reklama - zainteresowany?

Lobbing i grupy interesu w Unii Europejskiej. Proces konsolidacji systemu - Onepress

Lobbing i grupy interesu w Unii Europejskiej. Proces konsolidacji systemu
ebook
Autor: Urszula Kurczewska
ISBN: 978-83-012-0653-6
stron: 504, Format: ebook
Data wydania: 2019-09-12
Ksi臋garnia: Onepress

Cena ksi膮偶ki: 47,20 z艂 (poprzednio: 58,27 z艂)
Oszcz臋dzasz: 19% (-11,07 z艂)

Dodaj do koszyka Lobbing i grupy interesu w Unii Europejskiej. Proces konsolidacji systemu

Tagi: Ekonomia

Lobbing i grupy interesu wraz z rozwojem proces

Dodaj do koszyka Lobbing i grupy interesu w Unii Europejskiej. Proces konsolidacji systemu

 

Osoby kt贸re kupowa艂y "Lobbing i grupy interesu w Unii Europejskiej. Proces konsolidacji systemu", wybiera艂y tak偶e:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzak贸w

Dodaj do koszyka Lobbing i grupy interesu w Unii Europejskiej. Proces konsolidacji systemu

Spis tre艣ci

Lobbing i grupy interesu w Unii Europejskiej. Proces konsolidacji systemu eBook -- spis tre艣ci

  • Ok艂adka
  • Strona tytu艂owa
  • Strona redakcyjna
  • Spis tre艣ci
  • Wprowadzenie
  • Cz臋艣膰 I. Lobbing i grupy interesu w perspektywie teoretycznej
    • Rozdzia艂 1. Teorie integracji mi臋dzynarodowej wobec reprezentacji interes贸w grupowych neofunkcjonalizm
      • Wielkie teorie integracji europejskiej
      • Funkcjonalizm i neofunkcjonalizm
      • Neofunkcjonalistyczna wizja spo艂ecze艅stwa jako gry sprzecznych interes贸w
      • Za艂o偶enie o kluczowej roli grup interesu w procesie integracji europejskiej
    • Rozdzia艂 2. Neoinstytucjonalizm w badaniach reprezentacji interes贸w w Unii Europejskiej
      • Formalne i nieformalne wymiary instytucji i instytucjonalizacji
      • Dominacja perspektywy neoinstytucjonalnej w badaniach grup interesu w UE
      • Relacje grup interesu z organami UE jako g艂贸wny temat bada艅
      • Inne w膮tki w analizach neoinstytucjonalnych nad grupami interesu
    • Rozdzia艂 3. Teoria racjonalnego wyboru i dzia艂a艅 kolektywnych w badaniach grup interesu
      • Dzia艂ania kolektywne na poziomie Unii Europejskiej
      • Struktury motywacji w dzia艂aniach kolektywnych europejskich interesariuszy
    • Rozdzia艂 4. Rzecznictwo interes贸w w perspektywie teorii wymiany i dost臋pu
      • Teoria wymiany i model zale偶no艣ci od zasob贸w
      • Dobra dost臋pu w wymianie mi臋dzyorganizacyjnej
    • Rozdzia艂 5. Poza klasyczn膮 o艣 neokorporatyzmu i pluralizmu
      • Typy polityki grup interesu podstawowe ustalenia
      • W poszukiwaniu europejskiego modelu zapo艣redniczania interes贸w
    • Rozdzia艂 6. Koncepcja zarz膮dzania wielopoziomowego w Unii Europejskiej
      • Nowe podej艣cie wobec procesu rozpraszania w艂adzy w UE
      • Grupy interesu w UE w teorii zarz膮dzania wielopoziomowego
    • Rozdzia艂 7. Reprezentacja interes贸w w teorii demokracji deliberatywnej
      • Mo偶liwo艣ci oferowane przez teori臋 demokracji deliberatywnej
      • Teoria deliberacji w badaniach grup interesu w UE
  • Cz臋艣膰 II. Proces formowania si臋 systemu reprezentacji interes贸w w Unii Europejskiej
    • Rozdzia艂 8. Ewolucja rzecznictwa interes贸w na szczeblu ponadnarodowym
      • Ekspansja europejskiego lobbingu
      • Wsp贸艂ewolucja instytucji UE i grup interesu
      • Ewolucja europejskich organizacji sektorowych
      • Zr贸偶nicowanie europejskich interesariuszy
    • Rozdzia艂 9. Liczba interesariuszy i struktura reprezentacji interes贸w w Unii Europejskiej
      • Og贸lna liczba grup interesu
      • Grupy interes贸w ekonomicznych
      • Organizacje pozarz膮dowe i zespo艂y ekspert贸w
      • Interesariusze prowadz膮cy zawodow膮 dzia艂alno艣膰 lobbingow膮
      • Reprezentacje interes贸w rozproszonych
    • Rozdzia艂 10. Uwarunkowania mobilizacji spo艂ecznej na poziomie Unii Europejskiej
      • Od logiki cz艂onkostwa do logiki koszt贸w niecz艂onkostwa
      • Uwarunkowania zewn臋trzne mobilizacji spo艂ecznej na poziomie UE
  • Cz臋艣膰 III. Formy, konfiguracje i struktury reprezentacji interes贸w grupowych w Unii Europejskiej
    • Rozdzia艂 11. Interesy ekonomiczne: organizacje, koalicje, platformy
      • Europejskie organizacje biznesu wielo艣膰 i r贸偶norodno艣膰
      • Europejskie federacje interes贸w ponadsektorowych
        • BusinessEurope
        • Europejski Okr膮g艂y St贸艂 Przemys艂owc贸w ERT
        • EUROCHAMBRES
        • Europejska Unia Rzemie艣lnik贸w oraz Ma艂ych i 艢rednich Przedsi臋biorstw UEAPME
        • AmCham EU
      • Europejskie stowarzyszenia sektorowe proces fragmentaryzacji
        • Charakterystyka europejskich stowarzysze艅 sektorowych
        • Fragmentaryzacja interes贸w sektorowych
      • Platformy i sojusze nowe formy reprezentacji interes贸w biznesu
    • Rozdzia艂 12. Rola biznesu w procesie tworzenia polityk europejskich ERT jako generator idei
      • Wp艂yw ERT na tworzenie programu jednolitego rynku europejskiego
      • Elity gospodarcze liderzy w tworzeniu programu jednolitego rynku
      • Dylemat ERT: wizjoner gospodarki europejskiej czy manager polityczny?
        • ERT jako promotor rozwoju gospodarki europejskiej
        • ERT jako manager polityczny
    • Rozdzia艂 13. Europejskie organizacje ekologiczne i polityka ochrony 艣rodowiska w Unii Europejskiej
      • Ewolucja polityki ochrony 艣rodowiska i dyskursu na temat ekologii
      • Proces konsolidacji organizacji ekologicznych: od ruch贸w spo艂ecznych do instytucjonalizacji
      • Punkty dost臋pu w procesie formu艂owania polityki ochrony 艣rodowiska
      • Ekologiczni interesariusze typy, profile, atrybuty
      • Green 10 wzrastaj膮ca si艂a
      • Mocne strony koalicji Green 10
      • Finansowanie dzia艂alno艣ci europejskich organizacji ekologicznych
    • Rozdzia艂 14. Zielone sojusze partnerstwo biznesu i ekologii
      • Od konfrontacji do tworzenia zielonych sojuszy
      • Dlaczego tworzone s膮 zielone sojusze? System d贸br i zach臋t cz艂onkostwa
      • Elementy sk艂adowe partnerstwa i ewolucja relacji
        • Typy partnerstwa
        • Ewolucja relacji mi臋dzy partnerami
        • Odmienno艣ci i r贸偶nice mi臋dzy partnerami
    • Rozdzia艂 15. Organizacje interes贸w spo艂ecznych i publicznych instytucjonalizacja odg贸rna
      • Spo艂ecze艅stwo obywatelskie jako ideologia
      • Instytucjonalizacja odg贸rna ramy prawne w艂膮czenia spo艂ecze艅stwa obywatelskiego w kszta艂towanie polityk publicznych UE
      • Specyfika grup interes贸w spo艂ecznych i publicznych
      • Uwarunkowania rozwoju europejskich grup interes贸w spo艂ecznych i publicznych
      • Rodzaje organizacji interes贸w publicznych i spo艂ecznych
      • Ocena polityki Komisji Europejskiej wobec interes贸w spo艂ecznych i publicznych
    • Rozdzia艂 16. Europejskie organizacje zwi膮zk贸w zawodowych mi臋dzy logik膮 cz艂onkostwa a logik膮 wp艂ywu
      • Europejskie federacje bran偶owe
      • ETUC gigant uwi臋ziony mi臋dzy logik膮 cz艂onkostwa a logik膮 wp艂ywu
        • Heterogeniczny charakter ETUC
        • Etapy i uwarunkowania rozwoju ETUC
        • Rozszerzenie UE jako szansa wzmocnienia pozycji ETUC
        • ETUC jako lider polityczny?
        • Od logiki cz艂onkostwa do logiki wp艂ywu
      • Jaka b臋dzie przysz艂o艣膰 ETUC?
      • Europejski dialog spo艂eczny jako zinstytucjonalizowana forma wp艂ywu partner贸w spo艂ecznych
        • Uczestnicy europejskiego dialogu spo艂ecznego
        • Formy prowadzenia europejskiego dialogu spo艂ecznego
      • Etapy w procesie instytucjonalizacji europejskiego dialogu spo艂ecznego
      • Europejski dialog spo艂eczny stracone nadzieje mimo instytucjonalizacji?
    • Rozdzia艂 17. Interesy terytorialne/regionalne od mobilizacji do instytucjonalizacji
      • Regiony w zarz膮dzaniu wielopoziomowym
      • Formy reprezentacji interes贸w terytorialnych mobilizacja i r贸偶norodno艣膰
        • Przedstawicielstwa interes贸w terytorialnych
        • Przedstawicielstwa region贸w i w艂adz lokalnych z nowych pa艅stw cz艂onkowskich UE
      • Europejskie stowarzyszenia interes贸w terytorialnych
      • Reprezentacja interes贸w terytorialnych w instytucjach UE
  • Cz臋艣膰 IV. Loci et arenae instytucje i procedury dost臋pu dla grup interesu
    • Rozdzia艂 18. Komisja Europejska bierny uczestnik czy aktywny kreator europejskiego systemu zapo艣redniczania interes贸w?
      • Kompetencje Komisji Europejskiej i ich znaczenie dla grup interesu
      • Relacje mi臋dzy Komisj膮 Europejsk膮 i grupami interesu
      • Stosunki grup interesu z Komisj膮 Europejsk膮 ze wzgl臋du na jej zr贸偶nicowanie funkcjonalne i hierarchiczne
      • Polityka Komisji Europejskiej wobec grup interesu
    • Rozdzia艂 19. Parlament Europejski obro艅ca interes贸w spo艂ecznych czy biznesu?
      • Relacje Parlamentu Europejskiego z grupami interesu
      • Znaczenie procedury wsp贸艂decydowania dla grup interesu
    • Rozdzia艂 20. Konsultacje spo艂eczne, czyli deliberacja w praktyce
      • Deliberacja alternatyw膮 dla w膮t艂ej demokracji przedstawicielskiej w UE
      • Instytucjonalna struktura konsultacji w UE
      • Pe艂zaj膮ca instytucjonalizacja polityki deliberatywnej Komisji Europejskiej
      • Narz臋dzia i instrumenty deliberacji Komisji Europejskiej
        • Otwarte konsultacje spo艂eczne
        • Konsultacje on-line
    • Rozdzia艂 21. Wp艂yw grup interesu na kszta艂towanie polityk publicznych w Unii Europejskiej
      • Jak oszacowa膰 wp艂yw grup interesu w skali mikro?
      • Wska藕nik presti偶u i reputacji w ocenie wp艂ywu grup interesu
      • Ocena wp艂ywu w kategoriach dost臋pu, wymiany i zale偶no艣ci od zasob贸w
        • Jaka jest poda偶 d贸br dost臋pu?
        • Zapotrzebowanie na dobra dost臋pu
        • Czym jest dost臋p?
    • Rozdzia艂 22. Kampanie lobbingowe w sprawie pakietu energetyczno-klimatycznego czy starcie wszystkich ze wszystkimi?
      • Istota sporu
      • Konsultacje spo艂eczne jako g艂贸wne narz臋dzie w艂膮czenia interesariuszy w proces legislacyjny
      • Grupy interesu uczestnicz膮ce w konsultacjach Komisji Europejskiej
      • Typy interesariuszy i ich interesy
        • Przedstawiciele producent贸w energii elektrycznej
        • Interesariusze reprezentuj膮cy interesy odbiorc贸w energii
        • Stowarzyszenia ekologiczne
      • Osobliwo艣ci procesu uchwalania pakietu energetyczno-klimatycznego
        • Kontekst polityczny negocjacji
        • Nadzwyczajne modyfikacje procedury wsp贸艂decydowania
      • R贸偶nice w strategiach lobbingowych organizacji biznesu i stowarzysze艅 ekologicznych w sprawie pakietu energetyczno-klimatycznego
        • Strategie d艂ugoterminowe organizacji biznesu
        • Strategie kr贸tkoterminowe stowarzysze艅 ekologicznych
      • Lobbing polskich organizacji sektorowych w sprawie pakietu energetyczno-klimatycznego
      • Kampania lobbingowa Green Effort Group (Grupa G-6) w sprawie uchwalenia dyrektywy o systemie ETS[614]
        • Lobbing na poziomie krajowym
        • Lobbing na poziomie UE
        • Lobbing wobec prezydencji w UE
        • Dzia艂ania lobbystyczne wobec pa艅stw cz艂onkowskich UE
        • Wsp贸艂praca z mediami
        • Strategia argumentacyjna
        • Sukces lobbingu Grupy G-6
    • Rozdzia艂 23. Kampania lobbingowa w sprawie rozporz膮dzenia spirytusowego czy pora偶ka polskich organizacji sektorowych?
      • Przedmiot sporu
        • Analiza sytuacji wyj艣ciowej
        • Nowa regulacja
      • Strony konfliktu
        • Zwolennicy przyj臋cia w rozporz膮dzeniu w膮skiej definicji w贸dki
        • Zwolennicy przyj臋cia w rozporz膮dzeniu szerokiej definicji w贸dki
      • Analiza procesu politycznego 艣cie偶ki i punkty dost臋pu dla interesariuszy
        • Etap ustalania agendy politycznej
        • Etap formu艂owania polityki/rozporz膮dzenia
      • Lobbing ekspercki i polityczny
      • Rozporz膮dzenie nr 110/2008 jako katalizator mobilizacji spo艂ecznej
      • Wzorce neokorporatystyczne w reprezentacji polskich organizacji biznesu na poziomie UE
    • Rozdzia艂 24. Kampania w sprawie dyrektywy 2006/123/WE Parlamentu Europejskiego i Rady zwi膮zki zawodowe jako ruch spo艂eczny
      • Przebieg procesu tworzenia podstaw dyrektywy us艂ugowej
      • Dyrektywa jako pocz膮tek rewolucji na rynku us艂ug w UE
      • Mobilizacja organizacji biznesowych, zwi膮zk贸w zawodowych i organizacji pozarz膮dowych
        • Organizacje biznesu jako adwokaci uchwalenia dyrektywy
        • Ugrupowania interes贸w spo艂ecznych jako kontestatorzy
      • Przebieg kampanii proces legislacyjny jako arena 艣cierania si臋 odmiennych interes贸w
      • Rezultaty kampanii czyj sukces, czyja pora偶ka?
  • Cz臋艣膰 V. Instytucjonalizacja zaawansowana, czyli w stron臋 regulacji prawnych i etycznych lobbingu w Unii Europejskiej
    • Rozdzia艂 25. C贸偶 po regulacjach prawnych i etycznych lobbingu?
    • Rozdzia艂 26. Komisja Europejska ewolucja od koncepcji otwartego dost臋pu do formalnej instytucjonalizacji
      • Etapy procesu instytucjonalizacji polityki Komisji Europejskiej wobec grup interesu
      • Obecna polityka Komisji Europejskiej wobec grup interesu
        • Rejestr dla reprezentacji interes贸w
        • Kodeks post臋powania
        • System kontroli i sankcji
        • Prawa i obowi膮zki pracownik贸w Komisji Europejskiej
      • Rejestr jako kamie艅 milowy w procesie instytucjonalizacji kontakt贸w Komisji Europejskiej z grupami interesu
      • Grupy interesu i etyka pojawiaj膮ce si臋 pytania i w膮tpliwo艣ci
      • Standardy przejrzysto艣ci w sferze publicznej jako czynnik r贸偶nicuj膮cy
    • Rozdzia艂 27. Parlament Europejski i grupy interesu wczesna, ale p艂ytka instytucjonalizacja
      • Pierwsze uregulowania prawne i etyczne Parlamentu Europejskiego pora偶ki i sukcesy
      • Kierunki debaty w Parlamencie Europejskim na temat prawnych i etycznych regulacji lobbingu
      • Intergrupy w Parlamencie Europejskim poza zasad膮 przejrzysto艣ci?
      • Obecnie obowi膮zuj膮ce uregulowania lobbingu w Parlamencie Europejskim
    • Rozdzia艂 28. Debata publiczna na temat uregulowania dzia艂alno艣ci lobbingowej na szczeblu Unii Europejskiej
      • Europejska inicjatywa na rzecz przejrzysto艣ci jako katalizator debaty publicznej na temat uregulowania lobbingu
      • Mobilizacja 艣rodowisk zwolennik贸w i przeciwnik贸w ETI
      • Odpowied藕 innych instytucji UE na europejsk膮 inicjatyw臋 na rzecz przejrzysto艣ci
      • Niedoko艅czona batalia, czyli wi臋cej pyta艅 ni偶 odpowiedzi
    • Rozdzia艂 29. Czy mo偶liwa jest jedna sp贸jna polityka instytucji Unii Europejskiej wobec grup interesu?
      • Odmienno艣膰 r贸l i zada艅 g艂贸wnych instytucji UE
      • R贸偶nice w podej艣ciach do problemu legitymizacji instytucji UE
      • Autonomia instytucji UE w regulowaniu spraw wewn臋trznych wynikaj膮ca z postanowie艅 traktatowych
      • Odmienne oczekiwania wobec zasady jawno艣ci i przejrzysto艣ci w kontaktach z grupami interesu
    • Rozdzia艂 30. Lobbing w sprawie lobbingu
      • Komisja Europejska i ALTER-EU jako kreatorzy debaty i strategii regulacji lobbingu
      • Mobilizacja przeciwnik贸w regulacji, czyli jak lobbing rodzi wi臋cej lobbingu
      • Efekty lobbingu na rzecz regulacji lobbingu
    • Rozdzia艂 31. Normy etyczne dzia艂alno艣ci lobbingowej w Unii Europejskiej
      • Regulacje etyczne w instytucjach UE
      • Regulacje organizacji dzia艂aj膮cych w UE
        • Kodeks post臋powania SEAP
        • Kodeks post臋powania AALEP
        • Kodeks post臋powania EPACA
  • Zako艅czenie
  • Bibliografia
  • Przypisy

Dodaj do koszyka Lobbing i grupy interesu w Unii Europejskiej. Proces konsolidacji systemu

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe nale偶膮 do wydawnictwa Helion S.A.