reklama - zainteresowany?

Królowie innowacji w usługach finansowych - Onepress

Królowie innowacji w usługach finansowych
ebook
Autor: Krzysztof Rybiński
ISBN: 978-83-283-1607-2
stron: 344, Format: ebook
Data wydania: 2015-06-03
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 29,50 zł (poprzednio: 59,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-29,50 zł)

Dodaj do koszyka Królowie innowacji w usługach finansowych

Tagi: Ekonomia | Finanse | ZarzÄ…dzanie

Myśl finansowa rynków wschodzących

Obiegowa i traktowana niemal jak dogmat opinia o Å›wiatowych finansach każe nam wierzyć, że Stany Zjednoczone i inne rozwiniÄ™te kraje majÄ… w tej dziedzinie monopol na innowacje. Jak zatem wyjaÅ›nić takÄ… oto sytuacjÄ™, o której w zamieszczonym w tej książce wywiadzie wspomina Wojciech Sobieraj, współtwórca i prezes Alior Banku? Relacjonuje nam typowy obrazek z konferencji poÅ›wiÄ™conej innowacjom w usÅ‚ugach finansowych: gdy przemawia gość z Polski czy Turcji, sala jest peÅ‚na, tymczasem wystÄ…pienia Brytyjczyków czy przedstawicieli innych „wiodÄ…cych” Å›wiatowych gospodarek traktowane sÄ… jak przerywnik. Dobry moment na wykonanie zalegÅ‚ych telefonów, czy odpisanie na maile...

Polska na ogół wypada źle w ogólnych rankingach innowacyjności w gospodarce. Z jednym wyjątkiem. Twórczy okazuje się rodzimy sektor finansowy. Krzysztof Rybiński napisał tę książkę właśnie po to, by pokazać, jak wiele ciekawych, korzystnych dla klienta rozwiązań pojawia się w sektorze usług finansowych w krajach rozwijających się, szczególnie w Polsce. Ponadto stara się rozwikłać zagadkę: jak do tego doszło i co było kluczowe dla spektakularnych sukcesów polskich przedsiębiorstw z tego sektora?

W książce znajdziesz wywiady z twórcami, wÅ‚aÅ›cicielami lub prezesami piÄ™ciu firm Å›wiadczÄ…cych usÅ‚ugi finansowe. Nad fenomenem tej szczególnej polskiej innowacyjnoÅ›ci zastanowimy siÄ™ wiÄ™c wspólnie z Wojciechem Sobierajem (Alior Bank), Mateuszem Morawieckim (BZ WBK), Marcinem Pióro (Cinkciarz.pl), SÅ‚awomirem Lachowskim (mBank) oraz Jakubem ZabÅ‚ockim (XTB). Natomiast rozmowa z Markiem RosiÅ„skim — partnerem zarzÄ…dzajÄ…cym kancelarii Baker & McKenzie — pokazuje, co trzeba w Polsce zmienić, aby eksplozja innowacyjnoÅ›ci nastÄ…piÅ‚a w caÅ‚ej gospodarce.


Prof. Krzysztof RybiÅ„ski — jeden z najbardziej znanych polskich ekonomistów. KarierÄ™ zawodowÄ… rozpoczynaÅ‚ jako informatyk w Japonii, potem byÅ‚ głównym ekonomistÄ… kilku banków, wiceprezesem NBP, gdzie pod jego nadzorem zmieniono sposób inwestowania rezerw dewizowych, dziÄ™ki czemu Polska w ciÄ…gu dwóch lat zarobiÅ‚a dodatkowo miliard dolarów. ByÅ‚ czÅ‚onkiem Komisji Nadzoru Finansowego, partnerem w globalnej firmie doradczej i czÅ‚onkiem wielu rad nadzorczych. W latach 2010-2015 byÅ‚ rektorem Akademii Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie. Obecnie jest rektorem New Economic University w Almaty w Kazachstanie (www.neu.edu.kz). Prowadzi też wÅ‚asnÄ… firmÄ™ doradczÄ…. W 2012 roku zostaÅ‚ wybrany przez polskich przedsiÄ™biorców najczęściej sÅ‚uchanym przez nich ekonomistÄ…. Regularnie wystÄ™puje w telewizji, pisuje felietony do krajowych dzienników i tygodników, jego artykuÅ‚y ukazujÄ… siÄ™ też w „Financial Times”.

Dodaj do koszyka Królowie innowacji w usługach finansowych

 

Osoby które kupowały "Królowie innowacji w usługach finansowych", wybierały także:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzaków

Dodaj do koszyka Królowie innowacji w usługach finansowych

Spis treści

Królowie innowacji w usługach finansowych eBook -- spis treści

Wstęp, czyli o tym, że światu tylko się wydaje, że innowacje w finansach powstają wyłącznie w Ameryce (11)

1. Wielki rozjazd trendów, czyli o toksycznych innowacjach na póÅ‚nocy i dobrych innowacjach na poÅ‚udniu (19)

  • 1.1. Kraje póÅ‚nocy i innowacyjna broÅ„ masowego finansowego rażenia (20)
  • 1.2. Kraje poÅ‚udnia i innowacje tworzone na potrzeby klientów (28)

2. Jak środki unijne zniszczyły innowacyjność w Polsce (37)

  • 2.1. Spójność rozwoju gospodarczego a Å›rodki unijne (38)
  • 2.2. Rozwój kapitaÅ‚u ludzkiego a Å›rodki unijne (40)
  • 2.3. Åšrodki unijne a innowacyjność w Polsce (41)
    • 2.3.1. Zmiany innowacyjnoÅ›ci polskiej gospodarki pod wpÅ‚ywem Å›rodków unijnych (45)
    • 2.3.2. Opis metodologii oceny wpÅ‚ywu Å›rodków unijnych na innowacyjność polskiej gospodarki przyjÄ™tej w tym rozdziale (51)
    • 2.3.3. Wyniki analizy (53)
    • 2.3.4. Rekomendacje zmian w polityce wspierania innowacyjnoÅ›ci w Polsce (61)
    • 2.3.5. Wnioski: opracowany i wdrożony w Polsce mechanizm dystrybucji Å›rodków unijnych niszczy innowacyjność (64)

3. Nadchodzi zmiana trendu, pojawiają się pierwsze oazy na polskiej pustyni innowacyjności (67)

4. Królowie innowacji w sektorze usÅ‚ug finansowych (75)

  • 4.1. Kim sÄ… królowie innowacji w usÅ‚ugach finansowych i jakie majÄ… osiÄ…gniÄ™cia? (76)
    • 4.1.1. Alior (76)
    • 4.1.2. BZ WBK (82)
    • 4.1.3. Cinkciarz.pl (87)
    • 4.1.4. mBank (90)
    • 4.1.5. XTB (95)
  • 4.2. Wywiady z królami innowacji w usÅ‚ugach finansowych (98)
    • 4.2.1. Prezes i wspóÅ‚twórca Alior Banku, Wojciech Sobieraj (98)
    • 4.2.2. Prezes BZ WBK, Mateusz Morawiecki (138)
    • 4.2.3. Twórca, wÅ‚aÅ›ciciel i prezes portalu Cinkciarz.pl, Marcin Pióro (165)
    • 4.2.4. Twórca i wieloletni prezes mBanku, SÅ‚awomir Lachowski (191)
    • 4.2.5. Twórca i wspóÅ‚wÅ‚aÅ›ciciel X-Trade Brokers, Jakub ZabÅ‚ocki (231)

5. SkÄ…d biorÄ… siÄ™ królowie innowacji i jak dziaÅ‚ajÄ… (273)

  • 5.1. Przywództwo (277)
  • 5.2. Wizja i strategia (279)
  • 5.3. Umieszczenie klienta w centrum procesów biznesowych (281)
  • 5.4. Kultura przyjazna innowacjom (282)
  • 5.5. PÅ‚aska struktura zarzÄ…dcza i elastyczność (284)
  • 5.6. Inspiracja (285)

6. Następny krok: stworzenie rynku praw własności intelektualnej w Polsce (289)

  • 6.1. Wywiad z Markiem RosiÅ„skim, partnerem zarzÄ…dzajÄ…cym kancelarii Baker & McKenzie w Polsce (290)

7. Lekcje dla firm i sektora publicznego w Polsce (317)

  • 7.1. Rekomendacje dla firm (317)
    • 7.1.1. Innowacyjne przywództwo (318)
    • 7.1.2. WÅ‚aÅ›ciwa kultura organizacyjna (320)
    • 7.1.3. Odpowiednie zarzÄ…dzanie relacjami z klientami (323)
    • 7.1.4. Nieustanna obserwacja rynku (326)
  • 7.2. Rekomendacje dla administracji publicznej (329)
    • 7.2.1. DziaÅ‚ania na szczeblu centralnym (329)
    • 7.2.2. DziaÅ‚ania na szczeblu lokalnym (331)

Zamiast zakończenia (335)

Bibliografia (337)

Dodaj do koszyka Królowie innowacji w usługach finansowych

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.