Motywacja pod lupą. Praktyczny poradnik dla szefów. Wydanie II rozszerzone - Onepress

ISBN: 978-83-283-5795-2
stron: 328, Format: mp3
Data wydania: 2019-04-30
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 26,55 zł (poprzednio: 59,00 zł)
Oszczędzasz: 55% (-32,45 zł)
Wszystko, co powinniście wiedzieć o motywowaniu i... jeszcze więcej
Jeśli jesteś menedżerem, pewnie choć raz spotkałeś się z taką opinią na temat Twojego zajęcia: "No to co w życiu robisz? Zarządzasz ludźmi? Aha, czyli tak naprawdę nic nie robisz, za to nieźle zarabiasz".
"Podły krwiopijco" - jest tam w domyśle. Tymczasem Ty, ja, autorzy tej książki, wszyscy menedżerowie i szefowie na świecie wiedzą, jak trudna jest to praca. Jak bardzo jest odpowiedzialna i... samotna.
W końcu im wyżej, tym mniejszy tłok. Rozglądasz się dookoła, gdy potrzebujesz konsultacji, porady, podpowiedzi, a wszędzie... pusto. Znikąd pomocy, tymczasem Tobie brakuje już pomysłów na to, jak motywować pracowników. Chętnie skorzystałbyś z jakiejś mądrej książki, ale większość to kalki żywcem przeniesione zza oceanu. W polskich realiach wskazówki w nich zawarte po prostu nie mają zastosowania.
STOP! Na szczęście także u nas nie brak świetnych menedżerów. Jeśli ma się odrobinę szczęścia, można spośród nich wyłuskać także doświadczonych szefów-mentorów, którzy chętnie podzielą się wiedzą. Ta książka to wielokrotnie sprawdzony w boju podręcznik motywowania pracowników. Jego lektura uzbroi Cię m.in. w trzynaście praktycznych zasad motywowania pozafinansowego, wiedzę na temat teorii motywowania oraz rzetelną charakterystykę polskiego pracownika. Dowiesz się też, jak do procesu motywowania wpleść grywalizację oraz w jaki sposób skutecznie zmotywować samego siebie. W sumie od tego właśnie powinieneś zacząć!
Osoby które kupowały "Motywacja pod lupą. Praktyczny poradnik dla szefów. Wydanie II rozszerzone", wybierały także:
- Prawa ludzkiej natury 57,92 zł, (13,90 zł -76%)
 - Elastyczne nawyki. Jak kszta 49,62 zł, (12,90 zł -74%)
 - My 49,62 zł, (12,90 zł -74%)
 - Koncepcja Alter Ego. W poszukiwaniu prawdziwego "ja" 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
 - Budowanie zaangażowania, czyli jak motywować pracowników i rozwijać ich potencjał. Wydanie II 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
 
Spis treści
Motywacja pod lupą. Praktyczny poradnik dla szefów. Wydanie II rozszerzone Audiobook -- spis treści
O autorach (11)
Wprowadzenie (13)
CZĘŚĆ I. PRAKTYKA MOTYWOWANIA
Rozdział 1. Trzynaście praktycznych zasad motywowania pozafinansowego (17)
- Zasada pierwsza: Motywowanie wymaga prawidłowej komunikacji (22) 	
- Siła informacji zwrotnej (26)
 - Krytyka emocjonalna a krytyka rzeczowa - dwa przeciwieństwa (26)
 - Po co krytykujemy? (27)
 - Czego nie mówić - słowa, stwierdzenia zmieniające całość wypowiedzi (28)
 - Kiedy szef dostaje "czerwoną kartkę", a kiedy pojawia się "zielone światło"? (33)
 - Nie tylko suche fakty się liczą (35)
 - Czy rzeczywiście szkoda czasu na przygotowanie się do przekazania krytyki? (36)
 - Jak pracownicy karzą swoich... przełożonych? (37)
 
 - Zasada druga: Motywowanie zacznij od siebie (39) 	
- Niespójne zachowania szefa (42)
 - Grupy ryzyka utraconej motywacji (44)
 - Pułapka zamrożonej konsekwencji (51)
 - Za kulisami, czyli kiedy szef motywuje sam siebie (53)
 
 - Zasada trzecia: Nie motywuj bez podania celu (91) 	
- Katedra w Barcelonie (91)
 - Zrozumieć innych (92)
 - Zrozumieć zadanie (93)
 - Menedżer ds. motywacji - w sporcie i nowoczesnej organizacji (95)
 
 - Zasada czwarta: Nieosiągalne cele demotywują (104) 	
- Nieśmiertelny SMART (104)
 - Motywacja i stres - prawidłowa niepewność celu (105)
 - SMART w wersji max (110)
 
 - Zasada piąta: Wspólne określenie celu motywuje (113) 	
- Ustalenia wspólne i ustalenia zastrzeżone dla szefa (113)
 - Motywacja a styl zarządzania (119)
 
 - Zasada szósta: Nie motywuj innych, dopóki nie poznasz ich potrzeb (121) 	
- Nie dla wszystkich to samo (123)
 - Identyfikacja potrzeb całej firmy (130)
 
 - Zasada siódma: Motywuj, umożliwiając rozwój (138) 	
- Motywowanie przez rozwój - delegowanie (140)
 - Dlaczego nie delegujemy? (143)
 - Motywowanie przez rozwój - szkolenia (144)
 - Motywowanie przez rozwój - umożliwienie kształcenia poza firmą (155)
 
 - Zasada ósma: Nie oczekuj, że motywacja trwa wiecznie (158) 	
- Niewdzięczni motywowani (160)
 - Motywacja dzielona na mniejsze (164)
 
 - Zasada dziewiąta: Motywuj, dostrzegając sukcesy (167) 	
- Siła "głasków" (172)
 - Motywowanie w trudnych warunkach - pracownicy firm produkcyjnych (176)
 
 - Zasada dziesiąta: Etyczne współzawodnictwo motywuje (182) 	
- Jak stworzyć zdrowe współzawodnictwo? (183)
 - Od współzawodnictwa do szkodliwej rywalizacji (187)
 - Grywalizacja. Jak ją wykorzystać do motywowania i nie narazić się na śmieszność (189)
 
 - Zasada jedenasta: Elitarność motywuje (206) 	
- Specjalne przywileje i nagrody (206)
 - Specjalne zadania i elitarność grupy (207)
 
 - Zasada dwunasta: Przynależność do grupy motywuje (213) 	
- Grupy elitarne i atrakcyjni pracodawcy (215)
 
 - Zasada trzynasta: Motywowanie wymaga dobrej atmosfery (221) 	
- Jak się zachowujemy w każdym ze "stanów Ja"? (224)
 - Jak to wszystko wpływa na motywację? (231)
 - Bezpieczna atmosfera (235)
 
 
Rozdział 2. Inne aspekty motywowania w praktyce (239)
- Nietypowe przykłady motywacji (241) 	
- Koty (241)
 - Książki i muzyka dla najlepszych (241)
 - Dyrektorzy serwują poczęstunek (241)
 - Obiad na koszt szefa (242)
 - Kącik rozmów (242)
 - Galeria portretów (242)
 - Szkolenia inne niż zwykle (242)
 - Spotkanie z najwyższymi (242)
 - Spełniamy marzenia (242)
 - "Wyszalnia" (243)
 - Chwalipięty (243)
 - Zamiana ról (243)
 - Dzień świętowania (243)
 - Smakołyki (243)
 - Moje ładne biurko (243)
 - Ciasto własnego wyrobu (244)
 - Zaoszczędzimy twój czas (244)
 - "Kolekcja odzieży roboczej" (244)
 - Pieniądze na usprawnienia firmy (244)
 - Wizyta rodziny (244)
 
 - Gdzie kończy się motywowanie, a zaczyna manipulowanie? (245) 	
- Techniki manipulacyjne wykorzystywane do pozornego motywowania (249)
 
 - Najważniejsze kwestie motywowania finansowego (257) 	
- Zarobki podwładnych (257)
 - Skutki złych rozwiązań (264)
 
 
CZĘŚĆ II. MOTYWACJA JAKO PROCES
Rozdział 3. Motywujące działanie organizacji (267)
CZĘŚĆ III. TEORIA MOTYWACJI
Rozdział 4. Najważniejsze teorie motywacji i ich zastosowanie w praktyce (285)
- Teorie motywacji (287)
 - Historia motywacji (289) 	
- Teoria dwuczynnikowa (291)
 - Teoria X i teoria Y (293)
 - Teoria Davida McClellanda (295)
 - Teoria oczekiwań (299)
 - Teoria sprawiedliwości (302)
 
 
CZĘŚĆ IV CO MOTYWUJE POLSKICH PRACOWNIKÓW?
Rozdział 5. Badanie "Polska mapa motywacji" (307)
- Wnioski z pierwszej edycji - wiosna 2005 (311) 	
- Motywacja a zarobki (314)
 - Motywacja a wiek (314)
 - Motywacja a stanowisko pracy (315)
 - Motywacja a płeć (315)
 - Motywacja a wielkość organizacji (315)
 
 - Wnioski z drugiej edycji - marzec - wrzesień 2008 (317)
 
Bibliografia (320)





