reklama - zainteresowany?

Kooperencja przedsiębiorstw w dobie globalizacji. Wyzwania strategiczne, uwarunkowania prawne - Onepress

Kooperencja przedsiębiorstw w dobie globalizacji. Wyzwania strategiczne, uwarunkowania prawne
Autor: Aluchna Maria, Cygler Joanna, Materna Grzegorz, Witek-Hajduk Marzanna Katarzyna, Marciszewska Elżbie
ISBN: 978-8-3264-4360-2
stron: 256, okładka: twarda
Data wydania: 2012-06-01
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 57,17 zł (poprzednio: 68,88 zł)
Oszczędzasz: 17% (-11,71 zł)

Dodaj do koszyka Kooperencja przedsiębiorstw w dobie globalizacji. Wyzwania strategiczne, uwarunkowania prawne

Tagi: Ekonomia | ZarzÄ…dzanie

Kooperencja staje siÄ™ nieodzownym elementem wspóÅ‚czesnej gospodarki Å›wiatowej. DowodzÄ… tego rosnÄ…ca powszechność zjawiska w skali miÄ™dzynarodowej oraz jego znaczenie dla rozwoju poszczególnych sektorów i korporacji, jak również dla konkurencyjnoÅ›ci krajów i regionów. Swoistym bodźcem do zacieÅ›niania relacji kooperencyjnych jest obecny kryzys - korporacje częściej nawiÄ…zujÄ… wspóÅ‚pracÄ™ konkurencyjÄ… , uznajÄ…c takie postÄ™powanie za sposób na przetrwanie trudnych czasów. Ponieważ znaczenie kooperencji w strategiach przedsiÄ™biorstw wzrasta, konieczne jest bliższe jej poznanie oraz wskazanie sposobów wykorzystania w dziaÅ‚alnoÅ›ci ponadnarodowej.


W książce zaprezentowano zÅ‚ożoność relacji kooperencyjnych, która dotyczy form wspóÅ‚pracy miÄ™dzy konkurentami, poziomów wystÄ™powania zjawiska, dynamiki jego ksztaÅ‚towania siÄ™, wzajemnego oddziaÅ‚ywania strumieni kooperacji i konkurencji. Dokonano analizy skomplikowanego otoczenia wewnÄ™trznego i zewnÄ™trznego organizacji, które decydujÄ… siÄ™ na kooperencjÄ™. SzczególnÄ… uwagÄ™ poÅ›wiÄ™cono procesom i zjawiskom towarzyszÄ…cym internacjonalizacji i globalizacji.

SzczegóÅ‚owo omówiono:

  • istotÄ™ relacji kooperencyjnych, ich gÅ‚ówne cechy, podstawowe koncepcje teoretyczne i wymiary tworzenia tych relacji w zglobalizowanym Å›wiecie,
  • poziomy kooperencji (miÄ™dzyorganizacyjnÄ…, wewnÄ…trzorganizacyjnÄ… i miÄ™dzy jednostkami),
  • prawne aspekty kooperencji, ze szczególnym uwzglÄ™dnieniem prawa o ochronie konkurencji,
  • miÄ™dzynarodowe rozwiÄ…zania legislacyjne dotyczÄ…ce wspóÅ‚pracy konkurencyjnej,
  • znaczenie kooperencji w procesie internacjonalizacji przedsiÄ™biorstw,
  • odmiany kooperencji wyróżnione ze wzglÄ™du na formÄ™ organizacyjnÄ… wspóÅ‚pracy,
  • kooperencjÄ™ globalnÄ… w grupach kapitaÅ‚owych, w tym przyczyny tworzenia grup kapitaÅ‚owych jednoczeÅ›nie wspóÅ‚pracujÄ…cych i rywalizujÄ…cych ze sobÄ…,
  • obszary strumieni kooperencyjnych,
  • relacje kooperencyjne w polskich grupach kapitaÅ‚owych,
  • ksztaÅ‚towanie siÄ™ relacji kooperencyjnych na poziomie globalnym na przykÅ‚adzie sektora lotniczego.

Każdy spoÅ›ród piÄ™ciu Autorów publikacji dostrzega nieco inne problemy zwiÄ…zane z kooperencjÄ… we wspóÅ‚czesnym Å›wiecie. DziÄ™ki temu książka ma unikatowy, otwarty charakter. SkÅ‚ania do dyskusji nad kooperencjÄ…, zachÄ™ca do poszukiwania nowych, wÅ‚asnych, oryginalnych poglÄ…dów na temat tego zjawiska. Inspiruje do badaÅ„ nad możliwoÅ›ciami wykorzystania relacji kooperencyjnych w turbulentnym i globalizujÄ…cym siÄ™ otoczeniu.

Dodaj do koszyka Kooperencja przedsiębiorstw w dobie globalizacji. Wyzwania strategiczne, uwarunkowania prawne

 

Osoby które kupowały "Kooperencja przedsiębiorstw w dobie globalizacji. Wyzwania strategiczne, uwarunkowania prawne", wybierały także:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzaków

Dodaj do koszyka Kooperencja przedsiębiorstw w dobie globalizacji. Wyzwania strategiczne, uwarunkowania prawne

Spis treści

Dodaj do koszyka Kooperencja przedsiębiorstw w dobie globalizacji. Wyzwania strategiczne, uwarunkowania prawne

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.