reklama - zainteresowany?

Nowe wyzwania gospodarcze a problemy zarz - Onepress

Nowe wyzwania gospodarcze a problemy zarz
ebook
Autor: Barbara Borusiak, prof. Kazimierz Paj
ISBN: 978-83-7941-421-5
stron: 270, Format: ebook
Data wydania: 2015-01-01
Ksi臋garnia: Onepress

Cena ksi膮偶ki: 64,60 z艂 (poprzednio: 76,00 z艂)
Oszcz臋dzasz: 15% (-11,40 z艂)

Dodaj do koszyka Nowe wyzwania gospodarcze a problemy zarz

Tagi: Ekonomia | Sprzeda

"Recenzowana monografia jest swoistym podsumowaniem procesu kszta

Dodaj do koszyka Nowe wyzwania gospodarcze a problemy zarz

 

Osoby kt贸re kupowa艂y "Nowe wyzwania gospodarcze a problemy zarz", wybiera艂y tak偶e:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzak贸w

Dodaj do koszyka Nowe wyzwania gospodarcze a problemy zarz

Spis tre艣ci

Nowe wyzwania gospodarcze a problemy zarz膮dcze w przedsi臋biorstwie eBook -- spis tre艣ci

Wst臋p 13

CZ臉艢膯 I
PROBLEMY EKONOMICZNO-ZARZ膭DCZE W PERSPEKTYWIE SPO艁ECZNEJ

Rozdzia艂 1
Ekonomiczne konsekwencje rytua艂贸w przej艣cia - Monika Maria Majewska 17
Streszczenie 17
1.1. Rytua艂y przej艣cia 18
1.1.2. Rytua艂, obrz臋d, zwyczaj - definicja 18
1.1.2. Klasyfikacja rytua艂贸w 18
1.1.3. Rynek 艣lubny w Polsce 21
1.1.4. Ekonomiczne konsekwencje rytua艂u 艣lubu 24
Summary 25
Bibliografia 25

Rozdzia艂 2
Nier贸wnowaga demograficzna a postawy student贸w wobec 偶ycia rodzinnego - Magdalena Popek 27
Streszczenie 27
2.1. Zr贸wnowa偶ony rozw贸j a demografia 28
2.2. Dane demograficzne wed艂ug statystyk 29
2.3. Prognozy demograficzne 33
2.4. A co na to studenci? 35
Summary 37
Bibliografia 38

Rozdzia艂 3
Bariery dost臋pu do obrotu bezgot贸wkowego na przyk艂adzie pokolenia 55+ - Anna Warchlewska 39
Streszczenie 39
3.1. Istota obrotu bezgot贸wkowego i bezpiecze艅stwo systemu p艂atniczego 40
3.2. Bariery wp艂ywaj膮ce na zachowania finansowe pokolenia Polak贸w 55+ 42
3.3. Por贸wnanie wybranych wska藕nik贸w systemu p艂atniczego w Polsce i UE 46
Summary 48
Bibliografia 48

Rozdzia艂 4
Problematyka ergonomiczno艣ci instrukcji obs艂ugi dla os贸b starszych - Aleksandra Dewicka, Kamil Wr贸bel 51
Streszczenie 51
4.1. Wymagania i ograniczenia os贸b starszych przy projektowaniu instrukcji obs艂ugi 54
4.2. Wymagania dotycz膮ce instrukcji obs艂ugi 55
4.3. Wyniki bada艅 ergonomiczno艣ci instrukcji obs艂ugi 57
Summary 60
Bibliografia 61

Rozdzia艂 5
Funkcjonowanie systemu emerytalnego w Polsce a poziom zaufania spo艂ecze艅stwa - Monika Narojek 63
Streszczenie 63
5.1. Znaczenie i funkcje zaufania 64
5.2. System emerytalny w Polsce 66
5.3. Zaufanie do obowi膮zkowego systemu emerytalnego 68
Summary 73
Bibliografia 73

CZ臉艢膯 II
ZARZ膭DZANIE KOMPETENCJAMI PRZEDSI臉BIORSTWA

Rozdzia艂 6
Uwarunkowania tworzenia polskiej wiedzy chronionej - Aleksandra Dewicka, Kamil Wr贸bel 77
Streszczenie 77
6.1. Wiedza 78
6.2. Determinanty tworzenia wiedzy chronionej przedsi臋biorstw 80
6.3. Stopie艅 aktywno艣ci wiedzy chronionej w艣r贸d polskich przedsi臋biorstw 82
Summary 87
Bibliografia 88

Rozdzia艂 7
Wycena aktyw贸w kompetencyjnych i ich uj臋cie w sprawozdaniu finansowym
- Regina Szymczak-Staniek 89
Streszczenie 89
7.1. Istota i znaczenie wyceny 90
7.2. Wieloznaczno艣膰 terminu "warto艣膰" 93
7.3. Aktywa kompetencyjne jako szczeg贸lny zas贸b maj膮tkowy 95
7.4. Sprawozdanie finansowe jako 藕r贸d艂o informacji o sytuacji maj膮tkowej i finansowej podmiotu 98
7.5. Za艂o偶enia wyceny 100
Summary 102
Bibliografia 103

Rozdzia艂 8
Inwestowanie w kapita艂 ludzki jako spos贸b ograniczania ryzyka personalnego - Justyna Dudek 105
Streszczenie 105
8.1. Istota inwestycji 106
8.2. Poj臋cie inwestycji w kapita艂 ludzki 107
8.3. Formy inwestycji w kapita艂 ludzki 108
8.4. Poj臋cie ryzyka personalnego 109
8.5. Rodzaje ryzyka personalnego 110
Summary 112
Bibliografia 112

Rozdzia艂 9
Trafno艣膰 metod doboru personelu - analiza przypadku w wybranej jednostce bud偶etowej - 呕aneta Nejman, Aleksandra Kawecka-Endler 115
Streszczenie 115
9.1. Dob贸r pracownik贸w w 艣wietle literatury 116
9.2. Dokumenty aplikacyjne 119
9.3. Wywiady 120
9.4. Referencje 121
9.5. Testy psychologiczne 121
9.6. Centrum oceny i rozwoju 122
9.7. Techniki niekonwencjonalne 123
9.8. Analiza procesu selekcji pracownik贸w w urz臋dzie miasta 124
9.9. Wyniki bada艅 trafno艣ci metod doboru personelu w badanej jednostce bud偶etowej 126
Summary 128
Bibliografia 128

Rozdzia艂 10
Geneza, atrybuty i kierunki rozwoju system贸w BI - Leszek 呕ura艅ski 129
Streszczenie 129
10.1. Geneza powstania system贸w Business Intelligence 130
10.2. Architektura system贸w Business Intelligence 133
10.3. Hurtownie danych 135
10.4. Interaktywne narz臋dzia analityczne 137
10.5. Metody prezentacji wynik贸w w systemach BI 139
10.6. Kierunki rozwoju system贸w BI 141
Summary 141
Bibliografia 142

Rozdzia艂 11
Dzia艂alno艣膰 agencji pracy tymczasowej w Polsce - Kamil Dyrtkowski 143
Streszczenie 143
11.1. Zmiany na rynku pracy 144
11.2. Elastyczno艣膰 zatrudnienia na polskim rynku pracy 145
11.3. Uelastycznianie zatrudnienia we wsp贸艂czesnej Polsce 147
11.3.1. Formy organizowania si臋 agencji pracy tymczasowej 147
11.3.2. Analiza danych rynku polskich agencji pracy tymczasowych 147
11.4. Determinanty wyst臋powania agencji na rynku polskim 150
Summary 152
Bibliografia 152

Rozdzia艂 12
Czynniki determinuj膮ce jako艣膰 procesu edukacyjnego - Dariusz Polus 153
Streszczenie 153
12.1. Czynniki 艣rodowiskowe wp艂ywaj膮ce na jako艣膰 pracy szko艂y 154
12.2. Sprz臋t i zaplecze techniczne jednostek edukacyjnych 155
12.3. Zarz膮dzanie szko艂膮 156
12.4. Kadra nauczycielska 156
12.5. Relacje wewn膮trzszkolne 157
12.6. Satysfakcja i lojalno艣膰 uczni贸w 158
12.7. Cechy wrodzone i nabyte uczni贸w 158
12.8. Programy nauczania i ich cele 159
12.9. Ewaluacja pracy szko艂y 160
12.10. Presti偶 jednostki edukacyjnej 160
Summary 161
Bibliografia 162

CZ臉艢膯 III
PRZEDSI臉BIORSTWO WOBEC WYZWA艃 WSP脫艁CZESNEGO RYNKU

Rozdzia艂 13
Granice handlu elektronicznego - Andrzej Szymkowiak 167
Streszczenie 167
13.1. Istota handlu elektronicznego 168
13.2. Obr贸t handlowy towarami w internecie 169
13.3. Sprzeda偶 us艂ug online 171
13.4. P艂aszczyzny kszta艂tuj膮ce zakres e-handlu 173
Summary 176
Bibliografia 177

Rozdzia艂 14
Perspektywy rozwoju handlu internetowego artyku艂ami spo偶ywczymi w Polsce - Pawe艂 Nowakowski 179
Streszczenie 179
14.1. Handel internetowy artyku艂ami spo偶ywczymi w Polsce - stan obecny 180
14.2. Czynniki kszta艂tuj膮ce zachowania nabywcze w handlu internetowym 182
14.3. Perspektywy rozwoju handlu elektronicznego artyku艂ami spo偶ywczymi w Polsce. Prezentacja wynik贸w badania 186
Summary 192
Bibliografia 192

Rozdzia艂 15
Postmodernizm a wsp贸艂czesne koncepcje marketingu B2C - Marcin Wieczerzycki 193
Streszczenie 193
15.1. Postmodernizm - poj臋cia kluczowe dla marketingu 194
15.2. Storytelling a postmodernistyczna wzgl臋dno艣膰 znacze艅 196
15.3. Prosumentyzm a postmodernistyczna apoteoza konsumpcji 198
15.4. Ekonomia uwagi a postmodernistyczna gra konwencjami 199
Summary 200
Bibliografia 201

Rozdzia艂 16
Metody badania motyw贸w zachowa艅 konsumenta - Agnieszka Rojewska 203
Streszczenie 203
16.1. Motywacja i motywy 204
16.2. Podzia艂 motyw贸w 205
16.3. Metody bada艅 motyw贸w 207
16.4. Etnografia 209
16.5. Technika identyfikacji konstrukt贸w osobistych 209
16.6. Multi-Motive Grid - badania nad motywacj膮 osi膮gni臋膰 210
16.7. Badania wykorzystuj膮ce pomiary fizjologiczne 211
16.8. Metoda analizy przypadk贸w konsument贸w (CCR) 212
16.9. Metoda Zaltmana (ZMET) 212
Summary 213
Bibliografia 214

Rozdzia艂 17
Crowdsourcing - kierunki rozwoju, kluczowe wyzwania - Dorota Flizikowska, Adam Flizikowski 215
Streszczenie 215
17.1. Definicja i istota crowdsourcingu w zarysie 217
17.2. Globalna wsp贸艂praca 220
17.3. Rynek crowdsourcingu na 艣wiecie 221
17.4. Kierunki rozwoju koncepcji crowdsourcingu 222
17.5. Przysz艂o艣膰 innowacji - przysz艂o艣膰 crowdsourcingu? 223
17.6. Przysz艂o艣膰 crowdsourcingu wed艂ug badaczy koncepcji 224
17.7. Kluczowe wyzwania crowdsourcingu 229
17.8. Zarz膮dzanie t艂umem 230
17.9. Mierzenie efektywno艣ci akcji crowdsourcingowych 230
17.10. Aspekty prawne 232
Summary 233
Bibliografia 234

Rozdzia艂 18
Wsp贸艂praca jako brakuj膮ce ogniwo przedsi臋biorczo艣ci mi臋dzynarodowej na drodze kreowania konkurencyjno艣ci przedsi臋biorstwa - Filip Nowacki 237
Streszczenie 237
18.1. Przedsi臋biorczo艣膰 mi臋dzynarodowa - dotychczasowa analiza koncepcji 238
18.2. Wsp贸艂praca jako dodatkowy element przedsi臋biorczo艣ci mi臋dzynarodowej 240
18.3. Wsp贸艂czesne mo偶liwo艣ci zastosowania wsp贸艂pracy przez przedsi臋biorstwa w odniesieniu do twierdzenia Heckhschera-Ohlina (H-O) 244
18.4. Konkurencyjno艣膰 przedsi臋biorstwa 245
Summary 247
Bibliografia 248

Rozdzia艂 19
Spo艂eczna odpowiedzialno艣膰 biznesu w handlu wielkopowierzchniowym na przyk艂adzie sklep贸w specjalistycznych z artyku艂ami dla majsterkowicz贸w i wyposa偶enia domu - Tomasz Paw艂owski 251
Streszczenie 251
19.1. Istota spo艂ecznej odpowiedzialno艣ci biznesu 252
19.2. Czynniki sprzyjaj膮ce wdra偶aniu spo艂ecznej odpowiedzialno艣ci biznesu w handlu detalicznym oraz p艂yn膮ce z tego korzy艣ci 256
19.3. Spo艂eczna odpowiedzialno艣膰 biznesu w bran偶y DIY w Polsce 259
Summary 264
Bibliografia 264

Spis tabel 265
Spis rysunk贸w 267
Spis wykres贸w 269

Dodaj do koszyka Nowe wyzwania gospodarcze a problemy zarz

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe nale偶膮 do wydawnictwa Helion S.A.