reklama - zainteresowany?

Mądrość tłumu. Większość ma rację w ekonomii, biznesie i polityce - Onepress

Mądrość tłumu. Większość ma rację w ekonomii, biznesie i polityce
Autor: James Surowiecki
Tytuł oryginału: The Wisdom of Crowds: Why the Many Are Smarter Than the Few and How Collective Wisdom Shapes Business, Economies, Societies and Nations
Tłumaczenie: Katarzyna Rojek
ISBN: 978-83-246-2297-9
stron: 320, Format: A5, okładka: miękka
Data wydania: 2010-03-15
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 37,89 zł

Dodaj do koszyka Mądrość tłumu. Większość ma rację w ekonomii, biznesie i polityce

Tagi: Ekonomia

Książka równie zabawna i dająca do myślenia, jak Punkt przełomowy Malcolma Gladwella.
"Boston Globe"
Prowokująca. Zbiera wystarczające dowody, aby przekonać, że zysk z uwzględniania zbiorowej inteligencji jest większy, niż wielu z nas sądzi.
"BusinessWeek"
Surowiecki, komentator gospodarczy »New Yorkera«, okrasza swoje argumenty niezliczonymi pouczającymi anegdotami i studiami przypadków ze świata biznesu, psychologii społecznej i sportu, a także życia codziennego.
"Entertainment Weekly"

Tłum wie lepiej

Tłum zwykle kojarzy nam się z rozjuszoną tłuszczą, atakującą Bastylię albo Pałac Zimowy, rzadziej zaś z grupą, która może zaoferować wyważone i miarodajne opinie. Większość z nas — odgrywając role wyborców, inwestorów, konsumentów, menedżerów — wierzy, że bardzo niewielka i elitarna grupa ma monopol na wiedzę. Jednak zamiast z uporem maniaka poszukiwać kolejnych wszechwiedzących ekspertów, powinniśmy raczej skierować pytanie do tłumu. Istnieje spore prawdopodobieństwo, że będzie on znał właściwą odpowiedź.

Nawet jeśli większość przedstawicieli jakiejś grupy nie posiada szczególnie rozległej wiedzy i nie potrafi myśleć bardzo racjonalnie, jako całość grupa ta może wciąż dokonywać mądrych wyborów. Tego rodzaju inteligencja występuje na całym świecie pod bardzo różnymi postaciami. Kluczem do zrozumienia fenomenu mądrości tłumu jest różnorodność i niezależność, ponieważ najlepsze decyzje zbiorowe stanowią owoc niezgody i walki, a nie konsensusu czy kompromisu.

Błyskotliwy erudyta James Surowiecki pokazuje nam, jak w sposób bardziej lub mniej świadomy dokonujemy przeróżnych wyborów w naszym życiu, jak zarządzamy naszymi finansami i firmami, wybieramy przywódców oraz w jaki sposób postrzegamy świat. Wszystko to robi w sposób dowcipny i przejrzysty — snuje swoje rozważania, zręcznie poruszając się między tak różnymi dziedzinami, jak kultura popularna, psychologia, życie mrówek, ekonomia behawioralna, sztuczna inteligencja, historia wojskowości oraz polityka.

Dodaj do koszyka Mądrość tłumu. Większość ma rację w ekonomii, biznesie i polityce

 

Osoby które kupowały "Mądrość tłumu. Większość ma rację w ekonomii, biznesie i polityce", wybierały także:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzaków

Dodaj do koszyka Mądrość tłumu. Większość ma rację w ekonomii, biznesie i polityce

Spis treści

Dodaj do koszyka Mądrość tłumu. Większość ma rację w ekonomii, biznesie i polityce

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.