Kreatywna gospodarka w mieście i aglomeracji - Onepress

ISBN: 978-83-787-5017-8
stron: 200, Format: ebook
Data wydania: 2017-06-05
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 18,00 zł (poprzednio: 22,50 zł)
Oszczędzasz: 20% (-4,50 zł)
Prezentowana publikacja rozwija myślenie o przyszłości i wprowadza w programowanie rozwoju miast i aglomeracji miejskich w oparciu o sektor kreatywny zawiera propozycje autorskie pochodzące z różnych ośrodków akademickich. W pierwszej części publikacji znalazły się teksty, których myślą przewodnią jest pozycjonowanie kultury i gospodarki kreatywnej w funkcji dziedzin i nowych podstaw konkurencyjności miast i aglomeracji. Część druga zawiera teksty autorskie, w których w różnym stopniu przewija się wątek rywalizacji miast poprzez związanie ze sobą ich rozwoju kulturalnego i rozwoju gospodarczego. Warto podkreślić, że gospodarka kreatywna miast i aglomeracji staje się dynamicznym sektorem o coraz bardziej różnicującej się kompozycji branżowej. To zróżnicowanie ujawnia się w coraz częściej podejmowanych badaniach empirycznych odnoszących się do polskich miast. Można wyrazić przekonanie, że z jednej strony polska statystyka miast wzbogaci się i udostępni podstawowe dane i informacje o sektorze kultury i przemysłach kreatywnych, z drugiej samorządy terytorialne umocnią się w przekonaniu, że inwestowanie w kulturę opłaca się i wspieranie rozwoju gospodarki kreatywnej stanie się jednym z priorytetowych obszarów ich decyzji strategicznych.
Osoby które kupowały "Kreatywna gospodarka w mieście i aglomeracji", wybierały także:
- Projekty restrukturyzacyjne 0,00 zł
- Rozw 0,00 zł
- Metody ilo 0,00 zł
- ABC wsp 0,00 zł
- Mikroekonomia dla bystrzaków 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
Spis treści
Kreatywna gospodarka w mieście i aglomeracji eBook -- spis treści
WSTĘP 7 Część I. KULTURA I KREATYWNA GOSPODARKA JAKO CZYNNIKI KONKURENCYJNOŚCI MIAST I AGLOMERACJI 9 Jan Sucháček: SELF-GOVERNANCE: A FACILITATOR FOR CREATIVE MILIEU 11 Adam Drobniak: KULTURA I PRZEMYSŁY KREATYWNE - DOŚWIADCZENIA, TENDENCJE ROZWOJOWE, NOWE OBSZARY BADAWCZE W MIASTACH 21 Anna Celmer: MIARY KREATYWNOŚCI NA BAZIE WYBRANYCH MODELI I TEORII PRZEMYSŁÓW KREATYWNYCH 41 Osvald Milerski: VLIV KREATIVNÍ TŘÍDY NA RŮST KONKURENCESCHOPNOSTI MĚST A AGLOMERACÍ 55 Małgorzata Podogrodzka: INDEKS FLORIDY 3T - TALENT. PROPOZYCJA KOREKTY 65 Anna Mempel-Śnieżyk: GOSPODARKA KREATYWNA - KWESTIE INTERPRETACYJNE Z UWZGLĘDNIENIEMMOŻLIWYCH ZWIĄZKÓW Z TURYSTYKĄ KULTUROWĄ 80 Przemysław Kniaziuk: POLITYKA REGIONALNA UNII EUROPEJSKIEJ A GOSPODARKA KREATYWNA JAKO CZYNNIK WZROSTU INNOWACYJNOŚCI MIAST I REGIONÓW 88 Część II. RYWALIZACJA MIAST NA RZECZ ROZWOJU KULTURALNEGOI EKONOMICZNEGO 103 Blanka Marková: ANALÝZA VYBRANÝCH EVENTS KANDIDATURY MĚSTA OSTRAVY NA TITUL EVROPSKÉ HLAVNÍ MĚSTO KULTURY 2015 105 Edyta Płaskonka: EUROPEJSKA STOLICA KULTURY 2016 - W POSZUKIWANIU KLASY KREATYWNEJ, NOWOCZESNEGO CZYNNIKA ROZWOJU POLSKICH MIAST 116 Beata Namyślak: WROCŁAW JAKO KANDYDAT DO EUROPEJSKIEJ STOLICY KULTURY 2016. PRZYGOTOWANIA DO RYWALIZACJI MIAST NA RZECZ ROZWOJU KULTURALNEGO I EKONOMICZNEGO 129 Alicja Zakrzewska-Półtorak: INTEGRACJA AGLOMERACJI WROCŁAWSKIEJ A DZIAŁALNOŚCI KREATYWNE 139 Jerzy Suchta, Anna Cellmer, Janusz Jasiński: ROZWÓJ SPOŁECZNO-GOSPODARCZY OLSZTYNA JAKO EFEKT DZIAŁALNOŚCI SEKTORÓW KREATYWNYCH 155 Jakub Kwaśny: KLASA KREATYWNA SZANSĄ NA ROZWÓJ TARNOWA?! 166 LITERATURA 183 INFORMACJE O AUTORACH