Nowy odbiorca? Przemiany obrazu odbiorcy w wybranych koncepcjach współczesnej kultury - Onepress
ISBN: 978-83-64363-60-3
stron: 256, Format: ebook
Data wydania: 2020-12-15
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 20,26 zł (poprzednio: 28,94 zł)
Oszczędzasz: 30% (-8,68 zł)
Książka zawiera krytyczny przeglÄ…d teorii kultury wspóÅ‚czesnej z perspektywy przemian modelu odbiorcy i odbioru – od klasycznych koncepcji kultury masowej z lat pięćdziesiÄ…tych XX wieku po najnowsze prace poÅ›wiÄ™cone kulturze uczestnictwa. Koncentracja na odbiorcy i jego podmiotowoÅ›ci staje siÄ™ dla autorki sposobem na pisanie spoÅ‚ecznej teorii mediów, powiÄ…zanej z kulturowÄ… transformacjÄ… systemów komunikacji spoÅ‚ecznej. Wnikliwej analizie poddaje ona ukryte zaÅ‚ożenia na temat rozumienia zarówno samej kultury, jak i koncepcji jednostki jako jej uczestnika. Przedstawia również praktyczne wymiary odkrywania odbiorcy przez teorie, a przede wszystkim problem kompetencji medialnych publicznoÅ›ci oraz projektów edukacji medialnej. W centrum zainteresowania sytuuje wnikliwÄ… i zarazem wszechstronnÄ… refleksjÄ™ semiotycznÄ… dotyczÄ…cÄ… wspóÅ‚czesnych przemian odbiorcy kultury. Mamy tu do czynienia z refleksjÄ… o charakterze systemowym, z istoty swej interdyscyplinarnÄ…. Jej podstawÄ™ metodologicznÄ… stanowi nowoczeÅ›nie uprawiana socjologia kultury.
WspóÅ‚czesny i zarazem na wskroÅ› nowoczesny charakter refleksji badawczej, jakÄ… prezentuje autorka, czyni jej książkÄ™ tytuÅ‚em bez precedensu na naszym rynku wydawniczym. Nie mieliÅ›my dotÄ…d w rodzimej literaturze naukowej podobnego syntetycznego opracowania, które obejmowaÅ‚oby rozlegÅ‚Ä… caÅ‚ość przemian modelu odbioru i odbiorcy, a jednoczeÅ›nie przedstawiaÅ‚o bogaty repertuar zagadnieÅ„ zwiÄ…zanych z tÄ… zÅ‚ożonÄ…, nieÅ‚atwo poddajÄ…cÄ… siÄ™ refleksji naukowej tematykÄ….
Autorka nie tylko referuje klasyczne koncepcje teoretyczne, lecz również wielokrotnie przywoÅ‚uje w swoich rozważaniach literaturÄ™ nowÄ… i najnowszÄ…, powoÅ‚ujÄ…c siÄ™ na prace Manuela Castellsa, Lva Manovicha, Andrew Keena, Henry'ego Jenkinsa, Jamesa Gee, Paula Levinsona, Pierre'a Levy'ego, Sonii Livingstone i wielu innych badaczy tej zÅ‚ożonej problematyki.
Osoby które kupowały "Nowy odbiorca? Przemiany obrazu odbiorcy w wybranych koncepcjach współczesnej kultury", wybierały także:
- Projekty restrukturyzacyjne 0,00 zł
- Rozw 0,00 zł
- Metody ilo 0,00 zł
- ABC wsp 0,00 zł
- Mikroekonomia dla bystrzaków 39,67 zł, (11,90 zł -70%)