reklama - zainteresowany?

Konkurencyjno - Onepress

Konkurencyjno
ebook
Autor: Magdalena Majchrzak
ISBN: 978-83-7941-386-7
stron: 251, Format: ebook
Data wydania: 2012-01-01
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 49,30 zł (poprzednio: 58,00 zł)
Oszczędzasz: 15% (-8,70 zł)

Dodaj do koszyka Konkurencyjno

Tagi: Ekonomia

Praca porusza bardzo wa

Dodaj do koszyka Konkurencyjno

 

Osoby które kupowały "Konkurencyjno", wybierały także:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzaków

Dodaj do koszyka Konkurencyjno

Spis treści

Konkurencyjność przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych w Polsce. Perspektywa mikro-, mezo- i makroekonomiczna eBook -- spis treści

Wprowadzenie 7

Rozdział 1
Podsektor usług biznesowych jako przedmiot badań ekonomii 11
1.1. Usługi w teorii ekonomii 11
1.1.1. Usługi w ujęciu historycznym 11
1.1.2. Teoria trzech sektorów gospodarki i jej ewolucja 17
1.1.3. Interpretacje usług w teorii ekonomii 24
1.1.4. Tendencje rozwoju sektora usług 29
1.2. Dylematy definicyjne i formy usług biznesowych 31
1.2.1. Miejsce usług biznesowych w systemach klasyfikacji i podziałach usług 31
1.2.2. Pojęcie i zakres przedmiotowy usług biznesowych 40
1.2.3. Outsourcing i offshoring jako nowoczesne formy świadczenia usług biznesowych 46
1.2.4. Obszary zastosowań oraz zalety i wady outsourcingu i offshoringu usług biznesowych 49
1.3. Rola i funkcje usług biznesowych w gospodarce narodowej 54
1.3.1. Rola usług biznesowych w procesie produkcji w Polsce 54
1.3.2. Funkcje gospodarcze usług biznesowych 57
1.3.3. Perspektywy zmian dynamiki rozwoju podsektora usług biznesowych w Polsce 60

Rozdział 2
Konkurencyjność przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych - ujęcie teoretyczne 63
2.1. Pojęcie i rodzaje konkurencyjności 63
2.1.1. Wybrane ujęcia konkurencyjności 63
2.1.2. Rodzaje konkurencyjności 70
2.1.3. Definicja konkurencyjności przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych 72
2.2. Kierunki rozwoju badań nad konkurencyjnością i ich znaczenie dla podsektora usług biznesowych 73
2.2.1. Konkurencyjność a wybrane teorie handlu międzynarodowego 73
2.2.2. Modelowe ujęcia problematyki konkurencyjności 83
2.2.3. Dziewięcioczynnikowy model konkurencyjności i jego zastosowanie do analizy konkurencyjności przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych 86
2.3. Przewaga konkurencyjna i jej źródła. Implikacje dla przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych 93
2.3.1. Klasyczne koncepcje przewagi konkurencyjnej 93
2.3.2. Współczesne koncepcje przewagi konkurencyjnej 97
2.3.3. Próba integracji różnych koncepcji przewagi konkurencyjnej i jej zastosowanie w analizie przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych 101

Rozdział 3
Studium analityczno-badawcze stanu konkurencyjności przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych w wybranych województwach w Polsce 107
3.1. Płaszczyzny pomiaru konkurencyjności przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych 107
3.1.1. Konkurencyjność gospodarki jako źródło konkurencyjności przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych 107
3.1.2. Konkurencyjność podsektora usług biznesowych 113
3.1.3. Konkurencyjność przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych 116
3.2. Metodyczne aspekty oceny konkurencyjności przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych 122
3.2.1. Dylematy oceny konkurencyjności przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych 122
3.2.2. Przedmiot badań 123
3.2.3. Metoda badawcza 125
3.3. Determinanty konkurencyjności przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych 130
3.3.1. Charakterystyka próby badawczej 130
3.3.2. Czynniki mikroekonomiczne 134
3.3.3. Czynniki mezoekonomiczne 149
3.3.4. Czynniki makroekonomiczne 167

Rozdział 4
Services-led-development - propozycja nowej koncepcji rozwoju społeczno-gospodarczego 171
4.1. Specyfika przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych i możliwe strategie konkurowania 171
4.1.1. Specyfika przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych w aspekcie badań własnych 171
4.1.2. Możliwe strategie konkurowania ze względu na relacje z konkurentami 174
4.1.3. Możliwe strategie konkurowania ze względu na rodzaj przewagi konkurencyjnej 177
4.2. Modele konkurowania przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych w otoczeniu globalnym 182
4.2.1. Założenia brzegowe przyjęte do budowy modelu konkurowania przedsiębiorstwa podsektora usług biznesowych 182
4.2.2. Modele konkurowania przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych 184
4.2.3. Uwarunkowania wdrożenia proponowanych modeli konkurowania i ich efekty 188
4.3. Poszukiwanie nowej koncepcji rozwoju społeczno-gospodarczego 190
4.3.1. Interpretacja wzrostu i rozwoju gospodarczego 190
4.3.2. Wybrane koncepcje wzrostu i rozwoju gospodarczego 193
4.3.3. Wstęp do koncepcji services-led-development 200

Podsumowanie 213
Bibliografia 217

Załączniki 227
Załącznik 1. Sekcje PKD 2007, których wybrane działy stanowią podsektor usług biznesowych 227
Załącznik 2. Kwestionariusz ankiety 331
Załącznik 3. Liczba przedsiębiorstw ogółem i podsektora usług biznesowych według województw zarejestrowanych w rejestrze REGON 243
Załącznik 4. Liczba przedsiębiorstw wybranych działów przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych zarejestrowanych w rejestrze REGON 244

Spis rysunków 245
Spis tabel 247

Dodaj do koszyka Konkurencyjno

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.