reklama - zainteresowany?

Mentalność założyciela jako podstawa sukcesu firmy - Onepress

Mentalność założyciela jako podstawa sukcesu firmy
ebook
Autor: Chris Zook, James Allen
Tłumaczenie: Marcin Kowalczyk
ISBN: 978-8-3808-7336-0
stron: 230, Format: ebook
Data wydania: 2017-08-28
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 23,92 zł (poprzednio: 29,53 zł)
Oszczędzasz: 19% (-5,61 zł)

Dodaj do koszyka Mentalność założyciela jako podstawa sukcesu firmy

Tagi: Sekret | Zarządzanie

Pokonaj bariery hamujące wzrost!

Dlaczego tak trudno jest osiągnąć i utrzymać opłacalny wzrost? Większość menedżerów zarządza swoimi firmami tak, jak gdyby rozwiązanie tego problemu leżało w środowisku zewnętrznym: znajdź atrakcyjny rynek, zbuduj odpowiednią strategię, zdobądź nowych klientów.

Jednak gdy Chris Zook i James Alen z Bain & Company bliżej przeanalizowali tę kwestię, okazało się, że za niezrealizowanie celów wzrostowych w 90 procentach odpowiedzialne są czynniki wewnętrzne, a nie zewnętrze – takie jak oddalenie się od pracowników pierwszej linii, problemy z odpowiedzialnością, mnożenie procesów i biurokracji, by wymienić choć kilka. Co więcej, niemal wszystkie firmy przechodzą przez takie same przewidywalne kryzysy w takich samych, ściśle określonych fazach wzrostu. Nawet w przypadku zdrowych organizacji te kryzysy, jeśli nie zostaną właściwie potraktowane, tłumią zdolność firmy do dalszego wzrostu i mogą stać się przyczyną spadków. Najważniejszym wnioskiem z badań Zooka i Allena jest konieczność zarządzania tymi punktami zapalnymi w rozwoju firmy poprzez przyjęcie „mentalności założyciela” – zachowań i sposobów myślenia, jakimi zazwyczaj wykazuje się odważny i ambitny założyciel.

Aby móc przywrócić firmie odpowiednie tempo, koncentrację i na nowo powiązać ją z klientami, należy mieć:
- typową dla buntownika jasną wizję i poczucie celu,
- zdecydowany sposób myślenia właściciela,
- nieustającą obsesję na temat pierwszej linii.


Oparta na dziesięcioletnich badania autorów nad firmami z ponad czterdziestu krajów Mentalność założyciela jako podstawa sukcesu firmy poprzez szczegółowe analizy i inspirujące przykłady pokazuje, w jaki sposób każdy lider – nie tylko założyciel – może wdrożyć i zastosować sposób myślenia założyciela w swojej organizacji, aby skierować ją na ścieżkę trwałego wzrostu.

Jako założyciel mojej firmy doskonale rozumiem i czuję tematy podnoszone w książce Mentalność założyciela jako podstawa sukcesu firmy, szczególnie te dotykające znaczenia wysokiego tempa działania, koncentracji oraz zdolności inwestowania w dłuższej perspektywie.
- MICHAEL DELL, założyciel i dyrektor generalny Dell Inc.


Zook i Allen dzielą się z nami swoimi bezcennymi spostrzeżeniami na temat ochrony założycielskiego celu, perspektyw
i energii firmy poprzez zapobieganie negatywnym wpływom procesu instytucjonalizacji. Ich książka stała się dla mnie
i mojego zespołu instrumentem, który pomógł ukształtować sposób naszego myślenia o naszej kulturze, strukturze
i modelu biznesowym.

- ADRIAN GORE, założyciel i dyrektor generalny Discovery Group


Koncepcja „mentalności założyciela” jest bliska właścicielom firm rodzinnych. Firma rodzinna zarządzana i rozwijana od początku przez jedną osobę oparta jest na solidnych fundamentach: wartościach założyciela, jego osobistych przekonaniach i dążeniach do sukcesu. Te cechy przejmują kolejne pokolenia oraz pracownicy – mimo rozrastania się firmy rodzinne nie tracą więc wyjątkowości związanej z mentalnością założyciela. Prowadząc procesy sukcesji obserwuję często, jak ważne jest, by przekazać również to, co wydaje się być nieuchwytne, a wynika właśnie z mentalności założyciela. Wszystkim właścicielom przedsiębiorstw, którzy chcą, aby firma na lata zachowała ich rewolucyjny sposób myślenia
i wyjątkową troskę o organizację i klientów, polecam wskazówki zawarte w tej książce.

- DR ADRIANNA LEWANDOWSKA, MBA, Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego


Mentalność założyciela jako podstawa sukcesu firmy to lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce prowadzić własny biznes – mały i duży. Porady i analizy Chrisa Zooka pokazują, jak budować firmę która przetrwa dekady i jak pokonać największe trudności, które napotka w tym czasie przedsiębiorca. Przede wszystkim jednak to książka o tym, dlaczego dążenie do zysku i wzrostu za wszelką cenę może być zabójcze dla biznesu, jego założyciela i pracowników.
- MICHAŁ WĄSOWSKI, redaktor serwisu „Business Insider Polska”

Dodaj do koszyka Mentalność założyciela jako podstawa sukcesu firmy

 

Osoby które kupowały "Mentalność założyciela jako podstawa sukcesu firmy", wybierały także:

  • Li
  • Urodziłeś się bogaty
  • Zagubiony podręcznik życia. Znajdź swoje miejsce na Ziemi
  • Sekret szczęścia. 7 fundamentów życiowej radości
  • Buntownicy. Kreatywni liderzy zmieniają świat

Dodaj do koszyka Mentalność założyciela jako podstawa sukcesu firmy

Spis treści

Mentalność założyciela jako podstawa sukcesu firmy eBook -- spis treści

Okładka
Spis treści
Wstęp
Rozdział 1. Mentalność załozyciela - klucz do osiągnięcia trwałego wzrostu
Rozdział 2. Trzy przewidywalne kryzysy wzrostu. Jak wielkie firmy gubią drogę podczas rozwoju
Rozdział 3. Walka z kryzysem przeciążenia. W jaki sposób mentalność założyciela pozwala pokonać chaos wywołany wysokim wzrostem
Rozdział 4. Wychodzenie ze stagnacji. Jak w fazie spowolnienia wzrostu na nowo odkryć to, co uczyniło nas wielkimi
Rozdział 5. Jak wyrwać się ze spirali swobodnego spadku. Mentalnośc założyciela jako narzędzie pozwalające uratować upadającą firmę
Rozdział 6. Plan działania dla liderów. Jak tchnąć mentalność założyciela we wszystkie poziomy organizacji
Bibliografia
Podziękowania
O autorach

Dodaj do koszyka Mentalność założyciela jako podstawa sukcesu firmy

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.