reklama - zainteresowany?

POLICJA JAKO INSTYTUCJA BEZPIECZEŃSTWA PUBLICZNEGO. PERSPEKTYWA OSÓB STARSZYCH - Onepress

POLICJA JAKO INSTYTUCJA BEZPIECZEŃSTWA PUBLICZNEGO. PERSPEKTYWA OSÓB STARSZYCH
ebook
Autor: Maria Zrałek, Aldona Frączkiewicz-Wronka (red.)
ISBN: 978-8-3656-8274-1
stron: 178, Format: ebook
Data wydania: 2017-09-19
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 21,05 zł (poprzednio: 24,48 zł)
Oszczędzasz: 14% (-3,43 zł)

Dodaj do koszyka POLICJA JAKO INSTYTUCJA BEZPIECZEŃSTWA PUBLICZNEGO. PERSPEKTYWA OSÓB STARSZYCH

Tagi: Ekonomia

Sześć opracowaÅ„ zawartych w niniejszym tomie skÅ‚ada siÄ™ na narracjÄ™, której celem jest poszukiwanie odpowiedzi na pytanie o to, jak osoby starsze postrzegajÄ… wypeÅ‚nianie przez PolicjÄ™ zadania zwiÄ…zanego z zapewnieniem bezpieczeÅ„stwa w miejscu zamieszkania. Informacje o tym, jak wypeÅ‚nianie zadaÅ„ Policji jest oceniane, przyczyni siÄ™ do tworzenia takiego wizerunku Policji, aby odpowiadaÅ‚ na zapotrzebowanie mieszkaÅ„ców spoÅ‚ecznoÅ›ci lokalnych. Badania empiryczne byÅ‚y prowadzone na terenie miast aglomeracji Å›lÄ…skiej w 2016 roku. Realizowali je studenci kierunku bezpieczeÅ„stwo narodowe realizowanego w Wyższej Szkole Humanitas w Sosnowcu. Powierzenie roli ankieterów studentom byÅ‚o celowym zabiegiem, nastawionym na wzrost poziomu wiedzy i uwrażliwienie jej na specyficzne problemy w zakresie ksztaÅ‚towania podstaw bezpieczeÅ„stwa publicznego w miejscach zamieszkania widziane z perspektywy osób starszych.

Dodaj do koszyka POLICJA JAKO INSTYTUCJA BEZPIECZEŃSTWA PUBLICZNEGO. PERSPEKTYWA OSÓB STARSZYCH

 

Osoby które kupowały "POLICJA JAKO INSTYTUCJA BEZPIECZEŃSTWA PUBLICZNEGO. PERSPEKTYWA OSÓB STARSZYCH", wybierały także:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzaków

Dodaj do koszyka POLICJA JAKO INSTYTUCJA BEZPIECZEŃSTWA PUBLICZNEGO. PERSPEKTYWA OSÓB STARSZYCH

Spis treści

POLICJA JAKO INSTYTUCJA BEZPIECZEŃSTWA PUBLICZNEGO. PERSPEKTYWA OSÓB STARSZYCH eBook -- spis treści

Wstęp.................................................................................................................................................7

Maria Zrałek, Aldona Frączkiewicz-Wronka
I. Uwarunkowania poczucia bezpieczeństwa w środowisku lokalnym..................................11
1.1. Uwarunkowania demograficzne..........................................................................................11
1.2. Uwarunkowania prawne.......................................................................................................13
1.3. Uwarunkowania polityczne..................................................................................................14
1.4. Uwarunkowania społeczne...................................................................................................14
1.5. Uwarunkowania ekonomiczne.............................................................................................16
1.6. Poczucie bezpieczeństwa.......................................................................................................17

Andrzej Cichy
II. Istota bezpieczeÅ„stwa publicznego i zadania podmiotów je realizujÄ…cych......................29
2.1. BezpieczeÅ„stwo publiczne a Policja – zdefiniowanie i klasyfikacja pojęć......................29
2.2. Pojęcie bezpieczeństwa i porządku publicznego................................................................31
2.3. WspóÅ‚czesne zagrożenia bezpieczeÅ„stwa publicznego.....................................................33
2.4. Administracja publiczna.......................................................................................................35
2.5. Geneza pojÄ™cia „policja”........................................................................................................36
2.6. PojÄ™cie wÅ‚adzy – trójpodziaÅ‚u, administracji, w tym zespolonej.....................................37
2.7. Stan bezpieczeństwa i porządku publicznego....................................................................39

Wacław Kubies
III. Identyfikacja zakresu zadań Policji w środowisku lokalnym............................................45

Anna Kmon
IV. Wizerunek Policji na podstawie wyników badaÅ„ opinii publicznej.................................57
4.1. Wprowadzenie........................................................................................................................57
4.2. Wizerunek i jego determinanty............................................................................................57
4.3. Wizerunek Policji w świetle badań opinii publicznej........................................................58
4.4. Podsumowanie.......................................................................................................................71

Maria Zrałek, Aldona Frączkiewicz-Wronka
V. Opinia osób starszych na temat funkcjonowania Policji w Å›rodowisku lokalnym..........73
5.1. Cel badań i opis zastosowanych narzędzi badawczych.....................................................73
5.2. Ogólna ocena pracy Policji przez respondentów...............................................................75
5.3. Charakter kontaktów respondentów z PolicjÄ…....................................................................82
5.4. Poczucie bezpieczeństwa w środowisku lokalnym............................................................99
5.5. ŹródÅ‚a informacji na temat pracy Policji.........................................................................111
5.6. Znajomość działalności prewencyjnej Policji..................................................................118
5.7. Wizerunek Policji w oczach respondentów.....................................................................121
5.8. Zakończenie.........................................................................................................................137

Anna Adamus-Matuszyńska
VI. Budowanie wizerunku Policji jako odpowiedź
na zidentyfikowane w badaniach potrzeby otoczenia...........................................................139
6.1. Wprowadzenie.....................................................................................................................139
6.2. Wizerunek – definicja.........................................................................................................141
6.3. Funkcje wizerunku..............................................................................................................142
6.4. Proces budowania wizerunku............................................................................................145
6.5. Instrumenty budowania wizerunku instytucji publicznej.............................................147
6.6. Wizerunek Policji w oczach osób 65+..............................................................................153

Literatura.....................................................................................................................................157
Spis rysunków.............................................................................................................................166
Spis tabel......................................................................................................................................167
Załącznik Kwestionariusz ankiety............................................................................................171

Dodaj do koszyka POLICJA JAKO INSTYTUCJA BEZPIECZEŃSTWA PUBLICZNEGO. PERSPEKTYWA OSÓB STARSZYCH

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.