reklama - zainteresowany?

Konkurencyjno - Onepress

Konkurencyjno
ebook
Autor: Magdalena Majchrzak
ISBN: 978-83-7941-386-7
stron: 251, Format: ebook
Data wydania: 2012-01-01
Ksi臋garnia: Onepress

Cena ksi膮偶ki: 49,30 z艂 (poprzednio: 58,00 z艂)
Oszcz臋dzasz: 15% (-8,70 z艂)

Dodaj do koszyka Konkurencyjno

Tagi: Ekonomia

Praca porusza bardzo wa

Dodaj do koszyka Konkurencyjno

 

Osoby kt贸re kupowa艂y "Konkurencyjno", wybiera艂y tak偶e:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzak贸w

Dodaj do koszyka Konkurencyjno

Spis tre艣ci

Konkurencyjno艣膰 przedsi臋biorstw podsektora us艂ug biznesowych w Polsce. Perspektywa mikro-, mezo- i makroekonomiczna eBook -- spis tre艣ci

Wprowadzenie 7

Rozdzia艂 1
Podsektor us艂ug biznesowych jako przedmiot bada艅 ekonomii 11
1.1. Us艂ugi w teorii ekonomii 11
1.1.1. Us艂ugi w uj臋ciu historycznym 11
1.1.2. Teoria trzech sektor贸w gospodarki i jej ewolucja 17
1.1.3. Interpretacje us艂ug w teorii ekonomii 24
1.1.4. Tendencje rozwoju sektora us艂ug 29
1.2. Dylematy definicyjne i formy us艂ug biznesowych 31
1.2.1. Miejsce us艂ug biznesowych w systemach klasyfikacji i podzia艂ach us艂ug 31
1.2.2. Poj臋cie i zakres przedmiotowy us艂ug biznesowych 40
1.2.3. Outsourcing i offshoring jako nowoczesne formy 艣wiadczenia us艂ug biznesowych 46
1.2.4. Obszary zastosowa艅 oraz zalety i wady outsourcingu i offshoringu us艂ug biznesowych 49
1.3. Rola i funkcje us艂ug biznesowych w gospodarce narodowej 54
1.3.1. Rola us艂ug biznesowych w procesie produkcji w Polsce 54
1.3.2. Funkcje gospodarcze us艂ug biznesowych 57
1.3.3. Perspektywy zmian dynamiki rozwoju podsektora us艂ug biznesowych w Polsce 60

Rozdzia艂 2
Konkurencyjno艣膰 przedsi臋biorstw podsektora us艂ug biznesowych - uj臋cie teoretyczne 63
2.1. Poj臋cie i rodzaje konkurencyjno艣ci 63
2.1.1. Wybrane uj臋cia konkurencyjno艣ci 63
2.1.2. Rodzaje konkurencyjno艣ci 70
2.1.3. Definicja konkurencyjno艣ci przedsi臋biorstw podsektora us艂ug biznesowych 72
2.2. Kierunki rozwoju bada艅 nad konkurencyjno艣ci膮 i ich znaczenie dla podsektora us艂ug biznesowych 73
2.2.1. Konkurencyjno艣膰 a wybrane teorie handlu mi臋dzynarodowego 73
2.2.2. Modelowe uj臋cia problematyki konkurencyjno艣ci 83
2.2.3. Dziewi臋cioczynnikowy model konkurencyjno艣ci i jego zastosowanie do analizy konkurencyjno艣ci przedsi臋biorstw podsektora us艂ug biznesowych 86
2.3. Przewaga konkurencyjna i jej 藕r贸d艂a. Implikacje dla przedsi臋biorstw podsektora us艂ug biznesowych 93
2.3.1. Klasyczne koncepcje przewagi konkurencyjnej 93
2.3.2. Wsp贸艂czesne koncepcje przewagi konkurencyjnej 97
2.3.3. Pr贸ba integracji r贸偶nych koncepcji przewagi konkurencyjnej i jej zastosowanie w analizie przedsi臋biorstw podsektora us艂ug biznesowych 101

Rozdzia艂 3
Studium analityczno-badawcze stanu konkurencyjno艣ci przedsi臋biorstw podsektora us艂ug biznesowych w wybranych wojew贸dztwach w Polsce 107
3.1. P艂aszczyzny pomiaru konkurencyjno艣ci przedsi臋biorstw podsektora us艂ug biznesowych 107
3.1.1. Konkurencyjno艣膰 gospodarki jako 藕r贸d艂o konkurencyjno艣ci przedsi臋biorstw podsektora us艂ug biznesowych 107
3.1.2. Konkurencyjno艣膰 podsektora us艂ug biznesowych 113
3.1.3. Konkurencyjno艣膰 przedsi臋biorstw podsektora us艂ug biznesowych 116
3.2. Metodyczne aspekty oceny konkurencyjno艣ci przedsi臋biorstw podsektora us艂ug biznesowych 122
3.2.1. Dylematy oceny konkurencyjno艣ci przedsi臋biorstw podsektora us艂ug biznesowych 122
3.2.2. Przedmiot bada艅 123
3.2.3. Metoda badawcza 125
3.3. Determinanty konkurencyjno艣ci przedsi臋biorstw podsektora us艂ug biznesowych 130
3.3.1. Charakterystyka pr贸by badawczej 130
3.3.2. Czynniki mikroekonomiczne 134
3.3.3. Czynniki mezoekonomiczne 149
3.3.4. Czynniki makroekonomiczne 167

Rozdzia艂 4
Services-led-development - propozycja nowej koncepcji rozwoju spo艂eczno-gospodarczego 171
4.1. Specyfika przedsi臋biorstw podsektora us艂ug biznesowych i mo偶liwe strategie konkurowania 171
4.1.1. Specyfika przedsi臋biorstw podsektora us艂ug biznesowych w aspekcie bada艅 w艂asnych 171
4.1.2. Mo偶liwe strategie konkurowania ze wzgl臋du na relacje z konkurentami 174
4.1.3. Mo偶liwe strategie konkurowania ze wzgl臋du na rodzaj przewagi konkurencyjnej 177
4.2. Modele konkurowania przedsi臋biorstw podsektora us艂ug biznesowych w otoczeniu globalnym 182
4.2.1. Za艂o偶enia brzegowe przyj臋te do budowy modelu konkurowania przedsi臋biorstwa podsektora us艂ug biznesowych 182
4.2.2. Modele konkurowania przedsi臋biorstw podsektora us艂ug biznesowych 184
4.2.3. Uwarunkowania wdro偶enia proponowanych modeli konkurowania i ich efekty 188
4.3. Poszukiwanie nowej koncepcji rozwoju spo艂eczno-gospodarczego 190
4.3.1. Interpretacja wzrostu i rozwoju gospodarczego 190
4.3.2. Wybrane koncepcje wzrostu i rozwoju gospodarczego 193
4.3.3. Wst臋p do koncepcji services-led-development 200

Podsumowanie 213
Bibliografia 217

Za艂膮czniki 227
Za艂膮cznik 1. Sekcje PKD 2007, kt贸rych wybrane dzia艂y stanowi膮 podsektor us艂ug biznesowych 227
Za艂膮cznik 2. Kwestionariusz ankiety 331
Za艂膮cznik 3. Liczba przedsi臋biorstw og贸艂em i podsektora us艂ug biznesowych wed艂ug wojew贸dztw zarejestrowanych w rejestrze REGON 243
Za艂膮cznik 4. Liczba przedsi臋biorstw wybranych dzia艂贸w przedsi臋biorstw podsektora us艂ug biznesowych zarejestrowanych w rejestrze REGON 244

Spis rysunk贸w 245
Spis tabel 247

Dodaj do koszyka Konkurencyjno

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe nale偶膮 do wydawnictwa Helion S.A.