reklama - zainteresowany?

Matchmaking. Kto co dostaje i dlaczego. Ekonomia kojarzenia stron transakcji i projektowania rynku - Onepress

Matchmaking. Kto co dostaje i dlaczego. Ekonomia kojarzenia stron transakcji i projektowania rynku
Autor: Roth Alvin E.
TÅ‚umaczenie: Malcherek Monika
ISBN: 978-8-3808-7109-0
stron: 280, okładka: miękka
Data wydania: 2017-06-01
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 38,02 zł (poprzednio: 49,38 zł)
Oszczędzasz: 23% (-11,36 zł)

Dodaj do koszyka Matchmaking. Kto co dostaje i dlaczego. Ekonomia kojarzenia stron transakcji i projektowania rynku

Tagi: Ekonomia

Standardowe rozważania ekonomiczne w gÅ‚ównej mierze dotyczÄ… rynku surowców czy papierów wartoÅ›ciowych, gdzie cena Å‚Ä…czy ze sobÄ… nabywców i sprzedawców – w momencie gdy podaż spotyka siÄ™ z popytem. Jednak najważniejszych transakcji w życiu dokonujemy na rynkach, na których ceny odgrywajÄ… drugoplanowÄ… rolÄ™. CzÄ™sto nie zdajemy sobie nawet sprawy, że mamy do czynienia z rynkiem. Gdyż o tym, kto dostanie nerkÄ™ do przeszczepu albo zostanie przyjÄ™ty do najlepszej uczelni wyższej, nie decyduje cena. Chodzi tu o rynek wzajemnego kojarzenia stron transakcji (ang. match market), gdzie strony „transakcji” muszÄ… siÄ™ wzajemnie dobrać, a cena nie odgrywa w tym procesie istotnej roli.
Czy istnieje mechanizm alokacji takich dóbr? Czy sÄ… metody kojarzenia stron na takim rynku?

Noblista Alvin E. Roth, autor książki Matchmaking. Kto co dostaje i dlaczego, wraz z zespoÅ‚em kilku wspóÅ‚pracowników
z caÅ‚ego Å›wiata przyczyniÅ‚ siÄ™ do stworzenia nowej dziedziny ekonomii zwanej projektowaniem rynku, która wprowadza wiedzÄ™ naukowÄ… do procesu kojarzenia oraz do innych aspektów funkcjonowania rynków.

Rynek jest wytworem ludzkiej dziaÅ‚alnoÅ›ci, a nie zjawiskiem naturalnym. Sztuka projektowania rynków daje nam szansÄ™ na utrzymanie oraz poprawianie jednych z najstarszych i najważniejszych ludzkich wynalazków. SzansÄ™ naprawy źle dziaÅ‚ajÄ…cych mechanizmów, a czasem nawet stworzenia caÅ‚kiem nowych. To możliwoÅ›ci, które trzeba cenić, analizować, podchodzić do nich z pokorÄ… oraz bacznie obserwować.
 

***

NajwiÄ™kszÄ… wartoÅ›ciÄ… książki Rotha jest zwrócenie uwagi na to, że prawdziwy dylemat nie polega na wyborze miÄ™dzy wolnym rynkiem a centralnym planowaniem, bo żadna z tych skrajnych opcji prawie nigdy w praktyce nie wystÄ™puje. (...) Publikacja bez wÄ…tpienia warta jest uwagi, a czytajÄ…c jÄ…, miaÅ‚em poczucie, że dowiadujÄ™ siÄ™ nowych, ciekawych
i praktycznych rzeczy.

   - Aleksander PiÅ„ski, obserwatorfinansowy.pl


Matchmaking. Kto co dostaje i dlaczego przywraca wiarÄ™ w sens ekonomii. Alvin E. Roth to jeden z niewielu twardo stÄ…pajÄ…cych po ziemi ekonomi-stów. Nie interesuje go ekonomia tÅ‚umaczÄ…ca, dlaczego znów coÅ› siÄ™ nie udaÅ‚o, a ekonomia tworzÄ…ca praktyczne, dziaÅ‚ajÄ…ce rozwiÄ…zania.
   - Sebastian Stodolak, „Dziennik Gazeta Prawna”
 


 

Alvin E. Roth - doktor nauk ekonomicznych, profesor ekonomii na Uniwersytecie Stanforda, jeden z czoÅ‚owych ekspertów w dziedzinie projektowania rynków oraz teorii gier. W poÅ‚owie lat 90. XX w. zaprojektowaÅ‚ National Resident Matching Program – system, który Å‚Ä…czy 20 tys. amerykaÅ„skich lekarzy z 4 tys. programów stażu w caÅ‚ym kraju. W 2004 r. przygotowaÅ‚ wraz z dwoma tureckimi ekonomistami, Utku Ünverem i Tayfunem Sönmezem, New England Programm for Kidney Exchange, system kojarzenia dawców i biorców nerek do przeszczepów.

Za swojÄ… dziaÅ‚alność na polu tworzenia rynków Alvin Roth wspólnie z Lloydem Shapleyem w 2012 r. otrzymaÅ‚ NagrodÄ™ Nobla w dziedzinie ekonomii.

Dodaj do koszyka Matchmaking. Kto co dostaje i dlaczego. Ekonomia kojarzenia stron transakcji i projektowania rynku

 

Osoby które kupowały "Matchmaking. Kto co dostaje i dlaczego. Ekonomia kojarzenia stron transakcji i projektowania rynku", wybierały także:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzaków

Dodaj do koszyka Matchmaking. Kto co dostaje i dlaczego. Ekonomia kojarzenia stron transakcji i projektowania rynku

Spis treści

[ERROR]

Dodaj do koszyka Matchmaking. Kto co dostaje i dlaczego. Ekonomia kojarzenia stron transakcji i projektowania rynku

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.