Opcja czy osoba?Upartyjnienie versus personalizacja w wyborach samorzÄ…dowych - Onepress
ISBN: 978-83-233-8403-8
stron: 148, Format: ebook
Data wydania: 2014-05-16
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 24,00 zł (poprzednio: 29,27 zł)
Oszczędzasz: 18% (-5,27 zł)
Co jest kryterium decydujÄ…cym o rezultacie wyborów samorzÄ…dowych: opcja czy osoba? Dylemat zawarty w tytule książki pojawia siÄ™ przy okazji wielu zjawisk towarzyszÄ…cych wyborom lokalnym. Wybory to przecież nie tylko sam akt wrzucenia gÅ‚osu do urny - to wielomiesiÄ™czny proces bÄ™dÄ…cy wypadkowÄ… zachowania licznych podmiotów. Autorzy strukturyzujÄ… ten proces zgodnie z modelem swoistej matrycy samorzÄ…dowej, na którÄ… skÅ‚adajÄ… siÄ™ trzy zasadnicze obszary analizy: po pierwsze, rozwiÄ…zania instytucjonalne, w ramach których wybory sÄ… realizowane; po drugie, publiczność, wystÄ™pujÄ…ca w roli wyborców; i wreszcie, po trzecie, media, odgrywajÄ…ce ważnÄ… rolÄ™ w komunikowaniu towarzyszÄ…cym wyborom. Wspólna prezentacja wyników badaÅ„ w jednym tomie pozwoliÅ‚a autorom na wieloaspektowÄ… analizÄ™ zjawisk towarzyszÄ…cych wyborom samorzÄ…dowym, umożliwiÅ‚a podjÄ™cie próby odpowiedzi na pytania dotyczÄ…ce czynników wpÅ‚ywu na preferencje wyborcze oraz odwoÅ‚anie siÄ™, w wielu miejscach publikacji, do wyników badaÅ„ z roku 2006.
Osoby które kupowały "Opcja czy osoba?Upartyjnienie versus personalizacja w wyborach samorządowych", wybierały także:
- Projekty restrukturyzacyjne 0,00 zł
- Rozw 0,00 zł
- Metody ilo 0,00 zł
- ABC wsp 0,00 zł
- O współczesnych praktykach genderyzacji ciała 76,67 zł, (6,90 zł -91%)
Spis treści
Opcja czy osoba?Upartyjnienie versus personalizacja w wyborach samorządowych eBook -- spis treści
Wstęp 7
1. Matryca samorzÄ…dowa 9
1.1. RozwiÄ…zania instytucjonalne 10
1.2. Publiczność 15
1.3. Media 19
2. Zachowania wyborcze 29
2.1. Wybory sejmiku 31
2.2. Wybory prezydentów i burmistrzów 49
2.3. Wnioski z badań 59
3. Perswazja zamiast informacji? Ewolucja roli mediów drukowanych w maÅ‚opolskich wyborach amorzÄ…dowych 63
3.1. Założenia badawcze 65
3.2. Dobór próby 68
3.3. Ramy czasowe badań 71
3.4. Przebieg badań 72
3.5. Wnioski z badań 88
4. Rola witryn WWW w małopolskich wyborach samorządowych 93
4.1. Rola Internetu w wyborach – stan badaÅ„ 94
4.2. Potencjał Internetu na szczeblu samorządowym 95
4.3. Uwagi metodologiczne 96
4.4. Prowadzenie kampanii on-line przez kandydatów 98
4.5. Witryny WWW kandydatów a wynik wyborów 104
4.6. Charakterystyka internetowych witryn kandydatów 110
4.7. Wnioski z badań 121
Podsumowanie 125
Spis tabel 131
Spis wykresów 133
Spis map 134
Bibliografia 135
Aneks 141