reklama - zainteresowany?

Książka dla skutecznych szefów. Znane i mniej znane drogi do sukcesu w kierowaniu ludźmi - Onepress

Książka dla skutecznych szefów. Znane i mniej znane drogi do sukcesu w kierowaniu ludźmi
ebook
Autor: Andrzej Niemczyk, Wiesław Grzesik, Anna Niemczyk
ISBN: 978-83-246-9479-2
stron: 424, Format: ebook
Data wydania: 2014-03-05
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 38,50 zł (poprzednio: 77,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-38,50 zł)

Dodaj do koszyka Książka dla skutecznych szefów. Znane i mniej znane drogi do sukcesu w kierowaniu ludźmi

Tagi: Przywództwo | Zasoby ludzkie (HR)

Szef - to brzmi dumnie!

Najlepszych szefów nie poznaje się po świetnie skrojonym garniturze ani eleganckiej garsonce. Jakości nie zagwarantują też drogie studia czy twardy charakter. Najwybitniejsi menedżerowie stali się elitą w swoim fachu po wielu latach ciężkiej pracy... nad sobą. To właśnie dzięki ich staraniom dziś Ty możesz osiągnąć upragniony sukces w znacznie krótszym czasie. Książka ta powstała zarówno z myślą o zupełnych nowicjuszach, stawiających dopiero pierwsze kroki na stanowisku kierowniczym, jak i o doświadczonych biznesmenach, którzy uważają, że na naukę nigdy nie jest za późno.

To, czego Ci trzeba, to fachowa wiedza na temat zarządzania, a także wybrane informacje z zakresu psychologii. Pierwsze ułatwią Ci prowadzenie firmy, drugie znacznie usprawnią kontakty z podwładnymi i uczynią przyjemniejszym kierowanie grupą ludzi. Wyjątkowość tego podręcznika polega na tym, że opiera się on na indywidualnych doświadczeniach autorów, uznanych polskich trenerów kadry zarządzającej. Ma on jednak znacznie większe ambicje: korzysta z praktyki wielu innych menedżerów, odnosząc się przy tym do typowo polskich realiów i specyfiki rodzimego rynku.

Wtajemniczenie w trzech krokach:

  1. Niedoceniane przedmioty obowiÄ…zkowe
  2. Elementy psychologii szefa
  3. Manowce zarzÄ…dzania

Sugestywna grafika. Nigdzie nie przeczytasz tego,
co tutaj zobaczysz na własne oczy!



Patroni książki:

"" "" "" "" "" ""

Dodaj do koszyka Książka dla skutecznych szefów. Znane i mniej znane drogi do sukcesu w kierowaniu ludźmi

 

Osoby które kupowały "Książka dla skutecznych szefów. Znane i mniej znane drogi do sukcesu w kierowaniu ludźmi", wybierały także:

  • Szef, który myÅ›li, bo warto i siÄ™ opÅ‚aca
  • Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi
  • Gra bez koÅ„ca
  • Zen Steve'a Jobsa
  • WpÅ‚ywowy menedżer. Strategie budowania przywództwa i reputacji

Dodaj do koszyka Książka dla skutecznych szefów. Znane i mniej znane drogi do sukcesu w kierowaniu ludźmi

Spis treści

Książka dla skutecznych szefów. Znane i mniej znane drogi do sukcesu w kierowaniu ludźmi eBook -- spis treści

Wprowadzenie (13)

Część I Niedoceniane przedmioty obowiązkowe

Rozdział 1. Nowy pracownik w firmie (17)
Wdrożenie do pracy wymaga planu działań i przewodnictwa szefa

  • Cele dziaÅ‚ania firmy (20)
  • Wizja (22)
  • Wspólne wartoÅ›ci (22)
  • Wzory zachowaÅ„ (22)
  • Meandry awansu wewnÄ™trznego (33)

Rozdział 2. Szef i jego przełożeni (37)
Relacje szefa z jego przełożonymi rzutują na cały zespół

  • Rozpoznać wzajemne oczekiwania (39)
  • Gdy jest źle (41)
  • Gdy jest dobrze (45)
  • Gdy pojawia siÄ™ nowy szef (48)
  • Gdy szef odchodzi (49)

Rozdział 3. Motywowanie pozafinansowe pracowników (53)
Motywowanie bez wiedzy o potrzebach podwładnych prowadzi donikąd

  • JedenaÅ›cie zasad motywacji (55)
    • 1. Motywowanie zacznij od siebie (56)
    • 2. Nie motywuj bez podania celu (57)
    • 3. NieosiÄ…galne cele demotywujÄ… (57)
    • 4. Wspólne okreÅ›lenie celu motywuje (58)
    • 5. Nie motywuj innych, dopóki nie poznasz ich potrzeb (60)
    • 6. Motywuj, umożliwiajÄ…c rozwój (62)
    • 7. Nie oczekuj, że motywacja trwa wiecznie (63)
    • 8. Motywuj, dostrzegajÄ…c sukcesy (64)
    • 9. Etyczne współzawodnictwo motywuje (65)
    • 10. Elitarność motywuje (65)
    • 11. Przynależność do grupy motywuje (66)
  • Manipulowanie pod pÅ‚aszczykiem motywowania (74)

Rozdział 4. Motywowanie finansowe (81)
Menedżer powinien współtworzyć system wynagradzania swoich pracowników

  • Zarobki podwÅ‚adnych (83)
    • Premia regulaminowa (84)
    • Premia uznaniowa (88)
    • Wynagrodzenie podstawowe (90)
    • Skutki zÅ‚ych rozwiÄ…zaÅ„ (92)
  • Zarobki szefa (93)

Rozdział 5. Zwalnianie podwładnych (99)
Nieunikniony element zarzÄ…dzania wymagajÄ…cy rzetelnego przygotowania

  • Kiedy zwolnić? (101)
  • Jak zwalniać? (103)
  • Konsekwencje zwalniania (109)
  • Skutki dla klientów i konkurencji (112)

Rozdział 6. Poszukiwanie dobrych praktyk (117)
Większość najlepszych rozwiązań już istnieje - naucz się adaptować je do własnych potrzeb

  • Czym jest benchmarking? (119)
  • Typy benchmarkingu (120)
    • Benchmarking wewnÄ™trzny (120)
    • Benchmarking konkurencyjny (121)
    • Benchmarking funkcjonalny (121)
  • Nowe pomysÅ‚y czy adaptacje starych? (121)
  • Dobre praktyki a zmiany w przedsiÄ™biorstwie (122)
  • Nowe produkty (124)
  • Porównywanie wskaźników w poszukiwaniu najlepszych praktyk (127)
  • Poszukiwania przez analogiÄ™ (128)
    • Analogia osobista (129)
    • Analogia bezpoÅ›rednia (129)
    • Analogia symboliczna (129)
  • Zaangażowanie pracowników (130)
  • Dobre praktyki a innowacyjność (130)
  • Podsuwanie przez pracowników nowych pomysłów (131)
  • Dobre praktyki a konkurencyjność (132)

Rozdział 7. Myślenie w kategoriach projektu (135)
Uporządkowanie działań zwiększa skuteczność zarządzania

  • Budżet i terminy (137)
  • Etapy projektu (137)
  • OkreÅ›lenie potrzeb odbiorców (138)
  • Wybór celu projektu (139)
  • Planowanie projektu (140)
  • Realizacja projektu, czyli do roboty (144)
  • Kontrola efektów (145)
  • Ocena projektu (147)
  • Zalety projektu (148)

Rozdział 8. Proces handlowy (151)
Wszyscy pracownicy w firmie mają związek ze sprzedażą

  • Wiedza o kluczowych klientach (153)
  • Wiedza o wÅ‚asnych usÅ‚ugach i produktach (155)
  • Wiedza o konkurencji i jej produktach (156)
  • Wiedza o wÅ‚asnej postawie w trakcie spotkania z klientem (160)
  • ZÅ‚a obsÅ‚uga po sprzedaży? (163)

Część II Elementy psychologii szefa - wiedza nietajemna

Rozdział 9. Portret szefa (169)
Swój styl zarządzania i reakcje otoczenia można zrozumieć i na nie wpływać

  • Pierwsze spojrzenie na szefa (171)
  • Szef poddany analizie - słów kilka o analizie transakcyjnej (172)
  • Inwentaryzacja po raz pierwszy - analiza strukturalna wedÅ‚ug analizy transakcyjnej (176)
  • Jak to dziaÅ‚a - czyli jak siÄ™ na co dzieÅ„ zachowujemy - analiza funkcjonalna (178)
    • Szef jako Rodzic (178)
    • Szef też ma emocje - stan Ja Dziecko (187)
    • Szef w peÅ‚ni DorosÅ‚y (202)
  • Obraz caÅ‚ego zespoÅ‚u na tle portretu szefa (206)
    • 1. styl zarzÄ…dzania - "biurokrata na patrolu" (207)
    • 2. styl zarzÄ…dzania - "wÅ‚oska mama" (208)
    • 3. styl zarzÄ…dzania - "firma to Ja, czyli szef-SÅ‚oÅ„ce" (209)
    • 4. styl zarzÄ…dzania - "stanowczy, twórczy, dobry ojciec" (210)
    • Portret nr 1: 2. styl zarzÄ…dzania - "wÅ‚oska mama" w mÄ™skim wydaniu (212)
    • Portret nr 2: 1. styl zarzÄ…dzania - "biurokrata na patrolu" (212)
    • Portret nr 3: 4. styl zarzÄ…dzania - "stanowczy, twórczy, dobry ojciec" (214)
    • Portret nr 4: 3. styl zarzÄ…dzania - "firma to Ja, czyli szef-SÅ‚oÅ„ce" (216)
  • Szef spoglÄ…da w lustro (218)
  • SkÅ‚adowe portretu - rozmawiamy czy komunikujemy siÄ™ (218)
  • Transakcje - czyli jak ze sobÄ… rozmawiamy i co z tego wynika (221)
  • Postawy życiowe - czyli co myÅ›limy o sobie i o innych; jak to wpÅ‚ywa na nasz sposób zarzÄ…dzania i tworzenie atmosfery w pracy 234
    • I postawa: Ja jestem OK - Ty jesteÅ› OK (236)
    • II postawa: Ja jestem OK - Ty nie jesteÅ› OK (236)
    • III postawa: Ja nie jestem OK - Ty jesteÅ› OK (237)
    • IV postawa: Ja nie jestem OK - Ty nie jesteÅ› OK (238)
  • Postawa życiowa a funkcjonowanie zespoÅ‚u (238)

Rozdział 10. Asertywność szefa to znacznie więcej niż umiejętność mówienia "nie" (257)

  • Zaczynamy stosować asertywne komunikaty (260)
  • Bilans zysków i strat - z jakich powodów wybieram nieasertywne zachowania (262)
    • Jestem szefem, wiÄ™c mam prawo do... (265)
    • Asertywny gniew szefa (267)
  • Irracjonalne myÅ›li sÄ… hamulcami zachowaÅ„ asertywnych (271)
  • Indywidualny styl rozwiÄ…zywania konfliktów a postawa asertywna (274)
    • Dominacja, czyli Ja wygrywam - Ty przegrywasz (276)
    • Adaptacja, czyli Ja ustÄ™pujÄ™ - Ty wygrywasz (278)
    • Unikanie, czyli Ja siÄ™ wycofujÄ™ - Ty stajesz siÄ™ nieistotny (279)
    • Kompromis, czyli Ja ustÄ™pujÄ™ i obiecujÄ™ - Ty ustÄ™pujesz i obiecujesz (280)
    • WspółdziaÅ‚anie - Ja wygrywam - Ty wygrywasz (281)
  • Gry psychologiczne - gry bez zwyciÄ™zców (285)
    • Czy zauważasz swoich pracowników? (285)
    • "W co ty grasz?" (288)
    • Gra ma sens, jeÅ›li pojawi siÄ™ drugi gracz (291)
    • Jak nie grać? (301)
    • Zasady czystej komunikacji wedÅ‚ug analizy transakcyjnej (305)

Rozdział 11. Konflikt w zespole (311)
Konfliktów nie należy powstrzymywać i utajniać, tylko trzeba je rozwiązywać

  • ZarzÄ…dzanie przez konflikt (314)
  • Przyczyny konfliktów (315)
  • Objawy (318)
  • Leczenie (319)

Część III Manowce zarządzania

Rozdział 12. Szef bez autorytetu (327)
Sama wiedza i umiejętności bez osobowości nie zbudują autorytetu

  • Na autorytet trzeba zapracować (334)
  • Przyczyny braku autorytetu (337)
  • Objawy braku autorytetu (338)
  • Leczenie (339)
  • Dobre rady (340)

Rozdział 13. Nieformalny lider (345)
Złe zarządzanie tworzy alternatywnych przywódców

  • Nieformalny lider w polityce i w firmie (347)
  • Co sprzyja wyÅ‚onieniu nieformalnego lidera? (347)
  • Jak obecność nieformalnego lidera wpÅ‚ywa na zespół? (349)
  • Co dzieje siÄ™ z nieformalnym liderem? (352)
  • Lepiej zapobiegać, niż leczyć (353)
  • A kiedy mamy już lidera... (356)
  • Monitorowanie relacji z zespoÅ‚em (356)
  • Poszukiwanie sukcesorów (357)
  • Kiedy i jak zwolnić nieformalnego lidera? (358)

Rozdział 14. Rutyna szefów i podwładnych (363)
Poszukiwanie równowagi pomiędzy kreatywnością a rutyną

  • Rutyna pomaga (366)
  • Rutyna przeszkadza (367)
  • Przyczyny (368)
  • Obraz choroby (369)
  • Najważniejsze powody braku kreatywnoÅ›ci. Jak sobie radzić? (374)
    • Schematyzm myÅ›lenia i postÄ™powania (374)
    • Obawa przed krytykÄ… (375)
    • Obawa przed nowym (376)
    • ObezwÅ‚adniajÄ…ce poczucie sukcesu (379)
    • Niskie poczucie wÅ‚asnej wartoÅ›ci (380)
    • Brak motywacji (381)

Rozdział 15. Przemęczenie pracą (387)
Wymagania stawiane przez firmę i nas samych powinny być proporcjonalne do indywidualnych możliwości

  • Przyczyny wokół nas (391)
  • ZamÄ™czyć samego siebie (392)
  • Konsekwencje przemÄ™czenia (396)
  • Jak siÄ™ zmÄ™czyć, ale nie zamÄ™czyć? (403)
  • Jak wprowadzić wyÅ›cig szczurów? (405)

Skorowidz (415)

Dodaj do koszyka Książka dla skutecznych szefów. Znane i mniej znane drogi do sukcesu w kierowaniu ludźmi

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.