reklama - zainteresowany?

Ocenianie pracowników. Ujęcie teoretyczne i praktyczne - Onepress

Ocenianie pracowników. Ujęcie teoretyczne i praktyczne
ebook
Autor: Joanna Dzieńdziora
ISBN: 978-8-3656-8227-7
stron: 192, Format: ebook
Data wydania: 2016-09-08
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 20,00 zł (poprzednio: 25,00 zł)
Oszczędzasz: 20% (-5,00 zł)

Dodaj do koszyka Ocenianie pracowników. Ujęcie teoretyczne i praktyczne

Tagi: Zasoby ludzkie (HR)

Publikacja składa się z sześciu części prezentujących teoretyczne i praktyczne aspekty
oceniania pracowników. Jej pierwsza część poświęcona została charakterystyce oceniania.
Przedstawiono w niej pojęcie ocen w świetle wybranych definicji, odniesiono się do
modelu kształtowania się ocen oraz wskazano reguły ich funkcjonowania. Wskazano w
niej również istotę oceny jako zjawiska afektywnego i sądu wartościującego oraz dokonano
charakterystyki typów ocen i zarysowano ogólne prawa ich formułowania. Druga
część publikacji przedstawia zagadnienie ocen z perspektywy funkcjonowania zasobów
ludzkich w organizacji. Opisano w niej typowy proces oceniania, uwzględniając zasady,
cele oraz funkcje ocen pracowniczych. W charakterystyce tego procesu wskazano na
czynniki kształtujące oceny oraz wyeksponowano rolę jego uczestników. Przedstawiono
także błędy i problemy ocen pracowniczych. Trzecia część publikacji poświęcona została
opisowi uwarunkowań procesu oceniania zasobów ludzkich. Przedstawiono w niej
społeczne i psychologiczne czynniki regulujące zachowania osób oceniających, a także
podkreślono rolę czynników demograficznych w procesie oceniania. Zwrócono również
uwagę na identyfikację kryteriów ocen pracowniczych, akcentując podstawowe zasady
ich doboru. Czwarta część publikacji zawiera charakterystykę metod możliwych do
stosowania w procesie okresowych ocen pracowników. W tej części dokonano podziału
metod ocen, wskazując na walory i utrudnienia w ich stosowaniu jako narzędzi ewaluacji
pracowników. Na zakończenie tej części przedstawiono także elektroniczne metody ocen
pracowniczych, coraz powszechniej wykorzystywane jako narzędzia wspomagające
ocenę. W piątej części publikacji przedstawiono wyniki diagnozy okresowych ocen
pracowników przeprowadzonych w wybranych organizacjach w Polsce. W części tej
dokonano charakterystyki ocen pracowniczych na podstawie opinii pracowników oraz
zidentyfikowano podstawowe obszary ich wykorzystania i źródła nieprawidłowości.
Szósta część publikacji poświęcona została doskonaleniu i perspektywom stosowania
okresowych ocen pracowników. Podjęto w niej zadanie określenia kierunków modyfikacji
systemu ocen na tle wyników dokonanej diagnozy i z punktu widzenia zmniejszenia
poziomu ryzyka tych ocen. Ta część publikacji zawiera również opis nowych wyzwań
dla systemu ocen pracowniczych w perspektywie dokonujących się zmian w świecie
organizacji pod wpływem przekształceń w warunkach ich funkcjonowania.

Dodaj do koszyka Ocenianie pracowników. Ujęcie teoretyczne i praktyczne

 

Osoby które kupowały "Ocenianie pracowników. Ujęcie teoretyczne i praktyczne", wybierały także:

  • Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking
  • Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi
  • Rozmowa kwalifikacyjna. O czym nie wiedz
  • Psychologia szefa 2. Coaching narzędziowy
  • Efektywne zarządzanie rozwojem pracowników w firmie. Rezultaty przede wszystkim

Dodaj do koszyka Ocenianie pracowników. Ujęcie teoretyczne i praktyczne

Spis treści

Dodaj do koszyka Ocenianie pracowników. Ujęcie teoretyczne i praktyczne

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.