Perswazja w telewizyjnej reklamie społecznej. Studium socjologiczne - Onepress
ISBN: 978-8-3801-2920-7
stron: 232, Format: ebook
Data wydania: 2017-07-12
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 16,65 zł (poprzednio: 20,81 zł)
Oszczędzasz: 20% (-4,16 zł)
PodjÄ™ty w monografii temat, obszerne zaplecze literaturowe, analiza teoretyczna problemu reklamy per se, a spoÅ‚ecznej w szczególnoÅ›ci, na tle historii komunikacji perswazyjnej, przeprowadzone badania empiryczne, analiza zabranych konkretnych licznych przykÅ‚adów kampanii i spotów sprawiajÄ…, że monografia wzbogaci, jak dotÄ…d niestety skromny, dorobek poznawczo-analityczny polskich badaÅ„ nad reklamÄ…, zwÅ‚aszcza w zakresie dziaÅ‚aÅ„ pożytku publicznego. Może siÄ™ stać inspiracjÄ… nie tylko do dalszych badaÅ„ medioznawczych i socjologicznych, lecz przede wszystkim do lepszej praktyki reklamy spoÅ‚ecznej, uÅ›wiadamiajÄ…c praktykom – dyrektorom kreatywnym, wykonawcom reklamy, domom mediowym itd. – w porównawczej analizie mocne i sÅ‚abe strony reklamy spoÅ‚ecznej w Polsce, jej potencjaÅ‚, a także niewykorzystane w peÅ‚ni możliwoÅ›ci.
Z recenzji prof. dr. hab. Tomasza Gobana-Klasa
Autorka podjęła ciekawy poznawczo i ważny spoÅ‚ecznie temat reklamy spoÅ‚ecznej emitowanej w telewizji. […] Jej znaczenie stale wzrasta, stÄ…d też konieczność podjÄ™cia systematycznych badaÅ„ nad mechanizmami konstruowania reklamy spoÅ‚ecznej, jej treÅ›ciami oraz skutecznoÅ›ciÄ… oddziaÅ‚ywania. […] Praca jest obszernym studium o charakterze teoretyczno-empirycznym. […] Może znaleźć szeroki krÄ…g odbiorców wÅ›ród zainteresowanych perswazyjnymi funkcjami reklam, zwÅ‚aszcza reklam spoÅ‚ecznych. Ma też wyraźnie aplikacyjny wymiar i zapewne spotka siÄ™ również z zainteresowaniem tzw. praktyków, którzy wÅ‚aÅ›nie poprzez reklamÄ™ spoÅ‚ecznÄ… podejmujÄ… próby upowszechniania prowadzonych przez siebie projektów socjalnych, aby w ten sposób zyskiwać ich zwolenników.
Z recenzji prof. dr. hab. Wojciecha ÅšwiÄ…tkiewicza
Osoby które kupowały "Perswazja w telewizyjnej reklamie społecznej. Studium socjologiczne", wybierały także:
- Projekty restrukturyzacyjne 0,00 zł
- Rozw 0,00 zł
- Metody ilo 0,00 zł
- ABC wsp 0,00 zł
- Mikroekonomia dla bystrzaków 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
Spis treści
Perswazja w telewizyjnej reklamie społecznej. Studium socjologiczne eBook -- spis treści
Spis treści
Wstęp / 7
Rozdział 1. Definicja i cechy reklamy / 13
Czym jest reklama? / 13
Kształtowanie opinii publicznej / 20
Reklama telewizyjna / 27
Rozdział 2. Marketing społeczny i jego funkcje / 31
Geneza marketingu społecznego / 31
Instrumenty i funkcje marketingu społecznego / 33
Rozdział 3. Pojęcie przekazu perswazyjnego / 43
Rozdział 4. Perswazja w reklamie społecznej / 55
Problemy poruszane w reklamie społecznej w Polsce / 55
Åšrodki wyrazu w reklamie / 56
Emocje w przekazie reklamowym / 70
Znani i lubiani w reklamach społecznych / 79
Rozdział 5. Założenia metodologiczne badań / 81
Przedmiot i cele badań / 81
Metody i techniki badań / 82
Rozdział 6. Analiza modelowa reklam telewizyjnych w ramach wybranych kampanii społecznych / 94
Rozdział 7. Perswazja w telewizyjnej reklamie społecznej w świetle badań własnych / 133
Wnioski / 203
Aneks. Wykaz kampanii spoÅ‚ecznych, w ramach których powstaÅ‚y reklamy telewizyjne objÄ™te badaniami / 211
Bibliografia / 214
Spis wykresów / 223
Spis tabel / 225
Summary / 227
Zusammenfassung / 229