reklama - zainteresowany?

Mądrość tłumu. Większość ma rację w ekonomii, biznesie i polityce - Onepress

Mądrość tłumu. Większość ma rację w ekonomii, biznesie i polityce
Autor: James Surowiecki
Tytuł oryginału: The Wisdom of Crowds: Why the Many Are Smarter Than the Few and How Collective Wisdom Shapes Business, Economies, Societies and Nations
TÅ‚umaczenie: Katarzyna Rojek
ISBN: 978-83-246-2297-9
stron: 320, Format: A5, okładka: miękka
Data wydania: 2010-03-15
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 37,89 zł

Dodaj do koszyka Mądrość tłumu. Większość ma rację w ekonomii, biznesie i polityce

Tagi: Ekonomia

Książka równie zabawna i dająca do myślenia, jak Punkt przełomowy Malcolma Gladwella.
"Boston Globe"
Prowokująca. Zbiera wystarczające dowody, aby przekonać, że zysk z uwzględniania zbiorowej inteligencji jest większy, niż wielu z nas sądzi.
"BusinessWeek"
Surowiecki, komentator gospodarczy »New Yorkera«, okrasza swoje argumenty niezliczonymi pouczajÄ…cymi anegdotami i studiami przypadków ze Å›wiata biznesu, psychologii spoÅ‚ecznej i sportu, a także życia codziennego.
"Entertainment Weekly"

TÅ‚um wie lepiej

TÅ‚um zwykle kojarzy nam siÄ™ z rozjuszonÄ… tÅ‚uszczÄ…, atakujÄ…cÄ… BastyliÄ™ albo PaÅ‚ac Zimowy, rzadziej zaÅ› z grupÄ…, która może zaoferować wyważone i miarodajne opinie. WiÄ™kszość z nas — odgrywajÄ…c role wyborców, inwestorów, konsumentów, menedżerów — wierzy, że bardzo niewielka i elitarna grupa ma monopol na wiedzÄ™. Jednak zamiast z uporem maniaka poszukiwać kolejnych wszechwiedzÄ…cych ekspertów, powinniÅ›my raczej skierować pytanie do tÅ‚umu. Istnieje spore prawdopodobieÅ„stwo, że bÄ™dzie on znaÅ‚ wÅ‚aÅ›ciwÄ… odpowiedź.

Nawet jeśli większość przedstawicieli jakiejś grupy nie posiada szczególnie rozległej wiedzy i nie potrafi myśleć bardzo racjonalnie, jako całość grupa ta może wciąż dokonywać mądrych wyborów. Tego rodzaju inteligencja występuje na całym świecie pod bardzo różnymi postaciami. Kluczem do zrozumienia fenomenu mądrości tłumu jest różnorodność i niezależność, ponieważ najlepsze decyzje zbiorowe stanowią owoc niezgody i walki, a nie konsensusu czy kompromisu.

BÅ‚yskotliwy erudyta James Surowiecki pokazuje nam, jak w sposób bardziej lub mniej Å›wiadomy dokonujemy przeróżnych wyborów w naszym życiu, jak zarzÄ…dzamy naszymi finansami i firmami, wybieramy przywódców oraz w jaki sposób postrzegamy Å›wiat. Wszystko to robi w sposób dowcipny i przejrzysty — snuje swoje rozważania, zrÄ™cznie poruszajÄ…c siÄ™ miÄ™dzy tak różnymi dziedzinami, jak kultura popularna, psychologia, życie mrówek, ekonomia behawioralna, sztuczna inteligencja, historia wojskowoÅ›ci oraz polityka.

Dodaj do koszyka Mądrość tłumu. Większość ma rację w ekonomii, biznesie i polityce

 

Osoby które kupowały "Mądrość tłumu. Większość ma rację w ekonomii, biznesie i polityce", wybierały także:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzaków

Dodaj do koszyka Mądrość tłumu. Większość ma rację w ekonomii, biznesie i polityce

Spis treści

Mądrość tłumu. Większość ma rację w ekonomii, biznesie i polityce -- spis treści

Wstęp (13)

Część I

1. Mądrość tłumów (29)

2. O znaczącej różnicy: pszczeli taniec, Zatoka Świń i wartość różnorodności (57)

3. Małpowanie: imitacja, kaskady informacyjne i niezależność (75)

4. Po nitce do kłębka: CIA, Linux i sztuka decentralizacji (103)

5. Zatańczymy? Koordynacja w skomplikowanym świecie (121)

6. Społeczeństwo naprawdę istnieje: podatki, napiwki, telewizja i zaufanie (145)

Część II

7. Ruch uliczny. Bądź mądry i pisz wiersze (183)

8. Nauka: kooperacja, konkurencja i reputacja (195)

9. Komisje, ławy przysięgłych i zespoły: o katastrofie promu "Columbia" i o tym, jak zmusić małe grupy do skutecznej współpracy (209)

10. Firma: wraca nowe? (227)

11. Rynki: konkursy piękności, kręgielnie i ceny akcji (259)

12. Demokracja: marzenia o dobru wspólnym (295)

Posłowie (309)

Podziękowania (319)

Dodaj do koszyka Mądrość tłumu. Większość ma rację w ekonomii, biznesie i polityce

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.