Marketing, innowacje, strategie i ryzyko we współczesnym biznesie - wybrane aspekty - Onepress

ISBN: 978-83-620-6264-5
stron: 221, Format: ebook
Data wydania: 2017-03-25
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 15,36 zł
Monografia naukowa pt.: “Marketing, innovations, strategies and risk in modern business – selected aspects” / “Marketing, innowacje, strategie i ryzyko we współczesnym biznesie - wybrane aspekty” prezentuje wybrane w j. angielskim oraz polskim materiały konferencyjne z Międzynarodowej Konferencji pt.: „Światowa i krajowa gospodarka - wyzwania we współczesnych czasach” zorganizowanej w 2015 roku.
Książka podzielona jest na 12 tematów, które prezentują poniższe zagadnienia:
Artykuł I
“Entrepreneurial University” in co-operation with its stakeholders”
Przedsiębiorcza uczelnia we współpracy z jej interesariuszami
Celem artykułu jest analiza koncepcji „Przedsiębiorczej Uczelni” oraz konstrukcja modelu dla takiego rodzaju organizacji, uwzględniającego znaczną rolę różnych typów interesariuszy.
Artykuł II
Risk in the activity of a Born Global enterprise and its analysis on the basis of the Felsenstein-Swartz model and measures of financial security
Ryzyko w rozwoju cyklu życia przedsiębiorstwa typu Born Global i jego analiza w oparciu o model Felsensteina-Swartza i miary bezpieczeństwa finansowego
Celem opracowania jest określenie potencjalnego ryzyka w rozwoju cyklu życia przedsiębiorstw małych i średnich, wcześnie umiędzynarodowionych, które w istotny sposób wpływa i kształtuje stabilność i bezpieczeństwo ekonomiczne współczesnej gospodarki światowej. Do określenia ryzyka w rozwoju cyklu życia przedsiębiorstwa Born Global zastosowano metodę badawczą opartą na zastosowaniu: modelu Felsensteina-Swartza i wybranych miar bezpieczeństwa finansowego.
Artykuł III
The new use of a new product
Nowe zastosowanie nowego produktu
W niniejszym artykule opisany jest nowy produkt, będący propozycją przedsiębiorstwa produkującego alkohol. Produktem, proponowanym przez przedsiębiorstwo produkcyjne jest wódka czysta z kawałkami szkła (typu pognieciona szklanka). Zamiarem artykułu jest przedstawienie absolutnie nowego produktu bez rozszerzenia marki. Jest przeprowadzone również wstępne badanie konsumentów w formie wywiadu.
Artykuł IV
Buzz marketing effects and response to product
Marketing szeptany a wprowadzenie nowego produktu
Niniejszy artykuł jest poświęcony działaniom związanym z marketingiem szeptanym, który nie jest zbytnio rozpowszechniony na polskim rynku. Przedstawiony został ówczesny nowy produkt Żołądkowa Gorzka czarna wiśnia.
Artykuł V
Marketing innovations in mobile apps – definition, characteristics, examples
Innowacje marketingowe w aplikacjach mobilnych – definicja, charakterystyka, przykłady
Innowacje marketingowe w aplikacjach mobilnych niosą za sobą rozwój nowych metod wpływających na rynek docelowy poprzez wdrożenie innowacyjnych instrumentów marketingowych. Artykuł skupia się na wyjaśnieniu istoty innowacji w aplikacjach mobilnych oraz przedstawieniu jej charakterystyki. W oparciu o szeroki przegląd literatury fachowej i badań naukowych z dziedziny zarządzania, ekonomii i marketingu, a także marketingu aplikacji mobilnych, w pracy przedstawione są przykłady innowacji marketingowych w zakresie ustalania cen, lokalizacji i internacjonalizacji aplikacji oraz innowacyjnych sposobów dystrybucji.
Artykuł VI
Global and strategic dimension of innovations and their influence upon the organization
Globalny i strategiczny wymiar innowacji i ich wpływ na funkcjonowanie organizacji
Artykuł ma na celu uświadomienie potrzeby i istoty zmian i innowacji we współczesnym świecie, a więc i we współczesnej organizacji. Wprowadzanie innowacji pociąga jednak za sobą konsekwencje występowania zjawiska oporu wśród pracowników, potrzebę zdiagnozowania przyczyn jego pojawiania się oraz określenia możliwych metod zapobiegania temu oporowi w celu skutecznego zarządzania organizacją. Te właśnie kwestie, istotne dla współczesnej organizacji, przybliży niniejszy artykuł.
Artykuł VII
Analysis of the development of e-economy in Poland
Analiza rozwoju e-gospodarki w Polsce
Celem artykułu jest analiza stanu i struktury gospodarki elektronicznej w Polsce zarówno w ujęciu ilościowym, jak i jakościowym. Przedstawiono istotę i zasady funkcjonowania gospodarki elektronicznej oraz rozwój przedsiębiorczości internetowej w Polsce wraz z przykładami najważniejszych branż e-biznesowych. Dokonano analizy statystycznej najważniejszych wskaźników e-gospodarki, w tym przedsiębiorstw posiadających dostęp do Internetu, liczby pracowników korzystających z komputera oraz ich udział w pracy zdalnej dla firm według województw w Polsce. Analiza ta ukazuje rozwój gospodarki elektronicznej w danym regionie. W artykule przeanalizowano również stan i perspektywy rozwoju gospodarki elektronicznej w Polsce na tle państw UE i skali globalnej.
Artykuł VIII
Financial attributes of functioning enterprises - efficiency and effectiveness approach
Finansowe atrybuty funkcjonowania przedsiębiorstw - ujęcie skutecznościowe i proefektywnościowe
Do istotnych atrybutów funkcjonowania przedsiębiorstwa można zaliczyć jego: skuteczność, racjonalność, jakość, zorganizowanie, korzystność oraz ekonomiczność. Z perspektywy przedsiębiorstwa działającego w oparciu o reguły kapitałowe, najbardziej istotnymi atrybutami są jego korzystność oraz ekonomiczność, które składają się na efektywność organizacji.
Artykuł IX
The human capital in economic development
Kapitał ludzki w rozwoju gospodarczym
W artykule przedstawiono wykorzystywane w praktyce podstawowe mierniki pomiaru wzrostu i rozwoju gospodarczego oraz przeprowadzono analizę roli kapitału ludzkiego we współczesnej gospodarce opartej na wiedzy. W celu sprecyzowania pojęcia kapitału ludzkiego przedstawiono jego istotę, definicję oraz elementy składowe. Określono wpływ kapitału ludzkiego i gospodarki opartej na wiedzy na współczesne szacunki wzrostu i rozwoju gospodarczego. Jednocześnie opisano cechy charakterystyczne stosowanych w literaturze przedmiotu metod pomiaru kapitału ludzkiego oraz ukazano perspektywy rozwoju jego pomiaru.
Artykuł X
SEWI - Social Economic Welfare Index
Wskaźnik DGS - Dobrobytu Gospodarczo – Społecznego
W artykule przedstawiono metody pomiaru dobrobytu gospodarczo - społecznego oraz newralgiczne punkty problemowe i kontrowersje wokół tak przeprowadzanych badań. Opisano najpopularniejsze wskaźniki związane z Produktem Krajowym Brutto (PKB) i jego odmianami oraz mierniki dotyczące pomiaru majątku. W artykule podjęto próbę skonstruowania syntetycznego miernika, który będzie tworzył ranking dobrobytu społecznego państw pod względem PKB na jednego mieszkańca, zgromadzonego majątku i tzw. rozwarstwienia społecznego pod względem dochodu do dyspozycji. Wskazano również na dylematy pomiaru i perspektywy ich rozwiązania oraz rozwoju metod badań.
Artykuł XI
Legal regulations versus changes in global OTC interests rates derivatives market over 2001-2013 years
Regulacje prawne a zmiany na rynku instrumentów pochodnych OTC na stopę procentową na świecie w latach 2001- 2013
Tematyka podjęta w artykule dotyczy zmian wielkości obrotów pochodnymi instrumentami finansowymi na rynku OTC. W artykule wykorzystano raporty IBS, dane statystyczne MFW oraz literaturę przedmiotu. Analiza koncentruje się na określeniu zależności między wielkością obrotów na tym rynku a zmianami prawnymi i strukturalnymi związanymi z funkcjonowaniem rynków finansowych, głównie USA i EU.
Artykuł XII
The scope of modern international threats and education for the needs of safety
Wymiar współczesnych zagrożeń międzynarodowych oraz kształcenie dla potrzeb bezpieczeństwa
W artykule podjęto problematykę pogłębiających się dysproporcji rozwoju ekonomicznego między państwami, zagrożeń terroryzmem międzynarodowym i rozwoju przestępczości zorganizowanej, uprzedzeń kulturowych i religijnych oraz potrzebę edukacji dla bezpieczeństwa.
Osoby które kupowały "Marketing, innowacje, strategie i ryzyko we współczesnym biznesie - wybrane aspekty", wybierały także:
- Projekty restrukturyzacyjne 0,00 zł
- Rozw 0,00 zł
- Metody ilo 0,00 zł
- ABC wsp 0,00 zł
- Mikroekonomia dla bystrzaków 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
Spis treści
Marketing, innowacje, strategie i ryzyko we współczesnym biznesie - wybrane aspekty eBook -- spis treści
Spis treści / Table of Contents
Przedmowa 7
ART. I
“Entrepreneurial University” in co-operation with its stakeholders” 11
Przedsiębiorcza uczelnia we współpracy z jej interesariuszami 11
Streszczenie 11
Summary 12
Introduction 13
Theoretical background for analysis of stakeholders 14
Stakeholder capitalism 14
Definition, status and types of stakeholders 15
Stakeholder management - stakeholder versus shareholder in company 17
Classifications of stakeholders in company 19
Stakeholders’ relationship and interactions: conflict and cooperation 20
Stakeholders and CSR 25
Stakeholders of University 26
Social Responsibility of University 26
Stakeholders of Universities 27
Stakeholders’ expectations to University 30
Interactions between stakeholders and University 31
Model of stakeholders of Entrepreneurial University 33
Form of co-operation with its stakeholders 34
The challenges for “Entrepreneurial University” in co-operations with stakeholders 35
“Entrepreneurial University” in face of the co-operation with stakeholders 35
Bibliography/ Bibliografia 36
Information about the Author/ Informacja o Autorze 38
ART. II
Risk in the activity of a Born Global enterprise and its analysis on the basis of the Felsenstein-Swartz model and measures of financial security 39
Ryzyko w rozwoju cyklu życia przedsiębiorstwa typu Born Global i jego analiza w oparciu o model Felsensteina-Swartza i miary bezpieczeństwa finansowego 39
Streszczenie 39
Summary 40
Introduction 41
A Born Global enterprise – its role and importance in the contemporary global economy 43
Determining risk in the development of a life cycle of a Born Global type enterprise 49
Conclusion 55
Bibliography/ Bibliografia 56
Information about the Author/ Informacja o Autorze 57
ART. III
The new use of a new product 58
Nowe zastosowanie nowego produktu 58
Streszczenie 58
Abstract 58
Introduction 59
New product - characteristics 60
The proposal to introduce a new product 61
Presentation of new product and consumer survey 62
Concluding remarks 65
Bibliography/ Bibliografia 66
Information about the Authors/ Informacja o Autorach 66
ART. IV
Buzz marketing effects and response to product 67
Marketing szeptany a wprowadzenie nowego produktu 67
Abstract 67
Streszczenie 67
Wstęp 68
Cykl życia produktu 69
Wprowadzenie produktu do sprzedaży 71
Nowy produkt - Żołądkowa Gorzka Czarna Wiśnia 73
Marketing szeptany jako reklama nowego produktu 74
Bibliografia / Bibliography 77
Informacja o Autorze / Information about the Author 77
ART. V
Marketing innovations in mobile apps – definition, characteristics, examples 78
Innowacje marketingowe w aplikacjach mobilnych – definicja, charakterystyka, przykłady 78
Abstract 78
Conclusion 79
Streszczenie 79
Wstęp 80
Innowacje jako przedmiot badań 81
Charakterystyka innowacji marketingowych w aplikacjach mobilnych 82
Przykłady innowacji marketingowych w aplikacjach mobilnych 84
Podsumowanie 90
Bibliografia / Bibliography 91
Informacja o Autorze / Information about the Author 92
ART. VI
Global and strategic dimension of innovations and their influence upon the organization 93
Globalny i strategiczny wymiar innowacji i ich wpływ na funkcjonowanie organizacji 93
Summary 93
Wstęp 94
Współczesna organizacja a problem zmian i innowacji 95
Innowacje, ich źródła i rodzaje 97
Wdrażanie innowacji organizacyjnych 99
Innowacje a zachowania organizacyjne 101
Innowacje jako szansa dla przedsiębiorstwa w globalnym świecie 106
Zakończenie 107
Bibliografia / Bibliography 108
Informacja o Autorze / Information about the Author 109
ART. VII
Analysis of the development of e-economy in Poland 110
Analiza rozwoju e-gospodarki w Polsce 110
Abstract 110
Streszczenie 111
Wstęp 112
Istota i zasady funkcjonowania gospodarki elektronicznej 113
Stan i struktura e-gospodarki w Polsce w latach 2011-2014 116
Perspektywy rozwoju e-gospodarki w Polsce na tle innych państw 124
Podsumowanie 126
Bibliografia / Bibliography 127
Informacja o Autorze / Information about the Author 127
ART. VIII
Financial attributes of functioning enterprises - efficiency and effectiveness approach 128
Finansowe atrybuty funkcjonowania przedsiębiorstw - ujęcie skutecznościowe i proefektywnościowe 128
Summary 128
Streszczenie 129
Wprowadzenie 130
Systemowe atrybuty funkcjonowania przedsiębiorstw 132
Finansowe atrybuty funkcjonowania przedsiębiorstw - ujęcie skutecznościowe 136
Finansowe atrybuty funkcjonowania przedsiębiorstw - ujęcie efektywnościowe 139
Podsumowanie 141
Bibliografia / Bibliography 142
Informacja o Autorze / Information about the Author 142
ART. IX
The human capital in economic development 143
Kapitał ludzki w rozwoju gospodarczym 143
Abstract 143
Streszczenie 144
Wstęp 144
Pomiar wzrostu i rozwoju gospodarki 146
Rola kapitału ludzkiego w gospodarce opartej na wiedzy 148
Elementy składowe kapitału ludzkiego 151
Metody pomiaru wartości kapitału ludzkiego 157
Podsumowanie 159
Bibliografia / Bibliography 161
Informacja o Autorze / Information about the Author 162
ART. X
SEWI - Social Economic Welfare Index 163
Wskaźnik DGS - Dobrobytu Gospodarczo – Społecznego 163
Summary 163
Streszczenie 163
Wstęp 164
Dobrobyt gospodarczo – społeczny i jego pomiar 165
Miernik dobrobytu gospodarczo – społecznego (DGS, ang. Social Economic Welfare Index - SEWI) 173
Bibliografia / Bibliography 176
Informacja o Autorze / Information about the Author 177
ART. XI
Legal regulations versus changes in global OTC interests rates derivatives market over 2001-2013 years 178
Regulacje prawne a zmiany na rynku instrumentów pochodnych OTC na stopę procentową na świecie w latach 2001- 2013 178
Summary 178
Streszczenie 179
Wprowadzenie 180
Pojęcie instrumentu pochodnego i najważniejsze grupy instrumentów pochodnych 182
Zmiany w światowym systemie finansowym – najważniejsze działania w latach 2008-2013 185
Rynek OTC instrumentów pochodnych na stopę procentową w latach 2001-2013 189
Dynamika rynku OTC a dynamika globalnego PKG 193
Podsumowanie i wnioski 194
Bibliografia / Bibliography 195
Informacja o Autorze / Information about the Author 195
ART. XII
The scope of modern international threats and education for the needs of safety 196
Wymiar współczesnych zagrożeń międzynarodowych oraz kształcenie dla potrzeb bezpieczeństwa 196
Summary 196
Streszczenie 196
Wstęp 197
Pogłębianie się dysproporcji rozwoju ekonomicznego między państwami 198
Terroryzm międzynarodowy i rozwój przestępczości zorganizowanej 201
Uprzedzenia kulturowe i religijne oraz potrzeba edukacji dla bezpieczeństwa 204
Zakończenie. 207
Bibliografia / Bibliography 208
Informacja o Autorze / Information about the Author 208
Bibliography/ Bibliografia 209