Miejskie tłumy. Miasto i wspólnotowość w dobie sieciowej współpracy - Onepress
ISBN: 978-8-3808-8660-5
stron: 264, Format: ebook
Data wydania: 2017-09-26
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 19,11 zł (poprzednio: 22,22 zł)
Oszczędzasz: 14% (-3,11 zł)
Publikacja dotyczy kulturowych studiów miejskich z silnym uwzglÄ™dnieniem perspektywy badaÅ„ nad mediami i ich rolÄ… w ksztaÅ‚towaniu „nowej wspólnotowoÅ›ci”, którÄ… autorka próbuje zdefiniować w opozycji do tradycyjnych ujęć socjologicznych. Autorka akcentuje obserwowane wspóÅ‚czeÅ›nie zjawisko przenikania siÄ™ przestrzeni fizycznych i medialnych, a także Å›ledzi, jak na ich styku powstajÄ… nowe formy miejskiej wspólnotowoÅ›ci. Czytelnik może poznać spoÅ‚ecznÄ… perspektywÄ™ dziaÅ‚ania mediów sieciowych, w tym nowy wymiar powstawania i dziaÅ‚ania wspólnot konsumenckich.
Osoby które kupowały "Miejskie tłumy. Miasto i wspólnotowość w dobie sieciowej współpracy", wybierały także:
- Projekty restrukturyzacyjne 0,00 zł
- Rozw 0,00 zł
- Metody ilo 0,00 zł
- ABC wsp 0,00 zł
- Mikroekonomia dla bystrzaków 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
Spis treści
Miejskie tłumy. Miasto i wspólnotowość w dobie sieciowej współpracy eBook -- spis treści
Wstęp 9
Problemy z miejskÄ… wspólnotÄ… 13
Wprowadzenie 13
Jeszcze Nowszy Urbanizm 23
SÄ…siedztwo i wspóÅ‚praca 32
Wspólnota wirtualna? 36
Wspólnotowość a kultura uczestnictwa 51
Fandom i kapitał subkulturowy 54
Kultura uczestnictwa jako spadkobierca fandomu 58
Od prosumpcji do produsage 68
Od ekonomii daru do gospodarki społecznościowej 72
Plemiona, tłumy i roje 76
Plemiona 78
TÅ‚umy 87
Crowdsourcing i crowdfunding 90
Roje 96
Krytyka kultury uczestnictwa 99
W stronÄ™ nowej wspólnotowoÅ›ci miejskiej 105
Medialne terytoria wspólnotowoÅ›ci w mieÅ›cie „cyfrowo zaktualizowanym” 113
Urbanizm społecznościowy 131
Kontekst urbanizmu społecznościowego 131
Crowdsourced city i urbanizm taktyczny 142
Placemaking i miasto piesze 151
Miasto-ogród (spoÅ‚ecznoÅ›ciowy) 159
Miejskie ogrodnictwo w kontekÅ›cie rozwoju mediów sieciowych 159
Wspólnotowość jedzÄ…cych 165
Crowdsourcing, crowdfunding i crowdmapping jako formy partycypacji w planowa-
niu i użytkowaniu przestrzeni zielonych 169
Grywalne miasto 175
Wspólnotowość zabawy 175
Zabawa i gra miejska 179
Grywalność i gamifikacja w mieście 183
Miasto – plansza do gry 197
Miejska wspólnotowość ludyczna? 209
Wspólnotowość tematyzowana 213
Wspólnota jako temat miasta 213
Rewitalizacja wspólnotowoÅ›ci 218
Wspólnota jako marka 220
Miasto kreatywne 223
Klasa kreatywna a wspólnotowość 223
Kreatywność wernakularna 231
Zakończenie 237
Bibliografia 239
Indeks nazwisk 257