Komunikacja medialna placówek oświatowych jako instytucji usług publicznych. Studium przypadku - Onepress

ISBN: 978-83-787-5268-4
stron: 323, Format: ebook
Data wydania: 2017-06-05
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 16,74 zł (poprzednio: 20,93 zł)
Oszczędzasz: 20% (-4,19 zł)
Publikacja została wsparta wynikami i wnioskami z przeprowadzonych unikatowych badań należy przy tym zastrzec, że były to badania kilkuaspektowe, ograniczone do określonego terytorium. Celem autorów była analiza komunikacji z mediami i z wykorzystaniem instrumentów mediów placówek oświatowych podległych Kuratorium Oświaty w Katowicach. Uzyskane wyniki mogą jednakże stanowić materiał porównawczy dla podobnych badań, które są lub mogą być prowadzone w innych regionach. Instytucje oświatowe w różnych regionach, pomimo różnic wynikających z warunków lokalnych, wykazują wiele podobieństw w swojej działalności. Rozdział pierwszy ma charakter uniwersalny, pozornie abstrahujący od drugiej części książki, w której prezentowane są wyniki badań. W rozdziale drugim scharakteryzowano zadania i rolę rzecznika prasowego Kuratorium Oświaty, a także przytoczono formy kontaktów z prasą, radiem i telewizją. Rozdział trzeci stanowi studium przypadku miesięcznika Magazyn Szkolny. Treścią rozdziału czwartego są badania nad witrynami internetowymi szkół w województwie śląskim. Ich celem było określenie funkcji pełnionych przez te witryny.
Osoby które kupowały "Komunikacja medialna placówek oświatowych jako instytucji usług publicznych. Studium przypadku", wybierały także:
- Projekty restrukturyzacyjne 0,00 zł
- Rozw 0,00 zł
- Metody ilo 0,00 zł
- ABC wsp 0,00 zł
- Mikroekonomia dla bystrzaków 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
Spis treści
Komunikacja medialna placówek oświatowych jako instytucji usług publicznych eBook -- spis treści
Wstęp 7 1. Media w komunikacji marketingowej organizacji usług publicznych 13 1.1. Media a komunikowanie 15 1.2. Marketing instytucji oświatowych -- na tle ewolucji marketingu 29 1.3. Relacja jako podstawa działań marketingowych organizacji usługowej 46 1.4. Szkoła jako instytucja usług publicznych działająca na obszarze samorządu terytorialnego 68 1.5. Podstawy funkcjonowania public relations w administracji samorządowej 98 1.6. Praktyka działań public relations w komunikacji marketingowej instytucji oświaty z wykorzystaniem mediów 112 2. Komunikacja medialna instytucji oświatowych -- media tradycyjne 133 2.1. Rola i zadania rzecznika prasowego. Kontakty z prasą, radiem i telewizją 135 2.2. Szkoła w mediach lokalnych 144 2.3. Czasopisma i magazyny adresowane do środowiska oświatowego oraz prasa opinii 169 3. Problematyka ,,Magazynu Szkolnego" 183 3.1. Zawartość czasopisma -- charakterystyka 185 3.2. Przepisy prawne 224 3.3. Relacje z imprez szkolnych, konferencji 226 3.4. Programy, projekty, akcje edukacyjne 230 3.5. Konkursy 233 3.6. Sprawozdania z działalności / rozwój i inwestycje 235 3.7. Współpraca międzyszkolna/międzynarodowa 238 3.8. Nowe rozwiązania edukacyjne 240 3.9. Problemy na drodze wychowawczej 242 3.10. Wspomaganie edukacji 248 3.11. Podsumowania/raporty 250 3.12. Twórczość własna uczniów i nauczycieli 251 3.13. Propagowanie wiedzy ekologicznej 253 3.14. Ogłoszenia/reklamy 254 4. Internet Public Relations w placówkach oświatowych 259 4.1. Polskie doświadczenia Internet PR 261 4.2. Internet PR w szkole 265 4.3. Witryny internetowe szkół w województwie śląskim -- wyniki badań 271 Zakończenie 293 Bibliografia 303 Spis rysunków 317 Spis tabel 318 Spis wykresów 319 Aneks