Mafia 2.0 .Jak organizacje przestępcze kreują wartość w erze cyfrowej - Onepress
ISBN: 978-8-3756-1540-1
stron: 400, Format: ebook
Data wydania: 2015-05-08
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 52,90 zł
Autor przedstawia proces i proceder kreowania wartości w wyniku cyfrowej komercjalizacji działalności przestępczej. Sprawcy takich czynów najczęściej wykorzystują do działań przestępczych legalne podmioty gospodarcze. Odbywa się to pod pozorem legalnej działalności gospodarczej, np. normalnych operacji bankowych, gospodarczych, czy handlowych.
Dr Wojciech Kurowski poszukuje odpowiedzi na fascynujące pytanie: czy nowe modele przestępczego biznesu są powieleniem istniejących modeli biznesowych występujących w legalnej działalności gospodarczej, czy też są one koncepcją oryginalną (organizacje przestępcze to prekursorzy, imitatorzy czy dinozaury wśród przedsiębiorstw funkcjonujących w gospodarce opartej na wiedzy i korzystającej z sieci internetowych w skali globalnej)?
Autor twierdzi i dowodzi w książce, że technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT) spowodowały zasadnicze zmiany w tworzeniu wartości przez grupy przestępcze.
Książka przedstawia mechanizmy przejmowania wartości przez organizacje przestępcze dzięki wykorzystaniu algorytmów informatycznych w warunkach gospodarki cyfrowej.
Osoby które kupowały "Mafia 2.0 .Jak organizacje przestępcze kreują wartość w erze cyfrowej", wybierały także:
- Projekty restrukturyzacyjne 0,00 zł
- Rozw 0,00 zł
- Metody ilo 0,00 zł
- ABC wsp 0,00 zł
- Mikroekonomia dla bystrzaków 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
Spis treści
Mafia 2.0 .Jak organizacje przestępcze kreują wartość w erze cyfrowej eBook -- spis treści
Wstęp .
Rozdział 1
Zorganizowana przedsiębiorczość przestępcza .
1.1. Pojęcie organizacji przestępczej i przestępczości zorganizowanej .
1.1.1. Przewrót kopernikaÅ„ski w przestÄ™pczoÅ›ci zorganizowanej .
1.1.2. Pojęcie organizacji przestępczej w ujęciu systemowym
1.1.3. Rozmiar i dynamika przestępczości zorganizowanej
1.2. Teorie grawitacji organizacji przestępczej
1.2.1. Teoria produktowa .
1.2.2. Teoria organizacyjna . .
1.2.3. Teoria przedsiębiorcza .
1.3. Wartości organizacji przestępczych w systemie wartości ekonomicznych .
1.3.1. Kategoria wartości w ekonomii . .
1.3.2. Zarządzanie przez wartości .
1.3.3. Komercjalizacja wartości
Rozdział 2
Wehikuł wartości .
2.1. Rzeczywistość równolegÅ‚a .
2.1.1. Emergencja sieci wspóÅ‚bieżnych
2.1.2. Model cyfrowego dyrygenta .
6 Spis treści
2.1.3. Metoda „dziel i rzÄ…dź”
2.1.4. Przestępstwo rekurencyjne .
2.2. Czas jako wartość .
2.2.1. Pułapka śmiertelności .
2.2.2. Kod nieśmiertelności .
2.2.3. Strategia momentu .
2.3. Teoria chaosu .
2.3.1. Algorytmy .
2.3.2. Doświadczenie a nieciągłość .
2.3.3. Ukryty wymiar gospodarki cyfrowej .
Rozdział 3
(Nie)legalna rutyna .
3.1. Rutyna w biznesie . .
3.1.1. Powtarzalność w gospodarce cyfrowej .
3.1.2. Twórcza destrukcja . .
3.1.3. Inteligencja a przestępczość zorganizowana .
3.2. Korporacyjna Wiosna Ludów .
3.2.1. Koszty transakcyjne w gospodarce sieciowej .
3.2.2. Gdy sÅ‚uga staje siÄ™ panem, czyli o roli twórcy, odbiorcy i poÅ›rednika
3.2.3. Przestępstwo zorganizowane w dobie organizacji projektowych
i procesów outsourcingowych . .
3.3. Globalna gospodarka usług przestępczych . .
3.3.1. Organizacje przestępcze a legalne przedsiębiorstwa .
3.3.2. Podziemny „bÅ‚Ä™kitny ocean”
3.3.3. Multiversum . .
3.4. Programowanie przyszłości .
3.4.1. Modele biznesowe serwicyzacji a formy popełnienia przestępstwa
3.4.2. Zarządzanie ryzykiem w biznesie przestępczym
3.4.3. Mechanizm kodowania przestępstw .
Rozdział 4
Cyfrowa dźwignia wzrostu wartości
4.1. Dopalacze wartości .
4.1.1. Ewolucja gospodarki cyfrowej . .
4.1.2. Ewolucja rewolucji – mechanizm zmiany źródeÅ‚ wartoÅ›ci .
4.1.3. Big Data – komercjalizacja cyfrowego chaosu .
4.2. Wartość w koordynowaniu moduÅ‚ów
4.2.1. Transformator wartości .
4.2.2. Wartości św. Franciszka w przestępczości niezorganizowanej .
4.2.3. Zasada najmniejszego działania .
4.3. Wartość w open source – w otwartej przestrzeni organizacyjnej
4.3.1. Demokracja innowacyjności .
4.3.2. Systemy rozproszone .
4.3.3. Wikivalue – strategia pajÄ…ka w sieciowym biznesie .
Zakończenie .
Bibliografia .