Marka korporacyjna a marka pracodawcy w obliczu zmian na rynku pracy - Onepress
ISBN: 978-83-822-0009-6
stron: 196, Format: ebook
Data wydania: 2020-10-13
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 21,45 zł
Na wspóÅ‚czesnym rynku pracy zachodzÄ… intensywne zmiany o charakterze spoÅ‚ecznym, demograficznym, organizacyjnym czy technologicznym zwiÄ…zane ze starzeniem siÄ™ spoÅ‚eczeÅ„stwa, zmianami pokoleniowymi, wpÅ‚ywem automatyzacji na pracÄ™ czy trudnoÅ›ciami z pozyskaniem i utrzymaniem pracowników. StanowiÄ… one tÅ‚o dla stosunkowo nowej i coraz bardziej popularnej koncepcji budowania marki pracodawcy (employer branding), podrzÄ™dnej wobec marki korporacyjnej. Prezentowana publikacja stanowi próbÄ™ poÅ‚Ä…czenia perspektywy budowania marki korporacyjnej i marki pracodawcy w obliczu dynamicznych przeksztaÅ‚ceÅ„ na rynku pracy. Celem autorki jest identyfikacja zwiÄ…zku miÄ™dzy markÄ… korporacyjnÄ… a markÄ… pracodawcy oraz wystÄ™pujÄ…cych miÄ™dzy nimi zależnoÅ›ci.
Książka skÅ‚ada siÄ™ z części teoretycznej i empirycznej. W rozdziaÅ‚ach teoretycznych ukazano obecnÄ… sytuacjÄ™ na polskim rynku pracy, koncepcjÄ™ budowania marki pracodawcy, ideÄ™ silnej marki i relacje pomiÄ™dzy markÄ… korporacyjnÄ… a innymi markami. RozdziaÅ‚ empiryczny zawiera opis metodyki oraz rezultatów badania przeprowadzonego w wybranych organizacjach, propozycjÄ™ modelu spójnoÅ›ci marki korporacyjnej i marki pracodawcy, jak również rekomendacje dla organizacji dotyczÄ…ce jego wdrażania.
Osoby które kupowały "Marka korporacyjna a marka pracodawcy w obliczu zmian na rynku pracy", wybierały także:
- Projekty restrukturyzacyjne 0,00 zł
- Rozw 0,00 zł
- Metody ilo 0,00 zł
- ABC wsp 0,00 zł
- O współczesnych praktykach genderyzacji ciała 76,67 zł, (6,90 zł -91%)
Spis treści
Marka korporacyjna a marka pracodawcy w obliczu zmian na rynku pracy eBook -- spis treści
Wprowadzenie 7
Rozdział 1. Employer branding w kontekście zmian na rynku pracy 13
-
- Bieżąca sytuacja na rynku pracy 13
- Zmiany społeczno-demograficzne 16
- Zmiany organizacyjno-technologiczne 19
- Geneza employer brandingu 22
- Istota i proces employer brandingu – analiza wielowymiarowa 25
- Marka pracodawcy z perspektywy organizacji – modele zarzÄ…dzania employer brandingu 33
RozdziaÅ‚ 2. Marka produktu i marka korporacyjna – analiza wspóÅ‚zależnoÅ›ci 41
-
- Różnorodność pojÄ™cia oraz charakterystyka marki 41
- Rozróżnienie i relacje pomiÄ™dzy markÄ… produktu a markÄ… korporacyjnÄ… 54
- Wizerunek, tożsamość, reputacja a osobowość marki jako elementy ją definiujące 59
Rozdział 3. Relacje pomiędzy marką korporacyjną a marką pracodawcy na podstawie badań własnych 77
-
- Konstrukt intelektualny i metodyka badania 77
- Spójność pomiÄ™dzy komunikowanymi wartoÅ›ciami marki korporacyjnej i marki pracodawcy badanych organizacji 83
- Spójność pomiÄ™dzy percypowanymi wartoÅ›ciami marki korporacyjnej i marki pracodawcy badanych organizacji 86
- Spójność pomiÄ™dzy komunikowanymi i percypowanymi wartoÅ›ciami marki korporacyjnej badanych organizacji 96
- Spójność pomiÄ™dzy komunikowanymi i percypowanymi wartoÅ›ciami marki pracodawcy badanych organizacji 112
- Weryfikacja hipotez badawczych 128
- Model spójnoÅ›ci marki korporacyjnej i marki pracodawcy 134
- Wnioski końcowe i kierunki przyszłych badań 137
Zakończenie 139
Bibliografia 145
Załączniki 155
ZaÅ‚Ä…cznik 1. Kwestionariusz wywiadu dla firm – marka korporacyjna 155
ZaÅ‚Ä…cznik 2. Kwestionariusz wywiadu dla firm – marka pracodawcy 158
ZaÅ‚Ä…cznik 3. Kwestionariusz ankiety dla respondentów – Organizacja 1, wersja A 160
ZaÅ‚Ä…cznik 4. Kwestionariusz ankiety dla respondentów – Organizacja 1, wersja B 164
ZaÅ‚Ä…cznik 5. Kwestionariusz ankiety dla respondentów – Organizacja 2, wersja A 168
ZaÅ‚Ä…cznik 6. Kwestionariusz ankiety dla respondentów – Organizacja 2, wersja B 172
ZaÅ‚Ä…cznik 7. Kwestionariusz ankiety dla respondentów – Organizacja 3, wersja A 176
ZaÅ‚Ä…cznik 8. Kwestionariusz ankiety dla respondentów – Organizacja 3, wersja B 180
ZaÅ‚Ä…cznik 9. Kwestionariusz ankiety dla respondentów – Organizacja 4, wersja A 184
ZaÅ‚Ä…cznik 10. Kwestionariusz ankiety dla respondentów – Organizacja 4, wersja B 188
Spis tabel 193
Spis rysunków 196