reklama - zainteresowany?

Mechanizmy i - Onepress

Mechanizmy i
ebook
Autor: prof. nadzw. dr hab. Jan Bednarczyk
ISBN: 978-83-7941-114-6
stron: 340, Format: ebook
Data wydania: 2008-01-01
Ksi臋garnia: Onepress

Cena ksi膮偶ki: 13,79 z艂 (poprzednio: 16,03 z艂)
Oszcz臋dzasz: 14% (-2,24 z艂)

Dodaj do koszyka Mechanizmy i

Tagi: Ekonomia

Publikacja "Mechanizmy i

Dodaj do koszyka Mechanizmy i

 

Osoby kt贸re kupowa艂y "Mechanizmy i ", wybiera艂y tak偶e:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzak贸w

Dodaj do koszyka Mechanizmy i

Spis tre艣ci

Mechanizmy i 藕r贸d艂a wzrostu gospodarczego. Polityka ekonomiczna a wzrost gospodarczy eBook -- spis tre艣ci

Wprowadzenie

1. Sp贸jno艣膰 spo艂eczno-ekonomiczna a wzrost gospodarczy. Wnioski dla Polski z do艣wiadcze艅 Unii Europejskiej
1.1. Fazowo艣膰 wzrostu gospodarczego w latach 1990 2006
1.2. Odk艂adane kwestie sp贸jno艣ci spo艂eczno-ekonomicznej
1.3. Problem przydatno艣ci wzorca sp贸jno艣ci spo艂eczno-ekonomicznej UE dla Polski i Europy 艢rodkowo-Wschodniej
Bibliografia
Streszczenie/Summary

2. W poszukiwaniu strategii innowacyjnej polskiej gospodarki
2.1. Ocena innowacyjno艣ci polskiej gospodarki
2.1.1. Zdolno艣膰 innowacyjna polskiej gospodarki
2.1.2. Pozycja innowacyjna polskiej gospodarki
2.2. Ocena polityki innowacyjnej
2.3. Jaka strategia dla Polski?
2.3.1. Modele strategii
2.3.2. Strategia fi艅ska i irlandzka
2.3.3. Wyb贸r strategii
Bibliografia
Streszczenie/Summary

3. Mechanizm i 藕r贸d艂a wzrostu gospodarczego na 艣wiecie
3.1. Dualno艣膰 gospodarki 艣wiatowej
3.2. Podstawowe fakty dotycz膮ce wzrostu gospodarczego
3.3. Model Phelpsa z korektami
3.4. Krzywa kapeluszowa dla TFA
3.5. Krzywa kapeluszowa dla kraj贸w poza TFA
3.6. Problemy z teori膮 wzrostu dla kraj贸w poza TFA
3.7. "Ca艂o艣ciowa" teoria Parente i Prescotta
3.8. Testy empiryczne
3.9. Implikacje teorii na d艂u偶sz膮 met臋
Bibliografia
Streszczenie/Summary

4. Polityka ekonomiczna i kszta艂towanie si臋 mi臋dzynarodowej konkurencyjno艣ci gospodarki krajowej
4.1. Istota i cele narodowej polityki ekonomicznejoraz polityki kszta艂towania mi臋dzynarodowej konkurencyjno艣ci gospodarki krajowej
4.2. Modelowe rozwi膮zania realizacji cel贸w polityki ekonomicznej ze szczeg贸lnym uwzgl臋dnieniem modelu socjalnej gospodarki rynkowej
4.3. Koncepcja zlokalizowanego koukumuania i konkurencyjno艣ci mi臋dzynarodowej, jako immanentna czy艣膰 sk艂adowa modelu socjalnej gospodarki rynkowej
4.4. Podstawowe elementy i narz臋dzia narodowej polityki ekonomicznej w modelu otwartej socjalnej gospodarki rynkowej
4.5. Kszta艂towanie si臋 mi臋dzynarodowej konkurencyjno艣ci systemowej Polski i Niemiec po 1990 r.
4.6. Potencja艂 gospodarczy i poziom realnej mi臋dzynarodowej konkurencyjno艣ci gospodarki Polski i Niemiec na prze艂omie XX i XXI w
Bibliografia
Streszczenie/Summary

5. Czy polityka ekonomiczna mo偶e by膰 skuteczna jako czynnik oddzia艂uj膮cy na wzrost gospodarczy?
5.1. Endogeniczne modele wzrostu gospodarczego a polityka ekonomiczna
5.2. Finanse publiczne a wzrost gospodarczy w d艂ugim okresie. Niekeynesowskie reakcje gospodarki
5.3. Polityka monetarna, inflacja i wzrost gospodarczy w d艂ugim okresie
Bibliografia
Streszczenie/Summary

6. Pieni膮dz, polityka pieni臋偶na a realne procesy gospodarcze
6.1. Uj臋cie klasyczne
6.2. Neutralno艣膰 i superneutralno艣膰 pieni膮dza
6.3. Uj臋cie neokeynesowskie
6.4. Wnioski z antyinflacyjnej polityki pieni臋偶nej i jej ewolucja
Bibliografia
Streszczenie/Summary

7. Egzogeniczne i endogeniczne modele wzrost u gospodarczego a transformacja gospodarcza
7.1. Czynniki wzrostu gospodarczego w egzogenicznych i endogenicznych modelach wzrostu gospodarczego
7.2. Wp艂yw pieni膮dza na wzrost gospodarczy w modelach realnego cyklu koniunkturalnego
7.3. Specyfika okresu transformacji a pieni臋偶ne czynniki wzrostu gospodarczego
Bibliografia
Streszczenie/Summary

8. Niezale偶no艣膰 banku centralnego a wzrost gospodarczy w literaturze 艣wiatowej
8.1. Niezale偶no艣膰 banku centralnego a warto艣膰 i zmienno艣膰 inflacji
8.2. Niezale偶no艣膰 banku centralnego a tempo wzrostu gospodarczego i luka popytowa
8.3. Niezale偶no艣膰 banku centralnego a inne zmienne makroekonomiczne
Bibliografia
Streszczenie/Summary

9. Dlaczego system podatkowy wp艂ywa na wzrost gospodarczy?
9.1. Znaczenie polityki podatkowej dla wzrostu gospodarczego
9.2. Optymalny poziom obci膮偶e艅 podatkowych
9.3. Model wp艂ywu podatk贸w na wzrost gospodarczy
9.3.1. W jaki spos贸b podatki spowalniaj膮 wzrost gospodarczy?
9.3.2. Stopa podatku maksymalizuj膮ca stop臋 wzrostu gospodarczego
9.4. Koszt opodatkowania wy偶szego od maksymalizuj膮cego stop臋 wzrostu gospodarczego
9.5. Podatki i wzrost gospodarczy w innych krajach
Bibliografia
Streszczenie/Summary

10. Wzrost gospodarczy w 艣wietle analizy historyczno-instytucjonalnej
10.1. Definiowanie instytucji
10.2. Wzrost gospodarczy w teorii i praktyce
10.3. Rola instytucji w procesie wzrostu gospodarczego
10.4. Charakter zmian instytucjonalnych
Bibliografia
Streszczenie/Summary

11. Kapita艂 zagraniczny a wzrost gospodarczy
11.1. Wp艂yw BIZ na poziom inwestycji
11.2. Wp艂yw BIZ na produktywno艣膰 czynnik贸w produkcji
Bibliografia
Streszczenie/Summary

12. Bezpo艣rednie inwestycje zagraniczne determinant膮 wzrostu gospodarczego - studium przypadku
12.1. Bezpo艣rednie inwestycje zagraniczne Unii Europejskiej
12.2. Produkt Krajowy Brutto w Unii Europejskiej
12.3. Korelacja mi臋dzy bezpo艣rednimi inwestycjami zagranicznymi a wzrostem gospodarczym
Bibliografia
Streszczenie/Summary

13. Mechanizm credit crunch i jego konsekwencje dla gospodarki Stan贸w Zjednoczonych
13.1. Teoretyczne aspekty kryzysu kredytowego
13.2. Historia kryzys贸w kredytowych po drugiej wojnie 艣wiatowej
13.3. Credit crunch 2007
Bibliografia
Streszczenie/Summary

14. System kursu walutowego a wzrost gospodarczy w 艣wietle teorii i w praktyce
14.1. Klasyfikacja system贸w kurs贸w walutowych
14.2. Wp艂yw systemu kursowego na wzrost gospodarczy i inflacj臋
14.3. Systemy kursowe a wzrost gospodarczy w 艣wietle wynik贸w analiz empirycznych
14.4. Czynniki determinuj膮ce wyb贸r re偶imu kursowego
Bibliografia
Streszczenie/Summary

15. Za艂o偶enia i realizacja globalnej strategii wzrostu w krajach rozwijaj膮cych si臋 w latach 90. i w 2000
15.1. Rola Mi臋dzynarodowego Funduszu Walutowego i Banku 艢wiatowego we wdra偶aniu globalnej strategii wzrostu w krajach rozwijaj膮cych si臋
15.2. P艂aszczyzny oddzia艂ywania Konsensusu Waszyngto艅skiego na gospodark臋 kraj贸w rozwijaj膮cych si臋 i jego wyniki
Bibliografia
Streszczenie/Summary

16. Wybrane aspekty elastyczno艣ci rynku pracy
16.1. Formy elastyczno艣ci rynku pracy
16.2. Pomiar elastyczno艣ci rynku pracy - wybrane wska藕niki
Bibliografia
Streszczenie/Summary

17. Wolno艣膰 gospodarcza i jej wp艂yw na procesy rozwoju spoleczno-ekonomicznej
17.1. Metodologia pomiaru i wyniki
17.2. Wolno艣膰 gospodarcza a poziom rozwoju spo艂eczno-ekonomicznego
17.3. Wolno艣膰 gospodarcza a wzrost gospodarczy - stan bada艅
Bibliografia
Streszczenie/Summary

18. 殴r贸d艂a d艂ugookresowego wzrostu gospodarczego Chin - rola zagranicznych inwestycji bezpo艣rednich
18.1. Teoretyczne podstawy analizy
18.2. Reformy gospodarcze i rozw贸j zagranicznych inwestycji bezpo艣rednich w Chinach w latach 1978-2006
18.3. Rola zagranicznych inwestycji bezpo艣rednich we wzro艣cie poziomu inwestycji ca艂kowitych w Chinach
18.4. Wp艂yw ZIB na zmiany w strukturze w艂asno艣ciowej firm i zaawansowanie technologiczne produkcji przemys艂owej
18.5. Wp艂yw ZIB na vzrost eksportu i jego struktur臋
Bibliografia
Streszczenie/Summary

19. Polityka ekonomiczna Irlandii a jej wzrost gospodarczy w okresie 1989-2000 i 2001-2008
19.1. Polityka gospodarcza w latach 1989-2000
19.1.1. Du偶e znaczenie 艣rodk贸w pomocowych UE w latach 1989-2000
19.1.2. Kluczowe znaczenie BIZ w modernizacji kraju w latach 1989-2000
19.2. Polityka gospodarcza w latach 2001-2008
Bibliografia
Streszczenie/Summary

20. Czy podatki wp艂ywaj膮 na wzrost gospodarczy?
20.1. D艂ugoterminowy wzrost gospodarczy i jego znaczenie
20.2. Czy podatki wp艂ywaj膮 na wzrost gospodarczy?
20.3. Reformy podatkowe Kennedy'ego i Reagana
20.4. Negatywne skutki utrzymywania wysokich podatk贸w: luka podatkowa
20.5. Rozwojowa idea: podatek liniowy
Bibliografia
Streszczenie/Summary

Dodaj do koszyka Mechanizmy i

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe nale偶膮 do wydawnictwa Helion S.A.