Marketing wobec wyzwań XXI wieku. Uwarunkowania a opcje strategiczne przedsiębiorstw funkcjonujących w Polsce - Onepress

ISBN: 978-83-787-5148-9
stron: 232, Format: ebook
Data wydania: 2017-06-05
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 18,45 zł (poprzednio: 22,78 zł)
Oszczędzasz: 19% (-4,33 zł)
Pierwszy rozdział traktuje o uwarunkowaniach, jakie tworzy otoczenie eurorynku dla podmiotów rynkowych z wyartykułowaniem zalet i wad akcesji Polski do struktur unijnych oraz występujących zróżnicowań otoczenia rynkowego między krajami Unii Europejskiej. W drugim rozdziale autorzy charakteryzują, zgodnie z przyjętą wcześniej specyfikacją, czynniki makro- i mikrotoczenia podmiotów gospodarczych w kontekście możliwości i barier tworzonych w warunkach krajowych. W trzecim rozdziale dokonano próby rozpoznania realizowanych przez badane przedsiębiorstwa strategii marketingowych w aspekcie uwarunkowań sektorowych, krajowych i unijnych.
Osoby które kupowały "Marketing wobec wyzwań XXI wieku. Uwarunkowania a opcje strategiczne przedsiębiorstw funkcjonujących w Polsce", wybierały także:
- Projekty restrukturyzacyjne 0,00 zł
- Rozw 0,00 zł
- Metody ilo 0,00 zł
- ABC wsp 0,00 zł
- Mikroekonomia dla bystrzaków 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
Spis treści
Marketing wobec wyzwań XXI wieku. Uwarunkowania a opcje strategiczne przedsiębiorstw funkcjonujących w Polsce eBook -- spis treści
WSTĘP 7 Rozdział 1 UWARUNKOWANIA EURORYNKU JAKO PONADNARODOWE OTOCZENIE FUNKCJONOWANIA PRZEDSIĘBIORSTW 9 Wprowadzenie 9 1.1. Otoczenie polityczno-prawne 11 1.2. Otoczenie ekonomiczne 15 1.3. Otoczenie społeczno-kulturowe 26 1.4. Otoczenie technologiczne 41 1.5. Otoczenie naturalne 47 Podsumowanie 50 Rozdział 2 UWARUNKOWANIA FUNKCJONOWANIA POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW NA PODSTAWIE DANYCH WTÓRNYCH 52 Wprowadzenie 52 2.1. Wpływ otoczenia na działalność przedsiębiorstw na rynku - ujęcie teoretyczne 53 2.1.1. Wymiary i elementy otoczenia 53 2.1.2. Cechy współczesnego otoczenia 56 2.1.3. Trendy elementów otoczenia 59 2.1.4. Uwarunkowania postępowania konsumentów i producentów 61 2.1.5. Otoczenie marketingowe przedsiębiorstw 63 2.2. Krajowe uwarunkowania funkcjonowania przedsiębiorstw na rynku na podstawie badań wtórnych 65 2.2.1. Otoczenie polityczno-prawne 65 2.2.2. Otoczenie instytucjonalne biznesu 79 2.2.3. Otoczenie ekonomiczne 85 2.2.4. Otoczenie społeczno-kulturowe 102 2.2.5. Otoczenie technologiczne 119 2.2.6. Uwarunkowania naturalne 134 Rozdział 3 UWARUNKOWANIA A OPCJE STRATEGICZNE POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW NA PODSTAWIE BADAŃ PIERWOTNYCH 141 Wprowadzenie 141 3.1. Metodologia badania bezpośredniego 142 3.2. Charakterystyka badanych podmiotów 143 3.3. Kluczowe czynniki otoczenia i procesy wpływające na sytuację polskich przedsiębiorstw w opinii zarządzających nimi menedżerów 146 3.3.1. System prawno-polityczny 147 3.3.2. Czynniki makroekonomiczne 158 3.3.3. Czynniki otoczenia społeczno-demograficznego 167 3.3.4. Otoczenie geograficzne i infrastrukturalne 171 3.3.5. Czynniki technologiczne 174 3.4. Czynniki otoczenia rynkowego badanych przedsiębiorstw 176 3.5. Określenie pozycji zajmowanej na rynku przez badane przedsiębiorstwa 187 3.6. Determinizm otoczenia a nominalne pozycje strategiczne badanych przedsiębiorstw 190 3.7. Wybory strategiczne przedsiębiorstw w kontekście zajmowanej pozycji rynkowej 203 LITERATURA 221 SPIS RYSUNKÓW 227 SPIS TABEL