reklama - zainteresowany?

Kształtowanie konkurencyjności małej firmy. Rola doradztwa biznesowego - Onepress

Kształtowanie konkurencyjności małej firmy. Rola doradztwa biznesowego
ebook
Autor: Edward Stawasz, Paweł Głodek, Katarzyna Łobacz, Piotr Niedzielski
ISBN: 978-83-8088-961-3
stron: 248, Format: ebook
Data wydania: 2018-09-03
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 22,45 zł

Dodaj do koszyka Kształtowanie konkurencyjności małej firmy. Rola doradztwa biznesowego

Tagi: Ekonomia | Mała firma

Dla małych przedsiębiorstw doradztwo biznesowe to jedno ze źródeł wiedzy zewnętrznej ułatwiającej prowadzenie działalności. Jest szczególnie istotne dla firm innowacyjnych, które wykorzystują nowe informacje do poszukiwania okazji rynkowych oraz wprowadzają nowe rozwiązania w swoich produktach, procesach czy modelach biznesowych.

W prezentowanej monografii poddano gruntownej analizie szereg czynników wiążących doradztwo biznesowe z konkurencyjnością małych firm innowacyjnych. Wnioski z badań jakościowych i ilościowych wskazują na istotne powiązanie doradztwa biznesowego z konkurencyjnością firm. Na szczególną uwagę zasługuje sformułowany model opisujący pośrednią rolę oddziaływania doradztwa na działalność firmy.

Publikacja jest adresowana do przedstawicieli świata nauki, którzy zajmują się szeroko rozumianym zarządzaniem małą firmą. Stanowi też wartościowy materiał dla studentów przedmiotów biznesowych i ekonomicznych oraz praktyków z sektora doradztwa biznesowego.

Dodaj do koszyka Kształtowanie konkurencyjności małej firmy. Rola doradztwa biznesowego

 

Osoby które kupowały "Kształtowanie konkurencyjności małej firmy. Rola doradztwa biznesowego", wybierały także:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzaków

Dodaj do koszyka Kształtowanie konkurencyjności małej firmy. Rola doradztwa biznesowego

Spis treści

Kształtowanie konkurencyjności małej firmy. Rola doradztwa biznesowego eBook -- spis treści

Wstęp 11

 

Część I. Konkurencyjność i innowacyjność małych firm 15

Rozdział 1. Pojęcie i specyfika małej firmy 17

    1. Mała firma i jej znaczenie 17
    2. Zróżnicowanie małych firm 22
    3. Transformacja zarządzania w małej firmie 24

Rozdział 2. Konkurencyjność małych firm 27

    1. Pojęcie konkurencyjności firmy 27
    2. Wybrane czynniki i ujęcia konkurencyjności małych firm 30
    3. Zróżnicowanie małych firm pod względem innowacyjności i konkurencyjności 37

Rozdział 3. Innowacyjność małych firm 39

    1. Pojęcie innowacji i innowacyjności firm 39
    2. Rodzaje innowacyjnych małych firm 42
    3. Zdolność innowacyjna firm 45

Rozdział 4. Zarządzanie wiedzą w małych firmach 49

    1. Wprowadzenie 49
    2. Pojęcie wiedzy 50
    3. Wiedza jawna oraz wiedza ukryta 52
    4. Mała firma a potrzeba wiedzy zewnętrznej 53
    5. Wiedza biznesowa – znaczenie i źródła jej pozyskiwania przez małą firmę 54
    6. Zdolność absorpcji wiedzy 57
    7. Podsumowanie 59

 

Część II. Rola doradztwa biznesowego w rozwoju małych firm – ujęcie modelowe 61

Rozdział 5. Doradztwo biznesowe jako źródło wiedzy dla małych firm 63

    1. Wprowadzenie 63
    2. Doradztwo biznesowe dla małej firmy – typy, źródła, ograniczenia 63
    3. Wykorzystanie doradztwa biznesowego przez małe firmy 66
    4. Ujęcie doradztwa biznesowego dla małych firm 69

Rozdział 6. Rola doradztwa biznesowego w kształtowaniu konkurencyjności małych innowacyjnych firm – ujęcie czynnikowe 71

    1. Wpływ doradztwa biznesowego na konkurencyjność małych innowacyjnych firm – model konceptualny 71
    2. Analiza czynników określających konkurencyjność małych innowacyjnych firm 73

Rozdział 7. Doradztwo biznesowe w ujęciu procesowym 75

    1. Problem pomiaru procesu 75
    2. Koncepcja pomiaru i jej konsekwencje 77
      1. Podejście zasobowe jako płaszczyzna analizy 77
      2. Koncepcja modelu procesowego 78
    3. Analiza wpływu doradców 81

 

Część III. Czynniki konkurencyjności małych innowacyjnych firm z uwzględnieniem doradztwa biznesowego 85

Rozdział 8. Opis badań ilościowych 87

    1. Cele, zakres i metoda badań ilościowych 87
    2. Ogólna charakterystyka badanej próby 90

Rozdział 9. Doradztwo biznesowe w badanych firmach 99

    1. Charakterystyka uzyskanych usług doradztwa biznesowego 99
    2. Relacje doradca – firma w procesie doradczym 104

Rozdział 10. Determinanty konkurencyjności małych firm 109

    1. Wprowadzenie 109
    2. Zależności między konkurencyjnością a wybranymi czynnikami funkcjonowania firm 110

Rozdział 11. Wpływ doradztwa biznesowego na poziom wiedzy biznesowej i zarządzania 113

    1. Wprowadzenie 113
    2. Wpływ doradztwa biznesowego na poziom wiedzy biznesowej 114
      1. Wiedza biznesowa zarządzających a wybrane czynniki funkcjonowania firm 114
      2. Podniesienie poziomu wiedzy biznesowej kadry zarządzającej w wyniku uzyskania doradztwa biznesowego 115
      3. Podniesienie poziomu wiedzy biznesowej pracowników w wyniku uzyskania doradztwa biznesowego 118
    3. Wpływ doradztwa biznesowego na poziom zarządzania 119
      1. Zależności między poziomem zarządzania a wybranymi czynnikami funkcjonowania firm 119
      2. Podniesienie poziomu zarządzania w wyniku uzyskania doradztwa biznesowego 120
    4. Wpływ wiedzy biznesowej na zarządzanie firmami 123
    5. Wpływ poziomu wiedzy biznesowej i poziomu zarządzania na konkurencyjność firm 124

Rozdział 12. Determinanty wpływu doradztwa biznesowego na poprawę konkurencyjności firm 127

    1. Wprowadzenie 127
    2. Wpływ doradztwa biznesowego na poprawę konkurencyjności firm 128
    3. Wpływ podniesienia poziomu zarządzania na poprawę konkurencyjności firm 131
    4. Wpływ podniesienia poziomu wiedzy biznesowej i podniesienia poziomu zarządzania na poprawę konkurencyjności firm (z uwzględnieniem doradztwa biznesowego) 133
    5. Kompetencje menedżerskie a konkurencyjność firm z uwzględnieniem doradztwa biznesowego 136
    6. Wpływ doradztwa biznesowego na relację: kompetencje menedżerskie – konkurencyjność firm 139
    7. Łączne rezultaty uzyskane w badanych firmach w wyniku korzystania z usług doradztwa biznesowego 142
    8. Cechy doradztwa biznesowego a jego wpływ na wyniki firm 144

Rozdział 13. Podsumowanie i wnioski 147

 

Część IV. Proces doradztwa w budowaniu konkurencyjności małej firmy – badania jakościowe 151

Rozdział 14. Cel, zakres i metoda badań 153

    1. Cele i zakres badań 153
    2. Metodyka badań 155
    3. Charakterystyka badanych firm 156

Rozdział 15. Doradztwo typu U oraz doradztwo typu W 159

    1. Podstawowe cechy doradztwa typu U i doradztwa typu W 159
    2. Doradztwo typu U – proces i uwarunkowania 162
      1. Wprowadzenie 162
      2. Doradztwo o nieznacznym wpływie na konkurencyjność firmy 163
      3. Doradztwo o umiarkowanym/znacznym wpływie na konkurencyjność firmy 165
      4. Doradztwo typu W w procesie budowania konkurencyjności firmy 170
      5. Przebieg procesu doradztwa typu W – znaczenie fazy początkowej oraz diagnozy 183
    3. Doradztwo typu U a doradztwo typu W – porównanie cech 185
      1. Wprowadzenie 185
      2. Cechy strukturalne 185
      3. Zaufanie w ramach procesu doradztwa 190
      4. Wiedza ukryta w ramach procesu doradztwa 192

Rozdział 16. Postawy wobec doradztwa biznesowego – firmy polskie oraz kontekst międzynarodowy 195

    1. Wprowadzenie 195
    2. Postawy wobec doradztwa – firmy polskie 196
    3. Postawy wobec doradztwa – firmy zagraniczne 198

Rozdział 17. Podsumowanie i wnioski 201

 

Część V. Przesłanki i mechanizm doradztwa biznesowego w procesie kształtowania konkurencyjności małych innowacyjnych firm 205

Rozdział 18. Przesłanki roli doradztwa biznesowego w rozwoju małych firm 207

Rozdział 19. Mechanizm wpływu doradztwa biznesowego w procesie kształtowania konkurencyjności małych innowacyjnych firm 211

Rozdział 20. Rekomendacje 219

    1. Rekomendacje dla teorii zarządzania małymi innowacyjnymi firmami 219
    2. Rekomendacje dla metodyki badań naukowych 221
    3. Rekomendacje dla praktyki zarządzania małymi innowacyjnymi firmami 222
    4. Rekomendacje dla środowiska doradczego 223
    5. Rekomendacje dla polityki rozwoju małego biznesu oraz polityki innowacyjnej 224

 

Bibliografia 227

Załączniki 239

Spis ilustracji 243

Spis tabel 245

Dodaj do koszyka Kształtowanie konkurencyjności małej firmy. Rola doradztwa biznesowego

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.