reklama - zainteresowany?

Marketing terytorialny w ujęciu relacyjnym - Onepress

Marketing terytorialny w ujęciu relacyjnym
ebook
Autor: Wawrzyniec Rudolf
ISBN: 978-8-3808-8290-4
stron: 272, Format: ebook
Data wydania: 2016-12-02
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 21,20 zł (poprzednio: 24,65 zł)
Oszczędzasz: 14% (-3,45 zł)

Dodaj do koszyka Marketing terytorialny w ujęciu relacyjnym

Tagi: Ekonomia | Marketing | ZarzÄ…dzanie

Marketing terytorialny zyskaÅ‚ w ostatnich latach znacznÄ… popularność. NawiÄ…zuje on do klasycznego marketingu z sektora przedsiÄ™biorstw, bazujÄ…cego na teorii wymiany, jednak nie przystaje już do coraz bardziej zÅ‚ożonego otoczenia miast i regionów. W publikacji autor objaÅ›niÅ‚ rozwój koncepcji marketingu terytorialnego na podstawie teorii wspóÅ‚dziaÅ‚ania miÄ™dzyorganizacyjnego. DokonaÅ‚ Å›wiadomego zawężenia tej koncepcji do procesów przyciÄ…gania mobilnych czynników wzrostu do terytorium. WymagaÅ‚o to zastÄ…pienia samorzÄ…du terytorialnego jego organizacyjnym wymiarem w postaci struktur administracji samorzÄ…dowej wraz z ich kierownictwem (organizacja terytorialna). W przeciwieÅ„stwie do wielu dotychczasowych ujęć, mieszkaÅ„cy zostali zaprezentowani jako udziaÅ‚owcy terytorium, majÄ…cy poÅ›redni i bezpoÅ›redni wpÅ‚yw na rzÄ…dzenie zarówno poprzez demokratyczne instytucje sprawowania wÅ‚adzy, jak i procesy governance, umożliwiajÄ…ce im wÅ‚Ä…czanie siÄ™ w podejmowanie strategicznych decyzji dotyczÄ…cych rozwoju terytorium. W charakterze klientów znaleźli siÄ™ natomiast zewnÄ™trzni inwestorzy, turyÅ›ci i studenci rozumiani jako dysponenci mobilnych zasobów kapitaÅ‚u, pracy i wiedzy. 

Dodaj do koszyka Marketing terytorialny w ujęciu relacyjnym

 

Osoby które kupowały "Marketing terytorialny w ujęciu relacyjnym", wybierały także:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzaków

Dodaj do koszyka Marketing terytorialny w ujęciu relacyjnym

Spis treści

Marketing terytorialny w ujęciu relacyjnym eBook -- spis treści

 Spis treÅ›ci

Wstęp 9

Rozdział 1. Ewolucja zarządzania publicznego w kierunku relacyjnym 19
1.1. Różnice miÄ™dzy zarzÄ…dzaniem w sektorze publicznym i prywatnym 20
1.2. Ewolucja zarządzania publicznego w kierunku otwartości organizacji 23
1.2.1. Model biurokratyczny (Public Administration – PA) 25
1.2.2. Nowe zarzÄ…dzanie publiczne (New Public Management – NPM) 27
1.2.3. WspóÅ‚rzÄ…dzenie publiczne (Public Governance – PG) 30
1.3. Partnerskie zarzÄ…dzanie publiczne 35
1.4. Podsumowanie 38

Rozdział 2. Marketing terytorialny w ujęciu transakcyjnym i relacyjnym 41
2.1. Marketing w sektorze publicznym 42
2.1.1. Sektor publiczny a rynek w badaniach naukowych 42
2.1.2. Kierunki rozwoju marketingu w sektorze publicznym 47
2.2. Geneza i rozwój marketingu terytorialnego 50
2.2.1. Geneza marketingu terytorialnego 50
2.2.2. Typologia podejść badawczych w marketingu terytorialnym 51
2.2.3. Rozwój marketingu terytorialnego w Polsce 54
2.3. Marketing relacji w sektorze przedsiębiorstw 57
2.3.1. Rozwój marketingu relacji w sektorze przedsiÄ™biorstw 57
2.3.2. Marketing interesariuszy jako nowy wymiar marketingu relacji 66
2.4. Marketing relacji w sektorze publicznym 71
2.5. Podsumowanie 74

RozdziaÅ‚ 3. Rozwój relacji miÄ™dzyorganizacyjnych w sektorze publicznym 77
3.1. Rola partnerstwa w rozwoju terytorialnym 78
3.2. Rodzaje relacji miÄ™dzyorganizacyjnych i ich rozwój 84
3.3. Teorie opisujÄ…ce wspóÅ‚dziaÅ‚anie miÄ™dzyorganizacyjne 91
3.3.1. Teoria zależnoÅ›ci od zasobów (resource dependency theory) 92
3.3.2. Teoria wymiany relacyjnej (relational exchange theory) 94
3.3.3. Teoria kosztów transakcyjnych (transaction cost theory) 95
3.4. Typologie wspóÅ‚dziaÅ‚ania miÄ™dzyorganizacyjnego 97
3.4.1. Rodzaje i wymiary relacji partnerskich 97
3.4.2. Relacje miÄ™dzyorganizacyjne w warunkach polskich samorzÄ…dów województw 99
3.5. Podsumowanie 103

Rozdział 4. Metodyka badań empirycznych 105
4.1. Przesłanki prowadzonych badań i założenia badawcze 107
4.2. Operacjonalizacja pojęć 109
4.3. Uzasadnienie wyboru wielokrotnego studium przypadku jako metody badań 114
4.4. Etapy badania oraz wykorzystywane metody i narzędzia badawcze 116
4.4.1. Studia literaturowe i analiza bibliometryczna (etap 1) 117
4.4.2. Badania eksploracyjne (etap 2) 118
4.4.3. Badanie relacji region–miasto (etap 3) 127
4.5. Podsumowanie 133

RozdziaÅ‚ 5. Organizacja terytorialna i jej relacje z interesariuszami instytucjonalnymi w kontekÅ›cie prowadzenia polityki rozwoju – wyniki badaÅ„ empirycznych 135
5.1. Ocena otwartoÅ›ci organizacji terytorialnej i jej interesariuszy instytucjonalnych w opinii menedżerów 136
5.1.1. Otwartość organizacji terytorialnej (urzÄ™du marszaÅ‚kowskiego) i jej interesariuszy instytucjonalnych w ocenie badanych menedżerów 137
5.1.2. Identyfikacja partnerów do wspóÅ‚pracy dla organizacji terytorialnej na szczeblu regionu 143
5.1.3. Badanie otwartoÅ›ci organizacji terytorialnej metodÄ… „tajemniczy klient” (mystery client) 145
5.2. Czynniki wpÅ‚ywajÄ…ce na wspóÅ‚pracÄ™ zewnÄ™trznÄ… organizacji terytorialnej 148
5.2.1. Czynniki skÅ‚aniajÄ…ce do wspóÅ‚pracy i utrudniajÄ…ce wspóÅ‚pracÄ™ 149
5.2.2. Czynniki charakteryzujÄ…ce wspóÅ‚pracÄ™ organizacji terytorialnej z podmiotami publicznymi 153
5.2.3. Czynniki charakteryzujÄ…ce wspóÅ‚pracÄ™ organizacji terytorialnej z partnerami niepublicznymi 162
5.2.4. Pożądane cechy publicznego i niepublicznego partnera do wspóÅ‚pracy 165
5.3. Specyfika relacji organizacji terytorialnej na szczeblu regionu z lokalnymi JST 168
5.3.1. Obszary merytoryczne we wspóÅ‚dziaÅ‚aniu samorzÄ…du województwa z lokalnymi JST 168
5.3.2. Ocena zaangażowania kierownictwa organizacji terytorialnej we wspóÅ‚dziaÅ‚anie z lokalnymi JST oraz ocena typowych propozycji usprawnieÅ„ tego procesu 170
5.3.3. WspóÅ‚praca zarzÄ…du województwa z podmiotami instytucjonalnymi w ocenie interesariuszy instytucjonalnych 172
5.3.4. Postawy menedżerów publicznych wobec propozycji usprawniania procesu wspóÅ‚dziaÅ‚ania region–lokalne JST 177
5.4. Podsumowanie i interpretacja wyników badaÅ„ 179

RozdziaÅ‚ 6. WspóÅ‚dziaÅ‚anie regionu i miasta w marketingowych procesach pozyskiwania mobilnych czynników wzrostu – wyniki badaÅ„ empirycznych 185
6.1. Rola miast i regionów w dysponowaniu zasobami 186
6.2. Klasyfikacja regionów ze wzglÄ™du na udziaÅ‚ stolicy w zasobach regionu ogóÅ‚em 188
6.3. Oceny potencjału stolicy w regionie z perspektywy atrakcyjności inwestycyjnej, turystycznej i akademickiej 191
6.3.1. Rola stolicy w regionie na rynku inwestycyjnym 191
6.3.2. Rola stolicy w regionie na rynku turystycznym 194
6.3.3. Rola stolicy w regionie na rynku akademickim 197
6.3.4. Zasoby stolicy w regionie w ujęciu syntetycznym 199
6.4. Ocena wspóÅ‚dziaÅ‚ania pomiÄ™dzy regionem a miastem w zakresie realizacji procesów marketingowych 205
6.4.1. Kryteria oceny i ich wagi 206
6.4.2. Ocena subiektywna wspóÅ‚dziaÅ‚ania dokonana przez menedżerów relacji 206
6.4.3. Miary obiektywne wspóÅ‚dziaÅ‚ania 209
6.5. Zestawienie wyników badaÅ„ i ich interpretacja 214

Zakończenie 219
Bibliografia 225
Summary 235
Załączniki 241
Spis tabel, rysunków i zaÅ‚Ä…czników 265
Od Redakcji 271

Dodaj do koszyka Marketing terytorialny w ujęciu relacyjnym

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.