Organizacja i zarz - Onepress

ISBN: 978-83-7941-247-1
stron: 145, Format: ebook
Data wydania: 2011-01-01
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 36,55 zł (poprzednio: 43,00 zł)
Oszczędzasz: 15% (-6,45 zł)
Osoby które kupowały "Organizacja i zarz", wybierały także:
- Projekty restrukturyzacyjne 0,00 zł
- Rozw 0,00 zł
- Metody ilo 0,00 zł
- ABC wsp 0,00 zł
- Mikroekonomia dla bystrzaków 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
Spis treści
Organizacja i zarządzanie turystyką w Polsce eBook -- spis treści
Spis zastosowanych akronimów 7
Wprowadzenie 11
Rozdział 1
Zarys rozwoju struktur organizacyjnych oraz zarządzania turystyką
w Polsce do 2000 r. 13
1.1. Turystyka w strukturach organizacyjnych do 1918 r. 14
1.2. Organizacja i zarządzanie turystyką w okresie międzywojennym 15
1.3. Organizacja i zarządzanie turystyką w latach 1945-1999 20
Rozdział 2
Współczesne modele struktur organizacyjnych i zarządzania turystyką 25
2.1. Destination Marketing (Management) Organisations (DMO) - nowoczesne struktury organizacyjne w turystyce 26
2.2. Charakterystyka zadań i kompetencji najważniejszych podmiotów tworzących współczesne systemy organizacji i zarządzania turystyką 29
Rozdział 3
Organizacja i zarządzanie turystyką na szczeblu ogólnokrajowym 35
3.1. Turystyka w strukturze administracji i zarządzania państwem 36
3.2. Narodowa administracja turystyczna (NTA) 38
3.3. Narodowa organizacja turystyczna (NTO) 44
3.4. Organizacje samorządu gospodarczego i stowarzyszenia turystyczne 52
Rozdział 4
Organizacja i zarządzanie turystyką na szczeblu regionalnym 57
4.1. Turystyka w wojewódzkich jednostkach samorządu terytorialnego 57
4.2. Regionalne organizacje turystyczne (ROT) 63
4.3. Inne podmioty systemu zarządzania turystyką na szczeblu regionalnym 71
Rozdział 5
Organizacja i zarządzanie turystyką na szczeblu lokalnym 75
5.1. Turystyka w powiatowych i gminnych jednostkach samorządu terytorialnego 76
5.2. Lokalne organizacje turystyczne (LOT) 82
5.3. Inne podmioty systemu zarządzania turystyką na szczeblu lokalnym 88
Rozdział 6
Otoczenie międzynarodowe i jego wpływ na system organizacji i zarządzania turystyką w Polsce 93
6.1. Globalizacja a współczesne systemy organizacji i zarządzania turystyką 93
6.2. Rola i wpływ organizacji międzynarodowych na system zarządzania turystyką 95
Rozdział 7
Polski model organizacji i zarządzania turystyką na tle rozwiązań stosowanych w innych krajach europejskich 103
7.1. Region Skandynawski 104
7.2. Region Bałtycki 107
7.3. Region Wysp Brytyjskich 108
7.4. Region Zachodnioeuropejski 110
7.5. Region Alpejski 114
7.6. Region Środkowoeuropejski 115
7.7. Region Wschodnioeuropejski 117
7.8. Region Czarnomorski 117
7.9. Region Śródziemnomorski 118
7.10. Kierunki zmian w systemach organizacji i zarządzania turystyką - analiza porównawcza 123
Zakończenie 129
Bibliografia 131
Spis tabel 141
Spis rysunków 143