez po艣rednik贸w kredytowych 37
1.2.3. Rodzaje po艣rednik贸w kredytowych 42
1.2.4. Model dzia艂alno艣ci po艣rednika kredytowego (instytucji po偶yczkowej) 44
1.2.5. Po艣rednicy kredytowi a parabanki 52
1.2.6. Po艣rednicy kredytowi a doradcy kredytowi i doradcy finansowi 61
1.2.7. Po艣rednicy kredytowi jako element wielokana艂owej strategii dystrybucji banku 65
Rozdzia艂 2.
Rynek consumer finance i rynek kredyt贸w hipotecznych jako miejsce dzia艂ania po艣rednik贸w kredytowych 81
2.1. Poj臋cie rynku finansowania potrzeb klient贸w indywidualnych (consumer finance) 81
2.2. Rynek kredyt贸w konsumpcyjnych i hipotecznych w Polsce 93
2.2.1. Funkcjonowanie rynku kredyt贸w detalicznych w latach 1989-1995 93
2.2.2. Funkcjonowanie rynku kredyt贸w detalicznych w latach 1996-2009 97
2.2.2.1. Charakterystyka rynku kredyt贸w konsumpcyjnych 97
2.2.2.2. Charakterystyka rynku kredyt贸w hipotecznych 123
2.2.3 Wp艂yw kryzysu na rynkach finansowych na rynek consumer finance i rynek kredyt贸w hipotecznych 129
2.2.4. Perspektywy rozwoju rynku consumer finance w Polsce 130
Rozdzia艂 3.
Rozw贸j instytucji po艣rednictwa kredytowego w Polsce w latach 1990-2009 139
3.1. Geneza po艣rednik贸w kredytowych w Polsce 139
3.2. Rozw贸j instytucji po艣rednictwa kredytowego w Polsce 145
3.3. Tendencje w rozwoju instytucji po艣rednictwa kredytowego w Polsce 167
3.4. Zwi膮zki kapita艂owe bank贸w i po艣rednik贸w kredytowych jako zjawisko zmieniaj膮ce trwale instytucje po艣rednictwa kredytowego 182
3.5. Instytucje po艣rednictwa kredytowego w liczbach - warto艣膰 i ilo艣膰 sprzedanych kredyt贸w w poszczeg贸lnych latach 196
3.6. Wp艂yw kryzysu na rynkach finansowych na dzia艂alno艣膰 po艣rednik贸w kredytowych 198
Rozdzia艂 4.
Regulacja i samoregulacja dzia艂alno艣ci po艣rednik贸w kredytowych w Polsce 207
4.1. Znaczenie regulacji po艣rednik贸w kredytowych dla bezpiecze艅stwa i stabilno艣ci systemu finansowego 207
4.2. Rozw贸j ustawodawstwa zwi膮zanego z funkcjonowaniem po艣rednik贸w kredytowych 211
4.3. Rozw贸j regulacji w zakresie ochrony konsumenta na rynku us艂ug kredytowych w Polsce i ich wp艂yw na dzia艂alno艣膰 po艣rednik贸w kredytowych 218
4.3.1. Ustawa o kredycie konsumenckim i jej wp艂yw na dzia艂alno艣膰 po艣rednik贸w kredytowych 218
4.3.2. Zmiana dyrektywy o kredycie konsumenckim i jej implementacja do polskiego systemu prawnego 224
4.3.3. Regulacje administracyjne oprocentowania kredyt贸w dla konsument贸w i ich wp艂yw na dzia艂alno艣膰 po艣rednik贸w kredytowych 236
4.3.4. Instytucja upad艂o艣ci konsumenckiej w Polsce 243
4.3.5. Perspektywy ustawodawstwa w zakresie ochrony konsumenta a dzia艂alno艣膰 po艣rednik贸w kredytowych 250
4.4. Dzia艂alno艣膰 Konferencji Przedsi臋biorstw Finansowych w Polsce - zwi膮zku pracodawc贸w jako element samoregulacji po艣rednik贸w kredytowych 254
Rozdzia艂 5.
Charakterystyka wybranych sp贸艂ek po艣rednictwa kredytowego w Polsce 267
5.1. Lukas S.A. 267
5.2. AIG Credit S.A. 278
5.3. 呕agiel S.A. 289
5.4. Dominet S.A. 297
5.5. Polskie Towarzystwo Finansowe S.A. 306
5.6. Dom Finansowy QS Sp. z o.o. 316
5.7. Cetelem Polska Expansion S.A. 321
5.8. Finplus Sp. z o.o. 327
5.9. Fiolet SA (Fiolet Powszechny Dom Kredytowy SA) 333
5.10. Powszechny Dom Kredytowy S.A. (obecnie Fiolet Powszechny Dom Kredytowy SA) 338
Aneks
Charakterystyka najwa偶niejszych sp贸艂ek po艣rednictwa kredytowego w Polsce 345
Zako艅czenie 353
Bibliografia 357