Mechanizmy obietnic. Kampanie i systemy wyborcze na świecie - Onepress
ISBN: 978-8-3796-9178-4
stron: 366, Format: ebook
Data wydania: 2014-07-08
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 16,07 zł (poprzednio: 18,91 zł)
Oszczędzasz: 15% (-2,84 zł)
Publikacja jest głosem w dyskusji na temat wybranych systemów wyborczych, mechanizmów, a także kampanii wyborczych. Przedstawione zostały zarówno aspekty prawne wyborów, jak i praktyka polityczna. Poddano analizie wybory w takich państwach, jak USA, Gruzja, Węgry, Japonia, Kenia i Rumunia. Ta wielowątkowość pozwala przedstawić wybrane problemy nie tylko prawa wyborczego i wyborów, ale także procesów demokracji i transformacji ustrojowej.
W książce zwrócono uwagę na kwestie strachu i żartu jako dwóch elementów, które mogą być wykorzystywane w kampanii wyborczej, co więcej mogą przyczynić się do sukcesu wyborczego. Część pracy poświęcona została kampaniom wyborczym m.in. w Polsce, USA, Japonii czy Kenii. Z ich różnorodności wynika odmienny wpływ charakteru kampanii na wynik wyborczy. Ukazują także, jak szybko następuje ewolucja środków wykorzystywanych w procesie wyborczym.
Osoby które kupowały "Mechanizmy obietnic. Kampanie i systemy wyborcze na świecie", wybierały także:
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Gra bez końca 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Zen Steve'a Jobsa 29,67 zł, (8,90 zł -70%)
- Wpływowy menedżer. Strategie budowania przywództwa i reputacji 48,06 zł, (14,90 zł -69%)
Spis treści
Mechanizmy obietnic. Kampanie i systemy wyborcze na świecie eBook -- spis treści
I. Znaczenie obietnic wyborczych we współczesnym świecie - wybrane aspekty
Rafal Bill, Game of election promises and a problem of the best choice for elections --9
Adrian Skoczylas, Żart skuteczniejszy od obietnic. Satyryczna kampania Najlepszej Partii i jej wyborcze zwycięstwo w Reykjaviku --15
Łukasz Muszyński, Look to Poland! Polskie obietnice w amerykańskich kampaniach prezydenckich po 1989 roku --25
Szczepan Wojdyła, Obietnice wyborcze a etyka - co można obiecać a co zrealizować? Wybrane obietnice wyborcze polskich partii politycznych --43
Paweł Jagiełło, Obietnice wyborcze składane przez polskie partie polityczne. Teoria i praktyka polityczna --53
Marek Friedrich, Motyw strachu w kampanii wyborczej na przykładzie działań marketingowych przed wyborami parlamentarnymi w Polsce w 2007 roku --73
Sandra Gwóźdź, Bartłomiej Machnik, „Słowa – klucze”. Rola wypowiedzi w kampaniach wyborczych --83
II. Media w kampaniach wyborczych
Agata Pyrzyńska, Polityczny talk show, czyli o istocie debat wyborczych --97
Krystian Karolak, Odpowiedzialność kontra Zmiana – kampania wyborcza i wizerunek Partii Liberalno-Demokratycznej w Japonii w 2009 roku --109
Rafał Kamprowski, Wpływ nowych mediów na kampanię wyborczą. Katalizator przemian czy zagrożenie porządku demokratycznego? Casus wyborów prezydenckich i parlamentarnych w Kenii z 2007 roku --127
Ewelina Tyszka, Sondaż jako efektywne narzędzie marketingu politycznego. Przykład Polski --137
Łukasz Czebotar, Reklama telewizyjna jako kluczowe narzędzie amerykańskich kampanii wyborczych --149
Paweł Schmidt, Andrzej Jurkun, Lider partyjny jako nośnik programu wyborczego czy populista walczący o elektorat? --177
Mateusz Bączek, Wojciech Fabiszewski, Tradycyjne czy nowoczesne media gwarantem sukcesu w wyborach. Analiza wydatków partii politycznych w kampanii wyborczej w 2011 r. --197
III. Wybrane aspekty prawa wyborczego i praktyki wyborczej
Natalia Olszanecka, „Fenomen Nazarbajewa”, czyli o wyborach prezydenckich w Kazachstanie --211
Marta Rodziewicz, Wpływ systemu wyborczego na kształt sceny politycznej państw transformujących się. Analiza na przykładzie Polski i Węgier w okresie transformacji ustrojowej --225
Marcin Łukaszewski, Recepcja założeń andorskiej ordynacji wyborczej do polskiego prawa wyborczego. Możliwe konsekwencje dla systemu politycznego Polski --237
Marta Gałązka, Procedury głosowania stosowane w wybranych krajach europejskich --253
Andrzej Dubicki, Ewolucja rumuńskiej ordynacji wyborczej w latach 1866–2012 --267
Maciej Pisz, Konstytucyjnoprawne aspekty relacji posłów i senatorów z wyborcami i ugrupowaniami politycznymi w kontekście polskich wyborów parlamentarnych --309
Andrzej Kozłowski, Wybory parlamentarne w Gruzji w 2012 roku – przełomowy moment w historii tego kraju? --321
Mateusz Radziszewski, Okręgi jednomandatowe – szansa na odświeżenie sceny politycznej? --335
Łukasz Gałczyński, Wybory jako element demokratyzacji na obszarze byłego Związku Radzieckiego, na przykładzie Republiki Azerbejdżanu --345